Keresés

Részletes keresés

Dolmi mackó Creative Commons License 2011.12.28 0 0 1370

Józsefvárosi PFT telep és aközvetlen környezete:

 

 

 

 

 

strchr99 Creative Commons License 2011.10.27 0 0 1369

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, tud-e valaki küldeni nekem a székesfehérvári fűtőházról, fordítókorongról rajzokat, méreteket, jellegrajzokat.

 

Szeretném megépíteni a modelljét H0-ban. :-)  (hogy legalább egy kicsit hasonlítson az eredetire)

 

Előre is köszönet érte.

 

Üdv.

Tamás

mdbz Creative Commons License 2011.01.01 0 0 1368

Volt idő amikor hivatalból elég sokat kellett foglalkoznom a pécsi fűtőház vízhálózatával. Nem találkoztam semmilyen utalással a hengeres víztoronnyal kapcsolatban. A meglévő viztorony, és a körfűtőház melletti ma már részben visszabontott vízház, valamint az állomás keleti oldalán lévő részben szintén átépített vízház, nem is tette indokoltá egy újabb torony építését. Ja és a víztorony mellett van vég egy 50 m3-es földfelszíni tartály is.

Előzmény: víztorony (1367)
víztorony Creative Commons License 2011.01.01 0 0 1367

Én meg Pécs környékén egyáltalán nem vagyok ismerős, úgyhogy nagyon szívesen veszem a helyesbítéseket. A szkennelés során a fájlnevekbe a negatívok papír tartóján lévő feliratokból vettük az infókat. Tévedhettek ők is, lehetett rossz helyen a negatív plusz persze elírhattuk mi is, benne van a pakliban.

 

Megnézegettem a 14 másik ilyen (vagy nagyon hasonló) tornyot az adatbázisban (máv henger munkacím alatt) és ezek kizárhatók. Persze sok helyen volt még ilyen víztorony, ami nekem nincs meg...  Például Zircen láttam egyet régen, aztán mire odaértem fényképezőgéppel (1997-re), lebontották:)

Előzmény: mdbz (1366)
mdbz Creative Commons License 2011.01.01 0 0 1366

Az első lapon látható pécsi torony többünket meglepett. Mondhatnám úgy is, hogy kérségeink vannak!

Előzmény: víztorony (1365)
víztorony Creative Commons License 2010.12.30 0 0 1365

Oké, simán elfogadom, legalább még egy érdekes adat :)

Előzmény: 7578 (1364)
7578 Creative Commons License 2010.12.30 -1 0 1364

Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy mikor építették át a víztornyot betonvázasra, de találtam egy másik fotót az '50-es évek közepéről, és itt még vaslábakon áll. Az első fotó a Te gyűjteményed egy részlete, a második az egyém... Szerint csak-csak Ferencváros.

 

 

Előzmény: víztorony (1363)
víztorony Creative Commons License 2010.12.30 0 0 1363

Köszi a kiegészítéseket!

 

Viszont ezen a képen egy betonvázas torony van:

 

Tehát nem lehet ugyanaz.

Előzmény: 7578 (1362)
7578 Creative Commons License 2010.12.29 -1 0 1362

Még egy utolsót engedj meg... aztán elcsöndesedek.

 

A kérdőjeles "Szeged" fotó az Bp Ferencvároson készült, a fűtőházi víztorony látható azon. A fordítókorong már üzemképes, a lebombázott mozdonyszín már nincs meg, (elbontották) az új pedig még nem épült fel. A háttérben látszik a felsővezeték, illetve a többszintes lakóépület.

Előzmény: víztorony (1359)
7578 Creative Commons License 2010.12.29 -1 0 1361

Annyi kiegészítést engedj meg, hogy a két kérdőjeles fotó közül az egyik Pápa állomást, a másik a pécsi fűtőházat mutatja.

Előzmény: víztorony (1359)
7578 Creative Commons License 2010.12.29 -1 0 1360

Van bizony, nem is kevés... mondhatni az összes. Örülök neki, hogy megosztottad...

Előzmény: víztorony (1359)
víztorony Creative Commons License 2010.12.29 0 0 1359

hátha valakinek van benne újdonság:

 

 

 

wiesel Creative Commons License 2010.12.15 0 0 1358

Üdv a Topic-nak!



A kéréssel már egy másik fórumban is megfordultam, de ott nem kaptam választ. Talán itt...

 

Valaki tudna nekem küldeni képeket a Keletiben található kocsialváz-vizsgáló/-javító aknáról (vagy mi a fene a neve) és környékéről? E-mail-em publikus. Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:

wiesel

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.02 0 0 1357
Sziasztok!Van valakinek részletesebb/jellegrajz,fotók,méretek,stb.../dokumentuma a kisterenyei fűtőházról?Mail publikus.Köszi!
RhB Creative Commons License 2010.07.11 0 0 1356
Átfutottam a topikot, és mintha ez még nem lett volna...


kisloszos Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1355
Ezt a pletykát én is több ismerőstől hallottam, de remélem az illetékesek rácáfolnak!
Előzmény: hro (1354)
hro Creative Commons License 2010.04.26 0 0 1354
Május 1-től Pécs éjjel bezár?Nincs mühely?
mark_015 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 1353
Köszi a pontosítást!
Hát lehet hogy az lesz........
Leginkább olyan képek érdekelnének amit Mben mutatott az 1328-as hsz.ben.....aki tud esetleg segíteni az irjon itt vagy jöhet mail is!
Előzmény: Törölt nick (1352)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.13 0 0 1352
Motorszín, motorgarázs. Ugorj át Pécsre, vagy inkább Tapolcára.
Előzmény: mark_015 (1351)
mark_015 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 1351
Érdekődnék hogy tudna-e nekem valaki fotózni text fotókat dízel garázsokról?(nem tudom mi a hivatalos neve) Jó szögletes,semmi extra cucc érdekelne......
Válaszokat köszi!
gomorturista Creative Commons License 2010.03.02 0 0 1350
ROCOman Creative Commons License 2010.02.14 0 0 1349
Íme egy még pontosabb! Megjelent a Vasút&Modell, 2009. téli számában.
Érdekes, hogy 12 vágányt rajzoltál, de a modellt már 11 vágányosra építetted, ahogy az eredeti is volt.
Előzmény: A.Balu (397)
1047 005-2 Creative Commons License 2010.02.13 0 0 1348
"Cegléd (hasonlóan Hegyeshalomhoz) szerény járműparkkal, de annál nagyobb fűtőházi javítóbázissal/kapacítással rendelkezett."


V43-as napivizsgát is csináltak.
Előzmény: 7578 (1344)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.13 0 0 1347

De van fűtőház, de a feladatköre már más mint 2003 előtt volt.

 

 

Előzmény: v43_1107 (1346)
v43_1107 Creative Commons License 2010.02.13 0 0 1346
De akkor már nincs fűtőház??
Csak felvigyázó szolgálat???
Előzmény: Törölt nick (1343)
7578 Creative Commons License 2010.02.13 -1 0 1345
Korábban volt a neten egy fotó a mozdonyszínről, ha jól emlékszem "illesf" tette fel, javaslom vele felvenni a kapcsolatot.
Előzmény: MV.hu (1342)
7578 Creative Commons License 2010.02.13 -1 0 1344

Üdv!

 

- 1979-ben érkezett meg az M43.1010 és az M44.076-os az akkor már ott szolgáló Mazsolák mellé.

- 1984-ben a Bobót lecserélték egy másik Dácsiára, az M43.1065-ösre, így már két román mozdonyuk volt.

- 1986-ban az M43.1001-es is megérkezett Komáromból, így már hárman voltak.

- 1988-ban majd 1989-ban előbb kölcsönbe, majd állomásítva megkapják az M47.1028 és M47.1029-est, illetve az M43.1076-ost. Ezzel négy kicsi és kettő nagy Dácsiájuk lett.

- 1991-ben elviszik az M43.1065-öst majd selejtezik az M47.1029-est, marad a három/egy arány.

- 1992-ben elviszik az M43.1010-est Püspökladányba, az arány 2/1,

- 1993-ban a nagy fűtőházi átszervezések évében a maradék három mozdonyt áthelyezik Szolnokra, így a fűtőház saját gép nélkül marad és kirendeltség lesz.

 

Tudom, megtévesztő az a tény, hogy korabeli képeken mindig oly sok Csörgőt, Bobót és Dácsiát lehet látni, azok azonban nem a ceglédi fűtőház mozdonyai voltak, hanem javításra érkeztek oda. Cegléd (hasonlóan Hegyeshalomhoz) szerény járműparkkal, de annál nagyobb fűtőházi javítóbázissal/kapacítással rendelkezett.

 

Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: Törölt nick (1341)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.13 0 0 1343

Portástól a reszortosig minden náció bekerült a szórásba.

 

Átszervezés miatt.

Előzmény: v43_1107 (1336)
MV.hu Creative Commons License 2010.02.12 0 0 1342
Üdv Urak!
A romhányi fűtőházról nincs véletlenül
valakinek fényképe?
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.12 0 0 1341
És még lehetne annyi kérésem, hogy mely Bobók és Dácsiák voltak még itt?
Előzmény: 7578 (1337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!