Bizony, a mv-k félnek a sötétben, hátha egy még sötétebb alak eléjük ugrik egy bokorból, és elkéri a pénztárcájukat... Vagy a fejszés gyilkos előrejön a hátsó vezállásból... Az életveszélyes géptéren keresztül!
Komolyabbra ferdítve a szót: nincs fülvédőjük, mert akkor az éberségi berendezés jelzését nem hallanák. Egyébként a modern motorvonatok és mozdonyok hangszigetelése (és általában a szigetelése) olyan jó, hogy nem nagyon hangos a kürtszó a vezetőfülkében.
Amúgy, ha két hosszú jelzést hallasz, az valóban azt jelenti, hogy "vonat állt meg a bejárati jelző előtt". Épp csak azt nem tudom, hogy általában miért nem szokták adni ezt a jelzést. Talán a menetrend ismeretében kivárják, amíg felszabadu és felépül a vágányút, jelzőt kezelnek...
Egyébként a mozdonyvezetésnek a nagybüdös gyermekkori romantika mellett van sok hátulütője: Tipikus ülőmunka, általános a gerinccsérev. Aztán ott a nagy felelősség, műszaki és forgalmi problémák, utasok(!), állandó balesetveszély (amin leggyakrabban a mozdony szokott felülkerekedni...), folyamatos úton lét vagy több órás várakozás, fülsüketítő zaj (motorvonatoknál, vezérlőkocsiknál természetesen nem), álmosság, nyomasztó magány... stb...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Igen, ilyen helyen vannak, ha reméled, ha nem. És a matrózok a hajón, a gépház szomszédságában alszanak. És aki éjjel-nappali (nem ám ráérős-hivataliidős-aktatologatós) műszakban nyomja a hivatását (!), az annyira hozzászokik, hogy nem veszi észre. Úgyhogy nyugi. :)
Egyszerűbb ha felszállsz a vonatra, és figyeled, hogy milyen jelzések vannak kitéve. Ha piros vagy kék csíkozású fehér alapú táblát látsz, akkor ott bizony tülkölni kell.
Olyan nyilvános térkép nem létezik amely a vasút jelzőtábláit is jelölné, mint ahogyan olyan térkép sincs, amely a közút jelzőtábláit is jelöli, a legegyszerűbb vonatra szállni és megnézni. Valaki már belinkelte azt az oldalt, ahol látható az a jelző tábla, ahol a vonatoknak dudálni kell.
Van még egy fogalmi zavar is. A vonatvezető aligha tülköl, maximum a sípját fújja meg az állomáson, mielőtt felszállna a vonatra. A vonatvezető elláthat jegyvizsgálói feladatot is, de mozdonyt nem vezet. Az a mozdonyvezető.
Általában két reális lehetőség van az esetedben: vagy megszoksz vagy megszöksz.
szerintem elfelejtett ott tülkölni ahol kellett volna és utólag nyomott rajta egyet...
(Lakásárak: Köszönöm kérdésed, jó magasak a többi hasonló lakás árához képest és a vasút ellenére is pillanatok alatt el lehet adni... mi is jó ideig rohangáltunk amire találtunk egyet... bár az tény, hogy nagy mázlink volt vele:)) (itt jellemzően azok vesznek lakást akik tudatosan ide akarnak költözni) Akik mondjuk durván szívnak azok a Panoráma lakóparkosok. Panoráma: egyik oldalról a távhő bazi nagy kéményei - iszonyú randák egy kis roncsteleppel a tövében, másik oldalról lepusztult panelek. Mindez közvetlenül a sinek mellett - ahol még én is megértem, ha tülköl a vonat (ld. autós átjáró)...
Azért remélem, hogy a vasutasok szolgálati lakásai is ilyen környéken vannak...
Hűű, ez mit csinált? :) Hátrafelé is tülkölt egyet? :) Bocs, emberi szinten meg tudom érteni a gondodat... De a vasút már csak ilyen. Biztos volt nemrég egy lejjebb már említett kollektív fejmosás, és most komolyabban veszik, betartják a jelzési utasítást a vezérek. A jó vezér még ott is jelez, ahonnan ellopták a füttykarót (különleges útátjáró jelző), de ő tudja, hogy melyik méteren kéne lennie. Az az igazság, hogy a vasúton nincsenek napszakhoz kötött jelzők (legfeljebb csak jelzésképek), mint a közúton. De remélem, a lakás cserébe jó olcsó volt! ;)
Hiába a mozdonyvezetőt hibáztatod,neki az előírásoknak megfelelően kell jelezni a közeledtét.Ha jelző van neki,vagy átjáró stb következik a közelben,akkor neki kötelessége kürtölni 1-3 másodpercig.
Ha mondjuk van valami,akkor a mozdonyvezetőt veszik elő.Ha jelzett és úgy történik nem saját hibájából baleset,akkor letette a felelősséget a válláról.
Tudom nem könnyű ez...Én speciel bírom a kürtöt! :-)
Én is vhogy így vok ezzel, csak itt a lakók meg panaszkodnak...De erről már volt szó a Gysev topic-ban. (állomás föld alá tétele, meg ilyenek) Ha elköltöznénk, hiányozna a nyüzsgés. Nyáron még a rádiókat is hallom :-) Meg az utastájékoztatót.
Szüleim idestova 20 éve élnek a jelenlegi lakásunkban. Én lassan 17 éves leszek. A lakásunk a 100-as vonal mellett helyezkedik el, Záhony - Nyíregyháza szakaszon. Mai napig elég nagy forgalom bonyolódik le az említett vonalon, személy és tehervonatokkal egyaránt. Ezalatt a 16 és fél év alatt volt időm megszokni, ha dudált egy-egy vonat, őszintén szólva nem is zavart egyáltalán és nem sírtam fel semmire, pedig elég izgága egy gyerek voltam.. Szóval tőlünk pár 100 méterre van egy nem igazán jó gyalogos átjáró, amit az évek során a munkába igyekvők alakítottak ki maguknak (ívben is van stb.) ahol szinte mindig van kürtölés, történt már egy-két gázolás.. Ettől az "átjárótól" kb. 30 méterre van állomásunk bejárati jelzője: jó néhányszor megállítanak itt tehervonatokat, de néha-néha személyvonatot is. Ha indulnak, nyomják a kürtöt. A bejárati jelző és az "átjáró" között van egy felüljáró, alatta minden elhaladó vonat mozdonya szép íveket húz. Ha indulnak a bejárattól, gyönyörű ívjelenségeket lehet megfigyelni és sokszor a főmegszakítót kivágja, ami ugye elég nagy zajjal jár. Az átjáró után az állomás felé van egy Tolatási határjelző. Ha este tolat a Fényeslitke II.-es (M40), állandó a dudálgatás. Korábbi menetrendben, a Tisza n.gy-ot mindig megfogta a bejárat, induláskor kürt, általában erre ébredtem! Ezek az én véleményeim, engem, mint vasútbarátot nem zavarnak és a környékünkön lakókat, szomszédokat sem!
Sajnos nekem is volt már olyan, hogy nem ért el a kezem a fékezőszeleptől a kürtig. Nem öngyilkos volt, de nem is útátjáróban volt. Van több olyan hely ahol nincs füttykaró, de tudom hogy sokan mászkálnak, akkor ott is odatrombitálok. Pl. Debrecen Apafai végén a híd alatt.
Nem azt írtam, hogy soha nem használom.Csak ha indokolt!Aki meg a bokor mögül lép ki,és nem néz körül,az megérdemli!Azt hiszem ez az a pillanat,mikor már nincs idő dudálni...Ezek szerint bokros vidéken végig nyomni kell:-))
Épületes vitát lehetne erről folytatni, ami itt offtopic lenne. Amit írtam, azt arra vonatkozóan írtam, hogy a kollégák közül sokan erre az eshetőségre hivatkozva inkább nyomják a kürtöt ezután is. Abba ugyanis nem lehet belekötni annyira, mint a hangjelzés elmaradásába. Van olyan helyzet is, amikor már nincs idő hangjelzést adni, csak fékezni. És sokszor még ez is kevés (saját tapasztalat)...
Na de az utasítás azt írja,hogy ha indokolt.Nem azt,hogy ha az útátjáró jelzőnél nem volt indokolt,akkor utána már tilos a figyelj jelzést adni.Tehát valószínűleg úgy megy az ember bíróságra,hogy veszettül dudált,csak esetleg már az esemény kimenetelét illetően későn.De ezzel egy bíróság aligha tud mit kezdeni.