Vannak az egyenes ablakosok, azok az NL 202-esek, abből is az első széria, mivel ott végig dobogón vannak az ülések. FLX-410-411-412. Ezeket Boznál NL263-asnak látom, ami fura, mivel az utolsó karakter a generációt jelöli, márpedig a nagy kockalámpás az második generációs, úgyhogy max. 262-es lehet, de az első szériás 202-esekből nem készült nagyobb motoros, tehát ezek NL202-esek szerintem.
Vannak a második szériás NL202-esek, itt már a földön vannak az első ülések, ezért egy törés van az ablakok vonalában. Ilyen az FLX-414-416-517-518. Ezek már készültek nagyobb motorokkal is, tehát ezekből lehet NL202/222/262/312 is. Namost ez a négy kocsik melyik pontosan?
– A BKV-ügyek árnyékában keveset foglalkozott a közvélemény és a sajtó a Volánbusz vagyonfelélési folyamatainak megismerésével. 2003-ban kezdődött el az a gondolkodás, majd cselekvéssorozat, amely alapján a saját tulajdonú ingatlanokat értékesítették, és a kiegészítő tevékenységeket kiszervezték magántársaságokba. Megszűnt a jármű egyszeri újratermelésének követelménye, s lehetővé vált a főtevékenység nagyságrendi méretekben történő alvállalkozásba adása.
– Konkrétabban?
– Vegyük elsőként talán az ingatlangazdálkodást. A Volánbusz 2005-ben értékesítette Szabolcs utcai telephelyét nettó 960 millió forintért. A több mint húszezer négyzetméteres terület eladása miatt a járműjavítások elvégzésére a társaság a fóti ipari parkban húsz évre javítóbázist bérel évi 240 millió forintért. A fóti telephely kialakítása a bérbe adó Wallis Rt.-nek 1 milliárd 850 millió forintba került. A szentendrei telepet 2006–2007-ben 205 millió forintért adták el, a pályaudvart 350 millióért. A pályaudvart azóta a társaság az új tulajdonostól visszabérli.
A kanizsai vonalon a bővítés (azaz tavaly október) óta állandó a 441 és a 446. Csak egymással szokták őket cserélgetni.
Egerszeg kintalvós mindigis a 442 volt. A lassún a kanizsai bővítés óta nem volt állandó kocsi , de most úgy tűnik, LGT-753 személyében megtalálták :) (Ez korábban ugyebár a 441-é volt, de kellett a kocsi a második kanizsai járatra.)
A péntek-vasárnapi plusz járatokon meg ami kéznél van, de ez korábban is így volt...
Most full más a téma, de a Viszlós kocsik mindannyian Martonvásárhoz tartoznak, vagy létezik külön Baracska, Bicske, stb. "telephely" is? (Ez alatt most nem a kintalvásokra gondolok.)
Múlt héten a képen látható példányt a lassú egerszegin láttam. Nem tudom, állandó-e, vagy csak helyettesített. (Ezen a fordán október óta nincs/nem volt beosztott kocsi, legtöbbször Tourismók - ICG-022 vagy FJB-163 - járkáltak rajta.)
Ezek járnak vmi Volánbuszos vonalat is vagy csak úgy vannak +ba az Aiplinál? Egyiket szokta látni valami Budakeszi utas magán fuvart csinálni rendszeresen, de a másik hárommal még nem futottam össze.