Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 2024.04.17 0 5 347862

Na, most már kíváncsiságból utánanéztem.

Egy midibuszos járatról van szó, ami munkanap 10-11 percenként, hétvégén kb. 25 percenként jár. A probléma abból adódik, hogy ez a vonal szolgálja ki azt a néhány száz méter átmérőjű lakóterületet, ami a forgalmasabb főútvonalak, és a hegyoldalban fekvő Güell Parc közé szorult, ráadásul megáll a park főbejáratánál is.

 

A park másik bejáratánál megáll a 24-es, illetve a V19-es (ex 92-es) járat, ezek elég sűrűek - anno mikor voltam ott, úgy emlékszem ezek valamelyikével jöttem.

Előzmény: sz_b (347859)
18-09 Creative Commons License 2024.04.17 0 2 347861

Ennek sok értelmét nem látom. 

 

A park látogatása a turisták számára jelenleg is fizetős, sőt limitált a jegyeladások száma is. A mai napra már nem is lehet jegyet venni, mert elfogyott... a helyiek pedig 7 és 9:30, valamint este 20 és 22 óra között díjmetesen látogathaják. Napközben meg valamilyen helyi kártya felmutatásával, sőt még a bejáratok között is van olyan, amit csak a helyiek használhatnak. 

Előzmény: sz_b (347859)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.17 0 9 347860

Az elég durva megoldás lenne, ha a lakcímkártyát ellenőrizve lehetne csak feljutni egy menetrendszerinti közforgalmú buszra. 

 

 

 

A következő megoldások lennének jog- és célszerűek:

 

- sűríteni a menetrendet, hogy mindenki elférjen

 

- egy kifejezetten a turistákra célzott sűrítőjárat beiktatása (a legtöbb turista a nagy szintkülönbség miatt egyedül a legközelebbi keresztező főútvonalra akar eljutni, s megelégedne egy Güell-park pendlijárattal, a 116-os ezzel szemben elég nehezen feltérképezhető útvonalon közlekedik, s nem is oda megy, ahová a turista szeretné)

 

- a Güell parkot is lehetne köteleztetni, hogy oldja meg az utasainak elszállítását - a jegyárból kitelne

 

- ha már nagyon ilyen balkáni-magyarosch trükközéssel akarják megoldani, akkor nem kell felvinni a 116-ost a Güell bejáratáig, hanem a Marriano és a Larrard megállók között a Mercedes utcán kell visszafordítani - ebben az esetben a turisták nagy részének fel se tűnik, hogy közlekedik a környéken busz.

Előzmény: sz_b (347859)
sz_b Creative Commons License 2024.04.17 -1 0 347859

Túl sok a turista, mi a megoldás...?

 

Többé nem találni meg a térképalkalmazásokban, melyik busz visz Barcelona legszebb parkjához

https://telex.hu/zacc/2024/04/16/barcelona-guell-park-terkep-google-maps-turizmus

 

Óriási baromságnak tartom. Egyrészt nem csak helyiek értesülhetnek a buszról, mint ahogy most mi mindannyian olvashatjuk ezt a cikket. Másrészt helyiek is szerethetnének tervezni útvonalat. A megoldás a lakcímkártya (ennek helyi megfelelője?) ellenőrzése lenne. Jobb esetben nem a sofőr manuálisan, hanem eleve bérletvásárláskor, úgy képzelem el, hogy a helyiek külön fajta bérletet tudnának venni ami erre a buszra is érvényes lenne.

08-73 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347858
Előzmény: 08-73 (347857)
08-73 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347857

Bocs: PIG-431 volt, nem a 435. De attól még PIG Credo :)

Előzmény: timetable (347856)
timetable Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347856

Az érdekes, mert ez a rendszám most épp Monorról tart az Örsre, és elvileg egész nap arrafelé volt beosztva...

https://online.winmenetrend.hu/futar/history/vehicles/PIG435

Előzmény: 08-73 (347855)
08-73 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347855

Csak mert ma egész kuriózum látványt nyújtott a PIG-435 a 722-esen. :)

Előzmény: timetable (347854)
timetable Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347854

Tudtommal mindkettőnek.

Előzmény: 08-73 (347852)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347853

Holdfényjelző most is van a HÉV-en, az Örs Vezér terén a Fehér úti keresztezésénél. 

Előzmény: Villámhetes (347847)
08-73 Creative Commons License 2024.04.16 -1 0 347852

Volános kérdés: az érdi üzemegységnek van Econellje, vagy az a Szigethalminak van? Már úgy értem, Pest v.megye déli részén.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347851

OFF: a páternosztereket is már betiltották...

Előzmény: mzdude (347850)
mzdude Creative Commons License 2024.04.16 0 1 347850

Egy szép hosszú mozgójárda kell nekik, nem is értem, miért vacakolnak. :)

Előzmény: attus germanicus (347844)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347849

erre megpróbáltam netes kereséssel ráellenőrizni, nekem legalábbis árnyaltabbnak tűnik a kép, ld. pl. https://www.tonight.de/koeln/xxl-strassenbahn-fuer-koeln-laengste-bahn-im-oepnv-soll-getestet-werden_310466.html

 

Előzmény: attus germanicus (347848)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.16 0 0 347848

Mindenesetre az álláspontok a kérdésben határozottan a pártpolitika mentén alakulnak. A Zöldek szerint eldöntött tény, hogy 90 méteres vonatok kellenek, a fő tényező a kapacitős, az alagút elvetendő, főleg környezetvédelmi okok miatt. A CDU szerint a kapacitás mindegy, a lényeg, hogy eltűnjön a villamos a belvárosban a felszínről. 

Előzmény: attus germanicus (347844)
Villámhetes Creative Commons License 2024.04.16 -3 0 347847

Remélem a MÁV figyeli a tesztet,és Bp. határain belül tesztelhetné a holdfényjelzős Hévet.Azt hiszem,csak csepelen kéne beruházni 2 lámpás kereszteződésre(szentlélek tér).

Előzmény: attus germanicus (347844)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 347846

Az 1980-as évek elején (talán 1983-1984-ben?) kétszer is el kellett mennem ERFURT-ba virág világkiállításra.

Meglepett, hogy a város főbb villamos vonalain már akkor hármas csatolt csuklós villamosok (KT4) jártak.

 

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.15 0 3 347845

Grosszug ahogy az NDK-ban a 3-as Tetrojkàra mondták😄

Előzmény: attus germanicus (347844)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.15 0 6 347844

Kölnben a kelet-nyugati villamostengely (1, 7, 9 vonalak) erősen túlterhelt. Bár hatvan méter hosszú szerelvények járnak 2 percenként, mindennapos az utaslemaradáás. 2019-ben párhuzamos buszjáratokat is indítottak, hogy enyhítsék a zsúfoltságot, de azóta ezeket elsöpörte a személyzethiány. 

Az önkormányzat határozott arról, hogy ezeken a vonalakon a mostani 60 helyett 90 méteres szerelvények járjanak, vita van arról, hogy a meglévő felszíni vonalon (nyilván itt-ott kiigazításokkal), vagy legalábbis a belvárosi szakaszon alagútban. A felszíni megoldás politikai támogatottsága, főként környezetvédelmi okokból, magasabb. A hétvégén vizsgálták, hogyan közlekedhetnek 90 méteres szerelvények a belvárosi szakaszon. 

 

 

A cikkben videó is van:

https://www.ksta.de/koeln/koeln-so-lief-der-test-mit-90-meter-langen-kvb-bahnen-ab-775748

toto92 Creative Commons License 2024.04.14 -1 3 347843

Az a kérdés hogy milyen szempontból nézzük, mármint ha pl. azt akarjuk tudni hogy hány megállóba kell mondjuk e-papíros menetrendhez infrastruktúra (pl. napelem), akkor nyilván a BVSC előtti megállót felesleges kétszer számolni csak azért mert a 25-ös busz meg a 74-es troli is megáll ott, a példánál maradva nyilván elég egy napelem is.

Előzmény: attus germanicus (347842)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.14 0 0 347842

Pont ellenkezőleg, az lenne a normális. Egy villamosmegálló az villamosmegálló, akár megáll ott egy busz is, akár nem. 

Előzmény: 18-09 (347840)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 347841

Jön május eleje az országos osztály kirándulások időszaka.

 

A MÁV és a VOLÁN figyelmeztet :

 

https://www.economx.hu/magyar-gazdasag/mav-volan-hev-kirandulas-csoport-regisztracio.788338.html

 

 

 

18-09 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 347840

Ebbe most jól belekérdeztél... :) De lehet valami egyedi módszertan szerint van. Mert elég fura lenne, ha az Astoria mind a három ágazatnak fellenne véve :) Vagy a 80-as végig busz is meg troli is. Az is kétszer lenne számolva? 

Előzmény: toto92 (347836)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 347839

Meg lehet tudni, hogy Casablancában forgalomba állított Mercedes Benz Capacity L autóbuszok mennyibe kerültek db-ként ?

 

hory004 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 347838

A megálló előtt meg van szakítva a szalagkorlát, a földút kiágazása a homokbányánál van, a megállótól északra vannak telkek, néha busz is megszokott állni. 

(Meg keringenek legendák, hogy egyes típusok mennyit tudnak ott menni :))

Előzmény: gabor144 (347822)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.11 0 1 347837

Ott legalább van hova leszállni:

https://maps.app.goo.gl/s78y2TBHF6tX646h9

Előzmény: rezignált (347823)
toto92 Creative Commons License 2024.04.11 -1 1 347836

Jól tévedek hogy itt a közös busz-troli (és busz-villamos) megállók duplán vannak számolva, mind trolinál, mind busznál? A 17-ről 23-ra megjelenő +32 trolimegállóból következtetek, ennyi "zöldmezős" trolihosszabbítás nem rémlik az érintett időszakból akárhogy töröm a fejem (de lehet csak én vagyok túl fáradt már).

Előzmény: 18-09 (347835)
18-09 Creative Commons License 2024.04.11 0 2 347835

Nem felejtettem el, csak időm nem volt. 

 

1998 volt a legrégebbi adat, 2005 az éjszakaiak miatt érdekes, míg 2008 a hálózatváltozás végett. 2014 az M4 átadás miatt a 2017 pedig azért, mert ott már nem volt számolva a kék aggló (~300 megálló), 2023 pedig a legfrisebb. Mindegyik IV. negyedévvégi adat. 

 

Előzmény: 18-09 (347803)
IZé Creative Commons License 2024.04.11 0 2 347834

Lehet jelzőlámpás gyalogátkelőhelyet is csinálni a "semmibe":

(oké, majd ha elkészül a mélygarázs kihajtója, lesz értelme, addigra talán lekövezik a virágágyást is, de addig minek üzemel? hogy szokják a trolik?)

Előzmény: gabor144 (347822)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.11 0 0 347833

Ha valakit érdekel, a milánói hálózat új térképe

Az olasz S-vonalak jellemzően 30, a svájciak jellemzően 60 percenként járnak, de részletes lista van jobb oldalon, ott a követési idők is fel vannak tüntetve. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!