Nem azt írtam, hogy soha nem használom.Csak ha indokolt!Aki meg a bokor mögül lép ki,és nem néz körül,az megérdemli!Azt hiszem ez az a pillanat,mikor már nincs idő dudálni...Ezek szerint bokros vidéken végig nyomni kell:-))
Épületes vitát lehetne erről folytatni, ami itt offtopic lenne. Amit írtam, azt arra vonatkozóan írtam, hogy a kollégák közül sokan erre az eshetőségre hivatkozva inkább nyomják a kürtöt ezután is. Abba ugyanis nem lehet belekötni annyira, mint a hangjelzés elmaradásába. Van olyan helyzet is, amikor már nincs idő hangjelzést adni, csak fékezni. És sokszor még ez is kevés (saját tapasztalat)...
Na de az utasítás azt írja,hogy ha indokolt.Nem azt,hogy ha az útátjáró jelzőnél nem volt indokolt,akkor utána már tilos a figyelj jelzést adni.Tehát valószínűleg úgy megy az ember bíróságra,hogy veszettül dudált,csak esetleg már az esemény kimenetelét illetően későn.De ezzel egy bíróság aligha tud mit kezdeni.
Pontosan így van,minden mondat igaz.Többnyire olyan vadbarmokkal találkozom,akinek aztán nyomhatom,marhára nem hatja meg.Egyet érek el vele,hogy a fülem tönkremegy és az egész környéket felverem.
No igen. Meg kell még szokni. Aztán majd lesz valamilyen közfeltűnést keltő baleset, ahol esetleg a bíró majd megkérdi a kollégát a tárgyaláson, hogy mi alapján döntött úgy, hogy a hangjelzés adása nem volt indokolt... Pesszimista vagyok e téren. Sokkal inkább úgy kellett volna változtatni a szabályokon, hogy meghagyják a jelenleg használatos egyszerű/különleges útátjáró jelzőt, de ezeket nem a jelenlegi ökölszabály (rálátási háromszög) szerint tűzik ki, hanem a tényleges forgalom nagysága szerint. Minek a különleges útátjárójelző egy olyan átjáróban, amit csak a mezőgazdasági idénymunkák idején használnak időnként a nagy puszta kellős közepén? Pár bokor miatt képesek kitűzni a különleges útátjárójelzőt ahelyett, hogy kivágnák azt a pár bokrot, ami amúgy is vasúti területen van. Ugyanúgy miért kötelező a hangjelzés egy állomás területén lévő átjáróban, amikor azt mindkét irányból messziről belátni? Kit védenek vele? A felelőtlen közúti közlekedőket?! Rájöttek, hogy a jelenlegi rendszer nem jó, és nem dolgoztak ki helyette egy ésszerűbbet, hanem a nyakunkba varrták a döntést és a felelősséget (itt is). Erről ennyit. A gyalogosokat inkább hagyjuk. Náluk az "én még úgyis átérek!" szabály dominál. Ezellen lehetetlen bármit is tenni.
"ha nem hallja a zajt,a 3 fényt, annak hiába nyomom a kürtöt,"
Ez szvsz messze nem igaz. Elég ha csak egy bokor-sor van a vágányok mellett, és máris nem vesz észre. És a "birkák" 98%-a nem részeg és nem öngyilkos. Csak birka.
Nem tudom miért gondolod, hogy csak téged szivatnak a kürttel. A mi fejünktől kb. 1m-re szól, gondolhatod hogy nekünk sem kellemes. De ha elcsapsz valakit, akkor a VBO rögtön azt fogja kérdezni, hogy adtál-e figyelj jelzést az átjárónál?
Na akkor itt az én véleményem: Mv vagyok,általában tehervonatokkal járok (nem kicsikkel).Soha nem értettem,miért kell ész nélkül dudálni,miért nem figyelni embertársainkra akik pihenni szeretnének.Főleg éjjel,ha nem hallja a zajt,a 3 fényt, annak hiába nyomom a kürtöt,nem fog arrébb menni.Ha meg öngyi,akkor meg pláne.Nem hiszem hogy a nappal frekventált átjárókban éjjel is hatalmas a forgalom (Sőt még éjjel jobban látni az átjáró fényeit is).Az ilyenekről azt gondolom,(t. a kivételnek),hogy arcoskodik,hogy ő a mozdonyvezető,mellette meg gyorsvonattal 8 csíkoskocsival üzemi 9-ben áll meg,s közben rotyog a gép alja,mert persze az is fékez...(akinek nem inge...);és persze nem kapcsolja le a fényszórót ha jön szembe,mert előírás! Éppen ez miatt tartom jónak az új utasítás ide vonatkozó pontjait-persze lesz olyan,akire minden átjáróban,minden napszakban veszély leselkedik... No,nyugodtan lehet kövezni!
"...mely bizonyos esetekben a mozdonyvezető mérlegelésére bízza a „Figyelj!” jelzés (kürtölés) használatát."
Csak a sok éves esetleg évtizedes beidegződést nehéz lesz egy utasítással keresztülhúzni. Az elején biztos nem fog drasztikusan változni a kürtölések száma, ha egyáltalán változik.
Szeretem a panaszos leveleket!
Érkezik egy ilyen. Kivizsgálják. Esetleg a helyszínt is felkeresik és akkor láss csudát, kiderül, hogy egyes mozdonyvezetők nem az utasítás szerint használják a hangjelzést. Vagyis megfeledkeznek a kürt használatáról. Ekkor jön a szigorú ejnye-bejnye, miszerint kérik a lakók nyugalma érdekében az utasítások szigorú betartását. Ezután nappal is kürtölnek a vonatok. Semelyik mozdonyvezető nem akar a szőnyeg szélén állni.
A dolgok már csak így működnek.
Egyébként van esély a probléma megoldására. 2008. év tavaszán várható az új forgalmi és jelzési utasítás bevezetése, mely bizonyos esetekben a mozdonyvezető mérlegelésére bízza a „Figyelj!” jelzés (kürtölés) használatát.
Remélem megoldódik a problémád!
Nem azzal van a baj, hogy itt a vasút mert nem zavaró. Ami viszont az, hogy az utóbbi néhány hónapban!!! elkezdtek éjjel tülkölni amire semmi magyarázatot nem találtam eddig.
Azért nyitottam ezt a topikot, hátha kiderül mi okozhatta ezt a változást és akkor a megfelelő szervhez tudok fordulni ezügyben... mert a MI lakótelepünk környékén SEMMI változás nem volt. Ha meg kötelezővé tették volna ezen a szakaszon a dudálást akkor nappal is dudálnának.
Na akkor kezdjük az alapoktól:
1./ Megnézted, hogy a különböző vasúti jelzőeszközök hány méterre vannak?
ugyanis az nagyban befolyásolhatja, hogy a jelző előtt hány méterrel kell, mondom nem lehet, hanem kell hangjelzést adni.
2./
könnyen előfordult, hogy ott már 110 éve kell hangjelzést adni de az utóbbi 10 évben munkafegyelem lazulás okán ezt elmulasztották.
valaki(k) megbukot, kapott/kaptak egy-egy fegyelmit és a most arra közlekedők pontosan betartják a szabályt nehogy ők is fegyelmit, fizetés csökkentést kapjanak.
3./
Egy állomás előtt, vagy nyíltvonalon számos törvényes ok lehet amiért kell, nem lehet hanem kell hangjelzést adni.
4./
az, hogy hol van útátjáró, gyalogos átjáró az egyáltalán nem érdekli a gyalogosokat, mennek vakvilágba mint az egér.
a körvasúon a kijelölt gyalogátkelőhelyek számát tízszeresen meghaladja a helyiek által kitaposott Ho-Shi-Minh ösvények száma, melyek keresztezik a vasutat.
5./
Szívesen felviszlek egy mozdonyra, ott fent is nagyon bántó hangú, nagyon hangos a kűrtszó. Nincs olyan vezér aki szórakozásból nyomná.
Oka van.
Az, hogy Te nem látod be az okát egyáltalán nem baj, hisz lehetsz cukrász, biológia tanár akármi.
Pont úgy látsz bele egy mozdonyvezető kötelezettségeibe mint ahogy egy mozdonyvezető van tisztában a cukrászol marcipán készítési-formázási előírásaival, vagy biológia tanárok felmérő dolgozat rendszerének tematikájával.
6./
Levelet persze írhatsz akár hová.
Majd megválaszolják 30 napon belül.
Papír van.
Javaslom nézz körül miért dudálnak.
Itt több vasutas van, ki is lehet ballagni a helyszínre, meg lehet jól vizuálni a helyszínt és mgmondani Neked miért kell ott dudálniuk.
de úgy látom nem jön át a probléma... Nem azzal van a baj, hogy itt a vasút mert nem zavaró. Ami viszont az, hogy az utóbbi néhány hónapban!!! elkezdtek éjjel tülkölni amire semmi magyarázatot nem találtam eddig.
Azért nyitottam ezt a topikot, hátha kiderül mi okozhatta ezt a változást és akkor a megfelelő szervhez tudok fordulni ezügyben... mert a MI lakótelepünk környékén SEMMI változás nem volt. Ha meg kötelezővé tették volna ezen a szakaszon a dudálást akkor nappal is dudálnának.
Na. megvolt az ismételt összefoglaló...
(na megyek, később jövök, addigra hátha kiderül mi történt a környékünkön:)
"Most ment el egy vonat... szépen, nyugodtan, tülkölés nélkül... Nappal miért megy ez ha tényleg előírás?"
A mozdonyvezetők nagy része nem szeret dudálni, mert a feje felett másfél-két méterre szól a kürt. Gondold el, milyen hangos lehet neki, ha téged jóval messzebb annyira zavar :) Ha belátja a pályát (nappal), nem dudál. Éjjel nem meri megkockáztatni a lopakodást, mert nem lát annyira előre. Nézz ki a sínek mellé, ha ráérsz: hol van kitaposott ösvény a sínek felé. Azt lehet, hogy nem jelzi tábla, de elővigyázatosságból rátülkölhetnek.
na de az messze van innen, nem kéne ITT jelezni...
és azt még mindig nem értem miért van az, hogy nappal nincs kürt és korábban soha nem volt kürt csak valahonnan messziről (vszeg R.szentmihály felől...)
szóval ez csak most lett előírás és nem vonatkozik mindenre és mindenkire?
A hely, ahol megállnak (parkolnak :) ) a vonatok, az Rákosszentmihály állomás bejárati jelzője lehet. Van ott útátjáró is, ami előtt bizony, ki van helyezve az ún. Különleges útátjárójelző. Azt látva meg a mozdonyvezető köteles hangjelzést adni. http://f1jelzes.uw.hu/8e.htm
mondjuk most, hogy olvaslak titeket kezdek rájönni, hogy lehet, hogy a sznob ám pocsék minőségű panoráma lakópark tehet mindenről? ott járnak éjszakánként ámokfutók a sineken? Lényegében azóta van ez a probléma amióta az "megnyílt"... na de miért nem az átjárónál tülkölnek???
(én ezt nem értem ebben az egészben... én is csak akkor szoktam fél métereseket ugrani ha telibetalálják a házunk -ami egyre gyakrabban előfordul- de erre én még semmi magyarázatot nem találtam... a garázssor mögül max. az ugrik a vonat elé aki eleve úgy tervezi... kocsival meg maga lenne a művészet átrepülni a betongarázssor fölött és a sokkal magasabban lévő sineken landolni)
Ja... asszem innen Kőbánya felé/felől jönnek a vonatok...
(mondjuk ez még semmi ahhoz képest, hogy az agyalágyult öcsémék a Kelenföldi pu mellett épült egyik lakótelepen vettek újépítésű lakást és csak füldugóval tudnak aludni...)
Most ment el egy vonat... szépen, nyugodtan, tülkölés nélkül... Nappal miért megy ez ha tényleg előírás?
A korábban hivatkozott Jelzési utasításból: "(105) Vonat állt meg a bejárati jelző előtt. Két hosszú hang (— —).
197. A jelzést menetrend szerint áthaladó vonat mozdonyvezetője köteles adni akkor, ha a vonatot a bejárati jelzővel megállították. Részletes rendelkezéseket a forgalmi utasítás tartalmaz."
Megjegyzem nappal rohadtul nem dudálnak csak iszonyú ritkán... félnek a sütétben? (maga a vonatforgalom meg abszolut nem zavaró - ezért is mertük megvenni- csak az zavar, hogy az utóbbi hónapokban szivatnak minket...)
XVI. kerület Egyenes utca (a túloldalán meg valami újépítésű lakópark van, kicsit lejjebb a Panoráma lakópark, kicsit lejjebb a Szentkorona utcai lakótelep... ezek mind a sinek mentén vannak, gyalogosátkelő csak a Panorámánál és a Szentkorona végén van, az Egyenes utca környékén nincs semmi ilyesmi... ehhez képest direktbe itt szoktak tülkölni...)
Ja... én egyáltalán nem emlékszem rá, hogy itt valaha is lett volna gyalogosgázolás (csak a HÉV szokott gázolni de ő nem tülköl és csak okkal)
Jó-jó, kezdem érteni a lényeget. Ezen történetet továbbgondolva bizonyára az lenne a megoldás, ha a kürtöt direktbe kötnénk - első a biztonság ugyebár - akinek meg nem tetszik, az meg mééér volt akkora lúzer, hogy a sínek mellé költözött.
De ettől nem fog gyorsabban dolgozni a bakter. Mellékvonalon esetleg felébred, ha aludt, de egy forgalmasabb vonalon nincs ideje aludni. Tudja, hogy jönn a vonat, csak Pató Pál. Inkább írd be a naplóba a megállást, hogy 2 perc késés későn kezelt jelző miatt. Előbb utóbb szemet szúr valakinek, hogy X állomáson a vonatok többsége megáll a bejáratnál, és megpiszkálják őket.
Aki már a másik oldalon is ült eleget, had szólhasson hozzá. Ha forgalmi okokból megállítanak valakit (a Te szemszögedből), az lehet a forgalmi szolgálat lassúsága is. Azaz vannak amerre járok tipikus általunk vonat elverőnek hívott helyek, ahol bizonyos turba lévő forgalmista csapatok gyengébben teljesítenek. A mozdonyvezetőnek is van menetrendje amit igyekez-szeret betartani. Mert ha nem akkor felelősségre vonhatják, illetve ha személyszállítóról van szó, akkor meg jönnek az utas panaszok. Ahogy leírták itt, senki sem jókedvéből használja a kürtöt!
Előírás. Bár ezt mondjuk meg lehetne szűntetni. Ez egy olyan ősidők óta létező szabály, ami már rég elavult.
"ahol autóval csak veszély elhárítása esetén adhatok hangjelzést,"
Vasút és közút két külön kategória.
Vasúton több száz méter a fékút. Ha ennél rövidebb távolságban lép valaki a vonat elé, akkor a mozdonyvezető már nem tud tenni semmit. Az egyetlen lehetőség, hogy felhívja a másik fél figyelmét, hogy húzzon onnan, mert meghal. Ezt több száz méter távolságból csak egy nagy hangerejű kürtöléssel lehetséges.
Közúton ennél lényegesen rövidebb távolságok jönnek számításba, így a duda hangereje is alacsonyabb lehet.