Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

defiant Creative Commons License 2003.09.25 0 0 32
Azt hiszem, hogy valóban inkább fölfele kell hasonlítgatni. Szerintem a teljes felszereltségü JAZZ (ES) és az 5 ajtós, 1.4-es Civic közötti 300 ezer forintos árkülönbséget kell nézni, azt, hogy 300 ezerért egy valamivel hosszabb autót kapsz, valamivel erösebb motorral, másfajta váltóval, de kevésbé jól variálható ülésekkel (a Civicben is be tudok ülni magam mögé egyébként), máskülönben felszereltségében, megbízhatóságában, vezethetöségében ugyanaz. Ha viszont a Ford Focussal hasonlítod össze, akkor a méreteken túl eltérö megbízhatóságot találsz, és az árdifferencia itt is kb. 3-400 ezer (bár a készleten lévö Fordokból ezt most engedményként visszakapod).

Ha pedig egy Honda Legenddel hasonlítod össze, akkor tényleg egy egészen pici autó. ;-)))

Előzmény: Lebaron (28)
nomena Creative Commons License 2003.09.24 0 0 31
Köszi az infót! Valóban nem gyorsulási versenyeken kell megfelelnie a kocsinak. A fokozatmentes váltó működését valahogy úgy képzeltem, ahogy leírtad. (Végül is ez az értelme a fokozatmentességnek, hogy mindig valami ideális pont környékén tartja a fordulatszámot.)

Azt nem tudod véletlenül, hogy a váltón az S és L fokozat mit jelöl? (Az L állítólag egy "alacsony fokozat" jellegű beállítás, amikor rögzít egy pörgős áttételt, az S meg talán sportosra optimalizált áttétel?)

Még bő egy hónap és jönnek tőlem is a tapasztalatok. :)

Előzmény: Lebaron (28)
nomena Creative Commons License 2003.09.24 0 0 30
A XV. (XVI.?) kerületben a Honda Szabónál láttunk egy Jazzt, ami szemmel láthatóan használatban van és nem szalonautó (valószínűleg a kereskedőé). Próbaútra nem kértük, de egy komoly érdeklődőnek talán azt is megoldaná.
Előzmény: defiant (27)
nomena Creative Commons License 2003.09.24 0 0 29
Nálunk a Citroen C3 volt az alternatíva, azzal külső méretben szinte centire megegyezik. De aztán mi is inkább az egy kategóriával nagyobb kocsikkal hasonlítottuk (így az ára is elviselhetőbb :) ).
Előzmény: defiant (26)
Lebaron Creative Commons License 2003.09.24 0 0 28
Helló!

A CVT váltóval kapcsolatban tudok neked egy kis tapasztalattal szolgálni.
Nekem a mostani Hondám a harmadik automata váltós autóm, és nagyon szeretem.
Valóban nem sportos vezetésre tervezték, és valóban, ha nagyon szigorúan vesszük , akkor elveszik kissé az "odalépekésavtecvezérlésbekapcsolásátóelájuloknyomomnekipirosig" érzés, de kétségkívül városi forgalomba a legjobb választás a váltók közül.
És valljuk be, hogy városban bizony cammogás illetve korlátozott közepes sebességű haladásról beszélhetünk. Ezen körülmények között viszont a legideálisabb váltó: nem lehet zavarbahozni, nem váltogat, csak teszi a dolgát.

Igen, valóban kicsit másképp működik, mint a hagyományos automata, azt kell megszokni, hogy itt a motorhang és a sebességnövekedés már szinte semilyen összefüggésbe nincs egymással. Amíg egy kéziváltós autónál, ha gyorsítasz, akkor a motorhang is tudomásodra hozza mindezt (és persze néha csak azt hiszed, hogy milyen marhára gyorsulsz, pedig csak a motor erölködik), addig a CVT váltónál rálépsz a gázra, valóban előszőr felmegy a fordulatszám (kb. 0.5 mp késés) és folyamatosan elkezd gyorsulni az autód. Viszont egy idő után a fordulatszám esik, a sebességed pedig továbbra is NŐ. És ez nagyon furcsa az elején. Szóval már nem a hang adja a gyorsulás visszajelzését... :-)
Azért így müxik a váltó, mert nincs benne hidrodinamikus nyomatékváltó (citrom) hanem egy egyszerű olajos kuplung + az ékszíjas-tárcsás megoldás.
Ez persze maga után vonja azt, hogy igen kellemes fogyasztási értéket tud produkálni az autó.

Hidd el nagyon jól választottál, és nem fogod megbánni.
Remélem hallunk még itt a tepesztalataidról.

Lebaron

Előzmény: nomena (14)
defiant Creative Commons License 2003.09.24 0 0 27
No, egyelöre egy elég rövid vezetési élményem volt, mert csak egy (nem közvetlen) szomszéd Jazz ES-ébe tudtam beszállni, de természetes módon féltette a járgányát, így nagyon nem lehetett jönni-menni, forgolódni vele.

Valóban egészen jól húz az 1.4-es motorhoz viszonyítva. A szomszéd 7 literes átlafogyasztást mért városban, ami nagyjából a gyári specifikációnak felel meg. Gondolom ez alá is le lehet menni, ha nyugisan vezet az ember.

Az vezetöülést nekem teljesen hátra kell tolnom, ha közelebb vagyok a kormányhoz, akkor nem a kormány zavar, hanem a müszerfal alatt elhelyezkedö polc. Egyébként az ülés kényelmes, bár ez is csak 10 perces tapasztalat.

Tesztekben meg szokták említeni, hogy az A-oszlop sokat takar és zavaró, hogy nincs orra. Nos úgy találtam, hogy ez megszokás kérdése, mint ahogyan minden autó másképp reagál a pedálokra is, amihez viszont gyorsan hozzá lehet szokni. Az viszont tetszett, hogy valamivel magasabban ülök, mint a Suzukiban (jelenlegi autó). A pedálok egyébként is teljesen "lábra" estek, nem akadtam beléjük, mint a Toyotában.

Röviden ennyi. A héten remélhetöleg sikerül megszerezni a tesztautót, amihez csak úgy lehet hozzájutni, ha az ember rávesz egy márkakereskedöt, hogy vigyen ki Budaörsre (Honda Hungary), vagy hozza el onnan a jármüvet. Többüket megkérdeztem, de nem voltak hajlandók rá, mondván, hogy most csak LS van, ami viszont nem jó üzlet, ES meg csak fél év múlva jön. :-\ Végül a Fáy utcában találtam egy hondást, aki megígérte, hogy elhozza és mehetünk vele.

Akkor majd írok az új tapasztalatokról is.

Előzmény: Taki (24)
defiant Creative Commons License 2003.09.24 0 0 26
Egyébként 30 centivel rövidebb, mint a Focus, viszont 10 centivel magasabb. :-))
Előzmény: nomena (23)
defiant Creative Commons License 2003.09.24 0 0 25
Érzésre nekem már inkább a középkategória alja még akkor is, ha viszonylag kis autó. Ez az érzés akkor alakult ki bennem amikor kipróbáltam egy Focust (igaz, 1.6-os motorral), aztán átültem a Jazzbe. Ez utóbbiban sokkal több hely volt, aztán meg felszereltségében nem tér el nagyon, így attól fogva a Fiesta és a Yaris szóba se jött és a Jazz elönyeit/hátrányait inkább a Focussal kezdtem összehasonlítgatni, mely autó viszont inkább az alsó-közép képviselöje.
Előzmény: nomena (23)
Taki Creative Commons License 2003.09.23 0 0 24
defiant,
valószínüleg a vezetési élmény lesz az amiben mindenféleképpen nyer a Honda. Ha eddig nem ment el a kedved tőle, akkor ettől biztos nem is fog.
Taki
Előzmény: defiant (22)
nomena Creative Commons License 2003.09.23 0 0 23
az alsó-közép kategóriában
Hát még ha azt vesszük, hogy a Jazz valójában egy kategóriával kisebb. A külméreteit tekintve legalábbis.
Várjuk a tapasztalataidat!
Előzmény: defiant (22)
defiant Creative Commons License 2003.09.22 0 0 22
Sziasztok!
Én éppen egy Jazz vásárlásán töröm a fejem. Az elmúlt napokban kipróbáltam a Ford Fiestát, a Ford Focust, a Toyota Yarist és a Toyota Corollát, de a bels? tér tekintetében eddig a Jazz vezet, bár azt még nem vezettem, de holnap talán már sikerül.

Hozzá kell tenni, hogy 196 cm magas vagyok és 45-ös cip?t hordok. Ett?l persze még vicces a Toyota keresked? megállapítása, miszerint az ? autóikban minden rendben van a pedálokkal, csak én hordok túl nagy cip?t.

A Jazz az egyetlen autó egyébként az alsó-közép kategóriában, amelybe be tudtam ülni úgy magam mögé (értsd: koppanásig hátratolt vezet?ülés), hogy kényelmesen elfértek a lábaim a hátsó ülésen.

No, ha megvolt a vezetési élmény, arról is beszámolok.

nomena Creative Commons License 2003.08.17 0 0 21
Valaki meg tudja mondani, hogy ki lehet-e kapcsolni a jobb első légzsákot (gyerekülés miatt)?
nomena Creative Commons License 2003.08.10 0 0 20
Ezüst. Piros talán lett volna rövidebb időre, de az ki lett zárva.
Előzmény: Type-R (19)
Type-R Creative Commons License 2003.08.10 0 0 19
jó lesz neki asszem:)
nálunk azért nem CVT-s lesz, mert anyám néha úgy tolja hogy kész élvezet mellette ülni:) mondjuk azért még van mint tanítanom neki, de egész jól csinálja:)

milyen színűt rendeltetek??

Előzmény: nomena (18)
nomena Creative Commons License 2003.08.10 0 0 18
Kicsit megnyugtattál. A túraautó verseny stíluson jót mosolygott az asszony. Nem jellemző rá. (Bár régebben egyszer felhívott, hogy az easy váltós Twingóval legyorsult egy S40-est. :) )
Előzmény: Type-R (17)
Type-R Creative Commons License 2003.08.10 0 0 17
ezek szerint azzal vetted.
szóval nem azt mondom hogy szar.
csak elveszti a honda azt amitől nagyban honda. a manuális váltó élvezetét:(
működésre pofonegyszerű cucc, csak nyomod a pedált oszt ennyi.
inkább azt mondom hogy megkell szokni.
erős gyorsitáskor azt veszed észre hogy felmegy a fordulatszám és csak utána lódul meg, késéssel, mig az áttétel beáll.
én ezt nem tudtam megszokni mert semennyire sem illik a vezetési stílusomhoz.
de ha asszonynak lesz akkor még lehet hogy élvezni is fogja, kétlem hogy túraautó verseny stílusban szokott döngetni:)))
Előzmény: nomena (16)
nomena Creative Commons License 2003.08.10 0 0 16
:(
Előzmény: Type-R (15)
Type-R Creative Commons License 2003.08.10 0 0 15
szerintem nem.
HR-Vben vezettem már, hát nem kéne.
remélem manuált vettél.
Előzmény: nomena (14)
nomena Creative Commons License 2003.08.10 0 0 14
Még egy dolog érdekel. Milyen a CVT váltó? Kellően kiforrott már ez a technológia?
Type-R Creative Commons License 2003.08.10 0 0 13
gratula:)

polo, clio, fiesta még a közelébe sem jöhet a jazz-nek ezt csak a sok hülye marketinges próbája meg az emberek agyába tömni.
az meg hogy térkinálatban valahol is megtudják fogni, non-sense.
majd meglátod, soha többet nem fogsz európai autót venni.

Előzmény: nomena (12)
nomena Creative Commons License 2003.08.10 0 0 12
Köszi az észrevételeket. Eddig inkább európai kocsikat használtam, bízom benne, hogy lesz annyival jobb a Jazz, amennyivel drágább. Persze csak a kis kategóriával (Polo, Clio, Fiesta, ...) összehasonlítva drágább, helykínálatban a következő kategória ellen tud versenyezni.
Egyébként megrendeltük, így a továbbiakban csak a jó véleményeket olvasom. :)))
Nálunk is második autó lesz, és be kell férni két gyereknek a cucaikkal, babakocsival, ... együtt. Emellett a páromnak tudni kell vele parkolni. Szóval tényleg azt várom tőle, amit a prospektusokban ígér: kívül kicsi, belül óriási. :)
Type-R Creative Commons License 2003.08.10 0 0 11
ne aggódj, nincs is konkurense.....
egy kategória társ nincs aki meg tudná fogni...
csak az árcédula van, amiben verik, de másban nem.
Előzmény: nomena (10)
nomena Creative Commons License 2003.08.10 0 0 10
Mi szerepelt konkurensként? (Ha ez az a cikk, amire gondolok, akkor a Yaris és az Ignis?)
Előzmény: Juris (9)
Juris Creative Commons License 2003.08.10 0 0 9
Idézet az "Autó K2ttő" havilap 2002. júliusi számában "Árverseny" címmel közölt cikkből: "A drága, nagyon jól felszerelt Honda Jazz fenntartása értékvesztés nélkül jóval költségesebb a konkurensekénél."
HONDADOC Creative Commons License 2003.08.10 0 0 8
Szevasz Nomena!

Nekünk/nekem van már egy kevés -közel 10000 km- tapasztalatunk egy 1.4 i ES Jazz-el. Épp most jöttünk meg Münchenből és nem a Streammel mentünk, hanem a Jazz-el (két 14-15 éves kamasszal)!!! Ja és onnan röpültünk kéthetes szabira, úgyhogy csomag is volt bőven...
Szal nagyon finom kis gép, alul-középen erős-nyomatékos, helykínálata és variálhatósága egyedülálló, minősége a szokásos kiváló ... Halk, végseb. óra szerint (erősen benzinminőség-függő!!) 170-190 km/h. Gyorsulása elegendő, a 4 személyt és a csomagokat + a klímát azért már rendesen megérzi együtt.
Kényelme jó (197 cm vagyok), csomitartó eggyel (2-vel?) nagyobb kategória, a hátsó ülésen mögöttem is kényelmesen elfér egy átlagos méretű felnőtt!!! A gyári zene jó benne nagyon (ha valakinek kell van egy eladó kompletten, mert én a régi VDO MS navis rádiómat tettem bele!:)
Fogyasztás 5,3-7,4-ig stílus és sebesség függvényében. A maximumot hosszas autópálya 130 és 190 között és város kombinációjakor hozta.

Negatívumok:
Kissé pattogós futómű (az újabb évjáratnál állítólag kissé átdolgozták?), 4-5000 között a motor kissé elerőtlenedik, utána 6000-ig ismét jobb kicsivel. Fékjét rendesen kell nyomni. A 3. hátsó felső féklámpa sokat kitakar a hátsó ablakból, nehezíti a hátralátást. Kissé indirekt elektromos kormányszervó. Terhelésváltáskor érezni a magasabb építést pl. egy EK4-hez képest.
Egyébként szerintem a kategória messze legjobb gépe!!!!
A szabin egyébként 2 hétig egy új Megane 1.9 turbódízelhez 'volt szerencsém'... Szidni nem akarom, úgyhogy inkább hallgatok :))
Az 1500-4000-ig nyomatékos motorján és a fényre sötétedő tükrein és sötétre felkapcsoló tompítottján kívül nem sok jót tudok róla mondani...:)
Ja igen: nem romlott el:) Új volt, 1100 km-el vettem át és olyan kb. 900-1000-et tettünk bele.
A hely a Jazzben SOKKAL nagyobb, úgy az utastérben, mint a csomagtartóban..és 1000x finomabb mindenben!
Üdv:
HD

Type-R Creative Commons License 2003.08.10 0 0 7
anyám teljesen megvan vadulva rá, honda vörösben, számára semmi más nem jöhet szóba (honda family rulz:)

egyébként ideális városi autó, legalábbis neki mindenképpen, mert óriási csomagtér, bármit bárhogyan bele lehet tömni, nem kell neki elpörgetni, nyomatékban verhetetlen, kevés kapcsolgatás és kicsi fogyasztás. ezenkívül jó minőségü hifi van benne, meg nem is ülneeurópai roncsba.

a kérdés egyedül az a 3.7 milla:(((
én is elfogadnám amúgy, még ha nincs is rajta VTi jelzés. komolyan.

akinek van rá pénze, annak hajrá, nem bánja meg.

Kergyu Creative Commons License 2003.08.10 0 0 6
Nagyon jó kis autó!
Igaz, hogy 1,4-ese gyengébb, mint a Civicben, de nyomatékosabb! Érzésre sokkal jobban mozgattja a Jazzt ez a moci, mint a Civicet a 90Le 1,4!
Ha ez számít neked valamit a Magyarországi Hunda Klub elnöke ilyen autót vett 2. autónak és nem Civicet!!
nomena Creative Commons License 2003.08.09 0 0 5
Valószínűleg nem ugyanaz a célközönsége az Accordnak és a Jazznek. És persze nem is a Suzuki Swift és Daewoo Matiz között hezitálók veszik meg a Jazzt, ahogy az egyik internetes újságíró feltételezte. :)
Előzmény: Juris (4)
Juris Creative Commons License 2003.08.09 0 0 4
Olaszország tele van velük, márpedig ha olasz honban ennyire veszik, akkor nem lehet rossz kocsi, bár én az Accordomat nem cserélném le egy Jazzra
Type-R Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3
répa kata ennyit tud.
nulla.
ahogy a műsor is.
Előzmény: Licó (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!