Már azóta nem foglalkoznak vele, amióta nincs 1300-as pályaszámú villamos. Sajnos olyan behatóan nem ismerem a mezők logikáját, ha rászánnám az időt, akkor talán ismerném, de mindegy.
Hát szerintem ez nem jó indok. A maga korában minden jármű újszerűnek hat . A pályászám meg nem az utca emberének van kitalálva, aki még gyakran a viszonylatszámokon sem tud kiigazodni, hanem az üzemeltetőnek. A BKV-nak pedig volt egy jó számrendszere, amit SZVSZ kár lenne feladni.
Miért ne lenne 2000? Az volna itt az egyértelmű! Ez a Combino lesz az, ami itt Pesten alapjaiban fogja megváltoztatni azt, ami az embereknek eddig arról eszébe jutott, hogy villamos. Ez már nem is villamos, legalábbis azokhoz képest, ami van. Szerintem indokolt a 2000 - 2039 (?) pályaszámmező, épp ezért.
Azt azért gondolom/remélem tudod, hogy a Budapestre készülő Combino Suprának pont az orrán kívül nem lesz semmi köze a korábbi Combino-szériákhoz? És azt is, hogy a nekünk gyártandó típus még más méretben sem készült soha? Ettől még persze lehet jó, bár nagyon meg lennék lepve, ha az első időszakban nem szívnánk velük rengeteget. Az első, 2000-es pályaszámú jármű érkezése egyébként 2006 márciusának végére várható, ekkor kezdődnek majd az első próbafutások, várhatóan a 3-as vonalán, természetesen utasok nélkül.
Van benne pár kisebb tévedés, szerintem olvass utána NZA rövidcsuklós/Combino oldalain a villamos.budapest.veke.hu-n :) Amúgy nem világos, hogy az alacsonypadlós miatt miért le lenne alkalmas hegyvidéki szolgálatra? Én már többször utaztam Kombinéval 80-100 ezrelék közti emelkedőkön (Gmundenban és Nordhausenben), és nagyon jól bírták. Sőt, úgy általában a Combinók eléggé dögösen motorizáltnak tűntek számomra (Augsburg, Amszterdam, Erfurt, Postdam is), szerintem elektronikus visszafogás nélkül 100 fölött is mennének...
Hozzánk az első típusok híresztelések szerint 2006 tavaszán érkeznek meg. Azt is tudjuk, hogy alacsonypadlós döcögény lesz. Állítólag klíma is lesz benne.
Amire szerfelett kíváncsi vagyok - kivált, mint jvezető -, hogy hogyan fognak záródni az ajtói? Egyáltalán el tud-e majd indulni egy tömöttebb megállóból a Körúton?