Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hufnágel Creative Commons License 2000.05.28 0 0 14
Én pár évvel ezelőtt vezettem jó darabig platós verziót.Tapasztalataim szerint óvatos vezetéssel és jó beállítással 11-13 literrel ki lehetett vele jönni.(Ennek fele rakott!)Terep:veri a Nivát még a platós változat is,pedig nincs benne diffizár,viszont a fogyasztás elképzelhetetlen magasságokba tud emelkedni.Az olajat eszi és megállíthatatlanul szórja is.Kényelmetlen és lassú, javításigényes.Esetleges motorcseréhez dieselt javaslok.Most ennyi.Konkrét kérdésekkel esetleg keress meg.
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.26 0 0 13
Nem is versenyre kell vele menni, de mindennapos használatra elég. Ha kevés az erő, ott a felező. Ha sűrűn jár az ember terepen, a mindennapos használat során úgyse megy bele a dagonyába, ha ki tudja kerülni.
Előzmény: Macimedve (12)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.26 0 0 12
Nem hinném, hogy az UAZ 1200-es LADA motorral meg tud mozdulni terepen.
Előzmény: Riff-Raff (11)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.26 0 0 11
72 LE, ha jól emlékszem. A Volgában meg 95. De a szögletes Volgának volt egy újabb változata is, abban nem tudom, hogy milyen motor volt/van, de tartok tőle, hogy ugyanaz. Csak lehet, hogy másik porlasztóval. De úgy rémlik, hogy még a benzines GAZellában is ez a motor van. Az oroszok nem bonyolítják túl a dolgokat, ez határozott előnyük. :-)
Azt lefelejtettem, hogy a GAZ 69 az 1200-as motorral 8 litert fogyasztott országúton, és ebbe belefért a 80-as tempó is. Azért ez elég jelentős különbség ahhoz, hogy megérje a motorcsere. Főleg úgy, hogy még megbízhatóbb is.
Előzmény: Macimedve (9)
dedus Creative Commons License 2000.05.26 0 0 10
Azt hiszem,én vagyok az egyetlen ember a földön,akinek 19 évesen az első kocsija egy UAZ 469-b volt.Igazából azért vettem,hogy ponyva nélkül járjak vele a Balcsira.Az első szarráázás után ez a szempont háttérbe szorult.Az enyém százon 17 litert fogyasztott 86-osból,és 8 litert Botond olajból.

dedus

Macimedve Creative Commons License 2000.05.25 0 0 9
A 452-est nem ismerem közelebbről.
A 469-ben 2445 ccm-es négyhengeres Volga motor van. A hetvenvalahány lóerős. (A Volgában volt 100 körüli is)
Előzmény: Riff-Raff (8)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.25 0 0 8
Azt nem tudom, hogy a palackos PB gáz most mennyivel olcsóbb, mint a kútnál tankolt, de korábban leginkább azzal érte meg, csak azt ugye mindig otthon kell átfejteni a tartályba. A kisebb teljesítmény nem jelent nagy gondot, unokatesóm egyik GAZ 69-esében 1200-as Lada motor volt, és az is vitte remekül, nem hiszem, hogy az UAZ motor gázzal ennél gyöngébb lenne.
A 452-es UAZ fogyasztása elvileg 14 liter, ez nyilván aszfaltra vonatkozik, de tudtommal ugyanaz a motor van a 469-esben is. Persze lehet, hogy ehhez már elég könnyű láb kell.

"Kár, hogy nem értek jobban a zereléshez..."
Márpedig ahhoz érteni kell. Jobb, ha előre felkészülsz, hogy az UAZ rengeteg törődést igényel, mert naponta-hetente jön majd elő ezernyi kisebb-nagyobb szir-szar hiba, különösen akkor, ha nem is kíméled. Épp ezért nem éri meg szerelőhöz hurcolászni, még időben sem, legföljebb ha kapásból kettőt veszel, és amíg az egyik a szerelőnél van, addig használod a másikat. :-) Meg azért se, mert korántsem biztos, hogy a javítás után megjavul. Ha mondjuk szivárog az olaj valamelyik hídból, nem kell arra számítani, hogy a szimmering cseréje után nem fog: egy hét után ugyanúgy szivárog majd. Szóval itt fölösleges arra számítani, hogy "ha valamit megjavítok, akkor az jó lesz", és ez sokszor nem is a szerelőn múlik.

Előzmény: dzsodzso (6)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.25 0 0 7
Gázból egy kicsit több kell mint benzinből, meg valamivel csökken a teljesítmény is. Legálisan is be lehet építeni.

Egyébként a Földhivataloknak volt sok UAZuk, ők azért főleg közúton meg esetleg földúton használták, ritkán kellett az elejét bekapcsolni. A közúti norma 17 liter volt ha jól emlékszem, erre kapták a terepszorzókat.
Nagyon óvatosan hajtva (~50 aszfalton)szokott is maradni a sofőröknek.

Előzmény: dzsodzso (6)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.25 0 0 6
Kár, hogy nem értek jobban a zereléshez...
Az uncsitesómé gázzal is megy. Úgy hogy jön ki a fogyasztás? Legális az?
És szerintek mennyibe fájna egy ilyen kocsi. Tudnám szeretni!
Lehet, hogy idegesítő ez a hobbilelkesedés, de új kocsira nincs pénzem, az UAZ meg nagyon tetszik!
Macimedve Creative Commons License 2000.05.25 0 0 5
Nekem is főleg katonai tapasztalataim vannak, kb. 10000 km, nagyrészt terepen, 84-ből. Ez egy hiradós kocsi volt, fullra megpakolva rádióval meg aksival. Követtük vele terepen a tankokat, a pizsamás a mi rádióinkon ordítozott velük.

Szóval a fogyasztása horrorisztikus volt, esetenként 50 l környékén is járt. Ebben benne van a viszonylag gyakori egyhelyben állás is, mikor a rádióaksik töltése miatt muszály volt a motort járatni. (Volt egy plusz generátor a motoron, meg még egy külön benzinmotoros aggregátor is, amit rövid megállásoknál nincs idő kitelepíteni)Gondolom rádiók nélkül (súly+töltés) 30 literrel meg lehetne úszni. (Normálbenzin bőven elég)

Stabil robosztus autó, merev hidakkal, kapcsolható első agyakkal, igénytelen, slaggal takarítható belsővel.
Ablak nem nyitható, ami terepen elég nagy gond, csak villáskulccsal lehet a keretet leszerelni. Zárni lehetett, már amennyiben egy ponyvás autónál ez számít. Bukócső nincs rajta, bukfencnél gond lehet. Ha valaki terepezni akar vele, feltétlenül meg kell csinálni.

Nagyon hiányzik a difizár, ami gyárilag nincs benne. Emiatt pl. télen napközben mikor a fagyott föld teteje megolvad és pár centi sár keletkezik, a merev tengelyeivel szint tehetetlen. Egy kis bucka, és már lehet is kínlódni, mert elforognak a kerekek. Ugyanez jégen is. Az OFF ROAD topicban ajánlanak hozzá utólagos difizárat, ez mindenképpen kell bele.

A motor egyébként is elég megbízhatatlan, valami mindig elszabadul benne. Szerelni is elég sz@r, a csavarok pillanatok alatt berohadnak, aztán jön a hidegvágó+kalapács.
Szoktak bele w123-as Merci dízelt rakni, de variálni kell a kartellal, mert az a moci nem bírja a dőlést, a szívócső nem ér bele az olajba, és elmegy a kenés.
Más motort is láttam már UAZ-ban, pl. ARO-t is, de az meg nem szívesen indul hidegben.

Most ennyi jutott eszembe.

Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.25 0 0 4
Nekem az a véleményem, hogy aki terepjárót akar, az ne nyafogjon, hogy ráz, meg kényelmetlen, mert ez vele jár. Lehet bele másik ülést tenni akár, ha nem tetszik a vasülés, de azt meg macerásabb pucolni, ha csupa sár lesz. A fogyasztása ugyan nem kevés az UAZ-nak, de lehet hajtani gázzal, vagy lehet bele tenni másik motort. Szokás bele tenni Lada motort (1200-1600), Zukot, de lehet Aro vagy Avia motort is, ha Dieselt akar az ember.
Én is UAZ-t akarok majd magamnak, csak én egy 452-t, azt lehet zárni is. Én személy szerint az Aro motort részesítem előnyben, a Diesel legalább a víz alatt is megy.
Ami az alkatrészeket illeti, nem valószínű, hogy olyan rossz lenne az utánpótlás, unokatesómnak a GAZ 69-cel sincsenek efféle gondjai. Az viszont biztos, hogy javítani leginkább házilag érdemes, mert egyszerűen nem éri meg annyit költeni szerelőre. De ez nyilván attól is függ, hogy ki hogyan használja.
Zstmb Creative Commons License 2000.05.24 0 0 3
Sziasztok!

Nekem van egy két UAZ os tapasztalatom. Ha gondoljátok megosztom veletek. Nemrég szereltem le, így volt szerencsém UAZ-t vezetni, illetve nap mint nap járni vele.A tapasztalatok a következők: Nagyon pattog, kényelmetlen, nem lehet letekerni az ablakot, fogyasztása nálunk 30l/100 km de mi keményen nyomtuk neki és hegynek fölfelé mászkáltunk vele, illetve egy kis város is volt benne.Pozítiv, hogy még télen sem tudtuk elakasztani! Ahol a Pajero nem ment fel ott mi az UAZ-zal lazán.Igénytelen, nem zárható, nincs alkatrész utánpótlás, rossz szerelni. De vezetni poén! Ha van kérdésetek írjatok nyugodtan...
Na Sziasztok!

Macimedve Creative Commons License 2000.05.24 0 0 2
Gallonban kb. ok. (terepen)
Előzmény: dzsodzso (1)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.24 0 0 1
Én 10-et hallottam. Mindenki hazudik?
Előzmény: Macimedve (0)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.24 0 0 0
"Amióta megláttuk, akarunk egy UAZ-t. "

Ha majd tankolsz bele, akkor elmúlik.

Előzmény: dzsodzso (-)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.24 0 0 topiknyitó
Amióta megláttuk, akarunk egy UAZ-t.
De nem akarunk rá félmilát, mert nincs annyink.
Van esély?
Avagy nincs?
Amióta megláttuk, akarunk egy UAZ-t.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!