Nagyon szépen köszönöm mindkettőtök válaszát.E. T. ötlete kiváló, beszélek Rastával ezügyben.Ez a sárkányos dolog jól jöhet.
Valójában a 9X-n néztem a trike felhozatalt, és ott olvastam a Nano-ról, megnéztem a Youtubos videót, innen a lelkesedés a dolog iránt.Ha már konkrét hátimocira nincs keret kell, hogy legyen más megoldás.
Nyilván nem karácsonyra lesz meg a dolog, de jövőre azért szeretném, ha el tudnám indítani a dolgot.
Nagyon bosszantó az, hogy ennyire távol lakom mindnetől, nem úgy mint mondjuk Zimi, vagy a többi hegyközelben lakó, vagy legalább több szabadidővel rendelkező sporttárs.
Nekem van egy olcsó, megvalósítható javaslatom. Mostanában felhalmozódtak a modern szárnyakat már kiszolgálni képtelen olcsó sárkányhoz átalakított motorok.
Ha semmihez sem értesz, vegyél egy ilyet, és építtes hozzá 300 000 ért egy ernyős trike-ot.
Ha alapvetően tudsz vágni, fúrni, netán hegeszteni, 100-200 ból vegyél egy sárkányos trike-ot, amiben már van egy ilyen motor, és alakítsd át.
Mindenképp kevesebből jön ki, mint egy hátimotor, mert a hátimocik nagyon érzékenyek a súlyra, és ezért nem lehet gagyiból összehozni, de a trike-ot igen.
Hátránya hogy kétszerannyit fog enni, mint egy jófajta hátimoci, de elérhető.
Már nem emlékszem, de Rasta hirdetett is egy trike-ot, lehet hogy nem drágán, de bütykölni kell, viszont ernyős trike, a 9x-en talán meg is találod még a hirdetést.
Jól értem, hogy arra gondolsz, hogy sk építenél valamit? Ha sikerül szerezned egy könnyű, üzembiztos, de még is erős motorblokkot, le kell operálni róla a váltót, áttételt, agyat kell rá szerkesztened, építened egy trike-ot, tervezned és faragnod egy légcsavart. A megfelelő anyagok beszerzése idő, pénz, üzemanyag. Ez pofon egyszerűnek tűnik, bár én nem értek hozzá (ez a leírásból azonnal kiderül) egy csomó kicsi alkatrészt kihagytam. Ezekhez kell egy gépműhely, hegesztési tudás, szerszámok tömkelege. Állítólag minimum 6-8 hónap (inkább több), mire elkészül, és utána is órákat fogsz azzal tölteni, hogy finomítsd, javítgasd. Ha bizonyos lépéseket nem tudsz önállóan megoldani, szakembert kell igénybe venned, ami pénzbe kerül. Ha kiszámolod, hogy ennyi idő alatt mennyit kereshetnél egy mellékállással, és mellétennéd az anyagbeszerzés kiadásait, kiderül, hogy ebből egy elég jó motort lehetne venni. Ami üzembiztosan repül. Ha mindezek ellenére nem sikerült, hogy eltántorítsalak, magánba tudok tippet adni, hogy kit keress a guglival. De Ő is azzal kezdi majd, hogy lebeszéljen, mert csak szívással jár az egész.
Nem is olyan régen a családom hölgytagjai utasként repültek trike-al.Nagyon élvezték a dolgot, még az amúgy igen félős 6 éves lányom is kipróbálta és csak szuperlativuszokban beszélt az élményről.
Itt az Alföld közepén a homokban gyakorlatilag az egyetlen megoldás, mióta megszűnt a kunszállási üzem hiszen Kalocsa és Mezőtúr is 80-90km-re van.
Sokszor lenne jó mondjuk munka után vagy csak úgy, ha az idő adja repülni egyet, de szervezést igényel.Kalocsán álltalában tömeg van, hiszen a fővárosiak is lehozzák a növendékeket repülni, Mezőtúron viszont csak B vizsgás emberkék repülhetnek egy ideje már.
Tehát maradna a motoros ernyőzés, mint lehetséges alternatíva bár a motor nélküli csendes suhanást jobban preferálom.
Viszont a hátimotor az átlagfizetésekhez mérten megfizethetetlen mert ha lenne egyben 350-400e.ft, bizony meglenne a helye nálunk és az nem a hátimotor vásárlása lenne.
Amikor a lányok repültek, egy minitrike-os emberke is repült, megfestve a légteret nekik.Látszólag nem volt bonyolult szerkezet, viszont Fresh Breeze motor volt rajta ami nem olcsóság.Az ernyő pedig ITV Dakota volt.
A kérdésem, hogy milyen másik motorral lehet helyettesíteni adott esetben, van-e valakinek úgymond tuti tippe ezügyben?Esetleg használható weboldal leírással?Kerestem, de tehetségtelen vagyok még mindig!
2012 09 22.-én Tarnaleleszen harmadik alkalommal megrendezzük a szezonzáró repülős találkozónkat, melyre minden érdeklődőt szeretettel várunk. Helyszín természetesen a reptér, aki nem tudná Lelesz és Domonkos határában a telefon tornyok mögött találhat meg minket . Repülési lehetőségek különböző géptipusokkal, jó idő esetén. Kérlek benneteket osszátok meg ,hogy minél többen tudomás szerezzenek az eseményről.
Nagyon köszönöm! Mindíg arra gondolok, ha Fedémes közelebb lenne, nagyon megugrana a forgalma. De sajnos számomra Eger is - akármilyen jó hely - csak csapatban elérhető. Ráadásul ez a nagyon fasza mobil garázsom olyan gigantikus légellenállással rendelkezik, hogy az autóm végsebességét 180-ról 75-80-ra mérsékelte!!! A fogyasztását meg megduplázta. Így végképp kétszer meggondolom hova megyek. Az van még hogy már repülök rendszeresen, csak gyakorlásra és vizsgára van szükségem. Persze lehet hogy találkoznék hasznos tanáccsal ott nálatok, de azt nem tudom felmutatni a légirendésznek :)
Azért így is jólesik a segítőkészséged, és köszönöm szépen.
Ettől függetlenül hozzánk bármikor jöhetsz, ha nem tartod túl messzinek ezt a helyet, és vegyél baráti trájk-leckéket egy ide gyakran járó, egykori tanulómtól, aki gépész ember és maga készítette az övét, de már le is vizsgáztatta.
Akinek nincs sok pénze, nem tudja megolajozni a tanulás folyamatát.
Majdnem minden oktató külföldi túrákkal keresi a pénzét, vagy ha itthon is van, nem nagyon ér rá. Csülöknek, - akit kiválló oktatónak tartok - másfél évig udvaroltam, mire beláttam hogy más utat kell választanom, és végül meglett a tandemvizsgám.
Most a trike-ra kell megszereznem a jogosítást. Elméletből már levizsgáztam, de ahogy vége lett az elméletnek, szétszéledt a csapat, és oktatónk egzotikus helyeken tartózkodik. Akkor miért nem az általad ajánlott oktatóval próbáltam leküzdeni az akadályt?
Természetesen őt hívtam elsőre. El is mondta hogy ő ezt sporttársi szeretetből, szívességként tenné, persze csak akkor ilyen olcsón, ha nem kell oktatni, hanem inkább már vizsgaérett állapotban találkozunk. És így nem is mondott sokkal nagyobb árat, mint a bevallottan ebből élő, jó haszonnal dolgozó K. Attila.
Ígyaztán hülyén éreztem volna magam hogy még hálálkodjak is, mennyire rendes velem ez az ember, miközben a tények ezt nem támasztják alá. Ráadásul ha úgy érzi hogy még ő tesz szívességet nekem, az mindíg táptalaja kellemetlen szituációknak.....
Szóval, ki kell bekkelnem, amíg papírom lesz, mert el kellett adnom a hátimocimat hogy elkészíttethessem a trike-ot.
Mindig minden rosszra fel kell készülni, és akkor nem lehet baj.
Az is lehet, hogy nem érnek oda, mert előbb hozzánk jönnek, és itt étellel-itallal feltartjuk őket. Hozzánk egyébként kevesen jönnek repülni ezen a hétvégén, mert mindenki más rendezvényre megy, ezért éppen igyekszem szervezni egy palacsintasütő és gyermekrajz versenyt a falubéliek kedvéért, ha már a majális időjárás miatt elmaradt. A gyerekek majd lerajzolhatják a légirendészet helikopterét, meg a jóindulatú, segítőkész rendész bácsikat, amint intézkednek...
Pécs-Pogány Repülőtér (LHPP) 2012. szeptember 1-2.
Kedves Repülést Szerető Barátunk!
Újra Pilóta Találkozóra invitálunk!
Bármilyen módon kötődsz a repüléshez, itt a helyed! Várunk, ha már siklóernyősként, ejtőernyősként, sárkányrepülőként, hőlégballonosként, vitorlázó- vagy motoros gép pilótájaként megismerted, hogy milyen érzés felemelkedni a levegőbe. Várunk, ha légiirányítóként, repülőgép szerelőként, földi kiszolgálóként vagy más módon kötődsz a repüléshez.
Repülős emberként találkozhatsz itt sok baráttal, magas szintű szakmai programokon, előadásokon vehetsz részt, megnézheted a repülőgép gyártók és forgalmazók kiállításait.
Este finom ételek és jó italok mellett, repülős barátaiddal élvezheted a szórakoztató programokat.
Ha még nem tartozol a pilóták közösségébe, de érdekel a repülés világa, akkor is itt a helyed.
A programról: A repülőgéppel érkezőket már péntek reggeltől fogadjuk. A reptér melletti kemping és az étkező sátor is állni fog már péntek délutánra. Szombaton tíz órától a STOL repülőgépek versenyével kezdünk, utána pedig egy színvonalas légi bemutatóval folytatjuk a programot. Néhány név a bemutatót repülő pilóták közül: Besenyei Péter, Nádas Tamás, Veres Zoltán, Talabos Gábor, Tóth Ferenc. Szombat este egy zenei programmal zárjuk a napot. Mindkét napon lesznek kiállítások és érdekes szakmai előadások. A folyamatosan bővülő programot megtalálhatod weboldalunkon: www.pilotatalalkozo.hu .
Fontos, hogy az ingyenes belépés nem csak a pilótákra vonatkozik: a szerelők, a földi kiszolgálók, a légi forgalmi tájékoztatók és irányítók, a légiutas-kísérők és minden aviatikával foglalkozó szakember belépőjegy vásárlása nélkül látogathatja a rendezvényt, ha felmutat a nevére szóló bármilyen „repülős igazolványt”. A rendezvény ideje alatt a repülőtéren leszállási illeték és a tárolás díj NINCS.
NE felejtsd el beírni a naptáradba: 2012. szeptember 1.-2., Pécs-Pogány Repülőtér - Pilóta Találkozó! Várunk, itt a helyed! Tel.: +36/70 3988-771, +36/703988774
Augusztus 17-18-19-én Hajdúszoboszlói Repülőtéren megrendezésre kerül az első Hajdúszoboszlói Hátimotoros Találkozó és verseny. Napközben lehetőség lesz csörléses repülésre is.Ha erős lenne a szél Kite-ozni is lehet (Landboard, Baggy).
Meghívjuk az összes országban képviselt gyártó kereskedőjét, illetve az összes hátimotor gyártót is, így tesztelésre is lesz lehetőség.
Versenyszámok:
-hátimotoros tájékozódási verseny (Időt is mérjük), +futás (nem sok), így hátimotoros duatlon lesz. -Pilon Repülés szintén időre földön lévő tárgyak felvételével és célba dobással.
A Repülőtér mellett van az Élmény fürdő, így a család sem fog unatkozni. Este főzés és buli ,a versenyről készült videók nézegetése kivetítőn. Gyere el és legyél az elsők között!
A kaland 35 másodpercig tartott, Connery majdnem 130 km/h-s sebességgel zuhant, ami 80-ra csökkent, amikor vitorlázni kezdett, és végül 24 km/h-s sebességgel landolt
Az cikkben említett "alakemlékező" alkatrészek használatában látok nagy lehetőséget, legyenek azok akár fémből, akár valamilyen karbon- vagy szilikon-származékból, ha megfelelően vezérelt elektromos feszültség hatására változtatni tudják feszességüket. Talán ezzel a megoldásal válik lehetővé, hogy a mostaninál lényegesen kevesebb zsinór legyen az ernyőkön, és hogy az ejtőernyősök "mókusruhája" (madárruha, szárnyasruha, wingsuit) is továbbfejlődhessen az ejtőernyő nélküli leszálláshoz.
Szerintem is csak technikai érdekesség lehet, mert a jethalytóműről két dolog köztudott, a nagy tolóerő, ergó; nagy sebesség, ami még ekkora méretben is feleselegesen sok a siklóernyőnek (meg az A zsinórok terhelése is extrém lehet..), másrészt a nagy naftazabálás, ami viszont elég korlátozott száguldozást tesz lehetővé..
Nagy fantáziát látok benne, de hangfogóval jobb lenne...
Nagyon rossz lehet a hatásfoka, mert a hajtóanyag zöme nyílván hangenergiává alakul át a tolóerő helyett. Részemről a lopakodó üzemmódban száguldozás rokonszenvesebb.
Néhol az az általános vélemény, hogy nem létezik jethajtóműves paramotor. A következő linket nekik küldeném. Aztán kíváncsi vagyok, ki építi meg először Magyarországon...
Azért volt szépség,bár repülés kevés,ppg még kevesebb,ppg verseny meg egyáltalán nem,de talán ha az üzletet,és a rossz időt felváltja az örömrepülés...
Pilótatalálkozó, Felhőút PPG kötelék, PPG Nemzeti - új hírek / emlékeztető / kedvcsináló
Már csak egy hónap van a Pécs-Pogányi reptéren megrendezésre kerülő Pilótatalálkozóig / Felhőút Motoros Ernyős Kötelékrepülésig / PPG Nemzeti Bajnokságig! Van pár újdonság, változás, és emlékezet frissítőként íme pár link:
Érdemes időnként ránézni a találkozó honlapjára: http://www.pilotatalalkozo.hu/ És a felhout-ra is: http://www.felhout.hu/taxonomy/term/127 (nevezési feltételek, játékszabályok, lebonyolítás stb. stb) Kérjük továbbra is, hogy terjesszétek az információt mind a Felhőút Kötelékről (más néven Felhőút Motoros Ernyős Közös Repülésről), mind a versenyről, mint a Találkozóról.
Várjuk jelentkezéseteket, észrevételeteket, segítő felajánlásotokat. Elérhetőségeink: Szabóné Koleszár Edina: felhout kukac gmail pont com, 70-3-419-668 Szabó Péter: felhout kukac felhout pont hu, 20-3-466-004
A Kötelékrepülés (és a PPG Nemzeti Bajnokság) regisztrációs lapja itt található, kérünk Benneteket, itt IS jelentkezzetek, ez a Pilótatalálkozótól független adatbázis: http://pgportal.hu/components/com_pilots/forms.php
A Pilótalalálkozóra való jelentkezés nem jelent regisztrációt a Kötelékrepülésre (és fordítva). Szakmai vezetők, klubvezetők, kérünk, irányítsátok hozzánk a motoros ernyős tagjaitokat, hogy az információk hozzájuk is eljuthassanak. Kérdésekkel, kérésekkel, észrevételekkel keressetek minket nyugodtan.
Kérek mindenkit, hogy szánja rá az időt és figyelmesen olvassa végig!
GYIK (gyakran ismételt kérdések) 1. A megkötött biztosítás az ernyőkre európára is érvényes? IGEN 2. PPG-re és Normálra is? IGEN 3. Milyen értékhatárig? 100.000 euró értékhatárig (önrész 700 euró) 4. Pilóták mennének Ausztriába repülni (nem motorral) és szükségük lenne magasabb biztosítási fedezet igazolásra (1,6 M euró), van e ilyen az MKSSZ-ben? IGEN 5. Mennyibe kerül, hogyan kapható, hogy néz ki? 2.500 Ft / év / pilóta. El kell utalni az MKSSZ-be 2.500 Ft-ot, a megjegyzésbe oda kell írni a pilóta nevét, és hogy "Raiting Card". Ezzel egyidejűleg írjatok egy emailt is Ferinc Vincének ( ferinc@t-online.huEzt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ), hogy átutaltátok a pénzt, mert nem mindig nézi a bankszámlaforgalmat. Majd Szebenyi Virágnál (HFFA ügyintéző, de részben az MKSSZ papírügyekkel is foglalkozik) kell igényelni a "Rating Card"-ot. 6. Mikor kapja meg a pilóta? Amint az utalás megérkezett az MKSSZ számlájára, Virág kap egy értesítést, hogy kiállíthatja a pilóta nevére a kártyát. Ezt követően átvehető. 7. IPPI kártyát lehet-e kapni annak, aki MKSSZ-be regisztrált, ha igen, hogyan? IGEN Mindenki kaphat, aki befizette a starthely alapot is. Az új 5000 Ft-ba, a pótlás 1.000 Ft - ba kerül, amit a HFFA - nak kell fizetni!!! Emailben, pedig jelezzétek Virágnak, hogy kinek lesz a kártya. 8. Mikor lesznek papírok? Az ernyőkre a biztosítást igazoló matricát, már sokan megkapták, aki még nem, az Virágtól tudja átvenni, ha elküldte neki a szükséges adatokat. Az MRSZ kártyákat az ottani ügyintéző készíti (nem tudni, most kicsoda) és elvileg mindet odaadja Virágnak, ami kész. Virág, amint nála vannak, értesít mindenkit. Jelen pillanatban mi is csak a pilótáink felének kaptuk meg a kártyáját. Hétvégén MRSZ közgyülés, lehet verni az asztalt! Fényképes igazolvány: amint megkaptátok a pilótáktól a digitális fényképet, akkor fel tudjátok tölteni az adataihoz. Ezt követően a többit Ferinc Vince intézi. 9. Lesz e szakmai tájékoztató? IGEN, amint a papírügyek és adminisztrációs ügyek mindenhol rendben lesznek. 10. Mikor lesz lehetőség oktatói, szakoktatói vizsgát tenni? Az oktatói, szakoktatói tanfolyamok, igazodva az elmúlt évek gyakorlatához, az év második felében várhatók. Év végén várhatóak az éves szakmai továbbképzések az oktatók részére.
Más: Többekben felmerült az a kérdés, hogy a PPG tanfolyamok árát harmonizálni kellene. Egy oktató, aki rengeteg időt és energiát beletett a tanulásba, és eljutott egy olyan szintre, hogy embereket oktasson és ezért felelősséget vállal, annak legyen lehetősége ennek megkérni az árát. Ezt természetesen telejes mértékben az oktató dönti el, hogy neki mennyit ér a munkája, de javaslatokat lehet tenni, ami irányadó lehet mindenkinek. A kérdés, hogy véleményetek szerint mi lenne a reális ár egy PPG tanfolyamra, ami egy növendéknek is kifizethető, és egy oktatónak is elfogadható?
A vizsgadíj tervezett költsége 15.000 Ft / fő, tandem esetében 30.000 Ft / fő.
Tanulságos: nemrégiben valaki a siklóernyős tanfolyam árát a harmadára csökkentette, aminek eredményeképpen sok ember jelentkezett nála.
A kérdés, hogy a jelentkezett tömeg milyen képzésben fog részesülni? Nagyon nehéz megtalálni a középutat a mennyiség és a minőség kérdésében.
A repülés egy olyan terület, ahol nem tanácsos képzetlen tömegeket a levegőbe engedni, mert magunk alatt vágjuk ki a fát. Sajnos az üzleti érdekek sokszor ez ellen dolgoznak.
Kérek minden oktatót, hogy a PPG repülés jövőjét szem előtt tartva igyekezzen minél alaposabb képzést adni, hogy a növendékek a szükséges alaptudás birtokában válhassanak pilótákká.
Tapasztalatok szerint, ennek egyik fontos része az elméleti ismeretek megfelelő átadása. Hibák természetesen mindig is voltak és lesznek, a legfontosabb, hogy igyekezzünk a fent említett középutat (minőség-mennyiség) megtalálni.
Kérek minden vezetőpilótát, hogy küldje el nekem a postacímét, ahová az írásos megbízását postázni tudom!
Tehát a következő dologban várok visszajelzést: - Tanfolyamok ára, ehhez kapcsolódó vélemények - Vizsgabizottságban való részvételi szándék - Vezetőpilóták név, cím
A tavasz üzeni, hogy jön, csak a dollár árfolyamváltozása miatt, bevonták az orvosiját.
Én ugyan tősgyökeres gyalogos vagyok, még csak földi járművem sincs, de a Powered Paragliding futótűzként terjed, és sokak számára már hétköznapi közlekedőeszközzé vált. A pg.c2 honlap fórumán ennek a témának volt a legtöbb hozzászólása, nem véletlenül. Nagy fantáziát és nagy jövőt látok benne, attól függetlenül, hogy (talán élemedett korom miatt) én már csak megmaradok a kisdombos kezdőoktatás napszámosának.