egyébként meg SC mennyire menetkész? tényleg bármikor azonnal indulhat, vagy egyébként van egy pár mp lag, ha sárgából lesz? (és VSC-nél meg lehet, azonnal tud indulni, mert onnantól mindig benne van a pakliban)
Tehát akkor az a kérdés, miért nem következett be ez.
(Illetve érdekelne, mit mondtak Wéberék ugyanekkor. Anno Glock-Hamilton idején Gyula azonnal észrevette Glock-ot, míg a legendássá vált mondat egy kérdés lett angolul, hogy Is that Glock, mert a hülye angol kommentátor nem vette észre rögtön.)
Igazából sztem, és jóhiszeműen mondom, hiszen kész voltam elengedni a kijelentést, szóval Verstappen esetében 2022-ben az SC kb. akkor kapta meg a jelzést amikor a képet beraktam, mert előtte még VSC villant. Norris esetében ahogy a legelső képet beraktam elviekben a célranyitó kanyar előtt kapta meg (ha szinkronban volt kép természetesen).
Az egyértelműséget nehezíti hogy míg 2022-ben volt egy köztes lámpa:
Na ez 2024-ben nem volt baxa meg, pedig egyszerűbb lenne, így azt tudom mondani hogy Norris esetében a grafikon szerint ennél a pontnál már kapta az SC a jelzést.
Verstappen esetében 2022-ben viszont itt VSC, illetve a következő akkor vált át amikor odaér...jó lenne kép róla, de kimerevítve a fénypontok pont nem adják ki. :(
Igazából kár ennyi energiát beletenni ebbe, mivel ez van, nincs mögötte konteo, de sztem valami elcsúszott az FIA jelzésnél.
Ha az ott Norris és mögötte az SC, akkor szerintem választ is kaptunk. Az SC ahogy lehetett jött, de ő nem f1-es autó, a boxutca végi kanyart nem tudja úgy bevenni, ráadásul egyértelműen lassabb mint az f1-es autók, annyi történt, hogy rossz ember elé állt, de nem az SC miatt nyert Norris, hanem mert vasárnap ő volt a leggyorsabb.
Sok mindent lehet olvasni, nincs egy olyan kamera ahonnan egyértelmű lenne hogy az SC beintésekor rögtön elindult-e az SC. A célvonal viszonylag az elején van a célegyenesnek, és a célvonal után Norris elég komolyat lassult,...amennyiben az SC rögtön elindult úgy ki kellett volna érjen..de egyébként nagyon kevésen múlt, van két pocsék kép Sargeant kamerájából ami pont ránéz a pit kijáratra (csak messze van):
na az a maszat a narancssárga maszat mellett az az SC :DD
Necces. Amennyiben valaki azt állítja hogy azonnal elindult és nem ért ki, akkor el kell engedjem a kijelentésemet, mert szoros volt és benne van hogy nem ért volna ki.
Elvben időpontra tettem, 3.29-nél látszik, hogy hol állnak az SC-k. Ha tényleg éppen a célvonalon ment át Norris amikor felvillant az SC, nincs az az isten, hogy abban a kőrben be tudott volna jönni az SC Norris elé, vagyis csak a következő kőr marad, akkor tényleg sanszosan be visszajön elsőnek a kerékcsere után, ha mindenki tartja a deltaidőt.
Nem az SC-ből értesül a pilóta a veszélyről és nem amiatt kerüli el (míg utoléri az SC-t). Egyébként bevett szokás először VSC-zni; eddig nem is gondoltam rá, de ebben is benne lehet, hogy amíg a mezőny megfelelő pozícióba nem ér az SC-hez, addig csak VSC. Volt már, hogy a kommentátorok is csodálkoztak, hogy a tökegyértelmű SC-t miért előzi meg VSC; talán pont ezért, mert igyekeznek kevésbé belenyúlni a futamba.
Pedig mclaren-esként sem "örülök" neki, hanem tudomásul veszem. Segítséggel nem kell futamgyőzelem, de ha nem az SC hibája volt, akkor persze minden jó.
ha nem tartja fel az SC a mezőnyt, akkor is megcsinálják simán, 11,5 előnnyel úgy, hogy kb 9 kell hozzá SC mellett, volt 2,5 mp * 20/9 tartalék (felszkélezve versenytempóra), ez konkrétan 5,5 mp tartalék a boxhoz
Nem flame van belőle, de azért azt te is elismerheted, hogy orbitális hiba volt, mert iszonyat feltartotta a mezőnyt, konkrétan Norris röhögve megcsinálta a kerékcserét. Mondom ezt úgy, hogy 1. lehet ha egy kőrrel később jön az SC, akkor is bejön az elejére 2. annyira gyors volt, ha ott vissza is esik a 3.-4. helyre, lehet onnan is nyer. Egyedül akkor nem nyer, ha bejön rögtön elé, mikor kiírták az SC-t. Megjegyzem itt most azért fogadja el mindenki, mert a holland vesztett rajta és Norris meg nyert vele. Ha ez fordítva történik a Hami kommandó itt hisztizne hónapokon át, hogy megint a hollandnak kedveznek.
Egyébként én ezért is utálom az amerikai agyon sárgázott versenyeket, mert teljesen megöli a taktikát és eltörli az adott kiautózott különbségeket. Márpedig nekem arról szólt mindig is egy autóverseny, hogy valaki x vagy y gumin gyorsabb, lassabb pár tizeddel és azt ki tudja autózni. Megjegyzem arról sem igazán beszélt senki, hogy mennyire fos volt megint a 3 keverék, konkrétan még nagyon különbség sem volt, versenyen meg aztán full kaotikus az egész.
Azért gondolom máshogyan, mert az sc-nél nem számolgathatod, ki és hol áll. Azért küldöd, mert veszély van a pályán. És igen, ezzel elb-szhatod valakinek a versenyét, de az kevésbé gond, minthogy történjen egy baleset. Ha pedig nincs akkora gond, akkor vsc.
Nem sajnálom Norristól, mert 1. nem drukkolok perpill senkinek, 2. az élet úgyis visszaadja, 3. nem feltételezem, h szándékosan neki hajlították a teret, mint másoknak. Ugyanakkor, ezzel belenyúltak a versenybe.
Egyébként érdekes, h ezen mekkora flame van, pedig a tengerentúlon, mondjuk versenyenként van 3 ilyen szitu.