Nem csak neked szól, hanem minden topiklakónak, csak te említetted így utoljára, ezért neked címzem a mondanivalómat.
A szerkezet, amin keresztül a gőzmozdonyok vizet vettek, vízdaru névre hallgat, egy ilyennek a roncsait láttad rendezőn. A kút - mint a civik életben is - az, amelyből a vizet legtöbbször ciszternákba, víztornyokba, vízházakba szivattyúzták. Ez általában valahol az állomás területén helyezkedett el, de ez sem mindig így volt. A hajdani Hámán (ma Vasúttörténeti Park) vízkivételi műve pl. a Népszigeten volt, közvetlenül a vasúti híd mellett.
Ma (is) láttam még egy vízkútnak a roncsait! Ahogy elindulnak Rákosrendezőről a váci vonatok (70, 71-es vonalak Vác irányába!) saccperkábé néhány száz méterre van egy gyalogos felüljáró. Annak tövében, a menetirány szerinti baloldalon, egy, valami gazféleséggel elég rendesen benőve, de látható!
A 247-es Bivaly készül szomját oltani Komáromban. A gőzös 2010. 07. 03-án járt itt a Székesfehérvár-Komárom vasútvonal 150 éves évfordulója alkalmából szervezett különvonattal.
Ennek a topiknak a címe sem jó. Amiket fozóztok, azok nem kutak.A kutakból/folyókból nyerik a vizet, ez a szerkezet a mozdonyba töltésben segít. A vasuti zsargonban "vízdaru".
Csak egy szerény megjegyzéssel bátorkodom zavarni. Rákospalota-Újpesten, az állomásépülettel majdnem szemben, a másik oldalon, kissé Bp. Nyugati irányában szintén van egy vízkút. A kinézete alapján nemigen hinném, hogy működőképes lenne, de vízkút! Jómagam nem fotózok, de-ha tudomást szerez róla-, biztos megörökíti majd valaki eme topik szármára.