Egy midibuszos járatról van szó, ami munkanap 10-11 percenként, hétvégén kb. 25 percenként jár. A probléma abból adódik, hogy ez a vonal szolgálja ki azt a néhány száz méter átmérőjű lakóterületet, ami a forgalmasabb főútvonalak, és a hegyoldalban fekvő Güell Parc közé szorult, ráadásul megáll a park főbejáratánál is.
A park másik bejáratánál megáll a 24-es, illetve a V19-es (ex 92-es) járat, ezek elég sűrűek - anno mikor voltam ott, úgy emlékszem ezek valamelyikével jöttem.
A park látogatása a turisták számára jelenleg is fizetős, sőt limitált a jegyeladások száma is. A mai napra már nem is lehet jegyet venni, mert elfogyott... a helyiek pedig 7 és 9:30, valamint este 20 és 22 óra között díjmetesen látogathaják. Napközben meg valamilyen helyi kártya felmutatásával, sőt még a bejáratok között is van olyan, amit csak a helyiek használhatnak.
Az elég durva megoldás lenne, ha a lakcímkártyát ellenőrizve lehetne csak feljutni egy menetrendszerinti közforgalmú buszra.
A következő megoldások lennének jog- és célszerűek:
- sűríteni a menetrendet, hogy mindenki elférjen
- egy kifejezetten a turistákra célzott sűrítőjárat beiktatása (a legtöbb turista a nagy szintkülönbség miatt egyedül a legközelebbi keresztező főútvonalra akar eljutni, s megelégedne egy Güell-park pendlijárattal, a 116-os ezzel szemben elég nehezen feltérképezhető útvonalon közlekedik, s nem is oda megy, ahová a turista szeretné)
- a Güell parkot is lehetne köteleztetni, hogy oldja meg az utasainak elszállítását - a jegyárból kitelne
- ha már nagyon ilyen balkáni-magyarosch trükközéssel akarják megoldani, akkor nem kell felvinni a 116-ost a Güell bejáratáig, hanem a Marriano és a Larrard megállók között a Mercedes utcán kell visszafordítani - ebben az esetben a turisták nagy részének fel se tűnik, hogy közlekedik a környéken busz.
Óriási baromságnak tartom. Egyrészt nem csak helyiek értesülhetnek a buszról, mint ahogy most mi mindannyian olvashatjuk ezt a cikket. Másrészt helyiek is szerethetnének tervezni útvonalat. A megoldás a lakcímkártya (ennek helyi megfelelője?) ellenőrzése lenne. Jobb esetben nem a sofőr manuálisan, hanem eleve bérletvásárláskor, úgy képzelem el, hogy a helyiek külön fajta bérletet tudnának venni ami erre a buszra is érvényes lenne.
Mindenesetre az álláspontok a kérdésben határozottan a pártpolitika mentén alakulnak. A Zöldek szerint eldöntött tény, hogy 90 méteres vonatok kellenek, a fő tényező a kapacitős, az alagút elvetendő, főleg környezetvédelmi okok miatt. A CDU szerint a kapacitás mindegy, a lényeg, hogy eltűnjön a villamos a belvárosban a felszínről.
Remélem a MÁV figyeli a tesztet,és Bp. határain belül tesztelhetné a holdfényjelzős Hévet.Azt hiszem,csak csepelen kéne beruházni 2 lámpás kereszteződésre(szentlélek tér).
Kölnben a kelet-nyugati villamostengely (1, 7, 9 vonalak) erősen túlterhelt. Bár hatvan méter hosszú szerelvények járnak 2 percenként, mindennapos az utaslemaradáás. 2019-ben párhuzamos buszjáratokat is indítottak, hogy enyhítsék a zsúfoltságot, de azóta ezeket elsöpörte a személyzethiány.
Az önkormányzat határozott arról, hogy ezeken a vonalakon a mostani 60 helyett 90 méteres szerelvények járjanak, vita van arról, hogy a meglévő felszíni vonalon (nyilván itt-ott kiigazításokkal), vagy legalábbis a belvárosi szakaszon alagútban. A felszíni megoldás politikai támogatottsága, főként környezetvédelmi okokból, magasabb. A hétvégén vizsgálták, hogyan közlekedhetnek 90 méteres szerelvények a belvárosi szakaszon.
Az a kérdés hogy milyen szempontból nézzük, mármint ha pl. azt akarjuk tudni hogy hány megállóba kell mondjuk e-papíros menetrendhez infrastruktúra (pl. napelem), akkor nyilván a BVSC előtti megállót felesleges kétszer számolni csak azért mert a 25-ös busz meg a 74-es troli is megáll ott, a példánál maradva nyilván elég egy napelem is.
Ebbe most jól belekérdeztél... :) De lehet valami egyedi módszertan szerint van. Mert elég fura lenne, ha az Astoria mind a három ágazatnak fellenne véve :) Vagy a 80-as végig busz is meg troli is. Az is kétszer lenne számolva?
A megálló előtt meg van szakítva a szalagkorlát, a földút kiágazása a homokbányánál van, a megállótól északra vannak telkek, néha busz is megszokott állni.
(Meg keringenek legendák, hogy egyes típusok mennyit tudnak ott menni :))
Jól tévedek hogy itt a közös busz-troli (és busz-villamos) megállók duplán vannak számolva, mind trolinál, mind busznál? A 17-ről 23-ra megjelenő +32 trolimegállóból következtetek, ennyi "zöldmezős" trolihosszabbítás nem rémlik az érintett időszakból akárhogy töröm a fejem (de lehet csak én vagyok túl fáradt már).
1998 volt a legrégebbi adat, 2005 az éjszakaiak miatt érdekes, míg 2008 a hálózatváltozás végett. 2014 az M4 átadás miatt a 2017 pedig azért, mert ott már nem volt számolva a kék aggló (~300 megálló), 2023 pedig a legfrisebb. Mindegyik IV. negyedévvégi adat.
Az olasz S-vonalak jellemzően 30, a svájciak jellemzően 60 percenként járnak, de részletes lista van jobb oldalon, ott a követési idők is fel vannak tüntetve.