Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Adj egy ultrahangos tisztítást a karburátornak, benne a mikor szűrőt cseréld ki, membránozd fel és állítsátok be jól a benzin szintet. Az összes szelep fúvókat ellenőrizzétek. Cserélj benzin csövet a szívó oldalon teljes hosszában és a benzin szűrőt is egy nagyon jó minőségűre, tank szuszogóra is nézzetek rá. Egyszerű baja van csak figyelmesnek kell lenni. A szívócsonk bakelit 2 rögzítő csavarját ellenőrizd a lazulás végett. Kezdő körben ennyi és meglesz a hiba. Esetleg még a benzin könnyezések után kutatnék a tömítéseknél. Minden csavart ragasztani.
Levegőt akor se kap csak akkor amikor kiöntöl belőle max ! Ha van olaj 2-3 litert is veszek még sose volt baj ebből ,pedig nem az eredeti flakont használom ,átöntöm kimérős flakonba .
Valószínűleg bontatlan csomagolásban. Ha már felbontod akkor jóval kevesebb. Másik topikban nemrég volt róla szó, de már nem emlékszem pontosan. Nem akarok hülyeséget mondani és ezzel rossz tanácsot adni. Meg kellene nézni.
Én sajnos csak saját, de nagy területet vágok, ezért kellett ennyi. Viszont most készítettem egy négyütemű motoros valamit, így lehet megmarad, pár év alatt fog csak elfogyni. Vajon mennyire romlandóak ezek az olajak?
Szia! Én a helyedbe a következőt csinálnám: viszel a benzinkútra (vagy veszel ott, ha nincs otthon) egy 5 literes benzinkannát, tankolsz bele 4 liter benzint + veszel a kúton 1 decis kétütemű motorolajat (lehetőleg full-, vagy ha nincs, akkor legalább félszintetikus legyen), majd az olajat beleöntöd a 4 liter benzinhez a kannába, összerázod, aztán mehet a kaszába. Kész. Erre a szezonra a keveréked valószínűleg elég lesz, és ebben az évben meg sem fog romlani. Ha a szezon végén marad valamennyi, akkor azt az ősszel kiöntöd valahova és jövőre kezdheted elölről. Tizenvalahány éve fűnyírással, kaszálással foglalkozom, tavasztól őszig, napi rendszerességgel, soha nem használtam 100-as benzint, de spurit sem és még egyetlen egy kaszám sem sült be. Ja, a kétütemű kaszáim a legolcsóbb kínai vackok, egy nap alatt meghozzák az árukat és még aznap keresek is velük!
De most erre mondok valamit én meg 15 éve használom a husi 343r-t és még csak egy dugattyút cseréltem a motorban ,minden más eredeti . A gép meg a 16-17 éves lehet ,de ujabban a Kawasaki motoros megy mert erősebb gép . Azt már javítani kell a karburátora miatt ,valamiért kevés benzint adagol és hidegen nem szeret indulni . De még állmodtam egy próbát holnap kipróbálom működne-e az elgondolásom . Megpróbálom túlszívatni .
Ó, köszönöm, köszönöm! - de azért még értetlenkedek kicsit. Szóval, venni kell 100-as benzint, és venni hozzá ilyen Full Syntetik(us) olajat? És a kettőből kell a keveréket megcsinálni? Jól értem? És akkor még ehhez löttyinteni a piros Spurit? (jó neve van :)
Több mint 15 éve használok ilyen kínaiakat, ha szétvertem a szöghajtást, nem egy vagyonba került a javítás (mint a sógorom sógorának 80 ezerért cserélték ki), hanem 2-3 ezer ft-ért vettem másikat, de ugyanígy a kuplung harang is ilyen kategória, vagy amikor lenyalta a tengelyről a bordákat, 3 ezerért vettem egy komplett új szárat... jó, most a háború óta nem néztem az árakat, de a Stihl-hez képest biztos nem változtak az arányok.
25e ft-os kínai nevesincs fűkasza, 95-ös benzin, tesco- olaj, zéró karbantartás, 4000 m2, vaddohánytól a bodzáig mindenféle susnya... 2-3 éve megy, ha bedöglik veszek másikat...
A másik az Hitachi, az csak 1.6LE, ugyanilyen mostohán tartva (95-ös benzin, zéró karbantartás, stb.) 2000+1600 m2, 6-8 éve megy, mondjuk ez csak füvet meg gazat vág (a susnyáshoz gyenge lenne), az is simán beindult a tavaly benne hagyott benzinnel.
100-as benzin ,ami árban van a helyi boltban és rá van írva Full Syntetik . 1:40 nél sűrűbbet ne keverjetek bőven elég neki . Ha még jót akarsz és a kopást szeretnéd megelőzni akkor 10ml Spurit adagoljatok a benzinhez 10 literenként ,ha netán csak löttyintesz bele az se nagy baj ha több megy 20ml-ig elég és nem tesz kárt ,de tisztán tartja a motort belülről . A piros színű a 2 üteműhöz használatos nálam .
Na, már bánom, hogy nem előbb néztem be ide, és kérdeztem volna itt, hogy mit vegyünk, de hát késő bánat. Már mindegy. :(
De azért remélem, úgy lesz, ahogy írod, hogy azért egy jó darabig csak elmegy és működni fog.
Majd próbálunk bele jobb minőségű olajat venni, legalább az legyen olyan, ami segít minél hosszabb ideig megőrizni az épségét. Esetleg valami márkát legalább ehhez javasolnátok? Mit vegyünk?
Ez ám kéttorkú karburátor amik nálunk forgalomban vannak az ára miatt se jöhet szóba ami az alin 15000 az nálnunk 35 000 ezer ! Már azt is néztem hátha valamelyik hasonló karbi jó volna rá de a csavarhelyek miatt még csak hasonló sincs . Már írtam ripityára szedtem még a forgó súbert is kiszereltem belőle de ezen sehol sincs állító csavarnak még nyoma sem .
Az állító csavar az, ami neked kellene. Azzal lehet a benzin-levegő keverék arányát beállítani. Ha a rögzítőcsavar helye megegyezik és a torok mérete is ugyanakkora, akkor fel lehet tenni az itthon is megvehető porlasztókat.
Másik dolog, ha gyárilag ezt úgy gyártották, hogy nincs állítócsvar, akkor be van kalibrálva a keverék. DE tuti, hogy az is szabályozható valahol, mert nyilván nem a furatok méretével érték el a megfelelő keverési arányt. Ha hidegen nem indul a gép, akkor az a hidegindító valahogy mégsem működik, esetleg valahol farslevegőt szív.
Azon is gondolkoztam már hogy a fúvókábol kéne egy kicsit levágni az uagyanis műanyag és lehet kissé hosszú és hiába húzódik ki a tű belőle még is keveset adagol . Kemény műanyag és fentről lehet beragasztva lefelé nem láttam hová érhet be ,vagy takaja valami .
Ez más megoldású a hidegindítót kézzel kell ráhúzni de fel se akad és szoros is de valahogyan még se jó . Annyira kicsi benzinnel jár hogy azért nem indul . Csak kínábol lehetne olyan karbit rendelni hozzá amin van egy állítócsavar csak azt nem tudni az mi célt szolgál . Csak úgy gondolom az vezérli a benzin mennyiségét ,vagy remélem . Ennek a motornak már a török eladó is nehezményezte a hideg indítási nehézségeket . a szimeringjeit is megnéztem már porszáraz minden oldal és akkor alapjárat se lenne vagy erősen ingadozna . Próbáltam félgázzal meg minden féle elgondolással de nem jut benzinhez hidegen ,mert a gyertya száraz . Hacsak a tank szellőző nem szopat már egy ideje ezen agyalok . De le fogom húzni a benzin csöveket hogy lássam mi történik . Gumi cumija van azzal sincs hiba látom hogy tolja vissza a benzint a tank irányába. .
Porlasztó cserén nem gondolkodtál? Amin állíthatóak a dolgok. A porlasztón indító állásban zéár rendesen a csappantyú? Én is miost néztem meg tüzetesebben. Amikor egy hosszú csavart tekertem be és felütközött, akkor a légszűrőházon a csappantyú által lezáró furat karimnája is sérült és ott van egy kis rés. Nem zár tökéletesen. Így nekem is hidegen kell 12-18 rántás mire beindul. Melegen már semmi gond, első rántásra indul. De én már megszoktam, tudom, hogy emiatt van. De nem kell neki beöntés. Akkor kellett, mikor tényleg keze-lába ki volt a szimeringnek, illetve csere után a csappantyú el volt deformálódva és gyakorlatilag semmit nbem suzűkított a beszívott levegőn, ezért nbem akart iondulni. Mikor ezt láttam, akkor a kis csappantyút gyertya fölött melengetve visszahajlítottam. Így már jobb lett, de nem tökéletes, de már használható.