Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Flakvierling Creative Commons License 2008.01.16 0 0 332

Hát igen, bocsánat. Nem is tudatosult, hogy különböző tűzoltó ZUK-ok is vannak. :) Azért egy olyat megnéznék, aminek az elején van a szivattyúja. Bár balesetvédelmi szempontból egyáltalán nem lehetett kedvező. (mondjuk a ZUK és NYSA amúgy sem kimondottan "gyalogosbarát" kocsi :)

Előzmény: =D Doma (324)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.16 0 0 331
Ennél szebb kisbuszt szerintem nem gyártottak még soha. És lehet, hogy nem is fognak. :)
Előzmény: PAS-001 (327)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 330

A legutóbi Kamion magazinban van egy cikk a BKV történetéről.

Ott van egy kép a városnéző Nysáról is.

Ha a BKV-s kocsi volt akkor nem sok esély van rá ,hogy túlélte .

Ennél nagyobb darabokat is szétdaraboltak...

 

Előzmény: =D Doma (329)
=D Doma Creative Commons License 2008.01.15 0 0 329
gyönyörű ) a margitszigetivel mi lett? nincs valami infó a sorsáról?
Előzmény: PAS-001 (327)
=D Doma Creative Commons License 2008.01.15 0 0 328
hja azt hittem "otthon vagyok" p
a spec autókban van )) tedd be a képeket oda is, tele van tüzesekkel )
Előzmény: =D Doma (326)
PAS-001 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 327
=D Doma Creative Commons License 2008.01.15 0 0 326
szia )
grat hozzá )
szép darab ) enyém az első hozzászólásban van, ha minden igaz nemsokára újra fut, és csodaszép lesz
Előzmény: Dr.Borisz (296)
=D Doma Creative Commons License 2008.01.15 0 0 325
XX-ban hol van? megnézném )
Előzmény: Son Venuto (317)
=D Doma Creative Commons License 2008.01.15 0 0 324
az nem, az sima kisteher. az enyém, a gyári tüzes, az szivattyús, és rajta vannak a kiegészítők. tudtommal még egy olyan is létezett, aminek az orrán volt a szivattyú.
Előzmény: Flakvierling (300)
Son Venuto Creative Commons License 2008.01.15 0 0 323
Megvan lengyelül a Ritka Lengyel Autók Klubja !! Ez : Klub Rzadkich Polskich Samochodów Wegry .
Vagyis a R.I.L.A.K. : Klu..Rza..Pos..Weg..
Son Venuto Creative Commons License 2008.01.15 0 0 322
Igen , azokra . Ha tudom most szombaton , elme gyek abba a Temesvár utczába , megnézem Néked . Rég nem írtál az IGAZSÁGOKba . Legyen most egy összekötő híd akkor a 2 rovat között , mindjárt kitalálok egy oda is és ide is illő szenTEnciát .

Az , hogy nem ismer a szeretés , a szerelem határokat , az úgy nyilatkozik meg a veteránautó megszerzésében , megtartásában , hogy a gazdi nem azt nézi , fog--é a gépje többet érni a befektetett összeg után .
Előzmény: Flakvierling (319)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.15 0 0 321
Nem tekintettem meg. Még a mentőt sem volt időm. De pár nap múlva...
Előzmény: Son Venuto (317)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.15 0 0 320
Engem kiskoromban azzal mentettek. :) Nehéz elfelejteni...
Előzmény: Dr.Borisz (315)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.15 0 0 319
A piros-fehér krakkói szépségre gondolsz?? :)
Előzmény: Son Venuto (318)
Son Venuto Creative Commons License 2008.01.15 0 0 318
A "megtekintetted" szó mögé kérdőjelet szeretTEm vón TEnni .Mégegyszer sok sikert a vételhez . Ha kellene valami , csak szólj segítek .
UI. A PAS001 még most sem tette föl , pedig megigérte , azokat az oldalszelepelt NYSAcskákat . . .Micsoda képek pedig !!!!!!
Előzmény: Son Venuto (317)
Son Venuto Creative Commons License 2008.01.15 0 0 317
Nézd meg a kisebbik postaládád .A postásbácsist a mai napon adom fel . A Bp. XX. kerületit megTEkintetted ,
Másfelől . Amiket most írtál , egyetérTEk . De azért a Tolóajtóst se feledd . . .
Előzmény: Flakvierling (312)
Masgas Creative Commons License 2008.01.14 0 0 316
Bár a skoda és a zuk porlasztó is Weber rendszerű nem tudom fel megy e közdarab nélkül? Próba:)
Ha az alaplap lötyög akkor ez is okorhatja az egyenetlen alapjáratot. Ha jól emlékszem két kis íves L alakú fül tartja az alaplapot a fészkében, kívülről megcsavarozva.
Előzmény: Dr.Borisz (314)
Dr.Borisz Creative Commons License 2008.01.14 0 0 315

Mentőőőőőőőőő???? király

Élőben nem láttam még Nysa mentőt csak kiskoromban...de akkor még orosz matchboxokkal játszottam, mert azokat szerettem.

 

Előzmény: Flakvierling (309)
Dr.Borisz Creative Commons License 2008.01.14 0 0 314

Ennyire azért nem néztem + a porlasztót + a gyújtást...de +nézem amiket írtál. 1ébként az alapjárat egyenetlen, füstölni 1általán nem füstöl, de nagyon lehet érezni a kis füstben h csupa benzingőz. 50-60-nal szoktam menni, olyan öregurasan, mert így élvezetes...és takarékos (lenne). Viszont az a vákuumos cucc mozog a gyújtásházon...lötyög, nem tom baj e.

Tegnap vettem 1 skoda 120 porlasztót...kipróbálom azzal is miután beállítottam szépen mindent.

Előzmény: Masgas (308)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.14 0 0 313
"úgy sem fogod tudni megűberolni"  --  erről beszéltem. nem akarok semmit "megűberolni", de ha akarnék is, akkor sem lennék kapásból hitehagyott. Puding próbája az evés, vagy nem??? :)
Előzmény: Son Venuto (311)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.14 0 0 312

A tolóajtósról nem tudok semmit (az ismerős azóta nem jelentkezett...), egy mirelitest nem tudnék használni, a mentő viszont megvan, sőt nem is drága.

 

A célom nem versenyzés. Mármint szerintem nincs értelme összehasonlítgatni két kocsit, hogy melyik szebb. Ha én szeretem a sajátomat, akkor mit érdekel engem, hogy egy kívülálló mit gondol, ha odaállok egy másik mellé. Különben meg jó dolog volna, ha legalább a hajdúböszörmény-tokaj távolságon belül akadna egy eladó körablakos nysa, de erre nagyon kicsi az esély. Azt pedig nem szeretném, hogy az a mentő elrozdáljon vagy cigányok vigyék méhtelepre.

 

Szóval oké, hogy van két másik, szebb állapotú Nysa is az országban, de nem értem, hogy ez miért indokolja egy harmadikról való lemondást. Persze ha addig sikerül felkutatnom a Nysa 522 T tulaját és eladná, akkor elgondolkozok rajta, de már jó ideje a mentő az esélyes jelölt.

Előzmény: Son Venuto (311)
Son Venuto Creative Commons License 2008.01.14 0 0 311
Nem fognak . De megkérdezném , hogy miért mentőt vennél ? A Horváth Laciét , amiről épp az imént írtam , s ami a szigetszentmiklósi Mentőautó Központban van , úgy sem fogod tudni ( nagyon baróak a lengyel zenéid , amiket küldtél , Flakvierling . . .,köszigyár . . .) megűberolni , a MAVAMSZ elnökének is most lett egy NYSA mentője , van még egy Tizenkétablakos , mert nem tudta a veterán Citroen Klub vezetője , György balázs megmondani , az a MAVAMSZ elnök most a miskolcit , avagy a szegedit vevé meg vajon , szóval ezen 2 település valamelyikén .A kérdésem az, hogy nem inkább arra a tolóajtósra kellene--é utazz inkább ?Avagy a mirelite--es verzióra . Nos ?
Előzmény: Flakvierling (309)
Son Venuto Creative Commons License 2008.01.14 0 0 310
Pont így van az a srác is , aki mentős , és úgy restaurált egy Tizenkétablakost , hogy még hatásfokcsökkentőt is hozzákevertetett a mai fehérhez , hogy az akkori pusztább fehér jöjjön ki .Átmarsíroz a városon , csak a vörös zászlót nem teheti föl . csináltam véle is egy kis riportfilmecskét , de a 480 perc R.L.L.A.K. kazira már nem fért ő fel . Nem baj , mire megcsináljuk a Harmadik R.I.L.A.K. Találkozót , lesz egy folytatáskazetta is . . .
Előzmény: Dr.Borisz (307)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.14 0 0 309
akkor jó. A menetlevél azért kicsit fura dolog, főleg ha csak kocsikázik az ember. Mindegy, ha ZUK tűzoltót nem állítanak meg, akkor Nysa mentőt se fognak. :)))
Előzmény: Dr.Borisz (307)
Masgas Creative Commons License 2008.01.13 0 0 308
No ha jól megy akkor lehet sokat kap.
Át kellene nézni a karburátort hogy a fúvókák métret szerintiek e, a féklevegőnél nincs e kisebb levegő fúvóka , pillangószelep alapnyitás......
Szelepet a legjobb a fülkéből állítani:
Levett gyujtás vezetéknél indítózgatni nagyon rövideket míg az egybenyitás környékére ér és akkor jobb kéz benyúl a ventillátorhoz bal egykicsit az ékszíjat nyom és pontosan egybenyitásra tekerni. Ha könnyíteni akarod a dolgod akkor a gyertyákat is kiszedheted.
A vákumos szabályzót legegyszeűbben akkor tudod csekkolni ha leveszed a vákumköcsög csövecskéjét a karburátorról és szájjal szívogatod , közben figyeled a gyujtáselosztó alaplapját hogy akadás nélkül szépen mozog e . a röpsúlyos részét ha a gyuj eloszt tengelyét tekered a forgásiránnyal megegyezően és rugalmasan tekeredik és szépen visszatér az alaphelyzetbe, ha már ezzel foglalkozol akkor érdemes megnézni a tengelyt hogy nem lóg e .
Visszatérve a fogyasztásra akkor fog csak elfogadhatóan fogyasztani ha nagyon öregesen autózol vele, országúton sem praktikus 80 nál többet menni vele, bár az én tapasztalatom úgy 75 km/óra körül van. Ez a szelepek kímélése miatt is fontos lenne.
Legutoljára szerintem nem ártana egy kompressziómérés ha füstöl.
Bár én legelőször az úszószintből próbálnák meg visszavenni, ha túl alacsony akkor úgy is torpanni és melegedni fog.
Ha jól emlékszem az úszóház alján van egy letörés kb 45 fokban én annak idején addig állítottam a benzinszitet hogy a letörés felső élénél legyen.
Ja most jut eszembe hogy a gyorsítófúvókából nem szí állandóan benzint? Mert ha nem ül a golyó akkor ezt is meg tudja csinálni. Alapjárat egyenletes nem lóg a pillangószelep tengelye? ja és a tűszelep zár ezt is szájjal tudog nézni billegetve a leszerelt karburátorfedelet , függőlegesen tartva hogy az úszó lefele áljon, majd egy kissé hanyatdöntve hogy az úszó kissé nyomja a tűszelepet akkor szájjal is érezhetően záródnia kell.
Kicsit bő lére eresztve :)
Nehéz javítani fórumon keresztül:):):)
Előzmény: Dr.Borisz (306)
Dr.Borisz Creative Commons License 2008.01.13 0 0 307
Az adó az ugyan úgy van mint a személyatóknál, súlyadó van...illetve mostmár teljesítmény adó, ami évjáratfüggő is...Nysa és Zuk esetében ez 1 elég kis pénz lesz majd. menetlevelet mindig kell írni, szépen szorgosan, akkor is ha nem szállítasz semmit...nagyon rászállnak a rendőrök a menetlevélre ha teherautót állítanak meg. Én szerencsére előnyben vagyok, mert az útszélén igazoltató rendőrök vhogy nem akarnak megállítani sosem...na persze, ki állítana meg 1 tűzoltót? :-)
Előzmény: Flakvierling (305)
Dr.Borisz Creative Commons License 2008.01.13 0 0 306

Ezeket a beállításokat pont így csináltam :-)

Gyújtáselosztó vákuumos, azt h jól működik e azt nem tom, szelepeket még nem tudtam beállítani, kurbli hiányában...ezért is keresek. Egyébként jól gyorsít, 90-et is mentem már vele, pillanatok alatt ott volt, motor nem melegszik jobban mint kéne. 95-nél alacsonyab oktánszámút nem tok beletenni...bármennyire is szeretném.

Arra gondoltam h talán kopott a porlasztó...a kipufogót szoktam nézni, lehet látni és érezni h sokat kap.

 

Előzmény: Masgas (304)
Flakvierling Creative Commons License 2008.01.12 0 0 305
A Nysa kistehernek van vizsgáztatva. Csak mivel nekem még nem volt kisteherautóm (és saját kocsim se'), jól jönne pár infó. Pl. hogy mennyi egy ilyen adója, stb. Meg az is, hogy mindig kell-e írni menetlevelet? Stb. Ilyen infók.
Előzmény: Dr.Borisz (302)
Masgas Creative Commons License 2008.01.12 0 0 304
Az úszóházban a benzinszintet praktikusabb úgy 2 mm rell lejjebb állítani a gyári értéknél.
Előgyujást adni neki + 1-2 fokot vagy csak fülrfe hogy még erőltetett gyorsításkor se csörögjön.( akkor túl sok)
A gyujáselosztó előgyujtás része rendben? vákumos, röppsújos?
A szvúcsűben a tolattyú ami pótlevegőt ad és a karburátor működtetei nincs leragadva? (ezt előről tudod megnézni a hűtő felől)
És a legnehezebb: jók a szelepek?
Ha minden ok akkor kb 13 körül el kell tudni járni városban.
Ja és minnél alacsonyabb oktánszámú benzint tankoljál!
Nem melegszik a motor?
Gyakorlat szerint hézagot a szívó szelepet 0,2 re húzósan a kipufogó szelepet 0,2-re lazábban.

Előzmény: Dr.Borisz (303)
Dr.Borisz Creative Commons License 2008.01.12 0 0 303

Alkatrészekben tud vki segíteni?

Keresek 2 tükröt (kis alakú fém házú szögletes), előre Zuk feliratot, kurblit, váltóra gombot, szivatógombot.

Szerintetek normális az h 17l-t fogyaszt üresen, 50km/h átlaggal nyáron is? mert sztem nem, csak nem tom h mi az oka, pedig szépen beállítottam mindent ahogy kell.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!