Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 -4 1 348088

Akkor marad közfelkiáltás mint jogi forma.

 

valaki bedob egy ötletet (Libegőt a Kucorgótól- Alberfalvára) a többiek ere fellelkesülnek és röpke 4=négy perc alatt megszavazzák.

 

 

Előzmény: Il Leone (348086)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.02 0 8 348087

Én hetente repülők, a " fogadó bizottságok" ideje már elmúlt. Egy teli 240 utasból álló gépre jó ha kijön 20-30 ismerős összesen a 240 főre. A repülés ma már tömegközlekedés, olyan mint a busz vagy a villamos. Mindenki számára megfizethető árú olcsó utazás.

Előzmény: somytomy (348067)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348086

Nem tiltja semmi (még).

 

Viszont nem is tudod megmérni rendesen, mivel a mérési ponton nem fogod tudni eldönteni, hogy utas, vagy reptéri dolgozó az akit megszámoltál, de ezt is meg lehet oldani, csakhogy erre senki nem fog és akar áldozni egyetlen fillért sem, és munkaerőt is nagyon nehéz lenne rá összeszedni.

Előzmény: trizs77 (348085)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348085

Tiltja valamilyen törvény, hogy reptér működési területén kívül 1 méterrel ugyanezt megmérje az állam vagy főváros?

 

mondjuk pár száz milliárdot elkölteni arra, hogy :

      - biztosan fontos dolog lehet,

      - máshol is van,

      - nem tudjuk az adatokat de ha megépítjük majd kiderül

hozzá állás számomra nem szimpatikus.

 

 

 

 

Előzmény: Il Leone (348083)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348084

persze... lehet, kellene egy különadó a repterek közelében beszedett parkolási díjakra, amit a reptéri tömegközlekedés fejlesztésére fordítanak.

Előzmény: Il Leone (348083)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348083

Nekünk nincs, de konkrétan a reptér üzemeltetőjének nagyon pontos adatai vannak évekre visszamenőleg elég részletes bontásban.

 

A repülőtér jelenlegi üzemeltetője érdekelt abban, hogy ezek a számok csak az ő birtokában legyen meg, illetve néhány szereplő ismerhesse meg, akiknek szükségük van erre, mások számára ezt üzleti titokként kezelik.

Előzmény: trizs77 (348074)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 5 348082

Erről van szó. De ezt már tisztáztuk egy párszor. A döntéshozói szinten senkit nem érdekel az utasszám. Felesleges ezt minden nap újra beírni. 

Megjegyzem, még a társadalom jelentős része, még az is lehet, hogy többsége, is úgy gondolja, hogy kell a reptérre egy modern vasút, hogy a hazánkba látogató külföldiek azt lássák - megintcsak teljesen függetlenül az utasszámtól. 

Előzmény: trizs77 (348074)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.02 0 5 348081

Ha nem is elhanyagolható, de amíg 30-40 éve a repülőutak nagy része olyan volt, hogy az induló és érkező rokont kikísérte a retyerutya, ma a fapadosok dominálnak, amelyek kb olyanok, mint a hatos villamos, ahová szintén nem kíséri ki a rokonság az utazót.

Előzmény: somytomy (348067)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348080

"Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz." Mondta Gulyás Gergely.

Előzmény: rezignált (348077)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348079

A svájciaknak van "saját" nyelvük, a Schwyzerdütsch, de a "hivatalos" a hoch deutsch. Az utóbbi beszélője nem (feltétlenül) érti az előbbi beszélőjét.

Előzmény: gallo (348075)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 3 348078

NAGYON OFF

 

A szerbek, horvátok, bosnyákok, montenegróiak másképp oldották meg: ott a helyi nyelv a hivatalos, nem a "Közép-délszláv diarendszer" :-)

Előzmény: gallo (348075)
rezignált Creative Commons License 2024.05.02 -1 4 348077

"vesz" = "költségvetési forrásból megvetet", nem?

 

ami azért nem teljesen ugyanaz

Előzmény: altenberger (348076)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348076

"Fogalmuk sincs,  hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel,"

 

Erről kb. van fogalmunk, de ebből nem következik a jövőre nézve semmi.

 

Amúgy a pénz beszél: A Maxi Dubaj szeretne egy saját reptéri vasutat, mert csak, ezért vesz egyet.

Így megy ez.

 

Szerintem is van költséghatékonyabb megoldás, de nem ez a kérdés.

Előzmény: trizs77 (348074)
gallo Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348075

"ott is egy szomszédos ország nyelve a(z egyik) hivatalos nyelv,"

 

Nem is egy (szomszédos ország), hanem rögtön három. Fr, It, De.

Előzmény: altenberger (348073)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 -7 1 348074

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Tudatlanság, a tudatlanok ellen.

 

Építsünk gyorsan valamit 300 milliárdért mert a szomszédnak is van és olyan szépen mutat.

 

Mint a '70-es évek első 5-6 éve mikor fél Magyarország - falun - kovácsoltvas kerítést építtetett, nem azért mert kellett hanem azért mert már majdnem mindenkinek van a faluban csak épp nekünk nincs.

 

Fogalmuk sincs,  hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel, de építsünk ezt vagy azt mert a zöld mezőben mily szépen mutat a...................

altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348073

Akkor ez olyan, mint Svájcban: ott is egy szomszédos ország nyelve a(z egyik) hivatalos nyelv, nem a helyben beszélt változat! :-) 

Amúgy a vallon francia is más, mint a franciaországi.

Előzmény: attus germanicus (348071)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348072

Középiskolai fizikatanárom szavai jutnak eszembe: egy kisérlet nem kisérlet.

Amúgy, ha konkrét mintavétel adata nem stimmel, vagy legalábbis nem azt méri ami a cél, azt természeresen érdemes szóvá tenni.

Előzmény: altenberger (348068)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348071

OFF

A flamand az holland, egy holland tájszólás. Flandria hivatalos nyelve a flamand törvények szerint is a holland, a brüsszeli fővárosi régióé pedig a holland és a francia. 

Előzmény: altenberger (348070)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348070

A flamandra gondolsz (hangzásra lágyabb, mint a holland)

Előzmény: attus germanicus (348069)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348069

Nem, ez Vallónia, itt a holland nyelv be van tiltva :-) 

Előzmény: NAR (348062)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348068

Egy hamis mintavételből számolt átlag rosszabb, mint egy intelligens vélelem. Tapasztalat.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348066)
somytomy Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348067

Azért szerintem elég sok embernek még most is esemény egy külföldi utazás önmagában, nem hogy a repülés. Meg nyilván nem statisztika, de pl. Amerikába szakadt tesómék ha hazajönnek, az itthoniak közül mindenki kimegy elé, aki kicsit is ráér. Három légi utas elé tíz-tizenkét embernyi fogadóbizottság tud összejönni. Nem mernék számot tippelni, hogy mennyivel többen utaznak a reptér felé/felől a földön, mint levegőben, de szerintem nem elhanyagolható, kíváncsi lennék, hogy bárki mért-e ilyesmit valaha

Előzmény: Grgabácsi (348061)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348066

Nem tök mindegy: a mért adat sokkal többet ér, mint a vélelmezett.

Előzmény: altenberger (348065)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348065

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

Nem tök mindegy a vélelmezett átlag?

Teljesen megsaccolhatatlan a valós igény, ezt az élet írja (sportesemények, valuta árfolyam változásból eredő érdeklődés, COVID, bármi.)

Előzmény: trizs77 (348024)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348064

"Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben?"

 

Tudom, hogy meglepően hangzik ebben a körben, de szerintem az utasok 95%-a észre se venné/le sem sz*rná. :-)

Legyen ez a szolgáltató/megrendelő (?) problémája!

Előzmény: 18-09 (348057)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348063

A nagy repülőtéri foglalkoztatók kb. 1500 dolgozót alkalmaznak, hasonló nagyságrendben lehet még mindenféle kisebb cégeké, illetve a légitársaságok alkalmazottai.

Utasból meg van napi átlag negyvenezer.

Előzmény: Grgabácsi (348061)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348062

De ha jól tippelek, másodpercek múlva megjelenik az "Aken Hbf" felirat is, szóval minden rendben :-)

Előzmény: attus germanicus (348060)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.02 0 8 348061

bár továbbra is állítom, hogy majdnem annyian utaznak naponta a repterekre más ügyben, mint amennyien oda vagy onnan elrepülnek.

 

Ki van zárva. Biztosan nem igaz. Rég elmúlt már az az időszak, amikor a méregdrága repjegyek korában eseményszámba ment a repülés és a repülőre ülő rokont az egész család kísérte ki meg fogadta a hazaérkezéskor.

Az ott dolgozók vagy szolgálatot teljesítők az utasokhoz képest marginális részt tesznek ki, más meg mégis ki menne ki "más ügyben" a reptérre?

Előzmény: trizs77 (348054)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.01 0 5 348060

Kombináljuk a korrekt utastájékoztatás igényét a belga nyelvtörvénnyel. Az eredmény: Aix-la-Chapelle Hauptbahnhof.

MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 -4 0 348059

Ember, Dél Európaban vagyunk. Amig Dániában a 4 perc az 4 perc, itt lehet 3 , 5 vagy 6 perc is az a négy. Ez egy más világ. 

Előzmény: gabor144 (348052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!