Volt idő amikor hivatalból elég sokat kellett foglalkoznom a pécsi fűtőház vízhálózatával. Nem találkoztam semmilyen utalással a hengeres víztoronnyal kapcsolatban. A meglévő viztorony, és a körfűtőház melletti ma már részben visszabontott vízház, valamint az állomás keleti oldalán lévő részben szintén átépített vízház, nem is tette indokoltá egy újabb torony építését. Ja és a víztorony mellett van vég egy 50 m3-es földfelszíni tartály is.
Én meg Pécs környékén egyáltalán nem vagyok ismerős, úgyhogy nagyon szívesen veszem a helyesbítéseket. A szkennelés során a fájlnevekbe a negatívok papír tartóján lévő feliratokból vettük az infókat. Tévedhettek ők is, lehetett rossz helyen a negatív plusz persze elírhattuk mi is, benne van a pakliban.
Megnézegettem a 14 másik ilyen (vagy nagyon hasonló) tornyot az adatbázisban (máv henger munkacím alatt) és ezek kizárhatók. Persze sok helyen volt még ilyen víztorony, ami nekem nincs meg... Például Zircen láttam egyet régen, aztán mire odaértem fényképezőgéppel (1997-re), lebontották:)
Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy mikor építették át a víztornyot betonvázasra, de találtam egy másik fotót az '50-es évek közepéről, és itt még vaslábakon áll. Az első fotó a Te gyűjteményed egy részlete, a második az egyém... Szerint csak-csak Ferencváros.
Még egy utolsót engedj meg... aztán elcsöndesedek.
A kérdőjeles "Szeged" fotó az Bp Ferencvároson készült, a fűtőházi víztorony látható azon. A fordítókorong már üzemképes, a lebombázott mozdonyszín már nincs meg, (elbontották) az új pedig még nem épült fel. A háttérben látszik a felsővezeték, illetve a többszintes lakóépület.
A kéréssel már egy másik fórumban is megfordultam, de ott nem kaptam választ. Talán itt...
Valaki tudna nekem küldeni képeket a Keletiben található kocsialváz-vizsgáló/-javító aknáról (vagy mi a fene a neve) és környékéről? E-mail-em publikus. Előre is köszönöm a segítséget!
Köszi a pontosítást! Hát lehet hogy az lesz........ Leginkább olyan képek érdekelnének amit Mben mutatott az 1328-as hsz.ben.....aki tud esetleg segíteni az irjon itt vagy jöhet mail is!
Érdekődnék hogy tudna-e nekem valaki fotózni text fotókat dízel garázsokról?(nem tudom mi a hivatalos neve) Jó szögletes,semmi extra cucc érdekelne...... Válaszokat köszi!
Íme egy még pontosabb! Megjelent a Vasút&Modell, 2009. téli számában. Érdekes, hogy 12 vágányt rajzoltál, de a modellt már 11 vágányosra építetted, ahogy az eredeti is volt.
- 1979-ben érkezett meg az M43.1010 és az M44.076-os az akkor már ott szolgáló Mazsolák mellé.
- 1984-ben a Bobót lecserélték egy másik Dácsiára, az M43.1065-ösre, így már két román mozdonyuk volt.
- 1986-ban az M43.1001-es is megérkezett Komáromból, így már hárman voltak.
- 1988-ban majd 1989-ban előbb kölcsönbe, majd állomásítva megkapják az M47.1028 és M47.1029-est, illetve az M43.1076-ost. Ezzel négy kicsi és kettő nagy Dácsiájuk lett.
- 1991-ben elviszik az M43.1065-öst majd selejtezik az M47.1029-est, marad a három/egy arány.
- 1992-ben elviszik az M43.1010-est Püspökladányba, az arány 2/1,
- 1993-ban a nagy fűtőházi átszervezések évében a maradék három mozdonyt áthelyezik Szolnokra, így a fűtőház saját gép nélkül marad és kirendeltség lesz.
Tudom, megtévesztő az a tény, hogy korabeli képeken mindig oly sok Csörgőt, Bobót és Dácsiát lehet látni, azok azonban nem a ceglédi fűtőház mozdonyai voltak, hanem javításra érkeztek oda. Cegléd (hasonlóan Hegyeshalomhoz) szerény járműparkkal, de annál nagyobb fűtőházi javítóbázissal/kapacítással rendelkezett.