Keresés

Részletes keresés

Blokki Creative Commons License 2005.11.18 0 0 828

      

          Titibi!

 

  Kösz a celli fűtőházi panorámaképet, elmentettem a gépemre, egy kicsit majd kinagyítom A4-es méretűre, hogy legalább Celldömölkön is maradjon valami a Vulkán fürdőn kívül.

 

    Üdvözlet: Blokki, aki Peti!

Előzmény: RhB (791)
gw Creative Commons License 2005.11.14 0 0 827
kis mozdony a nagy mozdonnyal a még nagyobb fűtőház előtt
etwg Creative Commons License 2005.11.09 0 0 826

S tudod mi volt a legnagyobb vicc a rövid forditok esetében:

 

Amikor a mozdonyok illetve a szerkocsi elsö ill. utolso tengelyeit egy szellemes szerkezettel megemelték, hogy egy 20-nél nagyobb tengelytávolságu mozdonyt is meg lehessen forditani a 20 m-es korongon.

Tölünk keletebbre ez elmés szerkezet neve "lánc" volt, amit beakasztottak a kerék küllöjébe, majd mentek a mozdonnyal egy darabot. A lánc igy feltekeredett és felmelte a kereket - most már csak egy rudat kellett jo idöben és helyre bedugni, hogy igy az ott maradjon a fordulás idejére.

 

Néhány amerikai meg német mozdonyban gözemelök voltak ugyanerre a célra beépitve.(Gyakorlatilag egy dugattyu - hasonloan a mai hidraulikus emelökhöz).

 

Ez föleg akkor volt divatban amikor hirtelen megjelentek a hosszu mozdonyok amikhez még nem volt korong.

Előzmény: giulus (821)
tpiri Creative Commons License 2005.11.08 0 0 825

Köszi, az egyik telefonszámon megadták a helyes számot: 06-1-5141133, ahol egy kedves diszpécser jelentkezett, aki le is mérte volna a téglát, de sajnos már sötét van... majd holnap.

 

Előzmény: sínbohóc (824)
sínbohóc Creative Commons License 2005.11.08 0 0 824

A tudakozó szerint:

Miskolc 3530 Szemere Bertalan utca 26  (46) 345-935

Miskolc 3530 Szemere Bertalan utca 26  (46) 359-550, (46) 358-541, (46) 342-881, (46) 351-422

Előzmény: tpiri (823)
tpiri Creative Commons License 2005.11.08 0 0 823
Nincs valakinek telefonszáma a miskolci fűtőházból?  ;-)
A.Balu Creative Commons License 2005.11.07 0 0 822

Sajnos Ceglédről már csak múlt időben beszélhetünk. :-((((((((((( A '90-es évek közepén lebontották.

 

Ez azért is kár, mert az egy kisérleti jelleggel vasbetonból épület körfűtőház volt.

Előzmény: pancserzoli (819)
giulus Creative Commons License 2005.11.07 0 0 821
"Nemcsak volt, talán van is. '

Bizony!
Pl. Kanizsán mindkét fordító ilyen. Bár a 20-méteresnél már több helyen kiszedték a kereszteket, de a 18 méteresnél megvan majdnem mind. :)
Előzmény: pancserzoli (819)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 820
A békéscsabai tényleg úgy tűnik, de majd megnézem a saját fotóimat is. Cegléden és Zalaegerszegen sajnos még nem jártam.
Előzmény: pancserzoli (819)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.07 0 0 819
..... Nem is tudom, hogy Magyarországon volt-e ilyen egyáltalán?

Nemcsak volt, talán van is.

Ezen a topikon 387-ben látszik, hogy a Zeg.-i fordítókorong 1950-ben még kicsi, volt, ezért keresztezés is volt. 1972-ben már nem.

431-ben látszik, hogy Cegléden 1980 táján még volt, lehet, hogy ez máig így maradt.

786-ban én úgy látom, hogy Békéscsabán éppen elfogynak a sínek, mintegy szívcsúcsban érnek össze, nem fér el két sínszál egymás mellett. (De lehet, hogy nem jól látom...)
Előzmény: RhB (815)
A.Balu Creative Commons License 2005.11.07 0 0 818

 -> Nem is tudom, hogy Magyarországon volt-e ilyen egyáltalán?

 

Volt még Kisterenyén is, mert valaha ott csak 10m-es volt a korong.

 

Apropó Terenye! A honlapon újabb múltbéli képek vannak fenn, akit érdekel: www.kisterenye-futohaz.fw.hu

Előzmény: RhB (815)
tpiri Creative Commons License 2005.11.07 0 0 817
Valószínűleg igen, mert a miskolci fordítókorong (a mostani épülettel) 1917 táján 15 m-es volt, ami viszont magával vonja azt a tényt, hogy akkor bizony keresztezték egymás a sínek.
Előzmény: RhB (815)
braun Creative Commons License 2005.11.07 0 0 816
 Láma kérdés, de a cserény az mi? Én arra a fedett színre tudok gondolni hirtelen.
Előzmény: scsabi (810)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 815

Igen, azt sejtettem, hogy konkrétan ebben az esetben nem keresztezték egymást a fűtőházi vágányok. Különösen a mostani koronggal, mert ha a korongot megnagyobbítják, akkor egy esetleges ilyen szituáció éppen megszűnik. Nem is tudom, hogy Magyarországon volt-e ilyen egyáltalán?

Előzmény: tpiri (814)
tpiri Creative Commons License 2005.11.07 0 0 814

Igazad van, lehetséges (a gőzmodonyok topikban részletesebben is ki lett fejtve egy dokumentumban), de arra gondoltam, hogy a miskolci fűtőháznál nem keresztezik egymást, tehát ha a miskolci fűtőházat rajzolom a mostani koronggal, akkor nem lehet, hogy a rajzon keresztezzék egymást (merthogy a valóságban sem keresztezik).

Közben a másik topikban felajánlotta valaki, hogy ma megméreti a korongot... még nincs info...

Előzmény: RhB (811)
kis59 Creative Commons License 2005.11.07 0 0 813
Bocs, lemaradt!
Szeretném idővel a modelljét elkészíteni.
F.
kis59 Creative Commons License 2005.11.07 0 0 812
Üdv!
Segítséget kérnék: a romhányi fűtőházról keresek fotókat. Nyáron anno körülötte töltöttem a gyermekkoromat még a gőzmozdonyok idején, de már fakulnak az emlékek...:(((
Köszi:
Feri
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 811

A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!

Ami ugyebár nem lehetséges.

 

De lehetséges! Nem tudom, hogy konkrétan itt volt-e ilyen, de a valóságban előfordult ez a szituáció. Ilyenkor tkp. egy kitérő ill. kereszteződés szívdarabját (a szakemberek majd kijavítanak) építették be közvetlenül a korong pereme elé. Majd keresek fotót valami újságban, beszkennelem és felteszem ide (hacsak valaki nem előz meg).

Előzmény: tpiri (809)
scsabi Creative Commons License 2005.11.06 0 0 810
A Budapest anno topicban találtam ezt a képet. A műszaki kocsihivatal előtt (a csömöriben saccra a CsIV-VIII vg-oknál) áll egy cserény. Mi lehetett ott?
tpiri Creative Commons License 2005.11.05 0 0 809

Megint segítség kellene...

A.Balu rajzai, helyszíni fényképei és mérései alapján megszerkesztettem a miskolci fűtőház alaprajzát (csak a régi 11 állást). Minden ellenőrzőméret pontosan kijött, amit A.Balu számolt.

Viszont van egy nagy-nagy gond. Először megkerestem a fordítókorong középpontját (szerintem ahol az állások képzeletbeli falai összefutnak...), majd berajzoltam a 21 m-es fordítókorongot (a rajzon a kisebb kör). Utána berajzoltam az állások sineit, és itt kezdődött az első probléma.

A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!

Ami ugyebár nem lehetséges.

Ha berajzolok egy 26 m-es kört (a rajzon a nagyobb kör), az jó, az előtt még nem kereszteződnek.

A.Balu azt mondta, hogy a sinek azért keresztezik egymást, mert én az állásokat 7,5 fokonként csináltam, a valóságban pedig nem az. Ezt nem értem, mert a méretek is azt adják ki.

Én úgy tudom a valóságban tényleg 7,5 fokosak.

Vagy Miskolcon tényleg 26 m-es korong van?

Vagy a 21 m-es korong nem is 21 m-es, hanem egy kicsit agyobb?

 

 

rajz
Bounty2 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 808
Sziasztok!
Valaki tudna betenni képet a Győri villanyszínről illetve annak oldaláról vagy, olyan képet ahol kétállású fűtőház van ahova villanymozodnyok szoktak állni?
Előre is köszönöm.
Üdv.
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.11.05 0 0 807

Off

 

RhB!

 

Írtam Neked (is) egy mailt az itteni és a másik címedre is kocsi témában.

 

On

Előzmény: RhB (806)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 806
Köszi! Ha majd nem leszek lusta és beszkennelem a fotóját, felteszem az Iparvasútiba...
Előzmény: Törölt nick (805)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 805
Na a nyelvvizsgám miatt nem tudtam bemenni a járműbe. De más miatt muszály leszek és akkor ennek is utána szagolok.....
Előzmény: RhB (802)
tamás1962 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 804

Az előzőhöz kapcsolódóan:egy-két kép a készülő fűtőházamról

 

 

 

 
tamás1962 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 803

A.Balu

Igazán lenyűgöző a fűtőházad!Érdekelne,hogy milyen eljárással készítetted a tető borítását és mekkora az oldaldíszítések vastagsága!

 

 

RhB Creative Commons License 2005.11.02 0 0 802

>A járműben 4.-én nézünk körül ekkor adok infót a kért iparvasúti gépről megvan vagy nincs!

 

Nemcsak az érdekel, hogy megvan-e, hanem az is, miért volt DV,001 és miért nem A21,xxx?

Előzmény: Törölt nick (795)
tpiri Creative Commons License 2005.10.31 0 0 801

Annyit még sikerült megtudnom a miskolci fűtőházról, hogy a Vasúthistória egyik kiadása pont a miskolci fűtőház történetével foglalkozik ('a miskolci fűtőház története'). Nincs meg valakinek ez? Egyáltalán hol lehet a Vasúthistúria című kiadványhoz hozzáférni?

Balu képei nagyon jók, hozzá jön még az is, hogy megigérte lemér a héten egy téglát Miskolcon ;-)

Aztán jöhet a számolgatás....

 

 

Előzmény: tpiri (798)
tpiri Creative Commons License 2005.10.31 0 0 800

Király vagy!!!

Az e-mail címem már publikus, ha el tudnád köldeni nagyobban (ha esetleg még lenne más is...). Honnan származnak a rajzok? Miskolci vagy tán?

Előzmény: A.Balu (799)
A.Balu Creative Commons License 2005.10.31 0 0 799

Ez megfelel???

 

 

 

 

 

Ha érdekel nagyban is írj mailt és küldöm! azért nem küldtem el rögtön, mert a tied "nem publikus".

Előzmény: tpiri (798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!