Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Miért kéne egyeznie a két különféle dolognak ? Soha sehol nem olvastam ilyesmiről még de tanitani se tanítottak ilyesmit Egy motorbiciklinek pl Simson sem azonos a kilépő átmérője mi több folytása is van ne tudjon túl gyorsan távozni a kipufogógáz . A katalizátort ha kiszeded csak annyit csinálsz hogy a hengerből a gáz ki tud áramlani akadály nélkül a dobba ahol le tud lassulni a kilépő nyílások meg adottak . Módosítani csak ha rossz az iránya akkor szoktam 40cm két 8mm lyuk bőven elegendő .
A lancfureszes topikot egy artatlannak indulo olajos kerdes utan szetoffoltam. Ott most ott tartunk, hogy lehet jobb helybol egy godorfuros vagy fojtatlan kinai (gyakorlatilag ugyanaz) ra. Felteszem (feltettem...) hogy a kipufogocso es a karbi atmerojenek erdemes egyeznie. Gondolom az lesz a valasz hogy persze. Akkor meg elobb vagy utobb sajnos megy a gyari kipufogo trofeanak a polcra, mert kizart hogy a csovet is meg tudom tuningolni.
Kis lángforrasztóval meg melegíted a peremet és csavarhúzóval felfeszíted amikor piros ,aztán már halad csak melengetni kell ,visza meg kalapács vissza teszi !
Hecht163-hoz ha a balesetek elkerulese vegutt katalizatormentes kipufogot szeretnek egyszer, annak mi a modja? Nem igazan tunik bonthatonak. Flex+hegeszto, vagy van tuti online forras?
Első körben az lesz, hogy szétborítjuk a meglévő jó öreg 323R-t, megnézzük milyen állapotban van, aztán ha nagyon ki van a bele, akkor egy 525RX lesz helyette.
323R-hez van esetleg valakinek service/workshop manual? Pont csak 322/325-höz találtam, nem tudom azok mennyire térnek el. Illetve találtam videot 323R-ről, csak pont a szétszerelést nem mutatja alaposan. Majd még keresek hátha van 323C-ről, elvileg az ugyanaz a motor.
Apukám 20 évi körüli husqvarna kaszája letette a lantot, a típusát nem tudom, 0,9KW-os gép. Ház körül használja csak, rendszeresen karbantartott fűben, damillal, főleg árokparton.
Venne helyette egy másikat, a Husqvarna 525 rx és Stihl FS 120 között vacillálunk.
- a Stihl erősebb és olcsóbb
- a husi könnyebb és az itteni fórumot visszabogarászva profibb kialakítású gépnek tűnik
- a Stihlnél automata fejet írnak, a husié meg koppintós (a mostani is ilyen fej, ki tudunk vele békülni)
Idős felhasználónak kellene, ahogy írtam, főleg árokpartra, pár száz nm-re. Ő a husit nézte ki elsőre (mivel márkán belül nézelődött csak eleve), én utána találtam az FS120-at. Ti melyiket vennétek? Mindkettő elég jól bevált gépnek tűnik. Lényeg hogy tegye a dolgát, ne legyen vele gond. Szerviz elvileg van mindkettőre a környéken, bár a husi szervizzel volt már nem túl pozitív tapasztalat.
Ha nem heréled ki akkor sül be a motorod inkább ! A karburátort majd át kell kalibrálni mert megugrik az alapjárat meg minden más is . Másként fog járni a gép ,nem lesz folytva .
Hát akkor én a kis kínai bemélyedést a 28mm szárra ,ráerőszakoltam az gy megnyúlt a műanag ott a szár formályát próbálta felvenni ,feltágúlt párszor ,után húztam vagy kétszer és azóta jól elvan . Lehet hőlégfújóval kellett volna megmelengetnem .na majd ha ez eltörik !
Bármelyik piacon a kinait javaslom ,nekem is az van a husin mert a gyáritól a nyakamig rtekes voltam ,így már csak a derékig ver tele . Az egyik fele műanyag az kisebb szokott lennei de hajlik annyit felül meg egy félkörívben meghajtott alu lemez van . Kicsit macerás míg oda nem idomul de idővel beáll . A 28 száron van . Árban sem vészes 1800 forint volt .
Nem lehet hogy csak az egyik kereket hajtja ? Alá kell nézni van-e egyáltalán kapcsolat a két kerék közt ,nem e eltört valami ,vagy kiesett a helyéről .
Üdv a forumtársaknak! Van egy STIGA Combi 53 SQB önjáró fűnyírom. A hajtás egy ideje az egyik oldali kereket megfelelő nyomatékkal hajtja, a másik oldalon viszont olyan gyenge , hogy a kereket kézzel meg tudom fogni. Állótottam az ékszíj feszességén de a helyzet nem változott. Mi lehet a probléma?
Elővettem a nagy, 45 cm3, 22 éves mc culloch fűkaszámat, gyertyát megnéztem, kidrótkeféztem, szűrő rendben volt, szöghajtásba nyomtam zsírt, 100-as keverék bele, dekompresszoros indítás, 4-re indult, boldogság.
Honda GX35-ös motor van rajta. Amit javítani kellett rajta:
- kb. 6 évvel ezelőtt gázkarcsere egy kínaira;
- 2 évvel ezelőtt karburátorcsere és vezérműszíj csere szakadás miatt, valamint tanksapka csere - mindhárom az Aliról, összességében pár ezer forintért. Gyertya, légszűrő, szöghajtás, benzincsövek, stb. minden az eredeti, természetesen a damildob már többször elkopott - az is Kínából rendelve.
Mint írtam, lényegében fűnyíráskor leginkább szegélyezésre, illetve párszáz nm-ig kisebb kertek rendszeres (néhány hetenkénti) kaszálására használom, durvább területek kaszálására ott vannak a kétütemű kínaik, amelyeket nem kell kímélni, jobban is pörögnek, nagyobb erő is van bennük.
Négyütemű kaszából van még egy MTD és egy ismeretlen márkájú is, azok is 100%-ig megbízhatóak, tartalékok, évek óta nem voltak beindítva.
Négyütemű előnye: megbízható, nem kell keverékkel foglalkozni, viszont kb 25 óránkét olajcsere (1 dl), csendes, szinte vibrációmentes, valamint alacsony fordulaton is nyomatékos. Hátránya: nehezebb és gyengébb mint a hasonló köbcentis kétütemű.
Adj egy ultrahangos tisztítást a karburátornak, benne a mikor szűrőt cseréld ki, membránozd fel és állítsátok be jól a benzin szintet. Az összes szelep fúvókat ellenőrizzétek. Cserélj benzin csövet a szívó oldalon teljes hosszában és a benzin szűrőt is egy nagyon jó minőségűre, tank szuszogóra is nézzetek rá. Egyszerű baja van csak figyelmesnek kell lenni. A szívócsonk bakelit 2 rögzítő csavarját ellenőrizd a lazulás végett. Kezdő körben ennyi és meglesz a hiba. Esetleg még a benzin könnyezések után kutatnék a tömítéseknél. Minden csavart ragasztani.
Levegőt akor se kap csak akkor amikor kiöntöl belőle max ! Ha van olaj 2-3 litert is veszek még sose volt baj ebből ,pedig nem az eredeti flakont használom ,átöntöm kimérős flakonba .
Valószínűleg bontatlan csomagolásban. Ha már felbontod akkor jóval kevesebb. Másik topikban nemrég volt róla szó, de már nem emlékszem pontosan. Nem akarok hülyeséget mondani és ezzel rossz tanácsot adni. Meg kellene nézni.