Köszi az infot! Én régen kipróbáltam, a formaöntés ilyen kicsi téglálknál szinte lehetetlen, nem lesznek szép élesek az élek. Nem érdemes vele fáradozni... Nagyon szép, így tovább!!! :-)))
Igen gipszből készült, darabokban kiöntve (darabok pl. az alsó rész, az oszlopok, az ablak körüli U alak), tűvel a tégla bekarcolva, darabok összeragasztása valamint 2 mm-es polisztirol lapra ragasztása (
Sajnos nincs tapasztalatom formaöntésben, és azt sem tudom, hogy az ilyen pici bekarcolások jól kijönnönek-e a formába öntésnél. De gondolkodtam rajta, hogy érdemes lenne megpróbálni.
Most áll a projekt, a MÁV-os tehervagonok készítése leköti az időm. De télen nagy lendülettel folytatom...
Köszi a képet, el tudnád eredeti méretben küldeni?
A kiválasztás már megtörtént, MÁV-os körfűtőházat építek (a szegedi körfűtőház méretei alapján, de nem a szegedi körfűtőházaz, hanem egy fiktívet). A terv már meg van (
tervezet), de most a fűtőház környezetén gondolkozom. Úgy szeretném megépíteni, hogy (mivel egyenlőre nincs asztalom), később tetszőleges helyre be tudjam építeni (modul, U alakú asztal egyik vége, ...). A fűtőház és a fordítókorong) maga egy 1000 mm X 1000 mm- es lapon lesz, a környezet és az esetleges modul bekötés foglalkoztat most.
Szóval érdekel, hogy milyen 'kötelező' épületek vannak egy ilyen körfűtőház körül.
A körfűtőházak, (és ez alatt most az egész komplexumot értem) mind más és más... Ahány magánvasút épített ilyent, az annyi félét... tehát ha ezt akarsz modellezni, akkor nehéz helyzetben vagy, mert először meg kell állapodnod abban hogy melyik Vasúttársasággal szimpizel.
Ezzel ellentétben jobb az esélyed, ha MÁV fűtőházat akarsz. Szerencsére a MÁV már a századfordulón bevezette a szabványosítást, és ezt elég komolyan alkalmazta is... Elkészítette az összes épület szabványrajzát, és azokat használta valamennyi fűtőházánál... eltérések általában ezen épületek elhelyezésében volt.
Vagyis modellezéshez ki kellen szúrni valamelyik szinpatikus fűtőházat, annak megszerezni a helyszínrajzát, és ezután már nincs más dolgod mint a szabványrajzok alapján az épületeket elhelyezni az asztalon...
Itt pedig a tervezett jutasi körfűtőház 1913-ból... arra jó, hogy a főbb épületek elhelyezését lefigyeld...
Valamikor régen valaki feltett egy linket, ahonnan pályaudvarok, rendezők sínhálózati rajzát lehetett letölteni. Főleg a körfűtőházas részek érdekelnének, hogy a valóságban hogyan néz ki egy körfűtőház környéke, hol a szén-, vízfelvevő hely, salak ürítő, stb. Van ezekre valamilyen általános szabály vagy szokás? Tud valaki ilyen sínhálózati rajzokat küldeni.
Picit visszább az aranyhalak és a teknősök ping-ponglabdás pólómeccse a kapozsvári fűttőháznál. Szerintem ez az a Plusz, ami Mernyének megadná a savát-borsát!! (:-D)))))))
Bérbeadná bárkinek aki kibérli, ha nem lesz bérlő akkor akár bonthat is!
Egy bérlő már van, egy másik lenne, erről bővebbet találsz a tapolcai fűtőház múzeum topikban, (na ezek a mi terveink, szerénytelenebbül az én terveim). Csak most a múzeum ügye holtponton van...........
Sajnos a feltett kérdéseidre nem tudom a választ. Arra viszont emlékszem, hogy 1985-86-ban, mikor Kaposváron voltam katona, Kaposvár Vágóhíd állomásnál ott árválkodott szegény 275,040-es igen leharcolt állapotban.