Hallottátok, hogy az építkezés helyén isz.400-ból származó leleteket találtak Gazdag avar kultúrára leltek. Sohasem ismerhetjük meg itt élt elődeink kultúráját...:-( Pedig a mi életünkre is rávilágítana. Hmmmm! Ez már nem fog menni.
Találtam egy érdekes cikket az Autóipari Tanácsadó Klaszter oldalán, a klaszter vezetője fejtette ki szokatlan nyíltsággal a véleményét a témában: http://www.autoipari-klaszter.hu/2008/12/02/mercedes-beruhazas-nezzuk-realisan/ Szerintem van benne valami...
Tömegközlekedésre lenne pár nagyvonalakban vázolt megoldásom...Persze csak mint laikus:
-Széchenyi tér megszüntetése.
-A jelenlegi sugaras,körjáratos rendszert átmérőssé fejleszteni-külső végállomásokkal,mint Egerben!
-Közútfejlesztés:infrastruktúra fejlesztése,buszsávok,"zöld hullám",busz közeledésére csomópontban zöldre váltó lámpa,új csuklós és szóló buszok beszerzése,dinamikusabb tarifarendszer,(országos szinten is-megszüntetni a nyugdíjasok 100%-os ingyenességét...).
-Megvizsgálni egy dinamikusan fejlődő városban az elektromos tömegközlekedés kiépítésének lehetőségét,szükségességét(trolibusz,vagy villamos)
-P+R,B+R parkolók építése a fő városi bevezető utakon...
-Autóbuszokon olyan típusú jegykiadó rendszer,illetve jegykiadó automaták a köztereken,amelyek lehetővé teszik a ténylegesen megtett utazás utáni jegydíjfizetést.Értsétek úgy,hogy aki 3 megállót megy,az ne fizessen annyit,mint aki 12-t.
-ja,és a legfontosabb lenne,városvezetés gyökeres szemléletváltozása a tömegközlekedés területén!!!Anyagilag normálisan pénzelve!
több nagy "esélyes" van (ha csak nem hoznak létre saját képző központot) GAMF, KRKK, TISZK
amit lehet tudni, szépen csendesen a fű alatt ...
- KRKK-nak aug. 1-től új igazgatója lesz (na jó, ez nem fű alatt megy) - a Tiszket már alakítgatják Kft-nek, a térségi szakiskoláktól meg gyakorlatilag is készülnek elvenni az összes felnőttoktatással kapcsolatos jogot. (technikumi képzések + posztgraduális képzések). a hírek szerint megpróbálják még a dolgozók gimijét is bekebelezni. remélem nem sikerük nekik. - GAMF is keresi a kapcsolatokat, terveznek (egyesek) bizonyos új szakirányok felvételét
nagyobb dugók vannak már, mint a sokkal nagyobb magyar városokban... és nemcsak csúcsidőben! naná, ha du. 4 és 5 között alig járnak a buszok a legtöbb vonalon... az is eszükbe juthatna odafenn, hogy egy normális tömegközlekedést is kellene csinálni, és akkor kevesebben járnának kocsival. mert az, ami most van, minden, csak nem tömegközlekedés....
persze közlekedni mi is szeretnénk, ami a csúcsokban (szerencsére most nyár van ...) nem is olyan egyszerű.
ami még érdekes - elindult az ingatlanspekuláció. többen keresnek 2-2,5 szobás megvehető lakásokat. ja, és megy fel a városszéli telkek ára is (TESCO mögött most már akár 4-5 milliót is elkérnének egy telekért, a korábbi 2 helyett)
én is így tudom, bár a Habselyem mögötti területet is emlegették Cora ügyben - raktárbázis
bár nem vagyok teljesen tisztában a szerződéssel, de mintha valami olyasmi rémlene, hogy 10 éven belül kell elkezdeniük a beruházást. ami lassan időszerű.
A Mercedes átvilágította a várost...A Kórház utca felé nem világítottak!:D Amúgy a praktikerrel szemben nem Cora épül már vagy 10 éve?Tudomásom szerint az övéké a terület!
- Zombor Gábor nyilatkozatában szerepel az, hogy kiemelt fontosságúként kezelik az oktatást, felkészítést (szakmunkások). ezen ügyben már a héten kezdeményezi az érintett iskolák, szakképző intézetek kerekasztal beszélgetését. - Még ugyan nem tudni hol lesz a pontos helyszín (2 terület jöhet szóba), de már folynak a spekulációk :)