Örömmel olvasom a topikot. Most gyűjtöm az adatokat a komáromi fűtőház történetéhez és én is keresek információkat magáról a fűtóház pontos keletkezési idejéről, mely 1856-60 környékére tehető. Sajnos csak 1870ig van információm.
Ez legalább olyan különleges gőzöskorszak beli emlék mint a kisterenyei fűtőház!
Nézzétek csak Józsga első képén az ajtók fölött azt a csövet! Alul csatlakoznak hozzá a harangok és együttes füstelszívóként üzemel nem csak kéményenként. A szögletes cső kint egy gyárkéményhez csatlakozik. Ezt nevezik Fabel féle füstelszívó rendszernek.
Ez is ilyen csak kicsit másképp és máshol (Északi fűtőház).
Elnézést kérek a késői reakcióért. Nem gondoltam, hogy ilyen érdeklődésre tart majd számot a képem, ezért nem is néztem ide vissza mostanáig. De örülök, hogy sikerült sokak érdeklődését felkeltenem! :) Annál is inkább, mert az én szakterületem éppen a vontatási telepek. Apropó, itt a fórumon mit értetek fűtőház alatt? A mozdonyszínt, vagy a vontatási telepet?
Sajnos nem sok képem van a petrozsényi mozdonyszínről, de járok még arra, majd alaposabban körbefényképezem. Maga a Piski - Petrozsény vasút 1870-ben került átadásra az Első Erdélyi Vasút Rt. által. A vonalat 1884-ben átvette a MÁV, a mozdonyszín, ha jól sejtem ez után épült.
Belülről nem egy nagy durranás, se daru, se süllyesztő, csak kát vagy három emelőcsoport van. Mozdonyt nem nagyon látni benne, a napivizsgálatok a szabad ég alatt zajlanak egy komplex álláshelyen. Néha forgóvázat szerelnek ki bent, de nagyobb javításra általában Piskibe küldik a gépeiket.
Nem is arra gondoltam, hogy mind a több száz fűtőház történetét kellene összegyűjteni, hanem arra, hogy Józsqahoz hasonlóan, ha valakinek van fotója régi, vagy elcsatolt fűtőházról, akkor azt itt leközölné...
Mindent lehet! Magam szerelmese vok többek közt a fűtőházak témának is, szép gondolat! Bennem így még nem fogant meg, egyelőre Cell története, Ajka története és TAPOLCA története foglalkoztat leginkább. Alig hiszem, hogy a család és a munka meg az egyebek mellett ilyen munkára is lenne energiám.
Azonban megígérem, ha lesz ilyen szerveződés akkor a rendelkezésemre álló infókkal segíteni foglak benneteket.
Nagyon tetszik a fotó a petrozsényi fűtőházról. Tudnál erről valami bővebb információval is szolgálni? Gondolom vannak még fotóid, esetleg ezekből közölnél itt a topikon, vagy magánban? Nagyon érdekel a fűtőház, örömmel fogadnám a segítséged.
Titibi !
Gondoltál már arra, hogy össze kellene gyűjteni a Nagy-Magyarország fűtőházainak listáját? Egy időben foglalkoztatott a gondolat, kb 270-280 fűtőházról sikerült valami információt találni. A hazaiak még úgy-ahogy felkereshetők, de az elcsatoltakkal már gond van.
Itt a neten fel lehetne kérni a Vasútbarátokat, hogy segítsenek ezekről fotót találni...
Nagyon szép, a kapukról nincs véletlenül fényképed? Úgy tűnik, hogy eredeti kapuk vannak rajt. Bámulatos, hogy milyen szép eredeti állapotban van az épület maga is(felépítésileg hasonló a miskolci, szegedi fűtőházhoz...).
Hát a multkor rendesen meg is kergettek engem a kutyák, amikor gyalogszerrel sétáltam arrafelé. Másodszor már könnyűpáncélossal mertem csak arrafelé menni a fénykép kedvéért...
Gyakran előfordulok arrafelé. -:) Régebben meg még gyakrabban. Ma már kevésbé, de a helyismeretem elég jó. Konkrétan arrafelé gombázni jártam, de legalább 10 éve nem voltam arra, mert bekerítették, az erdőt meg kiírtották. Volt két gombázórét, a rendezőről is jártak oda sokan. Ott a kocsijavító mögött van a Silimbusz sírja, aki ott olyan volt, mint Istvántelken a Lajos.
Ha Celllből a Hunyadi utcán kimész a rendező felé és átmész a vagonjavító oldalára a sinen, az út tovább megy a MÁVÉPCELL mellett és pár 100m után véget ér a vagonmosónál. Ott van ez a szép épület.
Adja isten, hogy igazad legyen, remélem ezt a tervet sikerül az új évben megvalósítani. Segíteni anyagilag nem nagyon tudok, talán valami más módon, ismeretségi körön keresztül. Valóban a Nohabok otthona volt a tapolcai fűtőház, de voltak púposok (M40-es sorozat) is, azokat sem kéne kihagyni. Ismereteim szerint M63-as gép elvétve járhatott csak Tapolcán.
Én nem azt mondtam, hogy ha Cellből elviszik a javítások nagy részét akkor összeomlik minden, hanem arra gondoltam, hogy lényegesen romlani fog a vasúti járműpark eddig sem túl fényes műszaki állapota, értem ezalatt a személy-teher kocsik állapotát, v-mint a mozdonyokét.
Különösebben nem lepett meg az a hír, hogy a MÁV az ünnepek előtt azért nem tudott több mentesítő vonatot indítani, mert nem volt hozzá elég személykocsi. Nem az IC-re gondolok, hanem pld. mentesítő gyors 15 perccel történő későbbi indítására az IC után. Cellben volt kocsijavító, hogy ott most mi van, azt nem tudom. Dunakeszin is volt kocsijavító. A kisebb fűtőházak lassan már ipari műemlékekké válnak, már amelyiket meg tudják menteni ilyen célra. Kíváncsi lennék arra, hogy a tapolcai fűtőháznak mi lessz a sorsa.
Nyugisabb, boldogabb Új Évet kívánok Neked és Minden fórumosnak: Blokki!