Hali!
A lambdaszonda értétke a Te autódban 0 és 1volt között kell, hogy váltakozzon.A jelet célszerű oszcilloszkóppal vizsgálni és egyben egy gázelemzővel is a mocit.
Üdv!
emberek! nem tudtok 1 jo helyet budapesten ahol meg tudjak allapitani 100%-ig hogy jo-e a lambda szonda? A helyzet az, hogy az 1ik szerelom szerint az ertekek 0 es 3V kozott mocorognak ... lehet ez? sierra 2.0i dohc '91
A lambda szonda a környezet védelemre és a katalizátorra lett belőve. A teljesítmény görbe csúcsa a lambda=0,91-nél van a fogyasztás görbe legalacsonyabb pontja pedig a lambda=1,1-nél. És érdekes módon a lambda szabályozás 0,97-1,03-között akarja tartani a lambda értéket. Azért ezen az értéken, mert ez a Katalizátor szempontjából a legelőnyösebb. Tehát a legnagyobb teljesítményre belőve a gépet ott károsodik a katalizátor a legjobban.
Én nem is írtam olyat, hogy teljesítményre van belőve. Hol olvastál ilyet? Viszont ha az égés optimális, akkor az jó a környezetvédelmenek és jó a teljesítményenk is.
Az 5. injektor+kikapcsolt lambda-szonda a legnagyobb hülyeség amit csinálni tudsz. Több benzintől nem megy jobban a kocsi, hacsak nem kap több levegőt is. Ez a legelemibb alapszabály!
A koncepciód a következő miatt nem jó. A motorodnak (mint minden motornak) van egy optimális levegő/benzin aránya, aminél az égés elméletileg tökéletes. Azzal hogy a lambda-szonda feszülség modosításával becsapod a kompjutert csak elrontod ezt az arányt. Vagy több benzint fog adagolni mint kéne(csökken a teljesítmény nő a fogyasztás), vagy kevesebbet (a kocsi jobban fog menni, egészen addig míg jól meg nem hajtod és elcseppen a dugattyúd). Nem a lambda-szonda értéket kell manipulálnod, hanem valóban úgy belőni a benzin/levegő keveréket (padlógáznál!), hogy az égés optimális legyen. Azért a kompjuter sem hülye, hogy ragaszkodik az optimális levegő/benzin arányhoz!
Ötödik befecskendező beszerelésének meg csak akkor van értelme, ha a motor padlógáznál már kevés benzint kap (túl magas a turbonyomás). Viszont ebben az esetben jobb a gyári injektorok cseréje (jobb az eloszlás és sokkal egyszerűbb megcsinálni), meg esetleg kell egy nagyobb benzinpumpa. Ráadásul padlógáznál nem 0.45v az érték. Vagy te nem olvasod amit írok? :-)))
Ha berakok egy "kapcsolható" 5. injektort, akkor azzal együtt érdemes kikapcsolni a lambdaszondát is ? Gondolok itt arra, hogy ha az 5. injektorból plusz benzint adagolok és a kipuffgáz feldúsul, akkor a lambdaszonda a "maradék 4." injektortól el fogja venni a benyát ???!!!!!
Vagy ki kellene kapcsolni erre az időre a lambdaszondát, vagy a computernek egy 0.45 Voltos jelet küldeni egy elektronikával...
RAFi!
Mint látod több ember véleménye is az, hogy nem érdemes a lambdaszondával és a jelével foglalkozni
hogy plussz loerökhöz juss.Az eredmény könnyen lehet negativ is elvégre az a computer sem teljesen hülye és elöfordulhat, hogy állandóan hibaüzeneteket küld majd.A másik fő károsultja a probálkozásnak a katalizátor lehet ha egyáltalán van még az autóban.
Üdv!
Csak átfutottam az eddigi hozzászólásokat, úgyhogy lehet, hogy olyat írok ami itt már szerepelt.
A lambda szonda általában 0-1(vagy 0.9) volt közötti értéket ad az alacsonyabb feszültség jelenti a szegény, a magasabb a dús keveréket. Azért írom, hogy kb 0 volttól 1 voltig, mert pl. motorféknél, maikor nem kap benzint a motor az értéke 0, vagy majdnem 0. A kompjuter középre, tehát 0,45 volt környékére próbálja belőni az arányt, de ez persze sosem sikerül neki.
Az értékek nagyjából a következők:
motorfék=valahol 0 volt környékén
normál tempó, vagy kis gyorsítás= a két szélső érték között le-föl rohangál, valahogy így:
padlógáz= 0,9-1 volt környékén
Nekem azzal van bajom, hogy azt nem értem miért kéne a szenzor értékeit manipulálni. Teljesítmény szempontból az egyetlen érdekes dolog a padlógázas gyorsítás lenne, akkor viszont - ahogy ez elhangzott - a kompjuter nagy ívben lesz@rja a lambda szonda értékét.
Aminek értelme lenne, az az, hogy a levegő/benzin arányt úgy belőni, hogy ténylegesen optimális legyen padlógáznál, ehhez azonban nem az O2 szenzort kell piszkálni.
Jártam 4 évig autószerelő szakközépbe,
utána technikusiztam,utána meg 2 évig autóelektronikai műszerész lettem.
Meg már marha régóta foglalkozgatok autókkal
ráérő időmben.
És ti honnan??
Az én kocsimban LH2.2 Jetronic van, az nem veszi figyelembe a lamda szonda jelét, ha kattan a pillangószelepnél a mikrokapcsoló, hogy nyomtam egy padlógázt. Benne van a szervíz dokujában.
De tényleg pontosításra szorul a dolog, úgy lenne korrekt, ha azt mondanánk : Van olyan vezérlő ami figyelembe veszi padlógáznál is, van olyan amelyik nem. Kiegyezünk döntetlenben? :-)
Padlógáznál (sőt nem csak ott) nem a motor emissziója a szempont,hanem a teljesítmény.
Így ki van kapcsolva a lambda is,de pl. a kip.gáz
visszavez. is.
Csak nézem a hozzászólások,ti honnan tudtok ilyeneket?
A szonda típusfüggően kikapcsol teljes terhelésnél, az újaknál már nem, ugye a szigorúbb előírások...
Viszont ezt ki is lehet kapcsolni, egyszerű relé kérdése.
Az 5. injektor megoldja a + benzint, nem kell a computerbe belebarmolni, én ettől nagyon félnék. :-)
"Nem. Padlógáznál nem veszi figyelembe a szonda jelét. "
A teljes terhelési állapothoz a vezérlő 10...15% dúsítást engedélyez az optimálishoz képest. A teljes terhelés tényező, mely szorzótényezőként szerepel és a lambda térmezőből vett befecskendezési időt kell megszorozni vele.
TEHÁT ITT IS FIGYELEMBE VESZI A LAMBDA SZONDÁT !!
PS.: Bosch befecskendező esetében biztos vagyok benne, hogy így van a többinél kérdéses, de szerintem a környezetvédelmi normák miatt ők is hasonlóan csinálják.
A lambdaszonda jele alapján az ECU mindig megpróbálja előállítani a lambda 1-et ! Nem ?
Ha a hőmérsékletérzékelőt piszkálom meg, a több üzemanyag miatt, a lambdaszonda akkor is érzékelni fogja a dús keveréket és leszabályzásra inti az ECU-t.
Azért a lambdaszonda a szimpatikus, mert az az égési folyamat után szabályozza vissza az ECU-t. Tehát a befecskendezés tekintetében "övé az utolsó szó"!
Az elektronika és a vezérlés bonyolultsága most nem igazán érdemi tényező ! Van egy profi ismerősöm, akinek az ilyen szintű munka gyerekjáték (PL. a héten lesz kész a potméterrel vezérelhető, elektronikus turbónyomásszabályzó egységem ... :)
Lambda temaban en nem vagyok benne, de van egy kozeli ismerosom / :) / majd megkerdem.
>"A chiptuning szerintem nem szól bele a lambda jelébe, inkább csak az előgyújtással játszik, meg a befecskendezés időzítésével... turbós autókon még felhúzzák a töltőnyomást is... "
Massal nem is foglalkozik a chip, csak a gyujtasi ponttal es a befecskendezes kezdetevel/vegevel.
De szerintem a lamdaszondaval nem erdemes foglalkozni, minimalis teljesitmenypluszt tudnal elerni.
A szonda azert van, hogy a katalizator hatekonyan tudjon mukodni, magyarul keves legyen a karosanyag kibocsatas. Ha a kornyezetvedelem nem szempont, akkor egyszeruen el kell felejteni a szondat.
>de még így is teljesíti a gyári értékeket
Itt a hatarertekekre gondolsz, ugye?