Anno a lengyel fórumokon is a Nysa korai modelljeivel hasonlítgatták össze ezt a mercedes kisbuszt. Szó mi szó van is bennük valami közös. De ennek ellenére nem állítanám, hogy bármelyik gyártó is koppintott a másikéról (ugyanis a lengyel cimborák ezen vekengtek).
Nekem nagyon bejön a stílusa egyébként, hasonlít a régi Nysákra. A Volkswagen kisbusz viszont nekem már egyáltalán nem jön be. Szép-szép, de már mindenhol túlreklámozták, túlidealizálták. A hippi korszak bálványa, megtestesítője lett belőle. Én pedig pont azt becsülöm a Nysában és a Mercedesben is, hogy amellett hogy szépek, még hasznosak is voltak. És talán pont ezért merültek feledésbe (legalábbis többnyire).
Igen , igen !!! Egyszer ültem benne , nyár volt , 2 nyugatnémet gyerek volt benne meg a gitárjuk , épp az volt az első évük Kelet--Németországból dobbantva 2 év börtön után . A kocsi döbbenetes , és sajnos van olyan szép , mint a NYSA , szegény Flakvierling meg én , de nem baj . Én a mikróbuszok közül még a Porsche motorral meghajtott Projeltzwo Volkswagen mikróbuszt szeretem . Egyszer Bécs és Pest között mentem az Alfa 164--esünkkel a megengedett sebességi maximumon , mikor egy ilyen ( de persze nem a konferenciakivitel , PAS 001 ) Gendarmerie névvel elhúzott mellettem kb. 250--nel . . . Olyan mikróbuszfotót küldesz ? És a Tiedéről ? Kéne pár év múlva egy mikróbusztalálkozót is összehozzon a R.I.L.A.K. .
Vagy Ő volt a legszebb , vagy a mercedestől az a panorámaablako ( tetőablakps 9 , ami vagy 35 éves , a típusát nem tudom , tán a PAS001 tudja . Ez a kettő volt nékem a legszebb , de azután Duduka jön .
Az írta az egyik R.I.L.A.K.--os , hogy a Bp.XX. Temesvár utcában van , a Lázár utcai és a Mártírok útjai szakasz között . Azt monta , ha a Lázár felől megyünk a Mártírok útja felé , egy kertben van az úttest jobboldalán . Állítólag remek állapotban van . Hasonló a helyzet egy zalaegerszegi példánynál , de amikor arra a tulajnál az amúgy szintén zalaegerszegi Horváth Ervin a helyszínen rákérdezett , a tulaj majdnem felnyársalta , hogy hogyan is mer kérdést tenni ara föl , hogy ő eladná . Szentgyörgyvölgyön van még egy Tizenkétablakos , kb 40 000--ért , de a tulaj tud több működőképes NYSAt többet is . Maga mondta nékem . Az övéről , ami zöld , pár fotót küldtünk a Flakvierlingnek .
Amúgy szerintem nem érdemes ilyenen gondolkozni. Nem mindegy, hogy egy zsuk gázol el 40 km/h-val, vagy egy gyalogosbarát Sprinter 80 km/h-val? Dehogynem. Amennyivel "barátibbak" lettek ezek a kocsik, annál sokkal gyorsabbak is lettek.
Persze a tüzes zsukra visszautalva nem mindegy egy karambolnál, hogy egy műanyag, gyűrődőzónás kialakítású kocsi rongyol bele egy álló jármű oldalába, vagy pedig egy öntöttvas izét az orrán hordozó pléhdoboz. :)
(Itt a pléhdoboz kifejezést nem sértésnek vagy lebecsülésnek, hanem érzékeltetésnek szántam.)
Hát igen, bocsánat. Nem is tudatosult, hogy különböző tűzoltó ZUK-ok is vannak. :) Azért egy olyat megnéznék, aminek az elején van a szivattyúja. Bár balesetvédelmi szempontból egyáltalán nem lehetett kedvező. (mondjuk a ZUK és NYSA amúgy sem kimondottan "gyalogosbarát" kocsi :)
az nem, az sima kisteher. az enyém, a gyári tüzes, az szivattyús, és rajta vannak a kiegészítők. tudtommal még egy olyan is létezett, aminek az orrán volt a szivattyú.
Igen , azokra . Ha tudom most szombaton , elme gyek abba a Temesvár utczába , megnézem Néked . Rég nem írtál az IGAZSÁGOKba . Legyen most egy összekötő híd akkor a 2 rovat között , mindjárt kitalálok egy oda is és ide is illő szenTEnciát .
Az , hogy nem ismer a szeretés , a szerelem határokat , az úgy nyilatkozik meg a veteránautó megszerzésében , megtartásában , hogy a gazdi nem azt nézi , fog--é a gépje többet érni a befektetett összeg után .
A "megtekintetted" szó mögé kérdőjelet szeretTEm vón TEnni .Mégegyszer sok sikert a vételhez . Ha kellene valami , csak szólj segítek . UI. A PAS001 még most sem tette föl , pedig megigérte , azokat az oldalszelepelt NYSAcskákat . . .Micsoda képek pedig !!!!!!
Nézd meg a kisebbik postaládád .A postásbácsist a mai napon adom fel . A Bp. XX. kerületit megTEkintetted , Másfelől . Amiket most írtál , egyetérTEk . De azért a Tolóajtóst se feledd . . .
Bár a skoda és a zuk porlasztó is Weber rendszerű nem tudom fel megy e közdarab nélkül? Próba:) Ha az alaplap lötyög akkor ez is okorhatja az egyenetlen alapjáratot. Ha jól emlékszem két kis íves L alakú fül tartja az alaplapot a fészkében, kívülről megcsavarozva.
Ennyire azért nem néztem + a porlasztót + a gyújtást...de +nézem amiket írtál. 1ébként az alapjárat egyenetlen, füstölni 1általán nem füstöl, de nagyon lehet érezni a kis füstben h csupa benzingőz. 50-60-nal szoktam menni, olyan öregurasan, mert így élvezetes...és takarékos (lenne). Viszont az a vákuumos cucc mozog a gyújtásházon...lötyög, nem tom baj e.
Tegnap vettem 1 skoda 120 porlasztót...kipróbálom azzal is miután beállítottam szépen mindent.
"úgy sem fogod tudni megűberolni" -- erről beszéltem. nem akarok semmit "megűberolni", de ha akarnék is, akkor sem lennék kapásból hitehagyott. Puding próbája az evés, vagy nem??? :)