A 200E egy dolgozói járat, amely pluszban kiszolgálja azokat akik Dél és Kelet Pestről repülnek, meg azokat a honfitársainkat akik a 6000 Ft os repülőjegy mellé nem akarnak 2000 Ft os buszjegyet is venni ha már egyszer van berletuk. Senki sem fogja fejleszteni a 200 E buszokat, ha egyszer a 100 E hozza a bevételt. És ez igy is van jól.
Jelenleg semmilyen vasút nem indokolt. De. Az állam nem véletlenül akarja megvásárolni a repülőteret. 2030-32 ig a maxi Dubaj mellet itt fog megvalósulni a legnagyobb építkezési beruházás. A reptér vásárlás lényege, hogy a " megfelelő nemzeti baráti" cégek legyenek a kivitelező. A jelenlegi tulajdonos egy éve beadta az engedélyeket, csak nem foglalkoznak vele. Előbb meg fog épülni az egyes terminál elé egy épület, és a Wizzair járatok egy része ide költözik. Utána kezdik a hármas terminál építkezést. Mire ez kész lesz 2032 re a jelenlegi 17 milliós évi utasszám 30 millió fölé nyomása lesz a cél. 30 millió feletti éves utasszám viszont már indokolni fogja a reptéri vasút jogosultságát, ha csak nem akarunk 3 percenként indítani a 100 as buszokat a csúcs terheléses időszakokban.
Én hetente repülők, a " fogadó bizottságok" ideje már elmúlt. Egy teli 240 utasból álló gépre jó ha kijön 20-30 ismerős összesen a 240 főre. A repülés ma már tömegközlekedés, olyan mint a busz vagy a villamos. Mindenki számára megfizethető árú olcsó utazás.
Viszont nem is tudod megmérni rendesen, mivel a mérési ponton nem fogod tudni eldönteni, hogy utas, vagy reptéri dolgozó az akit megszámoltál, de ezt is meg lehet oldani, csakhogy erre senki nem fog és akar áldozni egyetlen fillért sem, és munkaerőt is nagyon nehéz lenne rá összeszedni.
Nekünk nincs, de konkrétan a reptér üzemeltetőjének nagyon pontos adatai vannak évekre visszamenőleg elég részletes bontásban.
A repülőtér jelenlegi üzemeltetője érdekelt abban, hogy ezek a számok csak az ő birtokában legyen meg, illetve néhány szereplő ismerhesse meg, akiknek szükségük van erre, mások számára ezt üzleti titokként kezelik.
Erről van szó. De ezt már tisztáztuk egy párszor. A döntéshozói szinten senkit nem érdekel az utasszám. Felesleges ezt minden nap újra beírni.
Megjegyzem, még a társadalom jelentős része, még az is lehet, hogy többsége, is úgy gondolja, hogy kell a reptérre egy modern vasút, hogy a hazánkba látogató külföldiek azt lássák - megintcsak teljesen függetlenül az utasszámtól.
Ha nem is elhanyagolható, de amíg 30-40 éve a repülőutak nagy része olyan volt, hogy az induló és érkező rokont kikísérte a retyerutya, ma a fapadosok dominálnak, amelyek kb olyanok, mint a hatos villamos, ahová szintén nem kíséri ki a rokonság az utazót.
Építsünk gyorsan valamit 300 milliárdért mert a szomszédnak is van és olyan szépen mutat.
Mint a '70-es évek első 5-6 éve mikor fél Magyarország - falun - kovácsoltvas kerítést építtetett, nem azért mert kellett hanem azért mert már majdnem mindenkinek van a faluban csak épp nekünk nincs.
Fogalmuk sincs, hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel, de építsünk ezt vagy azt mert a zöld mezőben mily szépen mutat a...................
A flamand az holland, egy holland tájszólás. Flandria hivatalos nyelve a flamand törvények szerint is a holland, a brüsszeli fővárosi régióé pedig a holland és a francia.
Azért szerintem elég sok embernek még most is esemény egy külföldi utazás önmagában, nem hogy a repülés. Meg nyilván nem statisztika, de pl. Amerikába szakadt tesómék ha hazajönnek, az itthoniak közül mindenki kimegy elé, aki kicsit is ráér. Három légi utas elé tíz-tizenkét embernyi fogadóbizottság tud összejönni. Nem mernék számot tippelni, hogy mennyivel többen utaznak a reptér felé/felől a földön, mint levegőben, de szerintem nem elhanyagolható, kíváncsi lennék, hogy bárki mért-e ilyesmit valaha
A nagy repülőtéri foglalkoztatók kb. 1500 dolgozót alkalmaznak, hasonló nagyságrendben lehet még mindenféle kisebb cégeké, illetve a légitársaságok alkalmazottai.