Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880593

biztos nem, Max egy db lukat mondott. a törmelék mennyisége is kb annyi, hátul a seggénél ül le igazán az autó, addig nem karistolta

Előzmény: Bateman (880589)
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880592

Sztem szűkebb volt mint Norris-nál, mivel a Verstappen képen látható SC jelzés abban a pillanatban váltott át VSC-ről SC-re.

Előzmény: Cold Heart (880591)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880591

Es akkor is pont akkor jött a jel, amikor Max atment a celvonalon?

Előzmény: btipus (880590)
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880590

hmm...megnéztem a 2022-s SC szakaszt és most megint azt mondom hogy ki kellett volna érjen, 2022 Verstappen:

eredmény:

 

2024 Norris:

 

Elviekben ki kellett volna érjen hogy ha nem volt késés.

 

 

Előzmény: btipus (880587)
Bateman Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880589

végigszántotta az egész alsó részt.

Előzmény: Hápi Zsák (880586)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 880588

Ha az ott Norris és mögötte az SC, akkor szerintem választ is kaptunk. Az SC ahogy lehetett jött, de ő nem f1-es autó, a boxutca végi kanyart nem tudja úgy bevenni, ráadásul egyértelműen lassabb mint az f1-es autók, annyi történt, hogy rossz ember elé állt, de nem az SC miatt nyert Norris, hanem mert vasárnap ő volt a leggyorsabb.

btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 1 880587

Sok mindent lehet olvasni, nincs egy olyan kamera ahonnan egyértelmű lenne hogy az SC beintésekor rögtön elindult-e az SC. A célvonal viszonylag az elején van a célegyenesnek, és a célvonal után Norris elég komolyat lassult,...amennyiben az SC rögtön elindult úgy ki kellett volna érjen..de egyébként nagyon kevésen múlt, van két pocsék kép Sargeant kamerájából ami pont ránéz a pit kijáratra (csak messze van):

na az a maszat a narancssárga maszat mellett az az SC :DD

 

Necces. Amennyiben valaki azt állítja hogy azonnal elindult és nem ért ki, akkor el kell engedjem a kijelentésemet, mert szoros volt és benne van hogy nem ért volna ki.

 

Előzmény: Cold Heart (880584)
Hápi Zsák Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880586

https://youtu.be/9wiQqcKUahc?t=146

 

a kocsi segge ül rá, látszanak a leszakadó darabkák is.

Előzmény: Bateman (880585)
Bateman Creative Commons License 2024.05.07 -4 0 880585

ez fájhatott.

 

Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880584

ja, így tényleg esélytelennek tűnik, még akkor is, ha el is veszi rögtön. btipus, vélemény? :)

delta idő tartása meg nem kérdés, azt elég komolyan nézik - és ha el is tudnának térni, max Max kerülhetett volna elé, onnan meg meglehet.

Előzmény: NB2 (880583)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880583

Basszus a munkám nem halad ti miattatok :)

https://youtu.be/9wiQqcKUahc?t=208

Elvben időpontra tettem, 3.29-nél látszik, hogy hol állnak az SC-k. Ha tényleg éppen a célvonalon ment át Norris amikor felvillant az SC, nincs az az isten, hogy abban a kőrben be tudott volna jönni az SC Norris elé, vagyis csak a következő kőr marad, akkor tényleg sanszosan be visszajön elsőnek a kerékcsere után, ha mindenki tartja a deltaidőt.

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880582

Nem az SC-ből értesül a pilóta a veszélyről és nem amiatt kerüli el (míg utoléri az SC-t). Egyébként bevett szokás először VSC-zni; eddig nem is gondoltam rá, de ebben is benne lehet, hogy amíg a mezőny megfelelő pozícióba nem ér az SC-hez, addig csak VSC. Volt már, hogy a kommentátorok is csodálkoztak, hogy a tökegyértelmű SC-t miért előzi meg VSC; talán pont ezért, mert igyekeznek kevésbé belenyúlni a futamba.

Előzmény: candle (880575)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880581

Ráadásul ha Max mögé kerül, akkor is jó esélyei lettek volna.

Előzmény: Cold Heart (880579)
091010 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880580

Pedig mclaren-esként sem "örülök" neki, hanem tudomásul veszem. Segítséggel nem kell futamgyőzelem, de ha nem az SC hibája volt, akkor persze minden jó.

Előzmény: NB2 (880577)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880579

ha nem tartja fel az SC a mezőnyt, akkor is megcsinálják simán, 11,5 előnnyel úgy, hogy kb 9 kell hozzá SC mellett, volt 2,5 mp * 20/9 tartalék (felszkélezve versenytempóra), ez konkrétan 5,5 mp tartalék a boxhoz

Előzmény: NB2 (880577)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880578

jah én is örültem neki, mert kell a forma1-nek az újdonság és Norrisnak már iszonyat kijárt a győzelem

Előzmény: NB2 (880577)
NB2 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880577

Nem flame van belőle, de azért azt te is elismerheted, hogy orbitális hiba volt, mert iszonyat feltartotta a mezőnyt, konkrétan Norris röhögve megcsinálta a kerékcserét. Mondom ezt úgy, hogy 1. lehet ha egy kőrrel később jön az SC, akkor is bejön az elejére 2. annyira gyors volt, ha ott vissza is esik a 3.-4. helyre, lehet onnan is nyer. Egyedül akkor nem nyer, ha bejön rögtön elé, mikor kiírták az SC-t. Megjegyzem itt most azért fogadja el mindenki, mert a holland vesztett rajta és Norris meg nyert vele. Ha ez fordítva történik a Hami kommandó itt hisztizne hónapokon át, hogy megint a hollandnak kedveznek.

Egyébként én ezért is utálom az amerikai agyon sárgázott versenyeket, mert teljesen megöli a taktikát és eltörli az adott kiautózott különbségeket. Márpedig nekem arról szólt mindig is egy autóverseny, hogy valaki x vagy y gumin gyorsabb, lassabb pár tizeddel és azt ki tudja autózni. Megjegyzem arról sem igazán beszélt senki, hogy mennyire fos volt megint a 3 keverék, konkrétan még nagyon különbség sem volt, versenyen meg aztán full kaotikus az egész.

Előzmény: candle (880575)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880576

SC táblakor egyből VSC delta időt kell tartani, a közvetlen veszély ezzel elhárul - a szereléshez kell őket összeterelni

Előzmény: candle (880575)
candle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880575

Azért gondolom máshogyan, mert az sc-nél nem számolgathatod, ki és hol áll. Azért küldöd, mert veszély van a pályán. És igen, ezzel elb-szhatod valakinek a versenyét, de az kevésbé gond, minthogy történjen egy baleset. Ha pedig nincs akkora gond, akkor vsc.

 

Nem sajnálom Norristól, mert 1. nem drukkolok perpill senkinek, 2. az élet úgyis visszaadja, 3. nem feltételezem, h szándékosan neki hajlították a teret, mint másoknak. Ugyanakkor, ezzel belenyúltak a versenybe.

 

Egyébként érdekes, h ezen mekkora flame van, pedig a tengerentúlon, mondjuk versenyenként van 3 ilyen szitu.

Előzmény: Inner Circle (880574)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880574

Tipp: azért nem küldték az SC-t rögtön, amikor a döntés megszületett, mert ez Norrist (ahogy írják a kollegák) rettentően megszívatta volna? Minden SC intézkedés "befolyásolja a futamot", akár nem küldik (pedig akár lehetne is, és valaki erre bazírozott), akár küldik, vagy fél perccel korábban vagy később küldik (amihez még mindig minden joga megvan a versenyirányításnak). A legbiztonságosabb és egyben a versenyt a lehető legkevésbé befolyásoló megoldást kell választani, ez pedig lehetőség szerint ne jelentse azt, hogy bármelyik pilóta versenyét tönkreteszi az SC, és különösen ne a versenyben vezetőét. Szétszóródott mezőnynél nehéz üres pályát találni, de ha a a mezőny viszonylag együtt van (mint most is), akkor elég egyszerű a helyzet, az SC jöjjön ki a mezőny után, azaz előtt. Legalább fél perccel előtte, hogy a versenyben vezető tudjon rá reagálni (ne a célegyenesben legyen, vagy közvetlenül előtte).

Mivel az SC már lógott a levegőben és mindenki készült rá, csak a bejelentést várták, nem lett volna kulturált döntés pont Norris elé küldeni az SC-t.

Node még egy érdekességet találtam, élőben nem tűnt fel, és nem tudom hova tenni. Miután kijön az SC jelzés, Norrist várják a boxban, és meg is jelenik a számláló:

Vacakul látszik, de ott van, és pörög is, huszonhárom PERCNÉL tart. PERCNÉL. Ezt így hogy? De Norris nem jön, le is veszik a hülyeséget mutató számlálót. Élőben ott volt? Gondolom igen, de miért? A számlálót nyilván nem Joe indítja saccperkábé, hanem a transzponder automatikusan, de ha Norris nincs a boxban, hogy indulhatott el a számláló? Nem is volt még a boxban a futamon, szóval a régi se maradhatott meg. Lehet, hogy valami rendszerhiba volt, valamiért Norrist a boxban jelezte, csak addig senki se nézett rá. Most igen, nyugodtan kiküldték az SC-t, aztán rájöttek hogy Norris nincs a boxban és megfogták az SC-t?

Előzmény: candle (880568)
Levike Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880573

Ez csak annyit mutat, hogy ha a legzseniálisabb pilóta vagy és éppen jól állnak a csillagok, ettél szerencsesütit és pont a legjobb formádat nyújtod egy olyan futamon amikor kiadja, akkor esetleg nyerhetsz egy rosszabb autóban,

de egyébként jó és tökéletesen versenyképes autó nélkül esélytelen.

Előzmény: 091010 (880572)
091010 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880572

Közben az Index lehozta a statot:

 

 

Valami ilyesmire számítottam, hogy messze nem Lando a "legrosszabb". Gondolom Rosberg sem hittem az 50-80. futam után, hogy valaha nemcsak győztes, hanem világbajnok lesz? Így nem csoda, hogy visszavonult.

shu14 Creative Commons License 2024.05.07 -5 1 880571

Azért Norris rendre dobálja el az időmérőit vagy a rajtjait, tavaly Katarban pl. simán övék volt a legjobb autó az egyedi gumiszabályok miatt, erre betlizik a kvalin, ahogy azóta (s azelőtt, ld. 21 Spa, Szocsi, 23 Barcelona) többször is. Ez azért a Marko/virsli páros ellen kevés azonos technikával is.

Előzmény: Bateman (880561)
candle Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 880570

Ebben igazad van, csak a gát átszakadásával, hátha tudná csökkenteni a különbséget saját maga és ver között, h legalább legyen esélyük csinálni egy olyan autót, amivel megszorongathatja.

Bár Norris szerintem az új gen legígéretesebb tagja, de még messza van vertől.

Előzmény: Cold Heart (880559)
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880569

Igen, ha kijön az aktuális első, azaz Norris elé akkor Norris futama sokkal rosszabbul jön ki, de sokkal mivel mögötte bárki kiállhatott, ahogy ki is állt. Viszont ő végigmegy egy kört az SC mögött és aztán áll ki, ami azt jelenti hogy brutálisan visszaesik, és mindenkinek előtte egy friss vagy vállalható gumija van még (hiszen azért nem áll ki SC alatt), valszeg visszajön hiszen gyors volt, de sztem max Hamilton elé....de még abban sem vagyok biztos.

Előzmény: Cold Heart (880567)
candle Creative Commons License 2024.05.07 0 1 880568

Az a furcsa, h ilyen volt már a történelemben, nem értem, most miért nem így csinálták.

Előzmény: Mlle. Grenelle (880557)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880567

na, ez a része nem volt tiszta, hogy ki is érhetett volna elé

nem tudom akkor, mire vártak

de igazából jobb is így, ott iszonyatosan megszivatta volna Norrist az egész

Előzmény: btipus (880565)
091010 Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 880566

Remélem, a FIA el fogja.

 

Egyébként ez ennyire ritka, hogy nincs mögötte elméleti rész?

Előzmény: Cold Heart (880564)
btipus Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880565

Valami kommunikációs hiba lehetett, mert elég ideje lett volna kihajtani az SC-nek Norris elé...a közvetítésben akkor tették ki az SC jelzést amikor már Norris a célegyenesben volt.

 

 

Még így is ki kellett volna érjen mivel a célvonal után már az 1 szektorban van, és Norris el is vette. a pit kijárat pedig az első kanyar után jött...Norris egyébként nagyon lelassított ott de ugye az SC nem jött ezért továbbment, mindent jól csinált.

A rádióját hallgatva egyébként a csapat már visszafordító féktávján szolt neki hogy SC.

Sztem ezt elkeffentették az FIA-nál, talán majd jön rá egy megfelelő magyarázat, elvileg az SC menetkészen áll a pit kijáratnál

Előzmény: 091010 (880563)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.07 0 0 880564

de ki ismert el itt befolyásoló tévedést?

 

miért kellett volna kiérni elég, amikor már a célvonalon haladt át éppen, amikor döntöttek az SC beküldéséről?

Előzmény: 091010 (880563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!