Csak annyit tudok a témában hozzászólni, hogy 1x, még '97 környékén éjszakai gyorsulásin a Hungaroringen láttam egy turbós skodát, majd lehet, hogy nem ugyanaz a gép volt, de rémlik a '98 környékén Pannoniaringen, Ostffyasszonfán is 1 alkalommal.
Mit mondjak..... Cool
A mechanikus töltővel állítólag tényleg nincs szívás, de úgy hallottam, nehezebb beállítani,mint a "hagyományosakat"
A Skoda hűtésével nem lenne gond, fizikailag is befér, de ugy hallottam (hogy én mennyi mindent hallok...) hogy igazából a 130-asokra érdemes csak a turbót rányomni.Persze az magától is nyomatékosabb egy kicsit.Viszont itthon csak Rapidban láttam 130-ast, Ausztriában kissé gyakoribb(volt)4 ajtósban is.
Én drukkolok.Ha döntöttél, értesíts
Üdv: Műláb
Verda: Skoda, a csoda
Toltonyomas: Nem akarom szetszakitani a mocit, csak nemi nyomatekot akarok.
Tolto: Elgondolkoztam a mechanikus feltolton, mivel avval kevesebb a szivas, egyszerubben berakhato. Csak az a kerdes, hogy abbol is milyet? es mennyiert?
Egyébként ha Enikőtől megszabadulnál, márciusban átvenném szívesen.Asszem a megyédbe kell települnöm melóügyben,szal GYMS -i maradna a kicsike :)))
Sorry mégeccer, nem akarok senkit érdemein felül dícsérni, sajnálom, ha úgy hangzott.
>Avantage a szaki benne
Ilyet ne irjal, nem vagyok en semmilyen szaki, csak erdekel a tema.
>Lehet- e bleed valve nélkül a turbónyomást a motortérben egyszerűen és gyorsan...
Nem. A rud allitgatasa nem olyan egyszeru.
Illetve van egy nagyon gagyi megoldas a novelesre: a lefuvoszelepet egy eros rugoval a szabalyozoszelephez kotni (erositi a beepitett rugo hatasat, igy kesobb nyit a lefuvo) Mar lattam ilyet, hat, inkabb bleed valve. Nem olyan bonyolult az.
frescho,
Szerintem tul bonyolult a turbo raepites. Csak akkor csinalnam, ha semmilyen mas gep nem johetne szoba. Gondold meg, leomlot kell csinalni, helyet a feltoltonek, gondoskodni a plusz hoterheles elvezeteserol, stb...
Nem sokat tudok, de néhány gondolatot tán meg tudok osztani véled, amivel a szakik már engem iis kiokosítottak:
- előszöris nemárt tudni, milyen géped van.
utána, legalábbis amit én tudok:
karbis megoldás is lehet jó, lásd GTT-karbi, Tie-injektor.
Töltőügyben nem érdemes újat, mert ba...ttul drága, de használtat is ki lehet fogni működőképeset.pl: Bazár, Irányár, stb..
Hallottam már (lehet hogy itt ,lentebb)20 e ft alatti komplett turbóról is.
A 0,3 a motornak elég kíméletes, de szerintem 0,5 bar alatt nem nagyon érdemes vele foglalkozni, főleg, hogy sok a meló is vele.
De pld.a Croma Tie. nyomása 0,55.
A GTT- é , igaz, Avantage a szaki benne, de 0,7 körül van, és szvsz akörül lehet a Tie Uno-é is.
Ha karbival nyomod, és az olajzást már kitaláltad, akkor sem árt a hengerfejet belőni, a motor hűtését szintén csisszre dobni, ja és légmenyiségmérőt is szerezned kéne valahol, ha jól tudom.
Szal, sok meló.
Van itt vhol egy bizonyos James (ingyenreklám nem árt), ő CRX-re rakott turbót, ahogy emléxek, nem volt sok lóvé,csak eszméletlen nagy meló.
Lenne hozzatok nehany kerdesem az eddig elhangzottakkal kapcsolatban:
1. mennyit er, ha egy soft turbot akasztok ra a gepemre kb 0.3 tultoltessel?
2. hol lehet valamilyen toltot olcson szerezni (mechanikus is lehet)
3. hogyan oldhato meg, hogy karbival menjen, ne kelljen hozza injektor.
A következő kérdésem GTT ügyben, ha valamikor erre járnál:
Lehet- e bleed valve nélkül a turbónyomást a motortérben egyszerűen és gyorsan csökkenteni gyári érték alá, illetve arra visszaállítani?
Esetleg csak bleed valve-vel megy?
Mert ha jól emléxem, Tie-nél egy pálcát elegendő csavargatni.
És tényleg, az injektor miatt a Tie számottevően kevesebbet fogyaszthat?
>P2-esen van felül a "C" oszlopon a hátsólámpa
Minen R5-nel kozepmagasan van a hatso lampatest, felette az a bizonyos muanyag vacak, P2-n az is szinre fujt.
Ha mashol van, akkor azt maszek raktak at.
Egyébként a P2-esen van felül a "C" oszlopon a hátsólámpa, vagy ezt bármelyiken meg lehet oldani a lámpa és a takaróléc cseréjével?
Mert csak nagyon keveset láttam ilyet.
Esetleg az uccsó facelift utániak ilyenek?
Szerkesztettem volna a topicnac töxép piros nagy feliratokat, de sajna ie.5.5-el, nempedig netszképpel léptem fel.!
( Ma eljegyzés van nálunk!!!)Ha idén nem lépnék fel többet, akkor Boldog új Évet!!)
Ps.: vettem egy '76-os bogarat, átmenetileg, beszámította a nagybratyó a VW polo '86-omat.!!
Cool a GÉÉÉP, 3-BAN simán elindul!!( sajna, 9 et zabál, pedig nem egy sportgép( Fr.o.-bol lett behozva,original(inkább aboriginal- aki tudja mit jelent:az '56-ban ausztráliába megugrott nagybratyómnak is 29 évig BGOARA VOLT)az enyém: 56 e km-rel!!Amikor hazaköltözött a franciáktól, akkkor hozta magával)!!!!!De Álllllllat!!
Ki cserélné le egy turbós benzines gépre??HMMM
Mincdenkinek legalább ilyen, de inkább yobb évet, mint ez volt!!!!
Remélem, jövőre találkozunk.....
Idén yobb lennee, de jövőre egy plattformüggettlen turbobenzines tali.... HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!
Üdv
Ave!
Ezt már régen meg szerettem volna tőled kérdezni:
Enikő névre hallgató varázslatos GT Turbod menyit fogyasztana kb, ha->
bleed valve "legkíméletesebbre" állítva, vezetési stílus megegyezne egy 80 és a halálközti keménykalapos bácsikáéval, szal mindenképp a legtakarékosabb üzemmódokat figyelembe véve.Ha úgy tetszik, az elméletileg elérhető legalacsonyabb fogyasztási adatok
városban:
90km/h:
120km/h:
Azt említetted, hogy vastag talppal a 14 lityó könnyedén hozható.
Kösz.
Pedig az is ott van: a baloldali menüben a 205 Technics/1.6 & 1.9 Info oldalon legalul (Verbruik :-) Egyébként 10 fölöttit nem írnak városban sem, persze ránézésre ezek a gyári adatok...
Egész jó az oldal, most volt időm alaposabban megnézni.
Kár, hogy hollandul csak köszönni tudok.
De azért az XM 2.0-ás turbómotorját beletenni , az nem lehetett semmi!
Egyre inkább tetszik a gép!
205 Rulez!
Meg szerintem szép is a kicsike.( az Uno turbo-nál szebb, az tuti)
Lehet, hogy felületes voltam, de fogyasztási adatokat nem találtam.
Azt tud valaki?
>LENDL
Ja bocs. Ivan Lendl eleg klafa teniszezo volt. Amikor en versenyszeruen teniszeztem, o volt a kiraly.
205: nem tudom, engem is erdekelne, milyen. Szepnek szep.
Ja, épp most néztem képes ótóban, hogy standardban 120 le- vel árulják a saxot is meg a 106- ot is.
De mi az a LENDL? (=lendül?)
Amugy P 205 1.6 és 1.9 GTI fogyasztási adatokat tud valaki? A 7végén Peugeot flash-em volt.(=elgondolkodtam róla)
Az 1.9- ről annyit olvastam, hogy kritikus a hűtőrendszere (ezek a franciák:) ), és 120 és kb 140 le közt van évjárattól és katalizátortól függően.
Elég sok van belőlük, és 500-ért már egy '86 körülit lehet fogni. Kérdés: Érdemes?
Ha már a Saxo VTS-nél tartasz, nekem még a Peugeot 106 1.6 16v is tetszik, 118 lóval azért mehet az a kis kasztni is!Igaz, a Saxo 132 paci, ha jól tudom.Szal nem igazán ugyanaz a kategória a kettő.
Meg nemis GTT vagy T.IE :) vagy :( ???
Franciából gyengus vagyok, de az Avantage azt jelenti, mint angolul az Advantage?
:))
>Citroen AX- en Avantage feliratot
Ja, mar en is kineztem magamnak. :)
Amugy a Saxo VTS egy gyonyoru kocsi, ha Citroent akkor tuti azt vennek. Kar, hogy nem egy arkategoria egy R5-el, vagy Unoval.
Pffh... Hazi facelift: hat nem tudom. Minek? Fiatalabb nem lesz tole a gep, a szines muanyagelemeket meg nagyon draga megcsinalni. Amennyire en tudom, a muanyagelemek fenyezese ugyanannyi, mint a full karosszeriae.
A central meg az elektromos ablak nem hiszem, hogy komoly tetel, de en meg ezeket sem csinaltam meg. Nekem ez nem egy "luxusmerci".
Szerintemis.
És a GTT Phase 1-en egy házilagos facelift mennyiből jönne ki kívül -belül?
Érdemes rákölteni? ( amit én tudok: centrál, ablak, hátsó napellenző, stb...a vízes turbón kívül?)
Csak kb.
(mert ha pl: egy átlag PH1 -et kifogok kb 500-ért...........)