Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

műláb Creative Commons License 2000.11.12 0 0 35
Hi!

A Bazár tényleg király, anno a kies Alföldre jártam fősulira, ott Irányár volt, de minden 7végén 3-4 pénteki Bazárt kellett vinnem a cimbiknek, úgy látszik, itt a Dunántúlon jobb mindenből a használt felhozatal.

Att!

Azért a nátriumos szelep nem semmi, férfiasan bevallva most hallottam róla először!Kösz.

Ave!

Ha egy standard, átlag havi 2000 km-t tekintünk,(számomra ez reálisnak tűnik egy átlagfiataltól, aki próbál élni is, nem csak autózásra használja az idejét-és a pénzét),
akkor havi átlag mennyi az össz. ktg-ed van a kocsit tekintve(benzin, biztosítás, alkatrész stb)?
Ja, és a kocsid futásteljesítményét figyelembe véve, milyen gyakran van vele bibi?

Lehet, hogy rosszul tudom, de a HFI Lancia a turbós összkerekes(talán 2.0), és létezik egy 1.6.-os kétkerekes turbós GT néven.Ha minden igaz, ennek a doblemezei nincsenek gyárilag szélesítve, a HF-é igen.Ha tévedtem, bocs.

ALL!

Kösz az eddigieket mindenkinek, még mindig 2ségek közt vergődöm (1re inkább).

Tényleg gagyi az Uno fékrendszere?
Valaki turbós vonatkozásban próbálta a Shell V Powert?

Műláb

Mikes Creative Commons License 2000.11.12 0 0 34
Sziasztok !

Nekem nem turbo-s az autóm, de azért írnék ide ha szabad.
Mindkét autó jól megy, ez kétségtelen, de:
szerintem az Uno sokkal csunyább mint a GTT,
és beszéltem már nem egy emberrel, akinek turbo Uno-ja van/volt.
Azon az autón egyszerűen NINCS FÉK !
Ezt nem én mondtam, hanem Turbo ie tulajdonosok !!!
És kanyarban sem stabil...
Ha pedig a motorsport-ban elért sikerekről beszélünk (főleg Rally), akkor az Uno messze-messze elmarad az ötöstől !
Lehet, hogy egy kicsit elfogultnak tűnök a Renault-val kapcsolatban (lévén, hogy nekem is ilyenem van), de amit leírtam, azt Uno tulajoktól hallottam!!!

avantage Creative Commons License 2000.11.11 0 0 33
Ja, a Bazar az tenyleg kiraly. Es mar 2 nappal a megjelenes elott megveszed? Merthogy meglehet.
Előzmény: JAMES (32)
JAMES Creative Commons License 2000.11.11 0 0 32
A Bazárban szoktam ilyesmikre vadászni. Vettem már valódi Recarókat 5-ért, Momo kormányt 4-ért, 8*17-es vadiúj alufelnit 50-ért. / ez van a kocsimon /
Csak meg kell keresni az IQbajnok emberkéket akik nem tudják mit is adnak el. :-)
Előzmény: avantage (31)
avantage Creative Commons License 2000.11.11 0 0 31
Ilyet en is kerek! Turbo 10eFt-ert! Meselj, mid van meg ilyen olcson?
Előzmény: JAMES (28)
Attiska Creative Commons License 2000.11.11 0 0 30
Ja, főleg Garret T2 van az Unokon is, de én már láttam KKK-t is.
Attiska Creative Commons License 2000.11.11 0 0 29
műláb!

A szelepszár üreges. Az üreget 60%-ig megtöltik fémes nártiummal. Ez a nátrium üzem közben folyékonnyá válik, és oda-vissza verődik, ahogy a szelep mozog, így elvezeti a hőt a szeleptányértól a szelepszárra. Mivel a nátrium rendkívül jó hővezető. ezért a szelep nem vetemedik.

advatage!

A Punto GT motorja az 1,4-es Uno Turbo-n alapul, minimális változtatásokkal (nagyobb töltőnyomás)

Az 1,4-es Uno Turbonyomása 0,9bar, az 1,3-asá aszt hiszem 0,7-0,8.

Előzmény: műláb (24)
JAMES Creative Commons License 2000.11.11 0 0 28
Asszem írogattam. Nem teccett hogy minden zsigulihuszár leszólja a CRX-et.

Egyedül a leömlővel volt munka, azt saját kezűleg hegesztgettem össze. Turbóba olaj meg víz nem nagy kunszt, a levegő megintcsak nem. A Honda levegőmennyiségmérője nyomásméréssel működik, ehez sem kellett hozzányúlni. / ettől függetlenül nagyobb nyomásnál lehet hogy felhígult volna a keverék, nem tudom / 0.35 bar nyomáson ment 98-as benzinnel. Leméretni nem tudtam, kb 170 paci lett. / +-10 ? / Igazán a nyomatékra lett jótékony hatása a turbónak. Mivel kicsi a nyomás is + a turbó is, 2000 fordulattól már érezhető volt a növekedés. 2.fokozatban 50-nél kuplung nélkül simán kipörgette a 215-ös kerekeket! :-)
Végsebességről fogalmam sincs, szerintem leszabályozásig kipörgött volna, nem mertem kipróbálni.
Én mentem vele 60e km-t, ha jól tudom azóta is megy valahol...

Az egész került vagy 30 pénzbe + sok munka. 10-ért vettem a turbót. :-)

Előzmény: műláb (23)
Asszem Creative Commons License 2000.11.11 0 0 27
Nekem is volt szerencsém egy Cromát birtokolni, úgy 100 ezer kilométer erejéig. 2.0 IE volt a lelkem, 118 lovas. Az autóról semmi rosszat nem tudnék mondani, pedig kapta a kiképzést. Nemrég láttam az úton poroszkálni, úgy 400 ezer kilométer lehet most benne. Megkérdeztem a szerelőjét, és azt mondta, hogy még mindig egyben van a vas, csak a futóműalkatrészeket kellet kicserélni. Szenzációsan jó a motorja. Nagyon jól megy, és roppant keveset eszik. Nekem mindig sikerült 10 alatt tartani, ami az Én lábamnál nagy szó. Amikor anyukám vezette, országúton 7.5 körül evett. Viszont nálunk egy normális példányt sem lehet fellelni, mert annak idején slágercikk volt a biztosítóknál.
avantage Creative Commons License 2000.11.11 0 0 26
Mit is tudnak standard? (Max Power szerint)
Uno Turbo: 1372ccm 0-60mph (96 km/h) 8.3 mp max: 128 mph (kb. 206 km/h) 118 bhp
R5 GT turbo: 1397ccm 0-60mph (96 km/h) 7.6 mp max: 122 mph (kb. 196 km/h) 120 bhp

Tuning Angliaban: 200, 500, 1000 fontert hany bhp (kb. mint loero) nyerheto?
Uno: 6, 15, 37
R5: 12, 30, 50

Ezen utobbiak persze MO-n nem tul fontos adatok, hiszen sufnituning rulez!

(Egyebkent a fenti adatok egy nem tul megbizhato ujsagbol szarmaznak, az eredmeny akar forditott is lehet a valosagban.)

A szuper5 a '85 utani R5-oket jelenti.

>a régi R5 GT Turbonak volt valami korlátozott számú változata 200 Le-vel
R5 Turbo es Turbo 2 (GT nelkul), kozepmotoros 1.4-es blokk, csak hatsokerek hajtas, 160 le: ez jott az utcara. A "B" csoportos ralligep meg csucsformajaban kb. 500 le volt.
Az utcai valtozatbol csak 1-2 ezer darab keszult, meregdragan cserelnek gazdat.

>Uno Turbo motorja a kategoriájában messze a legjobb, technikailag még ma is csúcs.
Azert mar a Punto GT is hozott javulast szerintem. Es 16 szelep sem volna utolso.

>Aki azt állítja, hogy a turbó nem bír ki 150 e. -nél többet, annak még nem nagyon volt turbós autója
De van turbos autom, igaz csak 2 eve. Es a turbo a csapagyhaznal mar ereszti az olajat, tehat mar nem tokeletes, bar meg remekul mukodik. Ora szerint 140eKm-em van. (Amiota nalam van nem allitom le, csak hosszas alapjaratozas utan, hidegen nem porgetem, olaj fullszintetikus, stb...) De ezek mind hasznalt autok, akik eddig hasznaltak ki tudja hogyan kezeltek?
Plusz meg egy adalek hogy a Croma literteljesitmenye 77 az R5 GTT-e meg 85.

98-as benzin melegen ajanlott, foleg emelt turbonyomas eseten. De alapba 95 is megoldhato, csak elogyujtast kell allitani. (sot azt sem muszaj)

86-os az meg tuti Phase1, de a beljese, kulseje ettol meg lehet Phase2, pl. tores, vagy "papirjatek" miatt.

Amugy probald ki mindkettot, ugyis csak az egyik fog igazan tetszeni. Ja es valoszinuleg az Uno hutorendszere nem olyan vacak mint az R5-e.

>Delta GT
Nem a HF Turbora gondolsz?

Tenyleg az Uno-n milyen feltolto van, mekkora nyomassal?
R5: Garret T2 0.7 bar

Huh, kicsit hosszu lett, bocsesz.

műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 25
A mecccs eddigi állása:

Vezet a Fiat Uno Turbo i.e. a Renault 5 GT turbo-val szemben

Miért?

Ad 1 .:Mert ez az igazság.
Ad 2 .:Mert sok az elfogult szaktárs.

Nos?

Előzmény: műláb (24)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 24
Attis!
Erről a nátriumhűtésű kipuffogószelepről kicsit bővebben nyilatkoznál?
Kösz
Előzmény: Attiska (22)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 23
James!!
Ez komoly?
Épp most olvastam át a CRX topicot, ha jól emléxek, ott is írogattál.
Fel tudtad tenni egy padra utána a gépet?
Teljesítmény?
Nyomaték?
Max speed?
Sokat kellett berhelni?
Nem szedte szét a Honda motort?
Mennyibe került?
(Bocsi a sok kérdésért, de végülis egy turbos CRX nem is offtopic)
Előzmény: JAMES (21)
Attiska Creative Commons License 2000.11.10 0 0 22
Na szóval, rossz helyre kattintottam :)

Az 1,4-esé igen. Sőt az 1,4-es kipufogószelepei nátriumhűtésűek, ami leginkább a kökemény sportkocsikra jellemző (Ferrari)....SZVSZ az 1,4-es Uno Turbo motorja a kategoriájában messze a legjobb, technikailag még ma is csúcs.

Az 1,3-asra hirtelen nem emlékszem sajnos.

Ha jól tudom a régi R5 GT Turbonak volt valami korlátozott számú változata 200 Le-vel. Az R5 rallykocsinak utcai változata. Középmotoros és összekerekes volt, csak azért dobták piacra, hogy a versenyautót homologizálni tudják.

Előzmény: műláb (19)
JAMES Creative Commons License 2000.11.10 0 0 21
Víz, persze. Jó kis turbó az, olyat bütyköltem a CRX-re annak idején.
Előzmény: Attiska (20)
Attiska Creative Commons License 2000.11.10 0 0 20
műláb!

>A Fiat Uno turbóját a víz hűti?

Előzmény: műláb (19)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 19
Hi mindenkinek!

All!

A Lancia Delta GT 1.6-os turbómotorjáról és egészében akocsiról ki mit hallott jót- rosszat??????

2.0.T.ie.!

Épp most olvastam a Magyar Bazárban 2 db hírdetést:egyikben Croma 2.0.TD, a másikban 2.0.TDi-t hirdettek!Én úgy tudtam, Cromából csak 1.9 és 2.5-ös Dizli van.Ráadásul a 2.0 TDi '93-as volt és asszem full.
Ja, és volt egy harmadik:(nem poén)2.0 T.i.e.Cromát valaki MTZ traktorra cserélne.Nem Te vagy az?(az uccsó mondatot nem keel komolyan venni :D ) )
Ja, a Dedra 2.0 T.i.e-ben is olyan moci van, mint a Tiedben?
PS1: 2.0.T.i.e.= Jutka?(má csak az emilcímed miatt)
PS2: Még egy ilyen béna smile-t.....

Ave!

Szintén a mai Bazárban van egy Gt turbo asszem 570 -ft-ért, 86-os, felújított motorral, Szombathelyen.Amúgy ismerem az eladó srácot régről, elképzelhető, hogy a torka is véres a kocsinak, mert nagy spiller, sz*rból szokott várat építeni.Nem tom, megéri-e az árát, egyébként gyönyörűszép színű,királykék a gép.
Szal, ennek már vízhűtéses a turbója, vagy még Phase 1 lehet?
Ja, Ave!És egyébként én vagyok az a figura, aki néhány hete privátban zaklatott GT turbo ügyben.Marhára hálás vagyok, amiért időt szakítottál és reagáltál rá.Ha ne adj'Isten személyesen találkoznánk, egy seritalra a vendégem vagy!Mégeccer kösz az eddigieket!!!És ha következetes akarok lenni az eddig általam írottakkal kapcsolatban,akkor hadd kérdezzem meg:a Super5 csak egy felszereltség, vagy az összes GT turbo Super5, esetleg én vagyok fogalomzavarban?Máhogy Super 5 GT turbod van …..

Joe!

Bocs, fogalomzavarban voltam, nem tudtam, hogy a turbós 164-ben nem ugyanaz a motor van, mint a 155-ben.
A tied 16v? Egyik nagyon jó cimbimnek is van egy '97-es 1.8.T.S 155-e, de az csak 12x le., még 130 sincs.De nagyon szakít…

Télleg, ALL!!!

A Fiat Uno turbóját a víz hűti?

2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 18
Amire szerintem gondolsz, az a Croma CHT. Ez egy növelt turbulenciájú karburátoros 2000 -es motorral szerelt változat. Szerintem jobb választás az injektoros 118 LE -s változat. Egyébként ezek a 2 literes fiat motrok annyira beváltak, hogy például ezek adták az alapját a kétszelepes twin spark alfa motoroknak. Ezeket használták a Lanciákban a Themában, a Kappában, a Dedrában és a Deltában, ez volt a 2000 -es Alfa155 Q4 motorja is.
A turbós autók 98 -as benzinnel lényegesen jobban mennek, mert nagyobb a kopogáshajlamuk, és 98 -assal később kezdenek kopogni, ezáltal a kopogásérzékelő is később szabályozza le az autót. Egyébként amennyivel többe kerül a 98 -as, kb annyival kevesebbet is eszik belőle, tehát anyagilag ugyanott vagyok.
A 95 -ös is jó beléjük, csak azzal érezhetően gyengébbek.
Előzmény: műláb (13)
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.10 0 0 17
műláb.
Az enyém 1.8 TS. 2.0 V6 T pedig nincs a 155-ből.
Van turbó 2000 ccm-s Q4 a neve de az 4 hengeres 190 LE állandó összkerék, és valami félelmetesen megy!
De ezeket a jelzőket megtalálod az Alfa topicban, nem akarok nagyon off lenni.
Ja az enyém 140 ló.
Előzmény: műláb (11)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 16
The last!
Kösz az infót, töck yogosch, amit írsz.
Szakmailag ennyire dícsérik az olaszokat újabban?
Ez nekem (egy kellemes) meglepetés.-eméxel, a régi sz*r ritmokra, azokkal totál le lett járatva az olasz renomé.
Na, come back later, ha lesz időm 7 végén.
Csá
Előzmény: Az Utolsó Európai (14)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 15
ALL!!!

Mi a vélemény? Lehet, hogy korai ilyetén dolgot emlegetni, de a topic akár kinőhetné magát egy idő után típusfüggetlen turbo-s gépek topicjává.(csak szépen, magyarosan)
Na, bocsi, majd felébredek(bili + kéz tipikus esete)
Csá mindenki, túlórába csúsztam.

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.11.10 0 0 14
Szia műláb!

Sajnálod a pénzt a 98-ra? Ne már. Hiszen turbós autó vételén gondolkodsz, nyilván nem azárt, hogy sétatempóban közlekedj vele; vagyis a fogyasztás/gazdaságosság amúgy sem elsődleges szempont, mert ha az lenne, Uno 1.7D-n gondolkodnál, meg Fiesta 1.6D-n...:-)
A 98-as tankolásonként mondjuk 300 Ft-tal többe kerül, ennyit ne érne hát meg, hogy jobban érzi magát tőle az autó?

Egyébként a 2.0 turbo nélküli Croma motorról egyébként az az információm, hogy az egyik legkiforrottabb Fiat motor volt, nem is evett sokat és jól húzta a gépet.

Előzmény: műláb (13)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 13
2.0!
És a turbo nélküli (HTC vagy THC? valami hasonló) verzióról mit mondanak?
Érdemes nézegetni őket?
Most akarok gépet venni, de eléggé határozatlan vagyok.Más topicba pedig az elfogultság miatt nem akarok menni.Minden szentnek....
Egyébként ez a 2 kis méregzsák a fő kedvencem,ezen kívűl még vannak tippjeim(főleg olasz gépek), de most mintha egy kicsit az itáliai hörcsög felé billenne a mérleg nyelve...

%( asszem a THC az más (nem valami tetra-hidro-CANNABIOL?) Bocs.

Megmondom őszintén,a 98-asra fáj a szívem kiadni a lét.
Ezek a turbós motorok 95-össel hosszútávon megeléxenek?
Főleg a hengerfejre gondolok.Mongyuk fateromnak 1 darabig volt Uno-ja, 1.1-es, az a 95-össel vígan elhegedült(ja, + adalék)

Előzmény: 2.0_T_ie (12)
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 12
Igazából egy átmeneti típus a régi és az új kasznis között. Kinézetre a régihez, műszakilag az újhoz van közelebb.
Ezek ára erősen állapotfüggő, kb 500-850 e Ft között mozog.
Csak 98 -as benzint használlok, ezzel lényegesen jobban megy a gép és kultúráltabban viselkedik!
Ebben az autóban a befecskendezés és a feltöltés szinte teljesen megegyezik az Uno torbóéval. Tuning szempontjából nagyon sok tartalékkal bírnak ezek a motorok.
Előzmény: műláb (11)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 11
Kösz, Urak!

Ave!
Átolvastam az R5 topicot,láttam, hogy Super 5-öd van.Az o.k.,hogy tunningolható, de pl., alapban egy 1.4-es Turbo ie.-vel,(Joe említette, asszem '89-től gyártották az új kasznist 1.3-as és 1.4-es motorral, a kasznija már elég karakteres, szal az már teccik)elbánna?

Joe!
1.7 TS, 1.8 TS, 2.0 TS, 2.0v6 turbo, vagy 2.5v6 a géped?

2.0!
Mennyiért vesztegetnek manapság egy ilyen gépet?
Ez még a régi kasznis, ugye?(első lámpa stb)
98-ast etetsz vele?

Előzmény: 2.0_T_ie (9)
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.10 0 0 10
Szerintem is Uno ! A Renault nekem nem tetszik! Mondjuk az Uno-ból is inkább csak az ujjabb kasznis, ami kb 90 körül jött ki !?
Turbo rulez! Egyébként szakértők szerint, az Uno turbója az egyik legjobb valaha gyártott feltöltő, nagyon sok más tipusnál is előszeretettel használják tuningolásra, van hogy kettőt is!
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 9
A kocsi 2 éve van meg, 89 -es kiadás, katalizátoros, 155 lovas.
Fogyasztása: A 9 literes átlag könnyen hozható vele, még városban sem evett 11 fölött. Németektől lett behozva,szerintem nagyon jó állapotú, sehol egy rozsda. Valószínűleg tuningolt, mert nem áll meg csak hétezer felett a fordulatszám, addig elemi erővel húz. Nagyon megy,és nem bántam meg!

Az Uno Turbo ie is négy tárcsafékkel készül, elöl hűtöttel. Mellesleg, ami nálam legalábbis fontos, lényegesen nagyobb benne a tér.
Az üzemanyagnyomásszabályzó ÚJONNAN és NEM bontóból 15 e Ft, és nem 50! Mellesleg az Unohoz is meg lehet kapni mindent a bontóból, de meg lehet kapni elfogadható áron szinte azonnal mindent újonnan is.
Nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de énnálam csak az Uno jöhetne szóba.
Mellesleg van az Unonak is egy GT kivitele, ami már gyárilag ültetett.

Előzmény: műláb (8)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 8
2.0 T.ie.: Cromád van?
Ha igen: Mikori?,Mióta? Étvágya? Egyéb?
műláb
Előzmény: 2.0_T_ie (6)
műláb Creative Commons License 2000.11.10 0 0 7
Jam:A nick egy 4 éves story, még a népszabis szövegláda egyeduralkodó korából(másnaposan, zh írás közben jött)

URAK:
Nehéz helyzetbe tudjátok hozni az embert, remélem, néhány dolgot még hallok-látok itt.
Addig is köszi mindenkinek.

Mindenesetre NEM vagyok meggyőzve! ;)
Vegyek mind a 2-ből 1-et? :)

Az injektor nem egy hátrányos dolog, az tutti!!
De a 4 tárcsafék sem!
AV.:Ha a R5- re esne a választásom, legalább a klubotokba beléphetnék. :)

Előzmény: 2.0_T_ie (6)
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.10 0 0 6
Aki azt állítja, hogy a turbó nem bír ki 150 e. -nél többet, annak még nem nagyon volt turbós autója. Nekem már tíz éve csak turbós autóm van, dízel és benzines egyaránt! Ha az ember betart néhány egyszerű és primitív szabályt, akkor a turbó kiszolgálja az autót a motor teljes élettartalma alatt!
A karburátoros és az injektoros turbók között egy fényévnyi különbség van az injektorosok javára! Az Unonak elektronikusan szabályzott turbója van, ezzel sokkal kultúráltabb és rugalmasabb lessz akármilyen karburátorosnál. Tuningolni könnyű, mivel csak a turbónyomás szabályozópálcáját kell állítani, az elektronika automatikusan adja (bizonyos határok között) az üzemanyagot.
Az egyik kollégámnak most volt egy ilyen, 92 -es évjáratú, a motorja abszolút kifogástalan volt.
Szerintem az Uno lényegesen jobb választás.
Előzmény: avantage (5)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!