Nagyon részletes leírása a folyamatnak, és a jelenleg használt kísérleti berendezésüknek a létesítménynek, amely már igen közel áll hozzá, hogy beinduljon a hidrogén-boron fúzió, tehát, hogy energiát legyen képes termelni.
A lényeg: a hidrogén és boron nem radioaktív, és gyakori (tehát nem drága) elemek, valamint, hogy a fúzió nagyon kevés neutron (innen a neve is) létrejöttével jár.
Hmm, miközben néztem a videót, az le lett szedve.. :(
Azért mert nem hülyék a tervezők, mérnökök, és ezért csak ott alkalmazzák ahol van értelme és helye.
Egy mobil jármű pont nem ilyen eszköz.
A sűrített levegős rendszereknek vannak előnyei, de ezen előnyök egy járműhajtásnál nem jelennek meg, ellenben az összes hátrány összpontosul ilyen esetben.
Vajon miért nem használunk sűrített vizet/levegőt? Könnyen megszerezhető, sosem vész el, a belső égésű motort könnyen át lehetne alakítani a rendszerre. az egyetlen hátránya az lenne, hogy nehéz, de ez nem számít sokat.
Az egyik legjobb megoldás. A fúzió tudja csak megelőzni, de még az sem biztos.
Londonban volt rgy űrtech/csillagász kongresszus, ott előadtak egy tervet, amiben a tenger fekett léghajókra (ha jól sejtem) szerelt fogadóállomásról volt szó. Onnan kábelen jönne le az áram. Az állomás a felhők felett lenne.
Amint a pályára állítás költsége leesik (Starship), el is kezdik megvalósítani.
Nem, ez nem az aktuális. Változtattak, többször is, enyhítettek a dolgon sok szempontból. Pl agyrém volt, hogy visszwatt rendszerre is rányomták a kötelező energiatárolást, de ezt már levették a kötelezettségek közül (amit beraktál abban még ez van benne).
Hogy melyik az aktuális pontosan nem tudom, de a cikknél újabb van. 2022 decemberben jött ki az új rendelet, azt még ismertem, hogy azóta történt-e változtatás nem tudom, de úgy rémlik nem.
Jah... tényleg így hívják... olvasom, hogy teljesítményben legalább 30%-nak kell meglenni, kapacitásban 60% és gázmotor is jó, nem csak akku. Ezek a pontos értékek, remélem aktuális.
Gondolom az aFRR-re gondolsz. Mondjuk hogy eleinte visszwattra is előírták az elég fura volt. Illetve ez a kiserőműveket, HMKE-t nem érinti (még jelenleg).
igen, a nagy erőművek már most is, és a legtöbb akár bármikor át tud állni viszvatt üzemre is ha úgy van kiépítve. Persze ennek akkor van értelme, ha van is helyi fogyasztás.
Nagy erőművek.... ha jól emlékszem 50 kW felet?.... eleve központból vezérelhetők, sőt szabályozási tartalékot is kell képezni mint minden erőműnek (5%) tehát nem csak visszterhelhetőek. Ez a jövő kétség kívül.
A következő fokozat meg az lesz, hogy a hálózatról jön a parancs mennyivel termelhet kifelé az inverter..... Azaz ahogy a hálózatnak szüksége lesz rá. Már van ilyen tesztrendszer több helyen és országban, valszeg ez lesz a jövő.