Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 259
Én Zuglónál csak a tollakat láttam mindenfelé hullani.:-)
Előzmény: exmv (258)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 258

A madárka Környe és Oroszlány között tömte a bendőjét. Amikor észrevette, hogy jövök, megpróbált elinalni, de teli hassal nehezen megy a repülés...
Előzmény: Törölt nick (256)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 257
Nekem az a vélemémyem, hogy aki nem veszi észre, illetve nem veszi figyelembe a vasúti átjáróra figyelmeztető jelzőtáblákat, útburkolati jeleket, a fénysorompó jelzését, annak hiába dudálunk.

E két átjáró éppen arra jó példa, hogy ezeknél teljesen felesleges minden vonat mozdonyvezetőjének kötelezően kürtölni.

A balasetek több mint 90%-a a fénysorompó tilos jelzése ellenére történik. Erre nem az a megoldás, hogy minden vonat kürtöljön. Sajnos az illetékes szabályalkotók azt a néhány hozzászólásból is tükröződő elgondolást tették magukévá, hogy inkább zajongjunk, mint baleset történjen. Pedig mint az előbb is írtam, a kürt nem fogja megállítani azt, aki szándékosan akar szabályt szegni.

Sajnos a mozdonyvezetők nagy része saját hatáskörben megoldja ezt a problémát, azzal, hogy egyszerűen tudomást sem vesz a kitűzött jelzőkről, és a menetrendben lévő jelekről. Aki meg következetesen betartja az erre vonatkozó szabályt, legkevesebb hogy a mamáját emlegetik, vagy pl: Rákosszentmihály mellett bottal fenyegetik. De volt már szidás a vonaton utazók részéről is.

Csak emiatt nagyon sajnálom az új utasítások bevezetésének elhalasztását. Reméltem végre megszabadulunk ettől az örökös kürtöléstől.
Előzmény: Törölt nick (245)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 256
Nem vagyok egy ideges típus, de párszor - teherrel - arrafelé "tévedtem". Az egyik alkalom szezon alatt volt, kábé 35 fok volt kint, az emberek a vízbe menekültek (én is megmártóztam volna szívesen). A baj csak az volt, hogy az a rohadt vasút pont keresztezte az ő céljukat. Hát, azt a szolgálatot míg élek nem felejtem el! Amúgy is folyt rólam a víz, mert a gépen legalább 50 fok volt, de olyan hajmeresztő dolgokat műveltek a gyalogosok, amik még engem is rendesen próbára tettek. Na, akkor elhatároztam, hogy ha még egyszer arra kell mennem, akkor az lesz a minimum, hogy végig nyomom a kürtöt, lesz ami lesz. De a következő alkalom novemberben volt (azóta sem jártam arra, hála az égnek), és a környék hihetetlenül kihalt volt. Ég és föld a két szolgálat közti különbség, jól írtad! Le a kalappal azon kollégák előtt, akik nap mint nap arra járnak!

Exmv-nek és mvjeno-nek reagálva:

Egyszer Farmos környékén olyan szúnyoginvázió volt, hogy mire Tápiószentmártontól Tápiószeléig értem, alig lehetett kilátni a homlokablakon. De az abszolút befutó egy ragadozómadár volt, Pusztamonostor és Jászberény között. Mint a rajzfilmeken, úgy nekirepült a homlokablaknak (kitárt szárnyakkal, a feje oldalt fordítva, stb.). Kissé meglepődtem, annyira groteszk volt! :-) Kész csoda, hogy még csak egy repedés sem lett az üvegen. A madár viszont rosszabbul járt...
Előzmény: zmagix (248)
mvjeno Creative Commons License 2007.10.12 0 0 255
Akkor ország szerte vannak partizán csoportok!!:-))
Előzmény: exmv (253)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 254
NÁLAD A PONT!!!!!! Akkor ezért nem értettem, mi a fene történt, hogy néhány hete éjszakánkén is folyton nyomták!!!!!! ÖRÖK HÁLA AZ INFÓÉRT, talán már nem fogok hülyén meghalni.... (komolyan... így már tök érthető -és ennek az infónak a birtokában már elfogadható- a dolog ...)

Mondjuk a Panorámásoknak ez tényleg nem vígasztaló... de annak nagyon örülök, hogy ez a topik tényleg a problémamegoldásról szól mostanában és így talán sikerül valamit kitalálni ami mentén tovább lehet haladni...
Előzmény: Álomvasút (242)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 253
... meg Öttevény tájékán a méhek...
Előzmény: mvjeno (252)
mvjeno Creative Commons License 2007.10.12 0 0 252

Ezek direkt a faágak közt megbújva várakoznak,és lesik az áldozatukat!!

 

-Na most jönnn,hopp ugrok,és placsss. :-))

 

Tavasszal még kutyább a hajdúhadházi cserebogár sereg!!!:-))))

Előzmény: Törölt nick (247)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 251
szerintem ilyenkor nem kell kivágni a fákat csak szakszerűen visszanyesni, hogy belátható legyen a szakasz... (valszeg nem is engednék a fák kivágását)
Előzmény: Jucus81360 (239)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 250
az alsó körrel az általam megkérdőjelezett szakaszt jelöltem...
Előzmény: Törölt nick (249)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 249
nem, azok a csíkok a garázssor - az van a sinek mellett.
Előzmény: M.VIII (229)
zmagix Creative Commons License 2007.10.12 0 0 248
Nagyon jól próbáltad tükrözni, hogy az utasításban előírtakon felük mikor nyúlunk a kürtkapcsolóhoz. Azaz ha az ember úgy érzi valakire v. valakikre így rá kell szólni.

A hölgynek írok egy olyan példát ami még jobban megérteti (talán), hogy sokakba miért tudatosul a kürt gyakori használata. Én a Balaton parton kezdtem el a pályafutásom, ez akkor volt amikor a Balaton még a fénykorát élte. A szezonban a sok figyelmetlen ember az ott dolgozóknak egy-egy szolgálat rémálom szinte. Mennek keresztbe-kasul, fejükön matrac, csónak. Papucsba, ami leesik, bicikli ami megakad a zuzalékba, beszorul a gyalogos elembe és még sorolhatnám. Aztán az este beköszöntével, valamint napkeltéig a mámoros, lelassult, magát kitomboló ifjúság a legnagyobb veszély.

Persze ilyenkor éjjel és nappal szitkozódnak az ott lakók, akik kb. 80%-ban turisták, mert az állandó lakosság az kevesebb. A szezonon kivül amikor kihalt minden, nincs "veszély", csendes a vasútvonal is. Így ebben az időszakban volt szezonja akkor is a répa vonatoknak, amikor egy betegszabi után visszatértem a nyárból. Szinte össze sem lehetett hasonlítani azt, hogy micsoda nyugi volt a vonal mentén.
Előzmény: Törölt nick (245)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 247
Nem :-)))
Valamilyen nehézbombázó méretű bogár elnézte a távolságot, és matrica lett belőle.
Előzmény: exmv (246)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 246
A paca a szélvédőn ugye nem egy korábbi gyalogos?
Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 245
Igazán nincs mit köszönni. Arra jártam, kéznél volt a telefon, gondoltam a vasút oldaláról is megmutatom a valóságot. A második képen látható jelzőnél adott esetekben az átjárótól függetlenül is kell különféle hangjelzéseket adni, de ez ugyanígy igaz az állomás túlsó végén lévő, ellentétes oldali bejárati jelzőre is. Akik a Szuglói körvasút soron laknak, azon a részen ugyanígy közelről ismerhetik a kürtöt. Arról nem is beszélve, hogy az átjáróktól és jelzőktől függetlenül is szükség lehet a kürt használatára, ha valaki pl. az állomáson, vagy "tilosban" - azaz nem kiépített átkelőhelyen - lép a közeledő vonat elé. És akkor lehet, hogy sokkal tovább szól az a sokat szidott kürt.

Egy valamit kell megérteni: egy vonattal nem pár méter a fékút, mint egy biciklivel. Egy többezer tonnás tehervonattal, de még egy mozdonnyal sem lehet olyan rövid távolságon belül megállni, mint egy közúti járművel. Mi ezt azokkal ellentétben tudjuk, akik későn lépnek/hajtanak elénk - jó eséllyel egy temetésre. Nekünk nincs más "fegyverünk" a baj elkerülése érdekében, csak a kürt és a fék, valamint az előrelátó gondolkodás. A kürtöt sokkal hamarabb meg lehet szólaltatni, mint megállni a vonattal. És tényleg nem jó dolog, amikor két kürt ordít az ember feje felett, higyjétek el! Elég hangos a mozdony önmagában is, főleg kürtöléssel együtt. A zajt pedig senki sem szereti, de ha muszáj, akkor bizony kürtölni kell.
Előzmény: Jucus81360 (244)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 244

Ez igen! Le a kalappal! Így már mindenki megérti szerintem miről is van szó. Csak ezek után nehogy eszébe jusson valamelyik lakótársunknak eltávolítani azt a táblát.:) Na jó, ez egyáltalán nem vicces!!!

 

Köszönjük szépen!!!!!!

Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 243
Sikerült átmásolni a képeket, jöhet a bemutató! :-)

Tehát, Rákos állomás felöl közeledünk Rákosszentmihály állomás felé. Elhagyjuk a gyógyszergyárat, s egy balos ívben haladunk, melyben egy elő nem jelzett gyalogos átjáróval szembesülünk. Ez az átjáró kb. 150m-rel előtte válik láthatóvá az ív miatt!
Elvileg ehhez az átjáróhoz közeledve van, aki hangjelzést ad. Itt kap szerepet a vonalismeret. Látszik, hogy jobb oldalon a bokrok és a fák teljes takarást adnak. Itt eddig még csak ijjedten hátrahőkölő gyalogost láttam. Figyelmesen körülnézőt még nem :-(



Az átjáró után jobb oldalon látható a különleges útátjárójelző, amelynél "Figyelj!" jelzést kell(ene) adni, ami ugye legalább 3mp-es folyamatos kürtölés. A bal oldali házban lakók bizonyára már ismerik...






Rövidesen vége az ívnek, és az előjelzett - és immár belátható - átjáróhoz érünk:



Ez már a Rákosszentmihály állomáshoz tartozó, és exmv által műholdképen is megmutatott egyik átjáró. A képet korábban is készíthettem volna, amikor az átjáró már le volt zárva, ám négy gyalogos és egy kerékpáros ennek ellenére átment az átjárón. Ha nekem nem kellett volna megállni, és nincs szerencséjük...






No, de haladjunk csak tovább! Rövidesen áthaladunk az állomáson, melynek túlsó végén egy másik közúti útátjáró található.



Az állomáson történő áthaladás közben erre az átjáróra vonatkozóan is "Figyelj!" jelzést kell(ene) adni, melyre most nem tábla, hanem a menetrendben található, és korábban itt szintén említett jelzés utasítja a mozdonyvezetőt.
Az is látszik a képen, hogy az átjáró után máris egy balos ív következik. Tehát az abból az irányból érkező vonatok számára szintén nincs erre az átjáróra megfelelő rálátás - abból az irányból is hangjelzést kell adni. És ugyanúgy az első két átjáróra vonatkozóan is érvényes a hangjelzés adása, ahogy korábban részleteztem.
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 242
A válaszban meg fogják magyarázni. Ez így szokott lenni, aztán minden marad a régiben.
Viszont tudok egy bíztatót írni. A hónap elején munka folyt a Kerepesi út hídján. Éjjel is dolgoztak, és ennek megfelelően ki volt tűzve a jelzés adására parancsot adó jelző. Biztosat nem tudok, de a leírtakból arra következtetek, az itt adott hangjelzések zavarták a nyugalmatokat. Ha igazam van, akkor a Ti problémátok megoldódott.
Sajnos másoké nem.
Előzmény: Törölt nick (177)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 241
Talent? Annál még az utastérben is kifejezetten zavaró. A többi motorvonaton még nem utaztam.
Előzmény: Törölt nick (172)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 240
"Fákat nem akarunk kivágni! Szó sem lehet róla!!! Inkább tűrünk!:)"

Innentől egyértelmű a helyzet...:))
Előzmény: Jucus81360 (239)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 239

Elhiszem én! Én is szeretek ott lakni és egy kolleganőm férje is azt mondta, hogy irigyel érte. Amikor ott volt, minden sinen mozgó járművet fényképezett a mobiljával...:)

 

Fákat nem akarunk kivágni! Szó sem lehet róla!!! Inkább tűrünk!:)

Előzmény: varjan01 (238)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 238
Szeretnék ott lakin ahol Te, de komolyan! :)
Egyébként ha a fasor nem lenne az átjáró mellet, akkor más lenne a a helyzet.
Előzmény: Jucus81360 (231)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 237

Ugye ezt nem tőlem kérdezed?:)

 

Vagyis nem mellettünk kellene kürtölnie?!

Előzmény: SherlockHolmes (236)
SherlockHolmes Creative Commons License 2007.10.12 0 0 236
Kanyarodik a sín oda-vissza, pont előttünk egyenes, de ez nem számít. 80*5=400 ha jól értem. 80 km/h elég nagy sebesség ám egy vonattal. Mekkora út kellhet a megálláshoz? Mondjuk vontatott teher függő, nem?
Előzmény: Jucus81360 (235)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 235
Szerintem oda-visza belátható a pálya.
Előzmény: Soldato (233)
exmv Creative Commons License 2007.10.12 0 0 234
A belátásról:
A közút tengelyén a fényjelző készüléktől visszamért 1 méter távolságból el kell látni a vasúti pályán mindkét irányban az ötszörös pályasebességnek megfelelő, méterben mért távolságba. (20/1984. (XII. 21.) KM rendelet)

A pályasebesség arrafelé 80km/h.
Előzmény: Jucus81360 (232)
Soldato Creative Commons License 2007.10.12 0 0 233
Nem a sorompó felé,hanem a sorompó felől kell beláthatónak lenni a pályarésznek.
Előzmény: Jucus81360 (232)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 232
Szerintem teljesen belátható ez a szakasz, semminzavaró körülmény nincs. Főleg a sorompó felé!
Előzmény: Jucus81360 (231)
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 231

Na még egyszer! Gyalogos átkelő.

 

 

Sorompós autós átkelő

 

 

csak úgy
Jucus81360 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 230
A gyalogos átkelő
Előzmény: exmv (225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!