Igazad van! Az Örsnél a Finommechanika volt. De egykutya. mert azt gyártotta mint az MM! Jobban mondva a lövedékek robbanófejeit és a hüvelyeket. Az MM meg megtöltötte mindenféle jóval! :))
Félreértés! Nem Bujákig van a metro! (habár egy Ercsi-Szigetszentmiklós-Nagytarcsa-Alag összeköttetést el tudok képzelni) Csak azt akartam mondani miért volt fontos megépíteni anno ezen a nyomvonalon a metrot. Nem ebbe rokkant bele, hanem az erőteljes fegyverkezésbe! '53-ra az alagut összes létesítménye készen volt! A felszíni állomások hiányoztak csak. Kivéve a Népstadion állomást, mert az 100%-ban készen állt. 1967-ben bontották le az igen masszívra épített szocreál épületét.
Ja, hogy Mechanikai Művekről van szó? Az Örsnél levő az nem Finommechanikai volt? A kettő ugyanaz a cég volt? Mondjuk a Tétényi/Budafoki fennsík televan lukakkal, de nem vasúti céllal...
A budaörsi MM-nél vasút ment le a föld alá, igaz Hami?
Hogy mitcsinált hol a micsoda? (azon a tágabban értelmezett környéken talán egy lőszerraktár volt (Törökbálintnál?), ahol alagútban sín ment)
A Szikla-központnak SZVSZ maximum a Déli vasút alagútjához lehet kapcsolata, bár eddig csak a felette levő munkásőrparancsnokságról, vagy miről hallottam, hogy van kapcsolata. És mi az a z MM? Hol van kiserdő a kettes metró végállomásánál? És ha Bujákra alagutat fúrnának, arra szerintem sokan emlékeznének. Mert egy dolog pincéket összekötni, metrószellőzőkön át lejrátokat csinálni, és egy másik telefurdosni PEst és Nógrád megyét...
Csakhogy semmiféle Belvárosból jövő alagutat nem építettek arra (nemhogy Bujákig !), hisz még az 1950 és 53 között 40 %-ban megépült metróalagutakba is majdnem belerokkant az ország,
le is állította az építkezést az első Nagy Imre kormány!
A volt Országos Légvédelmi Parancsnokság ismertebb nevén Sziklaközpont Gellért-hegy. A másik meg a Pestmegyei Tanácsi Tervező Vállalat. Az OLP kitelepülési körlete volt Jobbágyi. Nézd a térképen! jé! mellette van Buják....! Vagy a kettes metro végállomásánál ott volt a kiserdőben az MM. Tudod, hisz ott laktál! A pincéi megérnének egy misét! A budaörsi MM-nél vasút ment le a föld alá, igaz Hami?
Az egész történet abból indult ki, hogy a matyiék mért pont ott kezdék el építeni a kettes metrót. Ha megnézitek a nyomvonalat nem kell nagy fantázia, hogy a vonatkozásokat megtaláljátok. Mivel egykoron hozzáfértem titkos agglómerációs térképekhez és tervekhez mertem utalásokkal szolgálni és nem véletlen hívatkoztam a PTTV arhívumára.
Csak hülyéskedek, és úgy néz ki, beletrafáltam* ?!!! :))
*Erről a "Men in Black" jut eszembe, amikor a főhös - Tommy Lee Jones - azt mondja, hogy titokzatos eseményekről a komoly sajtó sosem számol be, azokhoz a bulvárlapokat kell bújni, ők tapintanak rá mindig... :)
Nincs az olyan messze...! Ott volt a legfontosabb telefonközpont! A Köztársaság téri pártház össze volt kötve a kerületi pártházzal, ami a műszaki fősulival szemben volt. ja! A háború előtti helyzetről írok. Nyilasok lakták mind a kettőt.
A metro és a Gellért-hegy kapcsolat. Egy leendő háborúban a K- NY i vasút kapcsolata. Vagy Buják lakosságát miért cserélték ki a tározó építése kapcsán. A Mélyépítő Vállalat arhívumában találnánk néhány utalást, de a terveket máshol kellene keresni. Lehet, hogy a néhai PTTV adattárában!
"A Parlamaent és a Akadémia utcai MDP székház között létezett egy járható föld alatti folyosó, ez ismert az 56-os történetekből is."
Még az is lehet, hogy az FN tudósítója ezt látta, és nem a metróval összekötő folyosót ("A parlamenti óvóhelynek azonban van összeköttetése a metróval, ezt - egy ráccsal elzárt folyosón keresztül - láttam.") ! Az ugyanis nem derül ki ebből az odavetett félmondatból, hogy honnan látta ezt a ráccsal lezárt folyosót ? A metró felöl vagy a parlament pincéje (óvóhelye) felöl ??
A Petőfi-híd környékén lévő alagútról nincsen tudomásom; ha tudtok róla közelebbit, kérem osszátok meg! Biztosan létezik viszont alagút - jártam is benne - a Szentendrei-sziget déli csücske fölött (1659 fkm) lévő szivattyútelep és a pesti oldal között. Ezt a 30-as évek végén építették, nyomócsöveken megy a szigeti víz a Káposztásmegyeri Főtelepre. Felegyenesedve járni lehet benne. Van egy másik alagút is valamivel feljebb (cca. 1662,5 fkm), valamint a sziget déli csücskénél egy Békásmegyerre. Ezeken is lehet közlekedni, de talán nem teljesen felegyenesedve.
A Parlamaent és a Akadémia utcai MDP székház között létezett egy járható föld alatti folyosó, ez ismert az 56-os történetekből is. Talán ennek lehetett valamilyen kiágazása a Nádor utcai bunker felé.