Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348092

Igazad van! Üzletileg nem érné meg senkinek, de közszolgáltatásként szívesen vennénk! :-)

Előzmény: MXP--1991 (348091)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 348091

A 200E egy dolgozói járat, amely pluszban kiszolgálja azokat akik Dél és Kelet Pestről repülnek, meg azokat a honfitársainkat akik a 6000 Ft os repülőjegy mellé nem akarnak 2000 Ft os buszjegyet is venni ha már egyszer van berletuk. Senki sem fogja fejleszteni a 200 E buszokat, ha egyszer a 100 E hozza a bevételt. És ez igy is van jól. 

Előzmény: altenberger (348090)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -2 1 348090

Tehát 2032-ig jócskán megérné a 200E és a M3 átszállás komfortosítása! (középperonos átszállás)

Előzmény: MXP--1991 (348089)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 348089

Jelenleg semmilyen vasút nem indokolt. De. Az állam nem véletlenül akarja megvásárolni a repülőteret. 2030-32 ig a maxi Dubaj mellet itt fog megvalósulni a legnagyobb építkezési beruházás. A reptér vásárlás lényege, hogy a " megfelelő nemzeti baráti" cégek legyenek a kivitelező. A jelenlegi tulajdonos egy éve beadta az engedélyeket, csak nem foglalkoznak vele. Előbb meg fog épülni az egyes terminál elé egy épület, és a Wizzair járatok egy része ide költözik. Utána kezdik a hármas terminál építkezést. Mire ez kész lesz 2032 re a jelenlegi 17 milliós évi utasszám 30 millió fölé nyomása lesz a cél. 30 millió feletti éves utasszám viszont már indokolni fogja a reptéri vasút jogosultságát, ha csak nem akarunk 3 percenként indítani a 100 as buszokat a csúcs terheléses időszakokban.

trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 -4 1 348088

Akkor marad közfelkiáltás mint jogi forma.

 

valaki bedob egy ötletet (Libegőt a Kucorgótól- Alberfalvára) a többiek ere fellelkesülnek és röpke 4=négy perc alatt megszavazzák.

 

 

Előzmény: Il Leone (348086)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 0 8 348087

Én hetente repülők, a " fogadó bizottságok" ideje már elmúlt. Egy teli 240 utasból álló gépre jó ha kijön 20-30 ismerős összesen a 240 főre. A repülés ma már tömegközlekedés, olyan mint a busz vagy a villamos. Mindenki számára megfizethető árú olcsó utazás.

Előzmény: somytomy (348067)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348086

Nem tiltja semmi (még).

 

Viszont nem is tudod megmérni rendesen, mivel a mérési ponton nem fogod tudni eldönteni, hogy utas, vagy reptéri dolgozó az akit megszámoltál, de ezt is meg lehet oldani, csakhogy erre senki nem fog és akar áldozni egyetlen fillért sem, és munkaerőt is nagyon nehéz lenne rá összeszedni.

Előzmény: trizs77 (348085)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348085

Tiltja valamilyen törvény, hogy reptér működési területén kívül 1 méterrel ugyanezt megmérje az állam vagy főváros?

 

mondjuk pár száz milliárdot elkölteni arra, hogy :

      - biztosan fontos dolog lehet,

      - máshol is van,

      - nem tudjuk az adatokat de ha megépítjük majd kiderül

hozzá állás számomra nem szimpatikus.

 

 

 

 

Előzmény: Il Leone (348083)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348084

persze... lehet, kellene egy különadó a repterek közelében beszedett parkolási díjakra, amit a reptéri tömegközlekedés fejlesztésére fordítanak.

Előzmény: Il Leone (348083)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348083

Nekünk nincs, de konkrétan a reptér üzemeltetőjének nagyon pontos adatai vannak évekre visszamenőleg elég részletes bontásban.

 

A repülőtér jelenlegi üzemeltetője érdekelt abban, hogy ezek a számok csak az ő birtokában legyen meg, illetve néhány szereplő ismerhesse meg, akiknek szükségük van erre, mások számára ezt üzleti titokként kezelik.

Előzmény: trizs77 (348074)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 5 348082

Erről van szó. De ezt már tisztáztuk egy párszor. A döntéshozói szinten senkit nem érdekel az utasszám. Felesleges ezt minden nap újra beírni. 

Megjegyzem, még a társadalom jelentős része, még az is lehet, hogy többsége, is úgy gondolja, hogy kell a reptérre egy modern vasút, hogy a hazánkba látogató külföldiek azt lássák - megintcsak teljesen függetlenül az utasszámtól. 

Előzmény: trizs77 (348074)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.02 0 5 348081

Ha nem is elhanyagolható, de amíg 30-40 éve a repülőutak nagy része olyan volt, hogy az induló és érkező rokont kikísérte a retyerutya, ma a fapadosok dominálnak, amelyek kb olyanok, mint a hatos villamos, ahová szintén nem kíséri ki a rokonság az utazót.

Előzmény: somytomy (348067)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348080

"Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz." Mondta Gulyás Gergely.

Előzmény: rezignált (348077)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348079

A svájciaknak van "saját" nyelvük, a Schwyzerdütsch, de a "hivatalos" a hoch deutsch. Az utóbbi beszélője nem (feltétlenül) érti az előbbi beszélőjét.

Előzmény: gallo (348075)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 3 348078

NAGYON OFF

 

A szerbek, horvátok, bosnyákok, montenegróiak másképp oldották meg: ott a helyi nyelv a hivatalos, nem a "Közép-délszláv diarendszer" :-)

Előzmény: gallo (348075)
rezignált Creative Commons License 2024.05.02 -1 4 348077

"vesz" = "költségvetési forrásból megvetet", nem?

 

ami azért nem teljesen ugyanaz

Előzmény: altenberger (348076)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348076

"Fogalmuk sincs,  hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel,"

 

Erről kb. van fogalmunk, de ebből nem következik a jövőre nézve semmi.

 

Amúgy a pénz beszél: A Maxi Dubaj szeretne egy saját reptéri vasutat, mert csak, ezért vesz egyet.

Így megy ez.

 

Szerintem is van költséghatékonyabb megoldás, de nem ez a kérdés.

Előzmény: trizs77 (348074)
gallo Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348075

"ott is egy szomszédos ország nyelve a(z egyik) hivatalos nyelv,"

 

Nem is egy (szomszédos ország), hanem rögtön három. Fr, It, De.

Előzmény: altenberger (348073)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 -7 1 348074

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Tudatlanság, a tudatlanok ellen.

 

Építsünk gyorsan valamit 300 milliárdért mert a szomszédnak is van és olyan szépen mutat.

 

Mint a '70-es évek első 5-6 éve mikor fél Magyarország - falun - kovácsoltvas kerítést építtetett, nem azért mert kellett hanem azért mert már majdnem mindenkinek van a faluban csak épp nekünk nincs.

 

Fogalmuk sincs,  hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel, de építsünk ezt vagy azt mert a zöld mezőben mily szépen mutat a...................

altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348073

Akkor ez olyan, mint Svájcban: ott is egy szomszédos ország nyelve a(z egyik) hivatalos nyelv, nem a helyben beszélt változat! :-) 

Amúgy a vallon francia is más, mint a franciaországi.

Előzmény: attus germanicus (348071)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348072

Középiskolai fizikatanárom szavai jutnak eszembe: egy kisérlet nem kisérlet.

Amúgy, ha konkrét mintavétel adata nem stimmel, vagy legalábbis nem azt méri ami a cél, azt természeresen érdemes szóvá tenni.

Előzmény: altenberger (348068)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348071

OFF

A flamand az holland, egy holland tájszólás. Flandria hivatalos nyelve a flamand törvények szerint is a holland, a brüsszeli fővárosi régióé pedig a holland és a francia. 

Előzmény: altenberger (348070)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348070

A flamandra gondolsz (hangzásra lágyabb, mint a holland)

Előzmény: attus germanicus (348069)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348069

Nem, ez Vallónia, itt a holland nyelv be van tiltva :-) 

Előzmény: NAR (348062)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348068

Egy hamis mintavételből számolt átlag rosszabb, mint egy intelligens vélelem. Tapasztalat.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348066)
somytomy Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348067

Azért szerintem elég sok embernek még most is esemény egy külföldi utazás önmagában, nem hogy a repülés. Meg nyilván nem statisztika, de pl. Amerikába szakadt tesómék ha hazajönnek, az itthoniak közül mindenki kimegy elé, aki kicsit is ráér. Három légi utas elé tíz-tizenkét embernyi fogadóbizottság tud összejönni. Nem mernék számot tippelni, hogy mennyivel többen utaznak a reptér felé/felől a földön, mint levegőben, de szerintem nem elhanyagolható, kíváncsi lennék, hogy bárki mért-e ilyesmit valaha

Előzmény: Grgabácsi (348061)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348066

Nem tök mindegy: a mért adat sokkal többet ér, mint a vélelmezett.

Előzmény: altenberger (348065)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348065

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

Nem tök mindegy a vélelmezett átlag?

Teljesen megsaccolhatatlan a valós igény, ezt az élet írja (sportesemények, valuta árfolyam változásból eredő érdeklődés, COVID, bármi.)

Előzmény: trizs77 (348024)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348064

"Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben?"

 

Tudom, hogy meglepően hangzik ebben a körben, de szerintem az utasok 95%-a észre se venné/le sem sz*rná. :-)

Legyen ez a szolgáltató/megrendelő (?) problémája!

Előzmény: 18-09 (348057)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348063

A nagy repülőtéri foglalkoztatók kb. 1500 dolgozót alkalmaznak, hasonló nagyságrendben lehet még mindenféle kisebb cégeké, illetve a légitársaságok alkalmazottai.

Utasból meg van napi átlag negyvenezer.

Előzmény: Grgabácsi (348061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!