Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348083

Nekünk nincs, de konkrétan a reptér üzemeltetőjének nagyon pontos adatai vannak évekre visszamenőleg elég részletes bontásban.

 

A repülőtér jelenlegi üzemeltetője érdekelt abban, hogy ezek a számok csak az ő birtokában legyen meg, illetve néhány szereplő ismerhesse meg, akiknek szükségük van erre, mások számára ezt üzleti titokként kezelik.

Előzmény: trizs77 (348074)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 5 348082

Erről van szó. De ezt már tisztáztuk egy párszor. A döntéshozói szinten senkit nem érdekel az utasszám. Felesleges ezt minden nap újra beírni. 

Megjegyzem, még a társadalom jelentős része, még az is lehet, hogy többsége, is úgy gondolja, hogy kell a reptérre egy modern vasút, hogy a hazánkba látogató külföldiek azt lássák - megintcsak teljesen függetlenül az utasszámtól. 

Előzmény: trizs77 (348074)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.02 0 5 348081

Ha nem is elhanyagolható, de amíg 30-40 éve a repülőutak nagy része olyan volt, hogy az induló és érkező rokont kikísérte a retyerutya, ma a fapadosok dominálnak, amelyek kb olyanok, mint a hatos villamos, ahová szintén nem kíséri ki a rokonság az utazót.

Előzmény: somytomy (348067)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348080

"Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz." Mondta Gulyás Gergely.

Előzmény: rezignált (348077)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348079

A svájciaknak van "saját" nyelvük, a Schwyzerdütsch, de a "hivatalos" a hoch deutsch. Az utóbbi beszélője nem (feltétlenül) érti az előbbi beszélőjét.

Előzmény: gallo (348075)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 3 348078

NAGYON OFF

 

A szerbek, horvátok, bosnyákok, montenegróiak másképp oldották meg: ott a helyi nyelv a hivatalos, nem a "Közép-délszláv diarendszer" :-)

Előzmény: gallo (348075)
rezignált Creative Commons License 2024.05.02 -1 4 348077

"vesz" = "költségvetési forrásból megvetet", nem?

 

ami azért nem teljesen ugyanaz

Előzmény: altenberger (348076)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348076

"Fogalmuk sincs,  hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel,"

 

Erről kb. van fogalmunk, de ebből nem következik a jövőre nézve semmi.

 

Amúgy a pénz beszél: A Maxi Dubaj szeretne egy saját reptéri vasutat, mert csak, ezért vesz egyet.

Így megy ez.

 

Szerintem is van költséghatékonyabb megoldás, de nem ez a kérdés.

Előzmény: trizs77 (348074)
gallo Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348075

"ott is egy szomszédos ország nyelve a(z egyik) hivatalos nyelv,"

 

Nem is egy (szomszédos ország), hanem rögtön három. Fr, It, De.

Előzmény: altenberger (348073)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 -7 1 348074

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Tudatlanság, a tudatlanok ellen.

 

Építsünk gyorsan valamit 300 milliárdért mert a szomszédnak is van és olyan szépen mutat.

 

Mint a '70-es évek első 5-6 éve mikor fél Magyarország - falun - kovácsoltvas kerítést építtetett, nem azért mert kellett hanem azért mert már majdnem mindenkinek van a faluban csak épp nekünk nincs.

 

Fogalmuk sincs,  hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel, de építsünk ezt vagy azt mert a zöld mezőben mily szépen mutat a...................

altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348073

Akkor ez olyan, mint Svájcban: ott is egy szomszédos ország nyelve a(z egyik) hivatalos nyelv, nem a helyben beszélt változat! :-) 

Amúgy a vallon francia is más, mint a franciaországi.

Előzmény: attus germanicus (348071)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348072

Középiskolai fizikatanárom szavai jutnak eszembe: egy kisérlet nem kisérlet.

Amúgy, ha konkrét mintavétel adata nem stimmel, vagy legalábbis nem azt méri ami a cél, azt természeresen érdemes szóvá tenni.

Előzmény: altenberger (348068)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348071

OFF

A flamand az holland, egy holland tájszólás. Flandria hivatalos nyelve a flamand törvények szerint is a holland, a brüsszeli fővárosi régióé pedig a holland és a francia. 

Előzmény: altenberger (348070)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348070

A flamandra gondolsz (hangzásra lágyabb, mint a holland)

Előzmény: attus germanicus (348069)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348069

Nem, ez Vallónia, itt a holland nyelv be van tiltva :-) 

Előzmény: NAR (348062)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348068

Egy hamis mintavételből számolt átlag rosszabb, mint egy intelligens vélelem. Tapasztalat.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348066)
somytomy Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348067

Azért szerintem elég sok embernek még most is esemény egy külföldi utazás önmagában, nem hogy a repülés. Meg nyilván nem statisztika, de pl. Amerikába szakadt tesómék ha hazajönnek, az itthoniak közül mindenki kimegy elé, aki kicsit is ráér. Három légi utas elé tíz-tizenkét embernyi fogadóbizottság tud összejönni. Nem mernék számot tippelni, hogy mennyivel többen utaznak a reptér felé/felől a földön, mint levegőben, de szerintem nem elhanyagolható, kíváncsi lennék, hogy bárki mért-e ilyesmit valaha

Előzmény: Grgabácsi (348061)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 348066

Nem tök mindegy: a mért adat sokkal többet ér, mint a vélelmezett.

Előzmény: altenberger (348065)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348065

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

Nem tök mindegy a vélelmezett átlag?

Teljesen megsaccolhatatlan a valós igény, ezt az élet írja (sportesemények, valuta árfolyam változásból eredő érdeklődés, COVID, bármi.)

Előzmény: trizs77 (348024)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348064

"Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben?"

 

Tudom, hogy meglepően hangzik ebben a körben, de szerintem az utasok 95%-a észre se venné/le sem sz*rná. :-)

Legyen ez a szolgáltató/megrendelő (?) problémája!

Előzmény: 18-09 (348057)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348063

A nagy repülőtéri foglalkoztatók kb. 1500 dolgozót alkalmaznak, hasonló nagyságrendben lehet még mindenféle kisebb cégeké, illetve a légitársaságok alkalmazottai.

Utasból meg van napi átlag negyvenezer.

Előzmény: Grgabácsi (348061)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348062

De ha jól tippelek, másodpercek múlva megjelenik az "Aken Hbf" felirat is, szóval minden rendben :-)

Előzmény: attus germanicus (348060)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.02 0 8 348061

bár továbbra is állítom, hogy majdnem annyian utaznak naponta a repterekre más ügyben, mint amennyien oda vagy onnan elrepülnek.

 

Ki van zárva. Biztosan nem igaz. Rég elmúlt már az az időszak, amikor a méregdrága repjegyek korában eseményszámba ment a repülés és a repülőre ülő rokont az egész család kísérte ki meg fogadta a hazaérkezéskor.

Az ott dolgozók vagy szolgálatot teljesítők az utasokhoz képest marginális részt tesznek ki, más meg mégis ki menne ki "más ügyben" a reptérre?

Előzmény: trizs77 (348054)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.01 0 5 348060

Kombináljuk a korrekt utastájékoztatás igényét a belga nyelvtörvénnyel. Az eredmény: Aix-la-Chapelle Hauptbahnhof.

MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 -4 0 348059

Ember, Dél Európaban vagyunk. Amig Dániában a 4 perc az 4 perc, itt lehet 3 , 5 vagy 6 perc is az a négy. Ez egy más világ. 

Előzmény: gabor144 (348052)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348058

Az athéni metró ténylegesen kimegy a nagyvasútra, nem egyszerűen felsővezetékkel megy tovább, mint pl. a rotterdami.

Előzmény: 18-09 (348057)
18-09 Creative Commons License 2024.05.01 -1 2 348057

 a belváros után amikor mint vonat megy tovább

 

Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben? Sehol nem hivatkoznak úgy rá, hogy 3-as vasútvonal a reptérre, ha nem a 3-as metró megy ki a reptérre. Értem én, hogy hazánkban szocializálódottak 99,9%-nak a metró alagútban megy és nincs áramszedője, de itt a topic törzsközönségétől erős, ha ezen nem tud túllépni.... 

Előzmény: MXP--1991 (348050)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.01 -2 3 348056

Ja, hogy a reptér megközelítése önmagában indokolja-e? 

Nagyon személyes vélemény, de én reptéri bármire a saját adómól semmit sem költenék, ha nem lehetne ezzel együtt jó ár-érték arányban letudni a fővonali kapacitásnövelést (vagy akár egy egy értelmezhető városi közlekedésfejlesztést - ebben a kontextusban a családi házas beépítettségű Pestszentlőrincre a metró kivitele nem az). 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348047)
6243 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348055

"nagyon nem fog feltűnni, hogy ez éppen reptéri metró vagy sem."

Azt leszámítva, hogy totál más típus...

Előzmény: MXP--1991 (348050)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.01 -2 0 348054

Ezek alapján, a varsói Chopin repülőtéren 2022-ben 14,39 millió utas fordult meg (12. oldal).

Ebből 2022-ben 7,9% használta a vasutat (15. oldal).

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

reális.

 

bár továbbra is állítom, hogy majdnem annyian utaznak naponta a repterekre más ügyben, mint amennyien oda vagy onnan elrepülnek.

Előzmény: Ködszitálás (348053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!