Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880602

Nem emlékszem az esetre; nem az történt, hogy VSC, aztán amikor Max elhagyja a boxbejáratot, SC? Azaz ha akar, boxolhat?

Előzmény: btipus (880595)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880601

Szerintem Wolff-ot nem érheti az a kritika, hogy nem aggódik eléggé...

Előzmény: candle (880596)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880600

nem véletlen van egy olyan szabály, hogy az SC tud jelezni a mögötte haladóknak hogy előzzék meg. 

Előzmény: 091010 (880598)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -3 0 880599

"Akkor ennyi, Norris nyert és kész."

 

Ezt szerintem senki sem vitatta. Vagy gondolod, itt is újraszámolják, mint Massa vb-jénél? :-) 

 

(Tényleg, abban az ügyben most nagy kuss van, pedig nem az volt, h tavalyra már ő lesz a vb? :-) )

Előzmény: 091010 (880598)
091010 Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880598

Pont feldobta ezt is:

 

az 55.6 paragrafus szerint a SC belép és annyi, mindegy, hogy ki vezet

 

amúgy nagyon jó ábrázolás, és persze ott is megy a kommentelés ezerrel :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=jQsvYbOhW8Q

 

Akkor ennyi, Norris nyert és kész.

091010 Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880597

Jól értem, hogy ezt mondja 0:21-től?

 

I could only imagine now all they have to do is (for) the SC to catch Norris and overtake him (utána a másik: yes)

 

Mert pont ugyanezt írtam, hogy akkor a SC 200-zal Norris után, ha észreveszik a "hibát".

 

https://www.youtube.com/watch?v=RwuxAB_gk2Y

 

Tehát akkor az a kérdés, miért nem következett be ez.

 

(Illetve érdekelne, mit mondtak Wéberék ugyanekkor. Anno Glock-Hamilton idején Gyula azonnal észrevette Glock-ot, míg a legendássá vált mondat egy kérdés lett angolul, hogy Is that Glock, mert a hülye angol kommentátor nem vette észre rögtön.)

candle Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 880596
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880595

Igazából sztem, és jóhiszeműen mondom, hiszen kész voltam elengedni a kijelentést, szóval Verstappen esetében 2022-ben az SC kb. akkor kapta meg a jelzést amikor a képet beraktam, mert előtte még VSC villant. Norris esetében ahogy a legelső képet beraktam elviekben a célranyitó kanyar előtt kapta meg (ha szinkronban volt kép természetesen).

Az egyértelműséget nehezíti hogy míg 2022-ben volt egy köztes lámpa:

Na ez 2024-ben nem volt baxa meg, pedig egyszerűbb lenne, így azt tudom mondani hogy Norris esetében a grafikon szerint ennél a pontnál már kapta az SC a jelzést. 

Verstappen esetében 2022-ben viszont itt VSC, illetve a következő akkor vált át amikor odaér...jó lenne kép róla, de kimerevítve a fénypontok pont nem adják ki. :(

 

Igazából kár ennyi energiát beletenni ebbe, mivel ez van, nincs mögötte konteo, de sztem valami elcsúszott az FIA jelzésnél.

Előzmény: Cold Heart (880594)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880594

Akkor lehet kulonbseg az, higy VSC-rol valtottak, nem siman sargarol egybol 

Előzmény: btipus (880592)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880593

biztos nem, Max egy db lukat mondott. a törmelék mennyisége is kb annyi, hátul a seggénél ül le igazán az autó, addig nem karistolta

Előzmény: Bateman (880589)
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880592

Sztem szűkebb volt mint Norris-nál, mivel a Verstappen képen látható SC jelzés abban a pillanatban váltott át VSC-ről SC-re.

Előzmény: Cold Heart (880591)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880591

Es akkor is pont akkor jött a jel, amikor Max atment a celvonalon?

Előzmény: btipus (880590)
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880590

hmm...megnéztem a 2022-s SC szakaszt és most megint azt mondom hogy ki kellett volna érjen, 2022 Verstappen:

eredmény:

 

2024 Norris:

 

Elviekben ki kellett volna érjen hogy ha nem volt késés.

 

 

Előzmény: btipus (880587)
Bateman Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880589

végigszántotta az egész alsó részt.

Előzmény: Hápi Zsák (880586)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 880588

Ha az ott Norris és mögötte az SC, akkor szerintem választ is kaptunk. Az SC ahogy lehetett jött, de ő nem f1-es autó, a boxutca végi kanyart nem tudja úgy bevenni, ráadásul egyértelműen lassabb mint az f1-es autók, annyi történt, hogy rossz ember elé állt, de nem az SC miatt nyert Norris, hanem mert vasárnap ő volt a leggyorsabb.

btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 1 880587

Sok mindent lehet olvasni, nincs egy olyan kamera ahonnan egyértelmű lenne hogy az SC beintésekor rögtön elindult-e az SC. A célvonal viszonylag az elején van a célegyenesnek, és a célvonal után Norris elég komolyat lassult,...amennyiben az SC rögtön elindult úgy ki kellett volna érjen..de egyébként nagyon kevésen múlt, van két pocsék kép Sargeant kamerájából ami pont ránéz a pit kijáratra (csak messze van):

na az a maszat a narancssárga maszat mellett az az SC :DD

 

Necces. Amennyiben valaki azt állítja hogy azonnal elindult és nem ért ki, akkor el kell engedjem a kijelentésemet, mert szoros volt és benne van hogy nem ért volna ki.

 

Előzmény: Cold Heart (880584)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880586

https://youtu.be/9wiQqcKUahc?t=146

 

a kocsi segge ül rá, látszanak a leszakadó darabkák is.

Előzmény: Bateman (880585)
Bateman Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880585

ez fájhatott.

 

Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880584

ja, így tényleg esélytelennek tűnik, még akkor is, ha el is veszi rögtön. btipus, vélemény? :)

delta idő tartása meg nem kérdés, azt elég komolyan nézik - és ha el is tudnának térni, max Max kerülhetett volna elé, onnan meg meglehet.

Előzmény: NB2 (880583)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880583

Basszus a munkám nem halad ti miattatok :)

https://youtu.be/9wiQqcKUahc?t=208

Elvben időpontra tettem, 3.29-nél látszik, hogy hol állnak az SC-k. Ha tényleg éppen a célvonalon ment át Norris amikor felvillant az SC, nincs az az isten, hogy abban a kőrben be tudott volna jönni az SC Norris elé, vagyis csak a következő kőr marad, akkor tényleg sanszosan be visszajön elsőnek a kerékcsere után, ha mindenki tartja a deltaidőt.

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880582

Nem az SC-ből értesül a pilóta a veszélyről és nem amiatt kerüli el (míg utoléri az SC-t). Egyébként bevett szokás először VSC-zni; eddig nem is gondoltam rá, de ebben is benne lehet, hogy amíg a mezőny megfelelő pozícióba nem ér az SC-hez, addig csak VSC. Volt már, hogy a kommentátorok is csodálkoztak, hogy a tökegyértelmű SC-t miért előzi meg VSC; talán pont ezért, mert igyekeznek kevésbé belenyúlni a futamba.

Előzmény: candle (880575)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880581

Ráadásul ha Max mögé kerül, akkor is jó esélyei lettek volna.

Előzmény: Cold Heart (880579)
091010 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880580

Pedig mclaren-esként sem "örülök" neki, hanem tudomásul veszem. Segítséggel nem kell futamgyőzelem, de ha nem az SC hibája volt, akkor persze minden jó.

Előzmény: NB2 (880577)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880579

ha nem tartja fel az SC a mezőnyt, akkor is megcsinálják simán, 11,5 előnnyel úgy, hogy kb 9 kell hozzá SC mellett, volt 2,5 mp * 20/9 tartalék (felszkélezve versenytempóra), ez konkrétan 5,5 mp tartalék a boxhoz

Előzmény: NB2 (880577)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880578

jah én is örültem neki, mert kell a forma1-nek az újdonság és Norrisnak már iszonyat kijárt a győzelem

Előzmény: NB2 (880577)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880577

Nem flame van belőle, de azért azt te is elismerheted, hogy orbitális hiba volt, mert iszonyat feltartotta a mezőnyt, konkrétan Norris röhögve megcsinálta a kerékcserét. Mondom ezt úgy, hogy 1. lehet ha egy kőrrel később jön az SC, akkor is bejön az elejére 2. annyira gyors volt, ha ott vissza is esik a 3.-4. helyre, lehet onnan is nyer. Egyedül akkor nem nyer, ha bejön rögtön elé, mikor kiírták az SC-t. Megjegyzem itt most azért fogadja el mindenki, mert a holland vesztett rajta és Norris meg nyert vele. Ha ez fordítva történik a Hami kommandó itt hisztizne hónapokon át, hogy megint a hollandnak kedveznek.

Egyébként én ezért is utálom az amerikai agyon sárgázott versenyeket, mert teljesen megöli a taktikát és eltörli az adott kiautózott különbségeket. Márpedig nekem arról szólt mindig is egy autóverseny, hogy valaki x vagy y gumin gyorsabb, lassabb pár tizeddel és azt ki tudja autózni. Megjegyzem arról sem igazán beszélt senki, hogy mennyire fos volt megint a 3 keverék, konkrétan még nagyon különbség sem volt, versenyen meg aztán full kaotikus az egész.

Előzmény: candle (880575)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880576

SC táblakor egyből VSC delta időt kell tartani, a közvetlen veszély ezzel elhárul - a szereléshez kell őket összeterelni

Előzmény: candle (880575)
candle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880575

Azért gondolom máshogyan, mert az sc-nél nem számolgathatod, ki és hol áll. Azért küldöd, mert veszély van a pályán. És igen, ezzel elb-szhatod valakinek a versenyét, de az kevésbé gond, minthogy történjen egy baleset. Ha pedig nincs akkora gond, akkor vsc.

 

Nem sajnálom Norristól, mert 1. nem drukkolok perpill senkinek, 2. az élet úgyis visszaadja, 3. nem feltételezem, h szándékosan neki hajlították a teret, mint másoknak. Ugyanakkor, ezzel belenyúltak a versenybe.

 

Egyébként érdekes, h ezen mekkora flame van, pedig a tengerentúlon, mondjuk versenyenként van 3 ilyen szitu.

Előzmény: Inner Circle (880574)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880574

Tipp: azért nem küldték az SC-t rögtön, amikor a döntés megszületett, mert ez Norrist (ahogy írják a kollegák) rettentően megszívatta volna? Minden SC intézkedés "befolyásolja a futamot", akár nem küldik (pedig akár lehetne is, és valaki erre bazírozott), akár küldik, vagy fél perccel korábban vagy később küldik (amihez még mindig minden joga megvan a versenyirányításnak). A legbiztonságosabb és egyben a versenyt a lehető legkevésbé befolyásoló megoldást kell választani, ez pedig lehetőség szerint ne jelentse azt, hogy bármelyik pilóta versenyét tönkreteszi az SC, és különösen ne a versenyben vezetőét. Szétszóródott mezőnynél nehéz üres pályát találni, de ha a a mezőny viszonylag együtt van (mint most is), akkor elég egyszerű a helyzet, az SC jöjjön ki a mezőny után, azaz előtt. Legalább fél perccel előtte, hogy a versenyben vezető tudjon rá reagálni (ne a célegyenesben legyen, vagy közvetlenül előtte).

Mivel az SC már lógott a levegőben és mindenki készült rá, csak a bejelentést várták, nem lett volna kulturált döntés pont Norris elé küldeni az SC-t.

Node még egy érdekességet találtam, élőben nem tűnt fel, és nem tudom hova tenni. Miután kijön az SC jelzés, Norrist várják a boxban, és meg is jelenik a számláló:

Vacakul látszik, de ott van, és pörög is, huszonhárom PERCNÉL tart. PERCNÉL. Ezt így hogy? De Norris nem jön, le is veszik a hülyeséget mutató számlálót. Élőben ott volt? Gondolom igen, de miért? A számlálót nyilván nem Joe indítja saccperkábé, hanem a transzponder automatikusan, de ha Norris nincs a boxban, hogy indulhatott el a számláló? Nem is volt még a boxban a futamon, szóval a régi se maradhatott meg. Lehet, hogy valami rendszerhiba volt, valamiért Norrist a boxban jelezte, csak addig senki se nézett rá. Most igen, nyugodtan kiküldték az SC-t, aztán rájöttek hogy Norris nincs a boxban és megfogták az SC-t?

Előzmény: candle (880568)
Levike Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880573

Ez csak annyit mutat, hogy ha a legzseniálisabb pilóta vagy és éppen jól állnak a csillagok, ettél szerencsesütit és pont a legjobb formádat nyújtod egy olyan futamon amikor kiadja, akkor esetleg nyerhetsz egy rosszabb autóban,

de egyébként jó és tökéletesen versenyképes autó nélkül esélytelen.

Előzmény: 091010 (880572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!