A zala megyei kpm szerint elég a manuális állítási lehetőség is. A mosó sem kötelező, viszont ha a lámpa nem tiszta, akkor bevonhatják a forgalmidat. Ezek mai adatok, most kérdeztem.
Keresek komplett xenon szettet( izzó,trafó..) eladót.Audi TT előnyben,de nem feltétel.Lehetőleg újat. Calibrába fogom befaragni.
Akinek van ide írjon: turbo4x4@freemail.hu
Előre is kösz.
En ugy tudom, hogy nalunk meg nem kotelezo a Xenonhoz sem a fenyszoromoso sem pedik a dinamikus fenyszoroallitas. Ez a kovetelmeny egyenlore csak az Unios orszagokban all fenn. Az mar azonban egy etikai kerdes, hogy mindezen kiegeszitok hianyaban veszi-e a tulajdonos a faradsagot, hogy telen gyakrabban takaritsa le az elso fenyszoroit (gondolvan a szembe jovokre). Egyebkent en nem olyan regen felhivtam a Hellat ezzel kapcsolatban (Golf IV-esem van) ahol elmondtak, hogy Xenon van, viszont kiegeszitokkel nem tudnak szolgalni. Nekem sikerult talalnom egy eleg kulturalt es komolynak tuno tuningceget ahol 95 ezerert(brutto) szerelik a Xenont. Ha valakit erdekel akkor majd megkeresem a cimet es beirom ide.
És akkor egy kis demó, hogy miről is van szó:
http://www.cadillac.com/tech/nightmoves/see/shocked.html
http://www.daimlerchrysler.com/index_e.htm?/news/top/2000/t00405_e.htm
Egy kis info: www.theautoaccessories.com. Itt, ha körülnézel válogathatsz, melyik LCD megoldás lenne szimpatikus, nagyon megnyerő árak mellett(az itthonihoz képest). Van napellenzőbe, középkonzolba, első üléstámlába építhető különféle méretü LCD, mindenféle egyéb plusszszolgáltatással, ill. OEM modulok. Az utóbbival gondoltam én, hogy megvalósítható lenne a dolog, csak meg kellene oldani a vezető látószögének alsó tartományába zserelést, pl. a műszerfal tetejére, kihajtható módon beépíteni a panelt, ha van elég hely.
A problémádra a megoldás egyébként nem a xenon, hanem a night vision. Ez gyárilag úgy néz ki, hogy egy infrakamera(kb 30e), lámpatestbe integrált infralámpa(szerintem ködlámpa mellé is betehető, LED-ekből kb 10e), a vezetővel szemben egy megjelenítő, aminek a képét a szélvédőbe integrált speciális helyre vetítik, így az tükröződni fog, megjelenítve egy átlátható képet a vezető előtt(ehelyett LCD panel, pl. 4", kb 35eFt). Ha a fentiekhez számolsz fényezőt, kárpitost és beszerelést, akkor is a xenon árához képest még idébb vagy és olyan megoldásod van ami senkit sem zavar. A legfontosabb előnye pedig az infra hullámhossza miatt ködben sokkal jobban "lát", mint bármilyen xenon v. egyéb lámpa!
ui.: Az árak konkrétak, mert nekem ez nagyon piszkálja a fantáziámat, valószínüleg a közeljövőben a demópéldány is elkészül.
Nekem A Omega-m van, ahhoz pedig fel lehet szerelni a lámpamosó(törlő)t, mert gyárilag opció volt. Nem azt mondtam, hogy van ilyen Clio-hoz is, hanem, hogy Renault-on belül egy magasabb kategóriás modellen(Megane ill Laguna) biztosan van és azé átszerelhető abba is, lévén, hogy ujabban nem divat már a törlőkar, csak a nagynyomásu spricni. A fuvóka a mosóhoz pedig tudtommal már a lökháritóba van integrálva a lámpától függetlenül(ellentétben a törlőkarossal, ami -az Omega-n legalábbis- a lámpatesten kialakított tartóra van szerelve). Egyébként a szintszabályzás a bölcsőre szerelve figyeli az elmozdulást a vizszinteshez képest(B Omegan), így bontóból valószínüleg ahhoz is hozzá lehet jutni, nem egy komoly szerkezet. Ja egyébként van a Hella-nak utólag beszerelhető univerzális mosója.
Ha ezeket akradod kivédani akkor szereltess lokátort a kocsiba... mert 130-nál tök mindegy xenon vagy bixenon, ha jön a vadmalac akkor puff... Nem tudod kikerülni mert akkor meg buktál.. Autópályán ezért van kerités, csak nézz egy kicsit jobbra vagy balra. Eu előirás... bocs.
H1 heylére is be lehet applikálni a xenont csak vizsgára ne vidd a kocsit mert agyonvágnak..
Bocs Mogi. Pontatlan voltam nem csak autópályán járok! 1év 5hónapos a kocsim, és csak 84.000km van benne! NEM biciklisre gondolotam föleg! Inkább egy kivilágitatlan róka, őz, vaddisznó, miegymás. Elég tré 140 körül találkozni egy ilyen aprósággal!
Egyetlen kitétel van, hogy külön városi és külön fényszóró legyen, mert a XENON-nal nem megoldható a váltás a kettő közt(nincs közös izzó). A lámpatestet átalakítják olyanra, amilyenre csak kell(ill lehet). Egyébként az AUDI TT lámpáját teszik be. A vízsgán szerintem max a lámpabeállítást názik, akkor pedig ugysem tűnik fel a szintszabályzás hiánya(mivel egyhelyben áll). Lámpamosó pedig típuson belül biztosan van és átrakható, csak bontóból szerezni kell(nekem pl sikerült betenni utólag, oldalanként csak 2 csavar a lámpatestbe, a helye meg gyárilag megvan). Kérdezd meg őket, az nem kerül semmibe.
Az Autó2 cikkéből sok minden kiderül a xenonosítás lehetőségeiről. Tudtommal csak H7-es rendszerűeket lehet átalakítani. Nekem mindent összevetve 150k Ft-ot mondtak, én a Breitreifen nevű cégről hallottam ezzel kapcsolatban.
A Hellát is megkerestem, de Clio II-höz nem létezik gyári egység, csak III-hoz. Az egyik Renault-szerviz válasza szerint „a rajzok alapján talán befér, ára kb. 260.000 HUF”. Innentől csak pénzkérdés.
A Clio H7-es rendszerének köszönhetően beépíthető a xenonlámpa, befér a gyújtó is, és a foncsor sem károsodik. Automatikus szintszabályozás és fényszórómosó nincs benne a 150k forintban, pedig gyárilag csak ezekkel együtt szerelik. A hatósági vizsgán utólagosan beépített xenon nem megy át, hacsak nem gyári egység, az előbb említett két kiegészítővel együtt. Vizsga előtt 15 perc a visszaalakítás.
Érdeklődnék olyanról, hogy alakitott-e már valaki át Clio II, Punto II dupla optikás lámpát Xenon-ra. Keresek valakit, aki györi és talán ő vagy ismeröse az Audi gyárban dolgozik nem-e tud olcsobban!? 2 Izzo + Elektronika kellene! Sokat megyek autopályán(50.000Km/év) jobb látási viszonyok között szeretnék autózni! NEM JAZZKARI!! Köszi a tanácsokat!