„Mind a »gyorsforgalmi út« teljes felújítása, mind pedig a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése feltétlenül szükséges, és ez nem csak állami forrásból valósulhat meg, és ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Százmilliárdos, több száz milliárdos beruházásokról van szó. Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz.”
Ja, aztán pár év(tized) múlva átrakják a repteret Kecskemét környékére. :-)
A magasvasút (skytrain) nem hülye ötlet önmagában... de a belvárosig? Egy Vecsés-Nyugathoz áttelepített Ferihegy megállóhoz változat (mondjuk düsseldorfi példa mentén) viszont racionálisabb lenne, mint a fővonalat bevinni a reptér alá...
1. Nekem oké, bár nem egyértelmű, mire gondoltál pontosan. Blogbejegyzésre vagy valami hasonlóra?
2. Ezt nem szeretném. Nem vagyok szakember, a topik törzsvendégeinek nagy részéhez képest szerény a szaktudásom. Névtelenül értelemszerűen szívesen segítek.
Ez működhet, mert mint hallom Spanyolország, Franciaország és Németország úgy döntött, hogy éves adóbevételeit ezentúl átutalja - jóindulata jeléül - Magyarországnak.
Amikor ide beírtam valamit, sose vettem figyelembe, sose számoltam azzal, hogy ezt adott esetben bizonyítanom kell. Láttam valamit a városban vagy olvastam valamit az újságban, beírtam ide, nem tettem el a forrást, hogy esetleg hetekkel, hónapokkal később fel tudjam mutatni bizonyítékként. Ennek megfelelően nem áll módomban ilyen célra rendelkezésre állni, ha bárki nem hiszi el, amit írtam, hát így járt.
Ennél azért jóval olcsóbb, a MÁV közleménye szerint 1,4 Milliárd forint környékén és az alatt lett volna egy két áramnemű mozdony (3 490 000 euró,) és az első 50 mozdonyra felveendő 70 milliárd forintos hitel is egybevág ezzel.
Egyrészt marhára nincs most erre időm sajnos, másrészt itt most mindenkit úgyis csak Vitézy Dávid érdekel. De megpróbálok majd egy nyugodtabb időszakban erre válaszolni.
Szerintem nem. Figyelmesen tessék elolvasni azt a kormányhatározatot, akkor feltűnik majd, hogy az abban szereplő mozdony nem azonos a keretszerződésben meghatározottal (az a bizonyos műszaki tartalommal keverés). És ez bizony a védenced sara.
Attus, lunanoctis, az lenne a kérdésem, hogy a sok beszámolótokból szeretnék készíteni egy kis összefoglalót.
Nem azt tervezem, hogy a beírásaitokból készítek egy összefoglalót, hanem egy másik téma kapcsán merült fel bennem, hogy egy kis kitekintésként láthatóvá váljon az olvasónak, hogy az életvitelszerűen Németországban élő és közlekedőknek mi a saját tapasztalatuk.
1. Felhasználhatom a beírásaitokat? Nem egy az egyben másolás lenne.
2. Szeretnétek, hogy a nicknevetekkel és a hozzászólásotokra hivatkozás bekerüljön a kis összefoglalóba?
Mivel kb. tetszőleges német nagyváros és az agglomerációja hasonló gondokkal küzd, nehéz elképzelni, hogy amiket mi itt írunk, csak erre a pár városra lenne jellemző.
Frankfurt öt éve is rosszabb volt, mint München most, azóta nem jártam ott. Hamburg talán szódával elmegy, de ott sem jártam pár éve. Lipcsében voltam a hétvégén, így láttam német villamospályán lassújelet. Meglepődtem.