Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347924

Ma az a fontos, hogy különösebb (nagyobb)  társadalmi probléma nélkül el lehessen ketyegtetni a közösségi közlekedést.

Előzmény: NAR (347923)
NAR Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347923

Most az a lényeg, hogy legyen fejlesztés vagy hogy el lehessen adni az utazóközönségnek?

Előzmény: Gordon Zsigmond (347914)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.22 0 1 347922

Az a csoda, hogy van még egyáltalán működőképes dízelmozdony...

Előzmény: r1232 (347915)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 -1 11 347921

Vitézy kiiktatása után mi akadályozott meg bárkit abban, hogy Vitézy távozása után 24 órával jöjjön a 115 mozdony?

Előzmény: r1232 (347909)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.21 0 0 347920

Engem az lepett meg, hogy Palkovics egyáltalán nekivágott az új ciklusnak. Már 21 decemberében be lett lengetve a lemondása. Mindenesetre elég nagy hatással volt miniszterként a közlekedésre, bár 2020-ban a területet irányítását tulajdonképpen átadta Homolya Róbertnek, mint MÁV vezérnek.

 

Előzmény: morgó mh. (347919)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.21 0 1 347919

Hát nem tudom, engem meglepett, hogy Palkovicsot dobták. Sajnos nem csak a közlekedés területén van néhány évente új koncepció, új csapat, aztán legyünk versenyképesek.

Előzmény: K. Oszkár (347918)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.21 0 2 347918

Persze. Utólag könnyű okosnak lenni, de azért az már a nyáron látszott, hogy Lázár jön és tarolni fog. Az NKK-ügy a legjobb példa erre.

Dávid szerintem pont hogy jól tudta ezt, ezért is igyekezett vehemens tempóban mindent áttolni, amit csak bírt, és mindent a neki tetsző irányba fordítani. Végül kevés dolgot sikerült, de például a járványügyi menetrendet sikerült feloldania.

Így aztán már nem egy-egy vonalon, hanem országszerte random módon maradnak ki bézék és pótlódnak (vagy nem pótlódnak) busszal...

Előzmény: morgó mh. (347917)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.21 0 6 347917

Nehéz arra tervezni bármilyen pozícióban, hogy fél év múlva repülsz.

Előzmény: K. Oszkár (347916)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.21 -2 1 347916

Így most az sikerült elérni, hogy lassan semmilyen mozdony nincs, ami azt a 3 halberstadtit húzná.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (347914)
r1232 Creative Commons License 2024.04.21 -1 1 347915

Most se mozdony, se kocsi, lassan nem lesz, ami a meglévő kocsikat húzza. Villany fronton ugyanakkora a baj, mint a dízelek esetében.

Előzmény: Gordon Zsigmond (347914)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.21 -2 8 347914

Azért kötötte a szerelvényekhez, mert tökéletesen tisztában volt azzal, hogy ha ezt nem teszi meg, akkor a mégoly korszerű mozdonyok is három Halberstadter kocsit fognak cibálni, azt meg rohadt nehéz lesz fejlesztésnek eladni az utazóközönség felé...

Előzmény: r1232 (347909)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.21 -1 3 347913

Mindíg voltak magától értetődő (például a lakásépítés) és vitatható (például a liász program) nép vagy nemzetgazdasági nagy projektek amik hatalmas költségeket emésztettek fel.

 

A közlekedés, a közlekedési beruházások sokáig a C, néha a D kategóriás beruházások közé tartoztak.

 

Ma is vannak olyan nagy költségvetésű központi költségek melyek megítélése igen vegyes, vagy a társadalom többsége számára nem elfogadható.

 

A határainktól 6000 km-re magyar pénzből felépített  "kórház"  melyben a megnyitást követő második évben már csak kecskék legelnek biztosan nincs előrébb a hazai közgondolkodás fontossági sorrendjében mint egy városi villamos beszerzés, vagy egy vasútállomás fel- vagy megújítása.

 

 

 

 

Előzmény: emaill (347908)
r1232 Creative Commons License 2024.04.21 0 1 347912

Pontosan ezt kellett volna tenni. Az akadály annyi volt, hogy kellett volna egy jóváhagyás a hitel felvételre, amire szintén volt szerződés..

Előzmény: Fizolti (347910)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.21 0 0 347911

Nekem a jelenlegi vonalhálózati térkép mentén -- miközben a közbevetéssel egyetértek -- ennél is alapvetőbb kérdések jutnak eszembe: mi a nagyobb prioritás: hogy a Laktanya megállót mindenhonnan átszállás nélkül lehessen megközelíteni, vagy, hogy a város tetszőleges két, többé-kevésbé forgalmas pontja közt jó kapcsolat legyen, még ha egyes pontpárok között jól szervezett átszállással is?

A mi fér el melyik szűk utcában a következő kör...

Persze városi belügy, csak nem kell piedesztálra emelni...

Előzmény: toto92 (347900)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.21 0 2 347910

Annak pl. lett volna akadálya, hogy lehínak egy nagyobb adag mozdonyt, és utólag lesz hozzá gyártva szerelvény? 

Mintha a Railjet szerelvényekhez is már meglévő mozdonyok lettek volna felhasználva. 

Előzmény: r1232 (347909)
r1232 Creative Commons License 2024.04.21 -3 1 347909

A mozdonyokra a szerződést még Vitézy államtitkári kinevezése előtt, 2022 tavaszán kötötték. A lehívás elmaradásâban nagy szerepe volt neki azzal, hogy azt szerelvényekhez kötötte, amire pályázatot kellett még kiírni, a mozdonyok eredeti műszaki tartalmát is módosítva. Ekkor még Lázár nem volt képben. De pont ez a késlekedés az, ami megbocsáthatatlan. Ehelyett inkább azon kellett volna dolgoznia, hogy a beszerzés minél hamarabb realizálódjon.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347907)
emaill Creative Commons License 2024.04.21 0 5 347908

Nem feltétlenül. Nem hiszem, hogy egyhamar vagy valaha megtörténik, de ezek finanszírozhatók lennének országon belüli átcsoportosításokkal. Csak szándék kérdése.
A düledező rendszer a 80-as évek közpén-végén - ehhez a semmihez képest, ami most történik - több tucat (száz?) nagyon komoly fejlesztést, beszerzést tudott futtatni, sokkal alacsonyabb GDP mellett.
Sajnos hozzászoktunk, hogy semmi sem történik, és 100 busz szerezése, meg 2 km új bekötőút a világ csodája.

Előzmény: trizs77 (347897)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.21 -1 9 347907

A hvg másképp emlékszik:

 

"Éppen ezek mintegy felét, 150 darab már korszerűtlen mozdonyt tudott volna kiváltani az a mintegy 220 milliárd forintos tervezett beszerzés, amit tavasszal a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium – főleg, de nem kizárólag – pénzhiány miatt lefújt. Pedig ez az egyik legjobban várt magyar vasútfejlesztési projekt volt, ráadásul a beszerzésre egy tavalyi, érvényes keretszerződés is volt."

 

https://hvg.hu/itthon/20230928_Akkora_a_mozdonyhiany_a_MAVnal_hogy_mar_hasznalt_jarmuveket_berelnek_nem_is_akarhonnan

 

 

Ekkor Vitézy már rég nem volt képben, sem a teljes szerelvények koncepciója (amire a kétes sikerű IC+ projekt és az egyéb IC-kocsik átlag életkora miatt szükség lett volna, és tekintve az ÖBB Railjet2 garnitúráit, nem is lett volna rossz idehaza), aztán mégsem jött egy Vectron sem. Ezt meg elég nehéz Vitézy nyakába varrni. 

Előzmény: r1232 (347906)
r1232 Creative Commons License 2024.04.20 -7 8 347906

szerintük fedezet nélkül rendelte be az újabb járatokat,

 

Nem szerintük, ez így történt. És nem is a finanszírozás volt már akkor sem a legnagyobb gond, hanem a személyzet és eszköz hiány. Ami azóta csak rosszabb lett és ebben a kormánynak elévülhetetlen érdemei vannak.

A Vectronok meg Vitézy miatt nem lettek lehívva a szerződés megkötése után, ha akkor nem ragaszkodik a szerelvényekkel együtt történő szállításhoz, és nem kever a műszaki tartalommal, az első gépek már dolgoznának..

Előzmény: jbaal (347901)
jbaal Creative Commons License 2024.04.20 -5 13 347905

Igaz, emlékszem, hogy sokan írták neki a posztjai alatt, hogy miért nem szól semmit a városok helyi közlekedéséről, és rendszeresen letudta annyival, hogy azt nem a minisztérium rendeli meg, hanem az önkormányzatok, így ahhoz semmi köze. Ez nyilván beleillett az akkori fideszes kommunikációba, hogy a csúnya önkormányzatok nem tudják üzemeltetni a várost, közben meg elvonták minden bevételüket.

Így semmit nem érnek a vasúti fejlesztések, Interrégiók és egyebek, ha utána az adott városban nem tudsz hazajutni az állomástól 15 km-re lévő lakótelepre.

 

Ugyanígy nem volt szimpatikus az az erőszakos (jóval lassabb, átszállásos, késős, részben szólóflirtös) vasútra terelés sem, amit a 80a felújítása után művelt, a lakosokat meg sem kérdezve.

De ebből a kínálatból, ami van, még mindig inkább ő legyen bármilyen pozícióban mint bárki más. Különösen a KTI-s, takilacis, dabóczis és egyéb járatritkítós csürhe, vagy valami betanított narancsrobot (nagy bálint vagy ki a tököm), esetleg az idegroncs dorner lali. Vitézynek legalább van köze a közlekedéshez és a városüzemeltetéshez, érti, hogy mi fán terem ez a tudomány.

Előzmény: Fizolti (347902)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.20 -1 2 347904

Senki nem állított olyat, ami ezzel a megállapításoddal ellentétes lenne.

 

De ha ránézel a kaposvári térképre és menetrendre, láthatod, hogy nem egy megugorhatatlan feladat. Az állításom ugyanis az, hogy a napi 8 indulás ilyen számon, 13 indulás amolyan számon, de egyébként majdnem ugyanott, az összedolgozható lenne egy kezelhető mennyiségű nagyobb fordulószámú viszonylattá, s mellette maradhatnának a nagyon speciális megoldások is.

Előzmény: toto92 (347900)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.20 -2 1 347903

Igen, épp ezért folytatódott úgy a mondatom, aminek a közepéből kiemeltél egy részt, miszerint: oda kellenek az egyedi információk.

Előzmény: NAR (347893)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.20 -8 3 347902

Vitézy számomra nehezen megbocsátható bűne, hogy amikor épp összeomlófélben volt több vidéki város városi közlekedése, akkor a területért felelős államtitkárként semmit sem csinált. Nem lobbizott, nem szervezkedett, még egy, egyébként tőle nem szokatlan kritikus facebook posztra sem futotta tőle. Ő elvolt azzal, hogy a vasúton áterőszakolt némi fejlesztést, a nélkül, hogy annak stabilitására próbált volna lépéseket tenni. 

 

De az is visszataszító, hogy a BFK-s időszakában képtelen volt egy HÉV járműbeszerzést végigvinni. Részben ennek köszönhető (részben az elmaradt Vectronoknak, amikhez már az államtitkári időszakában volt némi köze, részben a hozzá közvetlenül nem kapcsolódó elmaradt hibrid motorvonat beszerzésnek), hogy több év kiesett a vasúti járműbeszerzésekből, és a most több elmaradt beszerzés, és a hiányos karbantartás egyszerre kezd rászakadni a MÁV csoportra. 

Előzmény: jbaal (347901)
jbaal Creative Commons License 2024.04.20 -6 13 347901

Vitézy esetében sokan azt a nyomorult féléves államtitkári időszakát emlegetik, illetve a BKK 4 éves igazgatását. Az tény, hogy a BKK-nál művelt tevékenysége siker volt, össze sem lehet hasonlítani az előtte lévő Demszky-féle moslék színvonalat azzal, amit 2014-ben átadott, mind a járművek, az utastájékoztatás, hozzáállás és egyebek tekintetében. Ezt általában mindeni elismeri, még a nagy fideszellenes hangadók is. Akkor lett vége a folyamatos jegyáremelgetéseknek és járatritkításoknak, ami azóta is stabilan tartja magát, még ha az éppen a fővárosban olyannyira kedvelt politikai oldal rendszeresen bepróbálkozik vele időnként.

 

Az az államtitkári időszak meg egy elég szerencsétlen szituáció volt, pont belecsöppent a háborús, rezsiemelkedős, államcsődös időszakba, Lázár folyamatosan szorongatta, gyakorlatilag semmi érdemlegeset nem lehetett abban a környezetben csinálni. Nagyon helyesen csinálta mégis azt amit mindig, és amit azóta is emleget, hogy mennyire fontos: kiviteli tervek készítését, hogy ha véletlenül mégis jön valahonnan pénz, akkor azonnal el lehessen kezdeni beruházásokat. Facebook-posztok alapján nem lehet elkezdeni semmit, kiviteli tervek alapján viszont annál inkább.

 

És ez az egyik dolog, ezen lehet vitatkozni, na de a másik, ami lényeges volt, csak nem emlegetik annyira: nem volt hajlandó engedni a kínálatból, és ahol lehetett, szorgalmazta a kapacitásbővítést. Budapesten ez inkább csak a járatritkítások elleni médiafellépésként nyilvánult meg, de a nagyvasúton ő volt az, aki előmozdította a Székesfehérvár-Komárom és hasonló vonalak napi 2 vonatpáros posványból való kiemelkedését, illetve a fővonalakon is igyekezett sűrítéseket elősegíteni. Itt nehéz igazságot tenni, mert a vasutasok folyamatosan támadták és gáncsolták, szerintük fedezet nélkül rendelte be az újabb járatokat, és tény, hogy akkoriban kezdtek nagyon megindulni a járatkimaradások, vagy éppen születtek az olyan baromságok, mint a szóló flirtös Cívis IR. Viszont azt is tudjuk nagyon jól, hogy ezekre a kommunista csökevény cégekre folyamatos nyomást kell gyakorolni, mert ha engedünk a "nincs utas, nincs kocsi, nincs mozdony, nincs semmi..." mentalitást, akkor 1-2 év múlva újabb és újabb szakaszokra fog lakat kerülni. Látjuk, hogy mi zajlik dízelfronton, ami erős utasforgalmú vonalakat is veszélybe sodor már (pl. Balatonfüred-Tapolca, Debrecen-Mátészalka, Debrecen-Füzesabony, Székesfehérvár-Baja, Pécs-Győr...stb.).

 

Én mindenképpen szívesebben látnék egy ilyen progresszív gondolkodású fiatal elmét főpolgármesterként, mint a Tarlós-féle barnaköpenyes levitézlett kommunista garnitúrát, akikkel csak aluljáró, 8 sávos autóút, kipufogó, bűz, mocsok, járatritkítás lenne várható. Ugyanígy nem kérnék a Szaniszló- meg Gy. Németh-féle vasútellenes primitív hergelésből, ezek ugyanazok a rendszerváltás óta uralkodó rohasztó paraziták, nincs köztük semmi különbség, hogy éppen narancs vagy vörös színben pompáznak-e.

toto92 Creative Commons License 2024.04.20 -1 1 347900

Persze az, hogy egy-egy járat végén elfér-e a busz egy szűk utcában vagy inkább amott van értelme járatni, az már helyi speciális kérdés, oda kellenek az egyedi információk.

 

Én NAR topiktárssal értek egyet hogy azért az emitt vagy amott járjon, az nem egy mellékes információ amikor egy fonódó hálózatot akarunk létrehozni, aminél nem mindegy hogy sakkozunk a vonalakkal hogy az egyes ágakon megfelelő sűrűségű és egyenletes követés legyen anélkül hogy úgy locsolnánk bele a teljesítményt mintha nem lenne holnap.

 

Előzmény: Racilaci (347887)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.20 -1 3 347899

Én elfogult vagyok Dávid iránt.

Drukkolok neki.

 

Egy program hirdetés nem valóság.

Ezzel semmi baj nincs.

 

Kihirdeti mit tenne ha rászakadna a bank.

Ma ez a dolga mert a szavazó inkább hívő, mint tudó.

A szavazás ritkán szól valaminek a tudásáról, vagy arról, hogy biztosan tudom ezt ne lehet megcsinálni.

A szavazás arról szól, hogy hiszek abban, hogy ha ez a fószer kerül oda akkor megcsinálja azokat a városi közlekedési fejlesztéseket amiket most ígér.

 

Persze, hogy nem csinálja meg mindet.

Ezt a józanabbja tudja.

 

Drukkolok, hogy ebből a listából minél többet tudjon megvalósítani.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Régi mániááám, végighajtani a Stefániááán.

 

Régi mániám az Újpalota-Rákóczi út - satöbbi trolisítása.

 

Drukkolok akárkinek aki megcsinálja.

Dávidnak is ha nem őt választják akkor annak aki beül abba a székbe.

 

Előzmény: NAR (347898)
NAR Creative Commons License 2024.04.20 -8 4 347898

"a HÉV-eket és az elővárosi vasutak fejlesztését illeti, [...] a tulajdonjog, pénz paripa, fegyver az állam kezében van. „A főpolgármesternek ki kell harcolnia, és én ki is fogom harcolni, hogy végre elinduljon a HÉV-ek fejlesztése” és járműcseréje"

 

Amikor ő volt az illetékes elvtárs államtitkárként - miért is nem csinálta meg meg? Miért hinné el bárki, hogy most, amikor nem illetékes, el tudja intézni?

Előzmény: trizs77 (347897)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.20 -2 3 347897

Választás előtt :

 

https://iho.hu/hirek/jelentos-villamosfejleszteseket-vallal-vitezy-david

 

 

Nem rossz.

 

Kell ugyan hozzá a svájci bankok önkénteskedése is, filantróp hozzájárulásuk.

18-09 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 347896

Azért Nyíregyen is elgurlt a gyógyszer ezzel a rengeteg viszonylattal, de igen, határozottan és láthatóan nagyobb figyelmet fordítanak a közösségi közlekedésre. A műszakos viszonylatok külön tetszenek, illetve, hogy folyamatosan lekövetik az igényeket. 

Előzmény: sosiforda (347894)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.19 -2 0 347895

1993-tól 2024-ig (nálam) 31 év telt el............................:-))

 

Engedtessék meg, hogy a 31 évet tekintve nekem Kaposvár helyi közforgalmú közlekedése jobb példa mint a többi megyeszékhelyé.

 

Sok más megyeszékhelynek vagy megyei jogú városnak biztosan voltak jobb évei is néha mint Kaposvárnak.

 

Az is valószínű, hogy Nyíregyháza 2023-2024-ben jobban szervezett helyi autóbusz közlekedéssel rendelkezik mint a somogyi székhely.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nekem az elmúlt 31 évbe az is beletartozik, hogy :

 - Salgótarján,

 - Eger,

 - Debrecen,

 - Szolnok,

 - Békéscsaba,

 - Kecskemét,

 - Baja,

 - Pécs,

 - Veszprém,

 - Tatabánya,

 - Szombathely,

 - Győr

 

Hol soxor, hol csak pár évig, perben-haragban állt saját szolgáltatójával.

ezek az időszakok nem segítették az adott város helyi közösségi közlekedésének fejlődését, de még a szinten tartását se azokban az években.

 

Ezt most fejből soroltam fel, nem lepne meg ha más városok is pereskedtek volna saját szolgáltatóikkal.

Olyanokról nem is beszélve mint Komló (aki kezdte), Esztergom, vagy Dunajváros.

 

 

 

 

Előzmény: sosiforda (347894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!