Keresés

Részletes keresés

fecskea1 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 1471
Szevasztok!

Szeretném, ha véleményt mondanátok a következő házi kalibrálásról

1.) PS-ban beállítani a monitor színterét
2.) PS-ban a színeknél megnyitni valamelyik Pantone színt
3.) A monitor előtt ugyanezt a színt kikeresni pl a Pantone color bridge-ben (itt van a CMYK mellett RGB is)
4.) Addig állítani a monitort, amíg a színek megegyeznek
5.) elmenteni az eredmény ICC-profilként, és ezt használni

Ps.) Ja, és ugyanezt megtenni szürkelappal
awp.hu Creative Commons License 2009.02.19 0 0 1470
Új szolgáltatásunk! Monitor és nyomtató kalibrálás az Artwork Photo-tól!

Budapest területén ingyenes kiszállással!

Árak: (bruttó)
Monitor kalibrálás: 10.000 Ft
Nyomtató kalibrálás: 10.000 Ft
Monitor és nyomtató kalibrálás: 16.000 Ft

Bővebb információ: itt

Üdvözlettel,

Artwork Photo Kft.
Arpee78 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1469
Tisztelt fórumozók!

Egy problémára keresek választ, a topik címe alapján leginkább itt kaphatom meg.

A kérdés tömören:
Hogyan van nálatok a softproof és milyen értékekre kalibráljátok a monitorokat.


A kérdés nem tömören:

Szóval azt szeretném elérni hogy a monitoron megjelenő szín olyan legyen vagy legalább hasonlítson ami későbbiekben nyomdában nyomtatásra kerül. Állítólag valami ICC technológia a megoldás. Amit akarok az a pontos softproof.


Ami bizonyosnak látszik:

A színek megfelelő kezeléséhez minden résztvevő színábrázolásáról lennie kell egy azt leíró állománynak. Ez lenne az ICC profil. Alapvetően két profilra lenne szükségem, egyik a nyomdai cmyk színprofil, a másik a monitorom színprofilja. Praktikus okokból az www.eci.org weboldalról letölthető nyomdai profilokat használom. Ezeket profik készítették, szigorú szabványokhoz igazodva. Ha egy magyar nyomda szépen, színhelyesen akar nyomtatni ugyanezen szabványokhoz próbál igazodni.

A másik oldal a monitor. Műszerrel próbálom bekalibrálni és színprofilt készíteni. Csak bizonytalan milyen értékekre kalibráljam többek közt mert az is bizonytalan hogyan konvertáljam át a nyomdai cmyk színteret a monitor színterébe. A photoshop alapértelmezés szerint relatív kolorimetrikus eljárást alkalmaz feketepont kompenzációval. Ekkor a cmyk színtér fehér pontja leképeződik az monitor színtér fehérpontjába, a cmyk fekete pontja (vélhetően a 400%-nyi festékkel) pedig a feketepontjába. Választható még kétféle eljárás, az egyik ugyanaz mint az előbb vázolt csak a fekete megmarad ugyanazon feketének mint a cmyk színtérben. A harmadik – az abszolút kolorimetrikus – esetén a cmyk fekete, fehér és az összes közbenső árnyalat változatlanul kerül át a célszíntérbe. Elvileg. Az a szín ami nem ábrázolható a célszíntérben levágódik a színtér határára mindhárom eljárás esetén.

Az interneten kutakodva úgy tűnik a legtöbben a photoshop alapértelmezett ejárását használják. Így a monitor fehér színét próbálják azonosra kalibrálni a papír fehér színével, amelyet átlagos megvilágítás vagy kifejezett megvilágító eszköz fénye ér. A monitor feketéjét pedig úgy állítják hogy olyasmi kontrasztarányt kapjanak mint ami nyomtatásban várható. Sokaknak a 90 cd/m2-es fényerő, 5500 kelvines színhőmérséklet és 0,3 cd/m2-es fekete a bejövős. Jómagam kipróbáltam ezen beállítást is, azután megnéztem az abszolút kolorimetrikus megoldást is.

A monitort úgy kalibráltam hogy a cmyk papírfehér 90 Cd/m2-el ragyogjon miután abszolút kolorimetrikus eljárással a monitor színterébe kerül. Ekkor a monitor rendes fehér színe 105 cd/m2. A színhőmérséklet érdekes módon közel ugyanaz volt mindkét fehéret mérve. A cmyk fekete 1 cd/m2 körül van, miután a monitor színterébe került. A használt cmyk színprofil az iso coated v2. A kontrasztarány 90:1, ez reális? Eltérő fényerőt beállítva ez a kontrasztarány változatlan maradt. Külföldi fórumon sokkal nagyobb kontrasztarány állítottak.

Az abszolút kolorimetrikus módszerrel határozottan színhelyesebb a monitoron lévő kép ha összehasonlítom a kinyomtatott változatával (megvilágítás: napfény ~4500K és ~80 lux)

A kérdés tömören:
Hogyan van nálatok a softproof és milyen értékekre kalibráljátok a monitorokat.


Bocs a hosszú és bonyolult szövegért, remélem kivehető mire vagyok kíváncsi.

Árpi
tigrisss Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1468
Igen ránézésre állítom, de lehet hogy ezek után elgondolkodom rajta hogy CustomWBzek inkább beltérben.
(Igen, a gép valóban egy 40D volt, ám semmi Canon-világuralom-kép nincs bennem :)

köszi!
Előzmény: optikus (1466)
optikus Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1467
a raw alaexpot meg lehet itelni a hisztogramrol de annak nem sok koze a monitor fenyerejehez (sot akkor az a termeszetes hogy a monitor is sotetnek mutatja hisz az is).
Előzmény: KTTech (1464)
optikus Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1466
da ha nem foglalkozol a wb-vel akkor hogy allitod be utolag, hasrapacsival? ilyenkor azert nem art egy custom wb-t nyomatni, es/vagy expozni egy feher lapot is. persze lehet a fal feherjevel meg a csempevel pipettazni de hat az azert megsem az igazi...

a jpg nekem jo volt (leszamitav az irtozatos szinzajt, meg a sargasagot) a raw meg szamomra ertelmezhetetlen. de hat mivel nem irtad oda hogy mivel keszult, felteteleztem hogy canonos vagy (azok gondoljak ugy a vilagrol hogy mas nincs is) igy megnezni azt nem tudtam. de ha raw alexpos akkor az a fotogep (fenymeres) hibaja nem a monitore.

Előzmény: tigrisss (1465)
tigrisss Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1465
Ha hazaértem összevetem a képeket.
(A raw azért úszik sárga izében mert nem szoktam a WB-vel foglalkozni, minden esetben a raw-ot dologzom fel jpg-vé, és utólag állítom be a fehéregyensúlyt.)

Köszi hogy megnéztétek!
KTTech Creative Commons License 2009.02.01 0 0 1464
A RAW erősen alulexponált, és a színhelyességgel is vannak gondok (főleg az eredetivel)... A JPG sem az igazi, az expó az egész jó, de a színek... az egész sárgás izében úszik.

Nálam ez a jó (monitor frissen kalibrálva, 130 cd/m2, D65, sRGB mód egy Eizo S2231-en, nem szokott gondom lenni az előhívással, pedig nagy tételben csináltatom :)):
www.kttech.hu/msn/IMG_c0206.jpg
Előzmény: tigrisss (1462)
Kezsu Creative Commons License 2009.02.01 0 0 1463
Valamiert nalam csak a jpg jelenik meg, de az a kep szinhelyes es az expoja jonak tunik. Nem sotet a kep.
De en egy notebook monitoron neztem, bar kalibralva van.
De nekem is hasonlo problemam volt a kalibralas elott. A kepeimre gyakran mondtak, hogy alulexponaltak, es az elohivatas soran nekem is sotet kepek jottek vissza. Bar nalam a monitoron jonak tunt.
A kalibralas utan viszont nagysagrendekkel sotetebb lett a megjelenitett kep is.
Most mar csak az a bajom, hogy a fenykepezogepen vissza nezve a kepet, joval vilagosabb mint a kalibralt monitoron..
Előzmény: tigrisss (1462)
tigrisss Creative Commons License 2009.02.01 0 0 1462
Sziasztok!

Hívattam elő pár képet és meglepően sötétek lettek, most az előhívott papírképhez képest belőtem a laptopomat (a sötét papírképpel egyenlő szintbe hoztam a képernyő fényerejét).
Ezután tényleg sötét volt a jpg is. Ezért rawban szemre expokorrekcióval előállítottam egy új, szemre jónak vélt képet.

Tudna nekem valaki segíteni akinek kalibrált monitora van, hogy ennek a képnek helyes-e az expo-ja illetve színhelyes-e? (beletettem a raw-ot is).

http://www.redplanet.hu/download/eos/c0206.zip

köszi!


denito Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1461
Sziasztok!

A segitsegetekre lenne szuksegem, mert egyelore nem igazan latom at teljes egeszeben a szinkezelest. Amator, csak a sajat oromomert kattintgato "fotoskent" szeretnem, ha az elohivott kepek legalabb kozeli koszonoviszonyban lennenek a kijelzon latottakkal. Adott egy Vista operacios rendszer, PS CS4, Adobe Lightroom, egy laptop es egy LCD monitor. Tudom, hogy a laptopok kijelzojevel nem lehet csodat tenni es a nem profi monitortol sem varok kulonosebbet, de azert megis szeretnem nagyjabol osszehozni a kettot. Egy baratom Pantone Huey kalibralojat fogom hasznalni.
Kerdeseim a kovetkezok lennenek:
1. ossze lehet hozni a ket kijelzot, hogy kozel egyformak legyenek?
2. Ha igen, akkor ez a hardware-tol, a software-tol, vagy a kalibralotol fugg?
3. Ket kulonbozo szinprofil lesz keszitve, ugye?
4. Ha igen, akkor egy adott program, hogy fogja a ket kijelzot kulon kezelni?
5. A kalibraciot megelozoen van barmi, amit be kell allitanom (mint pl, balck es white point) vagy pedig mindent az eszkozre lehet bizni?
6. A kalibracio kovetoen a fent emlitett programokban miket kell beallitani? Jol gondolom, hogy a Lightroomban semmit, PS-ben pedig......?
A forumban sokat olvasgattam eddig, de nem vagyok 100 szazalekig tisztaban a fentiek valaszaival, ezert, ha segitenetek egy kicsit... Elnezest, ha kicsit hosszura sikerult! :) Koszi elore is! -D-
y3k Creative Commons License 2009.01.23 0 0 1460

Nem, csak maganak a windowsnak a szinkezelesebe kell behuzni a profilt.

Kepernyo tulajdonsagainal talalod.

Előzmény: Csupachip (1458)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 1459
Üdv Mindenkinek!..
Remélem jó helyre intézem kérdésem.
Van egy acer 5315 laptopom. Sajnos tegnap vettem észre rajta hogy ha le akarok játszani egy filmet akkor a film lila-zöld színekben pompázik.Nincs más szín.
Csináltam korábban egy videodriver frissítést gondoltam ez a hiba,de felraktam a régit de nem változott.Minden médialejátszónál ezt generálja.
Fotók szine jó,és megnéztem egy youtubot az is ok. De a laptopon tárolt és lejátszott filmfájlok lila-zöldek.Minden szinész háromhetes vizihulla.....
Csupachip Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1458
Van egy eye-one display 2 kalibrátorom, photosoppal úgy érdemes használni ha kalibrált szinprofilt(monitor rgbbe) állítom be?
Mer igazából így látom minden hol majdnem ugyan olyannak a képeket.(ps, windows képnéző és web).(egyébként jpgről van szó)


Csak ezzel az a problémám hogy szintén bekaribrál notbookomon sokkal szaturáltabbak lesznek a szinek.

Ha nagy gépen sima srgbbe szereztem a képet akkor szaturáltabb lesz a képnézővel, de notbookon(képnézővel) meg ugyan olyan mint nagygépen a psbe.

Kezdek beleőrülni :) Ja és spec előhívásra kellenek majd a képek.
(mindig ez a szaturáltásg zavar be mert nagyon nagy a különbség ugyanazon képek között, és nem tom hogy melyik verzió lesz "hasonló" mint az előhívandó)
Köszi előre is a segítséget!
poppadom Creative Commons License 2008.12.21 0 0 1457
Nna meghozta unokatesom az eye-one-t. Franko kis joszag. Hozattam meg egy X-Rite szurkelapot is. Legkozelebbi lepes a szineskockas lap lesz :)
madgie Creative Commons License 2008.12.20 0 0 1456
Is-is :)
Előzmény: innerimages (1455)
innerimages Creative Commons License 2008.12.19 0 0 1455
Ekkora volt a huzatod, vagy valami nagyon drágát ittál? ;)))
Előzmény: madgie (1454)
madgie Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1454
Én gondolkodtam, de két hétvége alatt elittam a félretett zsét :)))
Előzmény: poppadom (1452)
y3k Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1453

En szoltam akinek csak tudtam, becsszo:) Nincs azon minek elromlani, az itthoni ar meg egy vicc.

Előzmény: poppadom (1452)
poppadom Creative Commons License 2008.12.16 0 0 1452
Mivel senki nem kert vettem magamnak :)
Hivatalos X-Rite viszonteladotol, 2 ev garral. Igaz, hogy angol, de oda rokont latogatni ki-kijar az ember, ha netan beutne a krach. (kopp-kopp-kopp)
y3k Creative Commons License 2008.12.12 0 0 1451
Az barati:)
Előzmény: poppadom (1450)
poppadom Creative Commons License 2008.12.12 0 0 1450
Sziasztok GretagMacbeth i1 Display 2 / X-Rite Eye-One Display 2 érdekel valakit? 50ezer forint és a 22-i heten tudnam odaadni. (B&H-nál az ára 230 dollár plusz kinti posta.) popp.
nighthawk_ Creative Commons License 2008.12.12 0 0 1449
Az volt, kivettem így most ugyanolyan mind a kettő. Köszi a tippet!
Előzmény: KTTech (1447)
poppadom Creative Commons License 2008.12.12 0 0 1448
Nalam ment lecsukott fedeles inditassal DSUB-bal a notira kotott kulso monitor kalibralasa.
Előzmény: KTTech (1429)
KTTech Creative Commons License 2008.12.12 0 0 1447
Mivel valószínűleg használsz monitor színprofilt, így az lesz a hunyó... Ha normális színkezelésű programban nézed, jól fog megjelenni a kép.
Előzmény: nighthawk_ (1446)
nighthawk_ Creative Commons License 2008.12.12 0 0 1446
Sziasztok!

A követező a gondom. PS-ben aRGB-ben szerkesztem a képeket, majd a végén átkonvertálom sRGB-be. A problémám az, hogy ha az sRGB-s képeket
más alkalmazással megnyitom (pl Irfanview) akkor kontrasztosabb lesz a kép, mint a PS-ban volt. Mitől lehet ez? Tudom, hogy az Irfanviewban nincs color management, de az sRGB-s képeket nem kellene rendesen megjelenítenie? Ha visszatöltöm a PhotoShop-ba, akkor megint jó lesz.
innerimages Creative Commons License 2008.11.27 0 0 1445
Végül "megerőszakoltam", de csak nagyjából sikerült: 0,7 Dab eltérés a színeknél.
Előzmény: KTTech (1443)
innerimages Creative Commons License 2008.11.25 0 0 1444
Nem játszik, a páromé. :) Be akartam fogni másodhegedűsként, de ezekszerint marad tévénézősnek.
Előzmény: KTTech (1443)
KTTech Creative Commons License 2008.11.25 0 0 1443
"Valakinek van ilyenje esetleg és talált megoldást erre a problémára?"
Szerintem a megoldás az eladás :)
Előzmény: innerimages (1442)
innerimages Creative Commons License 2008.11.25 0 0 1442

A legújabb vicc a Sony SDM-HS95 monitor. User módban az RGB elvileg színcsatornánként állítható, a hangsúly az "elvileg"-en van, ugyanis a "G" csatorna ki van szürkítve és bebetonozva, nem állítható. A "B" csatorna ugyan állítható, de valójában semmilyen látható hatása nincs. Az "R"-rel meg ezek után csinálj, amit akarsz, esélytelen...A másik oldal, hogy a gamma sem pontos értékre állítható, csak annyi van a menüben, hogy 1/2/3. Tele a hócipőm az ilyen "felhasználóbarát" termékekkel...Valakinek van ilyenje esetleg és talált megoldást erre a problémára?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!