Építsünk gyorsan valamit 300 milliárdért mert a szomszédnak is van és olyan szépen mutat.
Mint a '70-es évek első 5-6 éve mikor fél Magyarország - falun - kovácsoltvas kerítést építtetett, nem azért mert kellett hanem azért mert már majdnem mindenkinek van a faluban csak épp nekünk nincs.
Fogalmuk sincs, hogy naponta hányan járnak a reptérre és mivel, de építsünk ezt vagy azt mert a zöld mezőben mily szépen mutat a...................
A flamand az holland, egy holland tájszólás. Flandria hivatalos nyelve a flamand törvények szerint is a holland, a brüsszeli fővárosi régióé pedig a holland és a francia.
Azért szerintem elég sok embernek még most is esemény egy külföldi utazás önmagában, nem hogy a repülés. Meg nyilván nem statisztika, de pl. Amerikába szakadt tesómék ha hazajönnek, az itthoniak közül mindenki kimegy elé, aki kicsit is ráér. Három légi utas elé tíz-tizenkét embernyi fogadóbizottság tud összejönni. Nem mernék számot tippelni, hogy mennyivel többen utaznak a reptér felé/felől a földön, mint levegőben, de szerintem nem elhanyagolható, kíváncsi lennék, hogy bárki mért-e ilyesmit valaha
A nagy repülőtéri foglalkoztatók kb. 1500 dolgozót alkalmaznak, hasonló nagyságrendben lehet még mindenféle kisebb cégeké, illetve a légitársaságok alkalmazottai.
bár továbbra is állítom, hogy majdnem annyian utaznak naponta a repterekre más ügyben, mint amennyien oda vagy onnan elrepülnek.
Ki van zárva. Biztosan nem igaz. Rég elmúlt már az az időszak, amikor a méregdrága repjegyek korában eseményszámba ment a repülés és a repülőre ülő rokont az egész család kísérte ki meg fogadta a hazaérkezéskor.
Az ott dolgozók vagy szolgálatot teljesítők az utasokhoz képest marginális részt tesznek ki, más meg mégis ki menne ki "más ügyben" a reptérre?
Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben? Sehol nem hivatkoznak úgy rá, hogy 3-as vasútvonal a reptérre, ha nem a 3-as metró megy ki a reptérre. Értem én, hogy hazánkban szocializálódottak 99,9%-nak a metró alagútban megy és nincs áramszedője, de itt a topic törzsközönségétől erős, ha ezen nem tud túllépni....
Ja, hogy a reptér megközelítése önmagában indokolja-e?
Nagyon személyes vélemény, de én reptéri bármire a saját adómól semmit sem költenék, ha nem lehetne ezzel együtt jó ár-érték arányban letudni a fővonali kapacitásnövelést (vagy akár egy egy értelmezhető városi közlekedésfejlesztést - ebben a kontextusban a családi házas beépítettségű Pestszentlőrincre a metró kivitele nem az).
A lengyel Urzšd Transportu Kolejowego (Vasútközlekedési Hivatal) 2023-ban kiadott kiadványa a 2022-es évről, amelyben a lengyel légikikötők adatait mutatja a vasúti közlekedés oldaláról.
Valóban a repülőtéren a metró vonat mellől indul rendes vonat is, amire kb egyetlenegy külföldi turista sem mer felszállni, mert halvány fogalma sincs senkinek sem róla, hogy hova megy, a kiírás görög betűkkel van, amit szintén egyetlen külföldi sem tud elolvasni, így marad a metró vonat, amit kb ismer mindenki.
Igen, a 4 percenként menő városi metróba van beépítve, minden 30. és nem 36. percben egy tovább megy a repülőtér felé.
A város alatt valóban hering parti, de azért simán fel lehet férni rá, a belváros után amikor mint vonat megy tovább, fokozatosan ürül ki, mert van a felszínen is 4-5 megállója ami helyi lakosokat szolgál ki. De Athénban ez a vonal ( kivéve a Pireuszi szakaszt) eleve hering parti, nagyon nem fog feltűnni, hogy ez éppen reptéri metró vagy sem.
Görögországban távolsági vasúti közlekedés inkább csak mutatóban van. Athénban nem megy el a repülőtér mellett másfél kilométerre az ország egyik legfontosabb fővonala, ami az ország második és harmadik legagyobb városa, valamint 3-4 további megyeszékhely felé adhatna közvetlen kapcsolatot a repülőtérről. Idehaza viszont igen, amit ki kellene használni.
De ha drágának tartjuk, és belátható időn belül nem épül ilyen, akkor sem kellene a későbbiekben távolsági vasúti kapcsolat megépítését kizáró megoldást építeni.
Athénban eszerint Line 3 | ΣΤΑΣΥ (stasy.gr) csúcsban 4 percenként jár a 3-as metró, a reptéri szerelvény 36 percenként. Az számomra nem derül ki, hogy a reptéri a 4 percenkénti szerelvények egyikének továbbvitele, vagy azon felüli többlet. Ha az előbbi, akkor a reptérin a belső szakaszon kb. dupla utasforgalom várható, hiszen nemcsak az előző 4 percben összejött városi utasok, hanem az előző 36 percben öszejött reptéri utasok is rajta vannak. A reptéri szerelvény vagy a belső szakaszon heringes, vagy a külső szakaszon kihasználatlan. Ha a normál metrókon felül többlet a reptéri akkor persze ez nem áll fenn.
Képzeljük ezt el Budapestre: Ha délután Köki felé minden metróról levennénk a reptéri utasokat, és minden harmadik, ötödik, akárhányadik metróra egyben rátennénk őket, az szerintem nagyon egyenetlen kihasználtságot, a zsúfolt szerelvényen megnövekvő utascsere idő miatt késést, további utasokat, további késést okozna. (Ha valaki szerint a reptéri utasok nem lennének olyan sokan, hogy ennek ilyen hatása lenne, akkor nem érdemes reptéri metrót építeni.) A reptéri szerelvények előtt rövidebb követési időköz (kvázi többlet a reptéri járat) alkalmazása persze megoldhatja ezt, de az M3-on az alap követési idő (szerencsére még) elég alacsony, így erre elég korlátozott játéktér van, nem mehet egy perccel az előző után. Visszafelé meg nagyon-nagyon pontos érkezés kellene az optimális beilleszkedéshez, ami távolsági vonatokkal közös pályahasználat esetén elég esélytelen.
És tegyük hozzá, hogy Athénban a reptérre vezető vasútvonalon a 36 percenként járó metrón kívül óránként 2-3 elővárosi vonat jár még (szintén mindenhol megállva), távolsági és teherforgalom nincs, mert a reptér után vége a szárazföldnek.