A körfűtőházak, (és ez alatt most az egész komplexumot értem) mind más és más... Ahány magánvasút épített ilyent, az annyi félét... tehát ha ezt akarsz modellezni, akkor nehéz helyzetben vagy, mert először meg kell állapodnod abban hogy melyik Vasúttársasággal szimpizel.
Ezzel ellentétben jobb az esélyed, ha MÁV fűtőházat akarsz. Szerencsére a MÁV már a századfordulón bevezette a szabványosítást, és ezt elég komolyan alkalmazta is... Elkészítette az összes épület szabványrajzát, és azokat használta valamennyi fűtőházánál... eltérések általában ezen épületek elhelyezésében volt.
Vagyis modellezéshez ki kellen szúrni valamelyik szinpatikus fűtőházat, annak megszerezni a helyszínrajzát, és ezután már nincs más dolgod mint a szabványrajzok alapján az épületeket elhelyezni az asztalon...
Itt pedig a tervezett jutasi körfűtőház 1913-ból... arra jó, hogy a főbb épületek elhelyezését lefigyeld...
Valamikor régen valaki feltett egy linket, ahonnan pályaudvarok, rendezők sínhálózati rajzát lehetett letölteni. Főleg a körfűtőházas részek érdekelnének, hogy a valóságban hogyan néz ki egy körfűtőház környéke, hol a szén-, vízfelvevő hely, salak ürítő, stb. Van ezekre valamilyen általános szabály vagy szokás? Tud valaki ilyen sínhálózati rajzokat küldeni.
Picit visszább az aranyhalak és a teknősök ping-ponglabdás pólómeccse a kapozsvári fűttőháznál. Szerintem ez az a Plusz, ami Mernyének megadná a savát-borsát!! (:-D)))))))
Bérbeadná bárkinek aki kibérli, ha nem lesz bérlő akkor akár bonthat is!
Egy bérlő már van, egy másik lenne, erről bővebbet találsz a tapolcai fűtőház múzeum topikban, (na ezek a mi terveink, szerénytelenebbül az én terveim). Csak most a múzeum ügye holtponton van...........
Sajnos a feltett kérdéseidre nem tudom a választ. Arra viszont emlékszem, hogy 1985-86-ban, mikor Kaposváron voltam katona, Kaposvár Vágóhíd állomásnál ott árválkodott szegény 275,040-es igen leharcolt állapotban.