Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Ja. Még valamit: minden hajó fel van szerelve radarral. A haditengerészet repülőgép-hordozói is nagy teljesítményű radarok vannak. Ott a katonák miért nem sülnek ropogósra mint a mesebeli radarernyőre kötött macska?
Alapvetően mai NATO technika és a régi ruszki technika közti különbségre céloztam.
Hát, hogy a mai orosz haditechnika hogy áll, azt még akkor sem ismertük amikor bajtársak voltunk, nem kötötték az orrunkra, viszont 74- ben közkézen forgott egy vastag könyv a NATO repgépekről, bennük az X típusokról és az Y típusokról, benne minden adattal: meg kell ismerni az ellenséget, mielőtt harcba bocsátkozunk vele. Az X 15 már benne volt, és mint kísérleti gép a Blackbird.
A ruszkik jók voltak a haditechnikákban, de ismervén a Szovjetunió szétbomlásának történetét, az atomtengeralattjáró-flotta és ms fegyvetnemek válságát, stb, nem hiszem hogy követni tudták az amerikai(NATO) haditechnikai fejlesztését. Jók a repülőgépeik, és például a világ legnagyobb szállítógépe is orosz, de az elektronikai hadviselésben nem tudom hol vannak. Pla a repülőgépek célfelderítő célmegjelölő radarjaiban, ilyen-olyan rakétákban, stb. Ezekről semmit sem tudni.
Mi Lillafüreden csak valamennyire a déli határon túlra láttunk be, annyira hogy a határ felé közelítő repgépeknek célszámot adjunk és meghatározzuk hogy tervezett repülés volt-e vagy más?
Nem tudok mást mondani minthogy radarra, légtérellenőrzésre szükség van, most hogy NATO-tagok vagyunk át kell állni a NATO berkein belül működő rendszerre, mert ha már a repgépeink alkalmasak a baráti szövetségen belüli együttműködésre, akkor integrálófi kell a célrávezető és kommunikációs rendszerhez. Ez teszi kompletté a magyar légvédelmet és légtérellenőrzést.
"a ruszki technika" nem kell lebecsülni, annó a 60-as években ez volt a menő. Megjegyzem, hogy manapság is porig aláznának bennünket véleményem szerint tudásszinten. Csak már nem vagyunk jó elvtársak számukra :), hogy prezentálják a csúcs technikájukat, ötleteiket, vagy jópénzért megtennék :) csak eléggé nagy lenne a számla, számunkra.
Miben lenne jobb egy olasz technika, bármi mástól is ? Az alapelv ugyanaz, fizika - matematika nem változott azóta. Paraméterek, csőtápvonalak, magnetronokban változás nem történt, csak finomodott a technika-megoldások. Attól még mindig megadott teljesítmény kell ahhoz, hogy egy bizonyos területig ellássunk ( és természetesen visszaverődési idő is ), azt feldolgozzuk, értékeljük.
Feldolgozás módjában, idejében is történt változás, a modern számítástechnika terén.
Szóval véleményem szerint nem jobb az olasz, vagy bármely technika a "ruszki"-tól. Mind ugyanazon elven alapozódik. :)
Ne hasolítsuk már össze az elvagyunk, vagy kell dolgokat, illetve szükségeset, vagy létkérdést.
Agyamentek telepíteni akartak felderítő lokátort pl.: Pécs mellé. Lokátorokról - felderítő lokátor jellemzője : nagy teljesítmény, kb. m-es hullámhosszú, de a rávezetéshez, azaz vadászirányításhoz pontatlan lokátor, azaz minimum oda cm-es hullámhosszú is kell.
Teljesítmény : gondoljuk már végig, amikor a mobiltelefon, amit a HIF be is tiltott ( Mo.-on ) annó ( Nokia ) első szériái 1-5W teljesítményen dolgoztak. Volt is belőlle balhé annó, mert az egészségre károsnak minősítették.
Na a ( felderítő is - főleg az ) lokátorok KW ( azaz ennek 1.000x ), MW ( azaz ennek 1.000.000x ) teljesítményén dolgozik :) Nem véletlen, hogy Jután, pl. a Földközi tengeri repüléseket is látták vele.
A felderítő lokátor antennája nem irányított szögű, mint a magasságmérőé. Az 360o -ban körbe forog, így belátható, hogy ugyanazt a teljesítményt sugározza pl. Kaposvár felé pl. a Jutai, mint amit a földközi tenger felé és mindenhova, pl Balcsi felé is, de lehetne sorolni. Ez egy a sok közül, mert csak dél dunántúlt néztük, nézhetnénk pl. a Kecskeméti ezredet is.
Szóval erre próbáltam rávilágítani, hogy nem ész nélkül, ahol jó Nekünk, hanem ahol a károkozás - a működés miatt a legminimálisabb. Már más világot élünk, nem azt hogy a cél fontosabb, mint az emberi élet, család, gyerekek.
Lehetne részletezni a holt zónákat, árnyékolásokat, stb. amiket a lakosság érdekében figyelembe kéne venni, de ne menjünk bele a részletekbe, hosszú lenne. Nem úgy kell telepíteni egy ilyen eszközt, hogy gondolok egyet és rábökök a térképre-ami számomra ideális hely lenne, s a médiában elhitetem a jónéppel hogy ez nem káros, mert olyan mint egy mobiltelefon sugárzás, még akkora sem. Szóval ezzel a kijelentéssel hitetlenné válnak számomra és ismeretségi köröm számára is.
Egy hozzánemértő bagázs erölködése, hogy megfeleljenek az elvárásoknak és az emberi élet - lét - család számukra nem mérvadó. Na ez a szomorú, sajnos.
Az így igaz: nem mindegy milyen hullámhossz és a teljesítmény.
A szovjet érában a kuttya se kérdezte hogy akarunk-e légvédelmet, volt mert kellett és kész.
Volt is annyi radarállomás mint égen a csillag, most három lesz-és válhetően komolyabb szerkezetek mint a ruszki technika, mert azóta kissé javult a haditechnika színvonala.
Azért nem is magyar lenne a project, mi csak a helyet adnánk- a töbit az olaszok. Azt is ingyen.
Máshol, egész Európában használnak lokátort, ott vaahogyan elvannak vele.
Elektromágneses hullámok közepette élünk, a rádió, a televízió, a mobiltelefon, az elektromos vezetékek, trafók, mind elektromágneses hullámokat generálnak, emlékezzünk a szikratávíróra: egy szikra, egy elektromos ívkisülés hulláma is bejárja -jó esetben-a világot, hát akkor pont a modern radartól fogunk megpusztulni? Egy nagyfeszültségű távvezeték alatt is világít a fénycső.
Nem is nagyon kéne radar, mármint a sugárzás miatt nem.
pl.: Kabina 66 amiből 1 db-ot üzemeltek be ( a többi szétszedve hever - szerencsére ), beméréseink ( MI-17 - 87. BHHE ) alapján azt is lekorlátozták 50%-os üzemre. Elárulom Kaposvár mellett volt telepítve az az 1, olyan sugárterhelést kapott a város miatta, hogy a mérési eredményeket titkosították, 1000 évre. Utána jött a korlátozás, teljesítmény ügyileg.
Senki nem szeretne egy folyamatosan működő mikrohullámú sütő mellett lakni - élni - gyereket nevelni, aminek hangyányit nagyobb a teljesítménye és folyamatosan üzemel.
Soha nem feledem, amikor a P 37 - cm-es ( vadász rávezető ) lokátor tányérja elé 12 órára, kikötöttek egy macskát. Elárulom kihullott a szőre, olyan sugárterhelést kapott. Miről beszélnek a nagyokosok, hogy egy felderítő lokátornál nincs káros sugárzás ? El kéne olvasniuk 1-2 könyvet és látni is kéne - használni is, egy ilyen lokátort. Ja és mérni is :) Utána nyilatkozni.
Az sem mindegy, milyen a hullámhossz, de főleg a teljesítmény.
Ne hogy azt gondold, hogy Solt környéke nagyon egészséges. Emlékezzünk a teljesítménynövelésre, mi miatt a neoncső világított a házakban, amikor az egyik oldalon leföldelésre került.
pl.: MI-8 helcsi, átlag fogyasztása 13L/perc. Keró beszerzési árban számolva nem piskóta az üzemeltetése. Itt ugye, mivel a rendszeresített legkisebb gépről beszélünk ( MI-2 már kivonták ), 2500 Le hajtóművel szerelve ( 2 db ), típusa TV - II 117 A. A tavaszi - őszi olajcserékről már nem is beszélve 2 hajtómű, reduktor + áttételekben.
Mi 17 és 24 -nek pedig már 3500 Le hajtóművei vannak :), igaz azok más rendszerben indulnak, mint a MI-8.
Összességében nem egy olcsó játék az üzemeltetésük.
Azért nincs most belföldi repülés, mert nem alakult ki ennek a kultúrája. Pontosabban a 60-as évek jól működő repülési struktúráját vágták át egyetlen tollvonással az évtized véegén, mikor megszüntek a belföldi járaotok.. A legnagyobb baj, hogy a mai fenőttek úgy nőttek fel, hogy csak 1 repülőtér működik az országban – Ferihegy.
Az állam nem tarja fontosnak a vidéki repülőterek üzemeltetését, mondván túl kicsi ország vagyunk ehhez. De pl. Ausztria területe kisebb Mo.-nál, mégis 20-nál is több regionális repülőtér működik benne. Egyébként elmondható, hogy egész Nyugat-Európában 100-150 km-ként regionális repülőtér van min.2.5 km betonnal ILS-sel (ez egy leszállító rendszer.) Jó a nyugatnak megtehetik-mondhatnánk!!!!
DE!!! Romániában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában is több vidéki, de korszerű repülőtér van. Nyilván ez idővel nálunk is változni fog, mert az idő pénz! Oldalakat tudnék erről írni de itt a vége!
Egyébként én szerveztem a Szeged-Dubrovnik charter járatokat, legközelebb erről irok.
A "félelmek" nem hiszem, hogy még manapság is indokolt. Persze megesik, hogy egy-egy légijármű leesik, de ennél sokkal gyakoribb veszélyeket kell elviselnünk a földi közlekedésben, vagy akár a háztartásban, a konyhai eszközökkel, sőt még az élelmiszerekkel kapcsolatban is. Legfeljebb ennek a legtöbb ember nincs tudatában, ahogy annak se, hogy mennyire egészségtelenül táplálkozik a többségünk.
Nekem akkor volt kisebb félelmem repülés közben, amikor úgy mentünk át a géppel egy másik reptérre, hogy nem volt rajtam ejtőernyő. Merthogy azt magamra szoktam kapni beszállás előtt. Igaz, hogy olyankor többnyire nem is a géppel szálltam le...
Attól függ. Ha polgári használatra lenne, és a hazai repterek közötti, menetrend szerinti járatokon kívü lehetne bérelni alkalmi útvonalakra, pl. hogy a volt osztálytársaim azzal utazzanak le a fővárosból hozzám egy ide szervezett érettségi találkozóra, vagy akár a "Csapos Ogre Fogadója" című szomszédos topik törzstagjai jöhessenek vele egyhetes sátrazós nyaralásra, akkor inkább a "Szabadidő" rovatba illene.
Persze, jópofa, de polgári használatra másféle festés lenne illő. Manapság amúgy is divat elképesztő mintákkal kipingálni a gépeket, ennél is el tudom képzelni, hogy ha a hadi küllem helyett mondjuk metálrózsaszínű lenne, világos zöld levélkés kék virágokkal, kiscicák és cigánykerekező gyerekek képeivel, az orrán cápafogsor helyett a pilótakabint körbeölelő babérkoszorút tartó két angyalkával, a hátsó ablakban bólogatós kutyával, meg effélékkel, akkor egészen el lenne ragadtatva tőle a nagyérdemű...
Nem lehet ez se rosszabb, mint a Mi-8-as, és ezzel nem azt akarom írni, hogy bármi bajom lenne a Minyóval, örültem, ha előfordult Gödöllőn anno, amikor még voltak aug.20-i légiparádék is, és szívesen szálltam be. Repülés közben eleinte kissé idegesítő volt annál a típusnál a rotor forgásával együtt remegő padló, de meg lehetett szokni. Feltehetőleg a Chinook hajtóműveinek tandem-elrendezése miatt ez a remegés se jellemző; ki kellene próbálni.
Már morfondíroztam azon, hogy az egyre híresebb Fedémesi Siklóernyős Oktatóparkban ejtőernyős ugrást és sétarepültetést is kellene szervezni, a környékbeliek örömére, mert a motoros tandem siklóernyő csak egyetlen utast vihet, igaz, hogy az is sokaknak tetszett már. (Még a motor nélküli tandem is.)
Na persze kérdés, hogy ki és hol állomásoztatná ezt a gépet, és mennyibe kerülne egy-egy átrepülés hozzánk, megérné-e az ugrás ára az ejtőernyősöknek, hogy idejöjjenek időnként egy "bugira", vagy egy helyileg kiírt versenyre, avagy találnék-e szponzort a rendezvényekre...
A merevszárnyú repülőgépeknél így is jóval drágább az üzemelésük, igaz, hogy azoknak meg jóval nagyobb futópálya kell, aminek létrehozása ott, ahol még nincs, nem olcsó mulatság..