A Budapest anno topicban találtam ezt a képet. A műszaki kocsihivatal előtt (a csömöriben saccra a CsIV-VIII vg-oknál) áll egy cserény. Mi lehetett ott?
A.Balu rajzai, helyszíni fényképei és mérései alapján megszerkesztettem a miskolci fűtőház alaprajzát (csak a régi 11 állást). Minden ellenőrzőméret pontosan kijött, amit A.Balu számolt.
Viszont van egy nagy-nagy gond. Először megkerestem a fordítókorong középpontját (szerintem ahol az állások képzeletbeli falai összefutnak...), majd berajzoltam a 21 m-es fordítókorongot (a rajzon a kisebb kör). Utána berajzoltam az állások sineit, és itt kezdődött az első probléma.
A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!
Ami ugyebár nem lehetséges.
Ha berajzolok egy 26 m-es kört (a rajzon a nagyobb kör), az jó, az előtt még nem kereszteződnek.
A.Balu azt mondta, hogy a sinek azért keresztezik egymást, mert én az állásokat 7,5 fokonként csináltam, a valóságban pedig nem az. Ezt nem értem, mert a méretek is azt adják ki.
Én úgy tudom a valóságban tényleg 7,5 fokosak.
Vagy Miskolcon tényleg 26 m-es korong van?
Vagy a 21 m-es korong nem is 21 m-es, hanem egy kicsit agyobb?
Sziasztok! Valaki tudna betenni képet a Győri villanyszínről illetve annak oldaláról vagy, olyan képet ahol kétállású fűtőház van ahova villanymozodnyok szoktak állni? Előre is köszönöm. Üdv.
Annyit még sikerült megtudnom a miskolci fűtőházról, hogy a Vasúthistória egyik kiadása pont a miskolci fűtőház történetével foglalkozik ('a miskolci fűtőház története'). Nincs meg valakinek ez? Egyáltalán hol lehet a Vasúthistúria című kiadványhoz hozzáférni?
Balu képei nagyon jók, hozzá jön még az is, hogy megigérte lemér a héten egy téglát Miskolcon ;-)
- Szeretnék egy régi építésű (5 osztásos, téglaberakásos, fehér fallal, ...) magyar fűtőházat (H0 méretarány, 11 állással) építeni.
- Sajnos tervrajzot eddig nem sikerült szereznem (talán karácsony környékén lesz szegedi)
- Ha jól tudom van 26 m-es (Szeged, Északi, Békéscsaba? ...) és van kisebb (21 m? Miskolc?)
- Helyszükséglet miatt a kisebbet preferálnám (Miskolc?).
- Sajnos a meglévő képek alapján még kb. méreteket sem ismerek.
- Azt meg végképp nem tudom, hogy milyen fordítókorongok vannak (azt is szeretnék hozzá).
- Ha a miskolci 21 m-es lenne és legalább lenne egypár részletes fotóm a falakról (ablak, párkány, berakás, ...) valamint tudnám egy tégla (a berakásnál használt) méreteit... (tudom, elég fapados, de nem látok más lehetőséget)
Ha tervrajz nincs, miskolci képek is nagyon hasznosak lennének. 21 méteres fordítókorong rajza nincs valakinek? Tudja valaki, hogy Cellben a korong mekkora? Az elérhető messzeségben lenne nekem is megvizslatni...
épp a hétvégén voltam Csabán. Az ott készült képeket itt találod meg: http://tompysoft.uw.hu/kepek/051021bcsvonat/index.html remélem tudsz belőle hasznosítani valamit...
Köszönöm szépen a segítséget! Sajnosén Prágát nem ismerem eléggé, de ez a fth még műholdról is igen csinos. Guglistáknak még egy hely: 51° 6'50.70", 6°13'2.57" a wildenrathi Zímensz-próbapálya
A térképemen nincs égtj jelölve, így két verzióm van:
1. Egy villamos kocsiszín, ami igen korszerűenk tűnik, vmi Vozovna...
2. Az említett állomástól nem mesze található az egyik legnagyobb prágai fűtőház
Illusztrációként két kép:
1. a két (nagyon világos) kék színű épület egy ollan együttes, ahol két körcikk épület van egynással szemben. Ahlo mi álltunk, azon akörnyéken van az elágazás. praha-Vrsovice felől két irányban. Az egyik az előkszítő pu felé a másik pedig Budejovice felé. A fütőház az elágazó vonalak között.