Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.05.02 0 1 348065

Nem értem miért rúgozol ezeken a számokon?

Nem tök mindegy a vélelmezett átlag?

Teljesen megsaccolhatatlan a valós igény, ezt az élet írja (sportesemények, valuta árfolyam változásból eredő érdeklődés, COVID, bármi.)

Előzmény: trizs77 (348024)
altenberger Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 348064

"Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben?"

 

Tudom, hogy meglepően hangzik ebben a körben, de szerintem az utasok 95%-a észre se venné/le sem sz*rná. :-)

Legyen ez a szolgáltató/megrendelő (?) problémája!

Előzmény: 18-09 (348057)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348063

A nagy repülőtéri foglalkoztatók kb. 1500 dolgozót alkalmaznak, hasonló nagyságrendben lehet még mindenféle kisebb cégeké, illetve a légitársaságok alkalmazottai.

Utasból meg van napi átlag negyvenezer.

Előzmény: Grgabácsi (348061)
NAR Creative Commons License 2024.05.02 0 2 348062

De ha jól tippelek, másodpercek múlva megjelenik az "Aken Hbf" felirat is, szóval minden rendben :-)

Előzmény: attus germanicus (348060)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.02 0 8 348061

bár továbbra is állítom, hogy majdnem annyian utaznak naponta a repterekre más ügyben, mint amennyien oda vagy onnan elrepülnek.

 

Ki van zárva. Biztosan nem igaz. Rég elmúlt már az az időszak, amikor a méregdrága repjegyek korában eseményszámba ment a repülés és a repülőre ülő rokont az egész család kísérte ki meg fogadta a hazaérkezéskor.

Az ott dolgozók vagy szolgálatot teljesítők az utasokhoz képest marginális részt tesznek ki, más meg mégis ki menne ki "más ügyben" a reptérre?

Előzmény: trizs77 (348054)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.01 0 5 348060

Kombináljuk a korrekt utastájékoztatás igényét a belga nyelvtörvénnyel. Az eredmény: Aix-la-Chapelle Hauptbahnhof.

MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 -4 0 348059

Ember, Dél Európaban vagyunk. Amig Dániában a 4 perc az 4 perc, itt lehet 3 , 5 vagy 6 perc is az a négy. Ez egy más világ. 

Előzmény: gabor144 (348052)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348058

Az athéni metró ténylegesen kimegy a nagyvasútra, nem egyszerűen felsővezetékkel megy tovább, mint pl. a rotterdami.

Előzmény: 18-09 (348057)
18-09 Creative Commons License 2024.05.01 -1 2 348057

 a belváros után amikor mint vonat megy tovább

 

Mé' lenne vonat attól, hogy harmadik sín helyett áramszedőt cuppant fel menet közben? Sehol nem hivatkoznak úgy rá, hogy 3-as vasútvonal a reptérre, ha nem a 3-as metró megy ki a reptérre. Értem én, hogy hazánkban szocializálódottak 99,9%-nak a metró alagútban megy és nincs áramszedője, de itt a topic törzsközönségétől erős, ha ezen nem tud túllépni.... 

Előzmény: MXP--1991 (348050)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.01 -2 3 348056

Ja, hogy a reptér megközelítése önmagában indokolja-e? 

Nagyon személyes vélemény, de én reptéri bármire a saját adómól semmit sem költenék, ha nem lehetne ezzel együtt jó ár-érték arányban letudni a fővonali kapacitásnövelést (vagy akár egy egy értelmezhető városi közlekedésfejlesztést - ebben a kontextusban a családi házas beépítettségű Pestszentlőrincre a metró kivitele nem az). 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348047)
6243 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348055

"nagyon nem fog feltűnni, hogy ez éppen reptéri metró vagy sem."

Azt leszámítva, hogy totál más típus...

Előzmény: MXP--1991 (348050)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.01 -2 0 348054

Ezek alapján, a varsói Chopin repülőtéren 2022-ben 14,39 millió utas fordult meg (12. oldal).

Ebből 2022-ben 7,9% használta a vasutat (15. oldal).

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

reális.

 

bár továbbra is állítom, hogy majdnem annyian utaznak naponta a repterekre más ügyben, mint amennyien oda vagy onnan elrepülnek.

Előzmény: Ködszitálás (348053)
Ködszitálás Creative Commons License 2024.05.01 0 1 348053

A lengyel Urzšd Transportu Kolejowego (Vasútközlekedési Hivatal) 2023-ban kiadott kiadványa a 2022-es évről, amelyben a lengyel légikikötők adatait mutatja a vasúti közlekedés oldaláról.

 

https://dane.utk.gov.pl/sts/analizy-i-opracowania/20157,Analiza-potencjalu-transferu-koleja-do-portow-lotniczych-w-Polsce-2023.html

 

 

Ezek alapján, a varsói Chopin repülőtéren 2022-ben 14,39 millió utas fordult meg (12. oldal).

Ebből 2022-ben 7,9% használta a vasutat (15. oldal).

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (348041)
gabor144 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348052

"4 percenként menő városi metróba van beépítve, minden 30. és  nem 36. percben egy tovább megy a repülőtér felé. "

 

Ez nekem nem jón ki,mert 30 nem oszható 4-gyel. Akkor ez már nem igaz? ΕΝ_ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ_REV_BOTTOM_6.12.22 (stasy.gr)

Előzmény: MXP--1991 (348050)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348051

Valóban a repülőtéren a metró vonat mellől indul rendes vonat is, amire kb egyetlenegy külföldi turista sem mer felszállni, mert halvány fogalma sincs senkinek sem róla, hogy hova megy, a kiírás görög betűkkel van, amit szintén egyetlen külföldi sem tud elolvasni, így marad a metró vonat, amit kb ismer mindenki.

Előzmény: gabor144 (348049)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348050

Igen, a 4 percenként menő városi metróba van beépítve, minden 30. és  nem 36. percben egy tovább megy a repülőtér felé. 

A város alatt valóban hering parti, de azért simán fel lehet férni rá, a belváros után amikor mint vonat megy tovább, fokozatosan ürül ki, mert van a felszínen is 4-5 megállója ami helyi lakosokat szolgál ki. De Athénban ez a vonal ( kivéve a Pireuszi szakaszt) eleve hering parti,  nagyon nem fog feltűnni, hogy ez éppen reptéri metró vagy sem.

Előzmény: gabor144 (348049)
gabor144 Creative Commons License 2024.05.01 0 4 348049

Görögországban távolsági vasúti közlekedés inkább csak mutatóban van. Athénban nem megy el a repülőtér mellett másfél kilométerre az ország egyik legfontosabb fővonala, ami az ország második és harmadik legagyobb városa, valamint 3-4 további megyeszékhely felé adhatna közvetlen kapcsolatot a repülőtérről. Idehaza viszont igen, amit ki kellene használni.

 

De ha drágának tartjuk, és belátható időn belül nem épül ilyen, akkor sem kellene a későbbiekben távolsági vasúti kapcsolat megépítését kizáró megoldást építeni. 

 

Athénban eszerint Line 3 | ΣΤΑΣΥ (stasy.gr) csúcsban 4 percenként jár a 3-as metró, a reptéri szerelvény 36 percenként. Az számomra nem derül ki, hogy a reptéri a 4 percenkénti szerelvények egyikének továbbvitele, vagy azon felüli többlet. Ha az előbbi, akkor a reptérin a belső szakaszon kb. dupla utasforgalom várható, hiszen nemcsak az előző 4 percben összejött városi utasok, hanem az előző 36 percben öszejött reptéri utasok is rajta vannak. A reptéri szerelvény vagy a belső szakaszon heringes, vagy a külső szakaszon kihasználatlan. Ha a normál metrókon felül többlet a reptéri akkor persze ez nem áll fenn.

 

Képzeljük ezt el Budapestre: Ha délután Köki felé minden metróról levennénk a reptéri utasokat, és minden harmadik, ötödik, akárhányadik metróra egyben rátennénk őket, az szerintem nagyon egyenetlen kihasználtságot, a zsúfolt szerelvényen megnövekvő utascsere idő miatt késést, további utasokat, további késést okozna. (Ha valaki szerint a reptéri utasok nem lennének olyan sokan, hogy ennek ilyen hatása lenne, akkor nem érdemes reptéri metrót építeni.) A reptéri szerelvények előtt rövidebb követési időköz (kvázi többlet a reptéri járat) alkalmazása persze megoldhatja ezt, de az M3-on az alap követési idő (szerencsére még) elég alacsony, így erre elég korlátozott játéktér van, nem mehet egy perccel az előző után. Visszafelé meg nagyon-nagyon pontos érkezés kellene az optimális beilleszkedéshez, ami távolsági vonatokkal közös pályahasználat esetén elég esélytelen. 

 

És tegyük hozzá, hogy Athénban a reptérre vezető vasútvonalon a 36 percenként járó metrón kívül óránként 2-3 elővárosi vonat jár még (szintén mindenhol megállva), távolsági és teherforgalom nincs, mert a reptér után vége a szárazföldnek.

Előzmény: MXP--1991 (348045)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348048

és ezzel megvágod a parkoló bevételeit is...

Előzmény: Ashi Valkoinen (348039)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.01 0 0 348047

Zárszónak majdnem tökéketes, csak két apró megjegyzés:


1. "Jó kérdés lesz-e belőle valaha valami."  Na igen. Meg mikor... és nem csak a V0 kapcsán, nahem a 100a meg a 70 vonalak négyvágányúsíŧása kapcsán is... ez meg megerősíti az 5. pontot...

 

2. "Önmagában indokol." -- ha jól értem, a forgalom a négyvágányosítást, és akkor ebben nincs is vita, legfeljebb,ha az egyéb fejlesztésekkel való ütemezésen.
Korábban a magam részéről önmagában a reptér megközelítése témakör indokol-e ilyen beruházást kérdéssel foglalkoztam, ami egész más tészta.

Előzmény: Fizolti (348032)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 0 1 348046

Íme az Athéni reptéri metró vonat. 20 percig vonat, aztán lemegy a föld alá és becsatlakozik a metró vonalba, és ott megy 40 percig egész Pireuszig.

MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 -5 3 348045

Egyébként az Athéni modell a legjobb. Ők vettek speciális metrót, amely a végállomás után feljön a felszínre, átáll felső vezetékre és vasúti vágányon közelíti meg a repülőteret. Minden 30. percben jön egy olyan metró, amelyik a végállomás után a felszínen folytatja az útját mint vonat.

 

Mintha nálunk 20-30 percenként Kőbánya Kispest után a vasúti pályán haladna tovább egy egy szerelvény.  Alig kerülne valamibe. Kéne venni 6-7 ilyen speciális metrót, ha 30 percenként járna akkor elég 4-5 is, és kivinni a síneket pár km re Vecsés előtt.

 

Urak, közlekedési szakértők, tényleg senki sem járt még közületek Athénba ? A világ legjobb megoldása. És a legolcsóbb is.

Előzmény: trizs77 (348041)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.05.01 -3 3 348044

Én tudom, eddig 84 Európai repülőtéren jártam.

 

Varsó: Két repülőtérrel rendelkezik, Modlinba csak a vonat megy ki, pontosabban az utolsó 2 - 3 Km en át kell szállni a buszra. Nincs más lehetőség. A másik nagyob repülőtér inkább buszos, megy vonat is, de miután közel van és több busz is megy ki olcsóbb és sűrűbb.

 

Belgrád: csak busz van, Belgrád nem az unió tagja, nem tagja a szabad égbolt egyezménynek,  kevés gép megy ide, drágán mellé egy baromian ronda város, ahol semmi sincs turizmus 0, nem is értem, hogy jön ide ez a város, repülés szempontból jelentéktelen, az a ritkán járó 3 busz is üresen jár.

 

Barcelona: 30 percenként megy ki vonat, mindig dugig tele van, van metró is, de az drágább mint a vonat, hosszabb, rossz az útvonala, kevésbé népszerű, van  busz kb a balekok veszik igénybe, az egyik drága, a másik ritkán jár. 

 

Egyébként ne a város lakosság számát nézd, hanem a reptéri forgalmat, Barcelona és Belgrád között ég és föld a különbség, az egyik turisztikai fellegvár, a másik egy balkáni putri, Varsó pedig azért nem összehasonlítható velünk, mert két repülőtér között oszlik el a forgalom.

Előzmény: trizs77 (348041)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.30 -3 0 348043

Akkor írd a másik hatot..........................:-))

Előzmény: Fizolti (348042)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.30 -1 2 348042

Belgrád kb.............1,7 millió lakos,

 

Teljes népesség1 197 714 fő (2022) 

 

A nemzetközi repülőtér éves forgalma (2023): 

7,948,202  (a budapesti 12,814 millió). 

 

Szerbia esetében a kötöttpályás hálózat szinte összes utasforgalmi adatát (kivéve talán a belgrádi villamosokét) annak tudatában kell figyelembe venni, hogy az ország vasúthálózatának több hosszú szakaszán több hónapos-éves teljes kizárásos vágányzárak zajlottak-zajlanak-fognak zajlani ezekben az években, ezért egyes vonalakon/szakaszokon nulla utas van, ami viszont a felújítások után esetenként a korábbi forgalom többszörösére emelkedhet. 

 

 

Előzmény: trizs77 (348041)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.30 -3 0 348041

Varsó kb, ..............1,7 millió lakós,

Budapest kb.......... 1,7 millió lakos,

Belgrád kb.............1,7 millió lakos,

Barcelona kb......... 1,7 millió lakos.

 

A négy városban a reptéri forgalom hány százaléka zajlik :

 - vonattal?

 - villamossal, HÉV-vel, akármilyen kötött pályán?

 

ez 8 szám.

Tudja valaki ?

 

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.30 0 2 348040

Egyébként az átszállás sem egy taszító opció, ha vonattal érkezel, de a vonat nem tud pont a repülőtér szájában megállni, de érkezik oda más jármű:

 

 

Volt szerencsém a jelölt ponton átszállni, észak felől érkezve a vasútvonalon, és aztán pár megálló, és ott is voltam villamossal a reptéren. Edinburgh városközpontból azért jó hosszan kanyarog ez a villamos, de így az is kijut a reptérre autó nélkül, aki nem olyan szerencsés, hogy egy 100E/kínai Maglev megálló legyen a háza előtt. 

 

A vasúti bekötést költségvetési okokból nem készítették el.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.30 -2 1 348039

A reptérre vezető elágazásnál kivetsz egy áthaladási díjat, és helló. :)

 

Három perc alatt lehet írni rá törvényt, miért fontos az effajta díjbeszedés. Beszedjük, mert:

-a közúti infrastuktúrát megterhelik a reptér megközelítését végző járművek

-zajkompenzáció Budapestnek és a további érintett településeknek

-környezetvédelmi hozzájárulás

 

...etc etc.

Előzmény: attus germanicus (348036)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.30 0 3 348038

A repülőtér, ahogy előttem is írták, teljesen meg van elégedve a mostani helyzettel, sőt, még inkább szívesen kiszorítaná a tömegközlekedés egy részét. 

Teljesen nyilván nem lehet, tízezres nagyságrendben dolgoznak emberek a repülőtéren, ebből sokan járnak busszal dolgozni. De fejlesztésekben a repülőtér nem igazán érdekelt. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (348033)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.30 0 4 348037

NYilván sarkos, de legalább provokál némi érdemi tartalmat is.

 

Amit leírsz, nemcsak a reptér megközelítése kapcsán igaz, hanem gyakorlatilag bármelyik fővárosi nagyberuházásra. Legyen az Bosnyák téri üzletközpont (tegnap bontották a villamosvágányokat a környéken), reptér, Budapark MOL-toronnyal, stb., a beruházó a lehető legnagyobb árréssel lerakja a kis lakónegyedet, irodaházat, aztán a város majd méltóztasson megoldani, hogy oda legyen út, meg közlekedés. Előregondolkodás nulla, társadalmi felelősségvállalás nulla, profit kimaxolva, cég mehet a süllyesztőbe, hogy lehetőleg adóból is csak annyit kelljen fizetni, amit nem lehet elkerülni...

Előzmény: Il Leone (348025)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.30 0 0 348036

Elég furcsa lenne a repülőteret bármilyen formában kötelezni, hogy szálljon be a 4-es út költségeibe. Nincs bíróság, ami nem törölne el a fenébe azonnal egy ilyen rendelkezést. Az alaptörvénybe meg már csak nem írják be :-) 

De persze ha az állam megveszi a repülőteret, akkor mindegy is. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (348035)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!