A szélvédő mögötti tábla tudtommal egy fêl kör erejêig volt ott. Oka, hogy a megemlékezés miatt a homlokfali tábla tartóba egy retro tábla került, azonban a szalag át vágás után eleve tudni lehetett, hogy végig közlekedik a jelenlegi rendes vonalon a troli, így kikerült lentre a helyes viszonylat.
utana egész nap elől csak fent volt ilyen nagy tábla.
Az utastérben a fehér kapaszkodó van piros matricával (?) be tekerve, emellett az utastérben es kívülről is van LED fényfűzêr. Ez miért is tartaná össze a kocsit?
Egyebken ên már 4-5 éve azon Az állásponton vagyok, hogy rendben, volt egy ilyen Mikulás troli otlet anno, ami jópofa volt Akkor. Azonban ez gy nosztalgia troli, ezeknek jobb helye lenne egy hagyományos forgalmi kocsin, legyen az szóló ap, vagy egy jobb állapotú csuklós 15Tr.
Ma láttam az Ikarus 60-as nosztalgia trolit az Ifjúság útján, szegény a belső sávban vesztegelt, mögötte a "Gelka" kocsija, alatta a szerelő... mi baja lett és hova tartott eredetileg?
Prága, 59-es vonal, Nádraí Veleslavín - Václav Havel repülőtér. Itt jár a 20 duplacsuklós Skoda-Solaris troli Řepy garázsból. Valószínűleg itt sem tökéletes még a rendelkezésre állás, mert itt is több autóbusz járt a trolik között, illetve látható ok nélkül vonatozás volt, a kiadott 3-5 perces követési idő 10 percenként 2-3 kocsi formájában valósult meg. A felsővezeték itt is nagyjából az útvonal felén, a belváros felől van kiépítve.
Érkezés Nádraí Veleslavín végállomásra.
Divoká árka, közös villamos-troli megálló. Itt a megálló is új, hiszen 2023-ig Divoká árka hurokvégállomás volt, tavaly adták át a Divoká árka - Dědina új villamosvonalat.
Komolyabb tárolási lehetőséget itt a repülőtéren alakítottak ki, ha jól számolom kilenc kocsi tud egyszerre félreállni és tölteni. Viszont emiatt a forgalom is úgy van szervezve, hogy a trolik kétszer érintik az 1-es és 2-es terminált - egyszer le, majd a tárolóról visszatérve felszállító üzemmódban - és bár ezt külön megállókban teszik, okoz némi kavarodást a turisták körében.
Egy kis Prága. 58-as vonal, Palmovka-Čakovice-Mikovice. Elvileg 15 szimpla csuklós SOR TNS 18 troli szolgálná ki Klíčov autóbuszgarázsból, gyakorlatilag több autóbusz is dolgozott a vonalon. A felsővezeték nagyjából az útvonal felén van kiépítve, a belváros felőli részen, két részletben.
Palmovka végállomás, halszálkás tároló és töltőállások. Az 509-es Skoda 36Tr valószínűleg tanulójárat.
Čakovice végállomás, 58-as (trolipótló) busszal. Itt is van 30-40 méter felsővezeték. A kiadott menetrend szerint a járatok nagyjából fele csak idáig közlekedik.
Čakovice végállomás, a 106-os erőt gyűjt a visszainduláshoz.
Mikovice végállomás. Ez egy Prágához csatolt kis falu, csúcsidőn kívül 20-30 perces követéssel kiszolgálva.
A menetidő viszont pont annyival több így, hogy csúcson kívül is kell egy hatodik kocsi egész nap. Amíg a felüljárónál volt a végállomás, addig a 60 perces fordulóidő csak csúcsidőben volt szükséges. Lehet számolni, mennyi ez a jelentéktelen összeg.
Pl. reggel 7 és 8 között a Népliget Szenes Iván távra az Könyvesen lévő dugók miatt 6 perc van adva, míg egyenesen az Elnök utcán át ez maximum két perc lenne...
Érdeklődöm, milyen a 83-as troli kihasználtsága külön-külön a Fővám téri ill Népligeti önálló szakaszokon
Hogy hitelesebb képet kapjunk, a "népligeti" szakaszt a Kőris utca - Népliget közötti részre írom. Ez nagyjából ugyanazt produkálja, mint a Fővám téri hurok. Ezen a végén a Fővám - Kálvin szakasz ami minimálisan kiemelkedik az önálló részek közül, de ez is csak azért, mert a Fővámon 5-10 perceket állnak a trolik, és sokan szállnak fel a Kálvin térig tartva abban a hitben, hogy mindjárt indul.
valamint a 9,72-vel közös részen?
Hát ez teljesen változó. Még a napközbeni közös 10 percezésben sem sikerül a hangolás, hát még csúcsban. Sajnos a legterheltebb szakaszon ez a 9/72/83 közös (nem)hangolás sokat rontott a viszonyokon. Régen csúcsban 5 percezett a 83-as csuklós kocsikkal, ezáltal jobban eloszlott a tömeg a kocsikon, most viszont simán előfordul, hogy 10 perc után megy el egyszerre a három viszonylat. Ilyenkor ha első a 83-as, akkor utaslemaradás van.
Arra is kellene apellálni majd, hogy meghosszabbítsák majd a Népligeten át, ha már a túlsó oldalon lesz (egyszer, valamikor, az ún. jövőben) egy új vasúti megálló. Ha meg még a korábban meglévő felsővezetéket is sikerülne visszaépíteni, akkor akár egészen a József Attilára is ki lehetne vinni... Úgy azért már volna több utas a külsö szakaszon is.