Keresés

Részletes keresés

IZé Creative Commons License 2024.04.11 0 2 347834

Lehet jelzőlámpás gyalogátkelőhelyet is csinálni a "semmibe":

(oké, majd ha elkészül a mélygarázs kihajtója, lesz értelme, addigra talán lekövezik a virágágyást is, de addig minek üzemel? hogy szokják a trolik?)

Előzmény: gabor144 (347822)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.11 0 0 347833

Ha valakit érdekel, a milánói hálózat új térképe

Az olasz S-vonalak jellemzően 30, a svájciak jellemzően 60 percenként járnak, de részletes lista van jobb oldalon, ott a követési idők is fel vannak tüntetve. 

Il Leone Creative Commons License 2024.04.11 0 5 347832

Manapság már mindenben egyre szigorúbbak, és semmi sem annyira egyszerű.

 

Új megállóhelyet általában forgalmi sávon kívül, autóbusz öbölben kell kialakítani, de ez a kialakítás két esetben kötelező: lakott területen kívül minden főútvonalon és olyan út átépítése esetén, amely átlagos napi forgalma a beavatkozás időpontjában a 3000 egységjárművet meghaladja. Ezt jogszabály írja elő.

 

Arról is jogszabály rendelkezik, hogy hol nem szabad megállóhelyet elhelyezni.

 

Szintén jogszabály, hogy ha új megállóhelyet létesítesz, akkor ha ott nincs gyalogátkelőhely, akkor azt is létesíteni kell, ennek az engedélyeztetése hatósági engedély köteles, és tényleg még az Úristentől is kell hozzájárulást beszerezni. Egy új gyalogos-átkelőhely engedélyeztetése legszerencsésebb esetben is minimum fél év.

 

A gyalogos-átkelőhely megfelelő megvilágításáról is gondoskodni kell.

 

Aztán vannak olyan műszaki előírások, amiket szintén be kell tartani, ilyen pl. a zebraminimum, ami meghatározza, hogy milyen távolságból kell rálátni a gyalogátkelőhellyel párhuzamos járdaszakaszra a szegélytől számított 1 méter szélességben. Vagyis a megálló öblöt úgy kell elhelyezni, hogy a megállóhelyen álló autóbusz nem takarhat bele ebbe a rálátási háromszögbe.

 

Még nem járunk ott, hogy a helyszínrajzi adottságok miatt egyáltalán mekkora beavatkozásra van szükség.

 

Ebből semmi sem lehetetlen, csak idő és pénz kérdése.

Előzmény: timetable (347831)
timetable Creative Commons License 2024.04.11 0 8 347831

Elég szigorúan állnak a szabványokhoz, ha új megállóhely létesül.

 

Miskolc és a Bánkúti hegytető között létesült pár éve egy turisztikai célú Volán-járat, ami szombat délelőtt felviszi a hegyre a kirándulókat. A járat a Garadna völgye és a hegytető között nem áll meg - nem mintha közben ne lenne egy csomó turistaút-leágazás - viszont ezekhez is öblöt, peront stb. követeltek volna meg, és semmilyen "low budget" kompromisszumra nem volt hajlandóság.

 

Közben meg teljes lelki nyugalommal hagyjuk hogy kóricáljanak a munkába járók az út szélén olyan forgalmas helyeken, mint pl. Budaörs, Gyár utca (1-es főút), vagy a tőle nem messze lévő Tetra Paknál, keresztbe 2x2 sávon, zebra nélkül...

 

 

Előzmény: rezignált (347828)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.04.11 -3 7 347830

Ez most komoly? Te tényleg képes vagy ezt számolgatni, hogy neked ettől mennyi többlethasználatod van? Szerintem az utcára se menj ki, mert elkopik a cipőd, elhasználódik a ruhád.

A teló az arra van, hogy HASZNÁLJUK.

Előzmény: 18-09 (347799)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347829

Elővárosinak is csak jóindulattal, az én kedvencem idáig az Onga, csavargyári elágazás megálló a 37-es úton...

(Az első kettő esetében amúgy egy turistatérkép segít, csak az ösvényt benőtte a növényzet...)

Előzmény: 18-09 (347827)
rezignált Creative Commons License 2024.04.10 -1 1 347828

hát ez elég szomin hangzik :((

Előzmény: 18-09 (347826)
18-09 Creative Commons License 2024.04.10 0 2 347827

Kamaraerdőben a Szép utca mh. pár is hasonló, mint az Ady lépcső :)

Előzmény: rezignált (347823)
18-09 Creative Commons License 2024.04.10 0 3 347826

A 2019-es felújításnál rákérdeztem. A jelenlegi helyén nem volt többletköltség, míg ha a Naplás úthoz helyezték volna, akkor két új öblöt is megkellett volna terveztetni, illetve annak megépítési költsége is horror pénzekbe került volna. Szóval így maradt, ahogy ma és évtizedek óta van. 

Előzmény: timetable (347812)
gallo Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347825

Nagyon helyes. Valószínűleg kisebb a káosz ezen a téren, mint nálunk, ahol gyakorlatilag büntetlenül megtehetnek (és meg is tesznek) egyesek bármit.

Előzmény: trizs77 (347819)
rezignált Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347824

Biztos, de a Naplás-Cinkotai csomópontot speciel eléggé átépítették, ott biztosan újra kellett tervezni forgalomtechnikát, geometriát stb., furcsa, hogy ebbe nem fért bele egy pár buszmegálló:

 

a különböző időpontok között jól nyomon követhető a változás: https://maps.app.goo.gl/HUDFmp1WrXygeHJm6

Előzmény: toto92 (347821)
rezignált Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347823
Előzmény: gabor144 (347822)
gabor144 Creative Commons License 2024.04.10 0 2 347822

Nekem kedvenc ilyen megállóhelyem ez: https://maps.app.goo.gl/LeDUfhesVSwuqrzT7

 

Pécs, 6-os út, Tüke-Busz, Ördögárok mh. Hogy lehet idejutni gyalog? Semmi bekötőút, ösvény nem látszik, a közelben sem. 

Előzmény: NAR (347814)
toto92 Creative Commons License 2024.04.10 -1 6 347821

Nem az a helyzet hogy ahol és ahogy most van, ott fel lehet újítani egy az egyben úgy ahogy van, de ha áthelyezed akkor nem szúrhatsz le ugyanúgy két táblát mint az előző helyen hogy kézcsók, ez itt a megálló, hanem az aktuális szabályok szerint kell megépíteni, ami szükségessé tehet öblöt, zebrát, középszigetet, világítást, kutyafülét? Nem azt mondom hogy ez emelte volna az egekbe az út teljes felújításának költségét, de a nullánál azért nagyobb pluszköltséget tippelnék.

Előzmény: rezignált (347820)
rezignált Creative Commons License 2024.04.10 -1 1 347820

Okés, de épp az a fura, hogy az utat 2019-ben felújították, akkor vsz. 0 pluszköltséggel belefért volna áthelyezni egy értelmesebb helyre, pl. a Naplás úthoz.

Előzmény: toto92 (347813)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.10 -1 1 347819

Amikor a bringás rendőr, bringást büntet :

 

https://www.autoszektor.hu/hu/content/halomra-buntetik-bicikliseket-becsben

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.10 0 1 347818

A Gázgyár utca olykor olyan szépen tud dugulni...

Akkor volna értelme, ha mozgó pollerrel csak a buszokat, hatóságokat/mentőket és a helyi érdekű forgalmat engednék be. Úgy támogatnám, de a mozgó poller se feltétlen olcsó.

Előzmény: NAR (347817)
NAR Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347817

Mióta megépítették a gátat, annyira nem lenne egyszerű az a híd, bár nem megugorhatatlan. Lehetne a Városfal utcán járatni (a buszöblök megvannak, "csak" a Szentendreire kihajtás kellene megoldani). Vagy a Gázgyár utcában, hogy legalább a Graphisoft parkba járóknak jó legyen.

Előzmény: ÁsítóSárkány (347816)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.10 0 3 347816

A Pók utcánál mondjuk egy elég egyszerű gyalogoshíd az Aranyhegyi-patakon lehet, hogy számottevően dobna a megálló kihasználtságán.

Előzmény: NAR (347814)
timetable Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347815

Ott a vasúti aluljáró mászott arrébb a 2-es vonali nagy vágányzár alkalmával, eredetileg majdnem a kijáratánál volt.

https://www.google.hu/maps/@47.5651585,19.0583844,3a,75y,241.59h,76.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1s6C5ZewmxWovxp7TohaN58w!2e0!5s20090501T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu

Előzmény: NAR (347814)
NAR Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347814

Akkor ez ugyanolyan, mint a Pók utca megálló a 106-os vonalon, ahol nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az utóbbi 10 évben nem volt egyetlen le- és felszálló sem...

Előzmény: toto92 (347813)
toto92 Creative Commons License 2024.04.10 0 4 347813

Egy 1972-es légifelvételen még állnak ott épületek, én azt tippelném hogy azoknak a kiszolgálása volt a fő cél eredetileg, aztán meg nyilván ottmaradt a megálló mert, ahogy írod, áthelyezni egy vagyon lenne.

Előzmény: timetable (347812)
timetable Creative Commons License 2024.04.10 0 1 347812

A megálló a 192-es busz idejéből maradt ott - az egy alapvetően műszakos jellegű járatként volt a 46-os elődje, de hogy akkor miért ide került a megálló, arra nem tudok válaszolni

 

Logikus lenne átkerülnie máshová, én azt gyanítom hogy a megálló kialakításával járó forgalomtechnikai beavatkozások költségét senki nem akarta vállalni. Gyanítom, itt már öböl, gyalogos átvezetések, stb. is kellenének...

Előzmény: rezignált (347810)
névtelen Creative Commons License 2024.04.10 -1 1 347811

Egyszer terveztem a Naplás tóhoz kimenni tömeggel, de ezt látva annyira nem volt kedvem hozzá, és pontosan ugyanez a kérdés fogalmazódott meg bennem is.

Előzmény: rezignált (347810)
rezignált Creative Commons License 2024.04.10 0 6 347810

Lazán kapcsolódó kérdés:

 

én nem vagyok ismerős a környéken, de az Erdei bekötőút megállóhely tkp. miért ott van, ahol? A Naplás-tónak ez lenne lényegében_a_közösségi közlekedési kapcsolata, ehhez képest a megállónál nincs, leszámítva egy erdei dűlőutat, ami a térkép szerint nem vezet sehová. A Naplás-tó ezzel szemben megközelíthető lenne a Naplás úton, ami viszont több száz méterre van a megállótól, és nincs járda. Nekem jóval logikusabbnak tűnne, hogy a Naplás útnál legyen a megálló, ehhez képest láthatóan viszonyan frissen felújítva is maradt a megálló ott, ahol eddig volt.

 

Valaki tudja, miért van így?

Előzmény: toto92 (347808)
IZé Creative Commons License 2024.04.10 0 9 347809

Felnézni a kijelzőre, és leolvasni, mikor jön a busz, ez 1 másodperc. Elővenni a telefont, behívni az appot, kijelölni a helyet/viszonylatot, ez kb 10 mp*. És ha nincs az embernek szabad keze, meg esik, fúj, stb. akkor nagyon kellemetlen is. Igazad van. 

De!

Egy megnézés 10 mp, 100 óra alatt 36 ezer megnézés, 3év ~ ezer nap, ergo Te minden nap 36-szor várakozol valamilyen megállóban járatra. Gratulálok! Azt azért belátod hogy az emberek többségénél ez még a 4-et sem éri el, tehát 9-szer lassabban degradálódik a telefonjuk. Mármint a szutyok BpGO miatt. Mert amúgy állandó használatban van, és két év alatt úgyis kuka.
Egyébként, ha egy felszállás után átlag 10 percet utazol, akkor az napi 6 óra utazás, plusz a várakozás. Jó sok szabadidőd van...

 

*Azt, hogy te az az appban megnézheted, hogy hol jár, miért késik, milyen alternatíva van, ne számoljuk bele az időbe, mert azt a kijelző sem mutatja.

Előzmény: 18-09 (347799)
toto92 Creative Commons License 2024.04.10 0 1 347808

Én nem tudom hogy viszonyul egyik a másikhoz, ezért érdekelne, bár nyilván költői volt a kérdés - legalábbis meglepődnék ha (amennyiben valaha is vizsgálva volt egyáltalán) publikus lenne az eredmény. Meg az is jó kérdés hogy kellene-e mindenhová ilyen, mert valószínűleg az Erdei bekötőútnál nem indokolja az utasforgalom (aztán lehet meglepően sok a BKV-zó horgász), de egy-egy megállót meghagyni hogy ott papír menetrend legyen meg cserélgetni kelljen, valószínűleg nem érdemes.

Előzmény: Gordon Zsigmond (347805)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.10 0 0 347807

Első körben az a kérdés, mit jelent az "egyes megállókban"

Ha tényleg néhány megállóról van szó kisérleti jelleggel, ahol jelentős átszállási kapcsolat sincs (pl. a MÁV-Start és Volánbusz pályaudvarokat összekötő útvonalak átszállási pontjait érdemes kihagyni első körben) akkor az talán nem okoz nagy gondot, és értékes tapasztalatot jelenthet.

De a sokezer megálló kapcsán az álmok nekem meglehetősen utópisztikusnak (sőt, a magyar társadalom demográfiáját figyelembe véve akár disztópikusnak!) tűnnek számomra.

Előzmény: 18-09 (347800)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.10 -1 1 347806

Az egyik 2010-es vizsgálati jelentésben (nem BKV, nem BKK) van olyan, hogy a kb. 4300 megálló egy évi anyagköltsége 30+12 millió forint volt.

Amiből a 12 millió (alvállalkozói részt vitatták.)

 

Ez az összeg 8 különböző tételből adódott össze.

Előzmény: 18-09 (347803)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.09 0 2 347805

Körülbelül kiegyenlíti egymást a két költség - az egyik serpenyőben a megvásárlás-telepítés-karbantartás költsége, a másikban a nyomtatás minden menetrendváltozásnál, meg az élőerő cserélgetni a papirosokat.

 

És az e-papírra mindent ki tudsz írni, terelést, haváriát, bármilyen információt, ez nagy előny, miközben nem kerül annyiba és nem is olyan bonyolult, mint mondjuk egy futár-totem.

Előzmény: toto92 (347804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!