Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
"nem a piaccal van a gond, az elbírna sokkal többet is...."
Ha a Coca-Cola (vagy bármely nagy multi) kedvezményes árát akárcsak közepes mértékben megemeli a szerződéses taxitársaság, azonnal keresnek másikat a régi árért. Mert ők (a piac, a nagyvevő) diktál. Nem 30, de 15 % emelést sem tolerálna. Nekem, aki negyedévente 1x ülök taxiba, tökmindegy, hogy 2 000 vagy 2 600-ért fuvaroztok. A multiknak minden fillér számít. Ők a (nagy)piac. És ezért nem emelnek/emeltek a taxiscégek éveken át.
Azt elhiszem, hogy az új, kis cégek alacsony árakkal akarnak utast szerezni. Így szokott lenni. Egy taxisnak sem kötelező nekik/náluk dolgozni.
Psssssssssssszt!!!:-) Ha tomajer valahonnan megtudja, hogy lenyúltam a nappalos fuvart, akkor benyújtja a számlát nekem...szóval psssssszt! Nem értené meg, hogy te a kényelmes és megbízható autókat szereted:-))
Amíg jelentős kedvezménnyel fuvaroztok (mert a piac ennyit bír el)...
Nem a piaccal van a gond, az elbírna sokkal többet is....főleg, ha azt veszed alapul, hogy van olyan taxxis cég, aminek a fuvarjai 60-70%-a céges...multikat fuvarozgat.
Azért egy Coca-cola csak elbírna egy 30%-os emelést, nem?:-)
Mellesleg éveken át pont a taxistársaságok nem akartak emelni. Pont a piaci viszonyok miatt. (nem akarták elriasztani az utasokat)
Hallhatod ezt a link szöveget a médiában, de ez messze nem így van.
Vannak nagyobb cégek, akiknek nem lenne ellenük az emelés...és jelenleg is ők használják a legmagasabb tarifákat. Viszont vannak kisebb cégek, meg most alakult cégek, amik semmi más eszközzel sem tudnak utast szerezni, mint azzal, hogy a taxisok zsebéből még több és több kedvezményt adnak. Sajnos ezek a cégvezetők még mindig nem értették meg, hogy nem ez a megoldás, hanem kirúgni a fuvarszervezőiket a fenébe és hozzáértő emberekkel dolgoztatni.
Onnan tudhatod, hogy melyik cég van bajban, hogy az azonnal ehhez az eszközhöz nyúl.
A nagyobb cégek meg nem mernek nagymértékben eltérni ezektől a kis cégektől, mert egy jelentős különbség valóban megváltoztathatná a jelenlegi helyzetet.
Amúgy a csalót nem megvédeni, hanem kilökni kellene. És akkor talán a fuvar is több lenne.
Erre nekünk nincs jogosítványunk...mármint nekünk, taxisoknak...és hiába rúgja ki az egyik cég, a másik azonnal alkalmazza, mert igényt tart a befizetett pénzére.
Meg fogsz lepődni, de egyetértünk. Többen (a higgadtabbak) azt erőltetjük, hogy ne a hosszú fuvarokat "büntessük", hanem a "csakide" fuvarokat KELL(!!!) rentábilásabbá tenni. Induljon a taxióra 600-800 forintról és akkor maradhat a jelenlegi km ár még egy évig...nyugodtan.
Amíg jelentős kedvezménnyel fuvaroztok (mert a piac ennyit bír el) addig mindegy, mennyi a maximált ár. Mellesleg éveken át pont a taxistársaságok nem akartak emelni. Pont a piaci viszonyok miatt. (nem akarták elriasztani az utasokat)
Amúgy a csalót nem megvédeni, hanem kilökni kellene. És akkor talán a fuvar is több lenne.
akkor alapdíjat kell csak emelni :) de pl legutóbb káposztámegyer 2ről mentem a vajdahunyad várához borravalóval 3e-ért, 6e-ért biztos nem mentem volna, mert annak az ára már egy havi bérlethez közelít. gondolom ezzel nem csak én vagyok így.
Nézd...lehet csökkenne a fuvarok száma, de mivel a megmaradt fuvarok nyereségesek lennének, így a végeredmény (számunkra) kedvezőbb lenne...manapság minden 1000 forint alatti fuvar veszteséges...az inkább ne lett volna kategória.
Mivel taxiórával jól mondja Fáradt kolléga 2700 forint az összeg, és mivel 7 éve nem emeltek árat a tisztelt urak, így a kolléga 5500 forintos árajánlata teljesen korrekt ha a 2008-as árakat vesszük alapul..mármint aminek lennie kellene.
Azaz inkorrekt, hogy nekünk ezt az 5500 forintos kanyart 2700 forintért kell megcsinálni!!!
Abszolút, csak gondoltam, tételesen levezetem, hogy lásd, mennyire igazad van... :)
Én egyébként az egyik itteni taxis megfogalmazása szerint "utas típusú topiktárs" vagyok, tehát nem taxizom, de van jó pár ismerősöm, és nagyjából tisztában vagyok az ilyesmikkel...
Tanulság: Legközelebb tessen felhívni valamelyik céget a hét közül...
300 alapdíj, meg mondjuk 7x240 (max. utcai km-tarifa), tehát nagyjából a fele... de ha 10 km-t számolunk (amennyi tuti nincs ez a táv), még akkor is 2700...
Igen, kevesebből tényleg nem lehet, de mint írtam csak másodállásként űztem volna, de elég riasztóak az árak. Nektek jó taxizást :-))) És sok visszatérő ügyfelet, és abból is a normálisabbakat kívánom :-)
Szia, végülis vállalkozást indítani ennél kevesebből nem nagyon lehet, sajnos a taxizás a legtöbb városban nem igazán jó üzlet a túlkínálat miatt - legtöbben kényszervállalkozásként űzik. Hát, sok szerencsét valamilyen jobb üzletágban! Üdv, Bt
Elég riasztó árak! Azt hiszem nem is olyan jó ötlet, mivel nem hivatásnak, hanem csak mellékesnek gondoltam, de vagy másfél év lenne, mire "kitermelném" a befektetett pénzt, és akkor a sok-sok eltöltött óra.... Jó taxizást nektek! Üdv: Dave
El kell végezni egy taxistanfolyamot, ez Bp-en 70e ft, vidéken lehet, hogy olcsóbb. Ezzel csak alkalmazottként lehet még taxizni, saját vállalkozáshoz kell egy vállalkozói tanfolyam, úgy 50e körül. (Lehet, hogy felcseréltem a díjakat, és a vállalkozói 70, a másik 50). Taxióra 100-120 ezer, ha rádió kell, akkor az minimum 50, sárga rendszám, vállalkozói engedély, mindenféle papírok, úgy kb. 30 ezer. Drosztengedély az illetékes önkormányzat tarifája szerint. Nagyjából ennyi. Azt, hogy megéri-e, nem tudom. Város és város között is vannak különbségek, de olyan városról nem tudok, ahol taxihiány lenne, nem hiszem, hogy az ott dolgozók örülnének egy új kollégának. El kell döntened, hogy be akarsz-e lépni valamelyik városban működő csapatba, akkor náluk kell tájékozódnod a belépés lehetőségéről, fizetendő havi tagdíjról.
Csak érdeklődés képpen kérdezném a hozzáértőket, hogy mellékállásban megéri-e taxizni napi 4 órában egy nagyvárosban? (Nem BP) Milyen papírok kellenek hozzá és hozzávetőlegesen mennyibe kerül? Plussz saját kocsi taxi-vá avanzsálás?
Én is használom a Green Pluszt a saját kocsimhoz, és nekem is rendesen csökkent a fogyasztásom. Az sem mindegy, hogy nagy mértékben csökkent a károsanyag kibocsátás..