Azért a jobb oldali (Lessenich) tábla, nem az elektronikus, hanem a fix tábla, kapna Magyarországon kritikát rendesen. Dransdorf három különböző betűmérettel van írva, a 630-nál ráadásul hibásan (Drandorf), a 610/611-nél hiányzik mellőle az U. Bonn Hbf-nál meg egyszer van S, egyszer nincs.
De a kijelző tényleg jó, és ugye látjuk, napelemes, külső áramellátása nincs is.
Bonnban egyébként (330 ezer lakos) a fő buszos tengelyek olyanok, hogy két járat hosszan átlapolja egymást, és csak a végükön válnak szét, pl. 610/611. Ezeknek az utastájékoztatásban is ugyanolyan színük van, egy kis árnyalatnyi eltéréssel, ld. 610/611, két hasonló kék, a 604/605 két hasonló zöld, stb. A járatsűrűség a legnagyobb csúcs kivételével egyezik, pl. szombat délután a 610/611 egyaránt 20-20 percben jár, és egymást felezik. Korábban elmenni persze tilos. Ezzel a város nagy részéről elég sűrűn elérhető a városközpont, és ezt kiegészítik még egyéb, harántoló járatok. Véleményem szerint a város méreteihez képest kimondottan jó a tömegközlekedési kiszoldálás Bonnban. A kötöttpályás hálózat kiépítése persze köszönhető annak, hogy a város annak idején negyven évig nyugatnémet főváros volt, de azóta eltelt harminc év, és máig fennmaradt a jó buszos kiszolgálás is. Ezek a járatok elég jó kihasználtsággal is járnak.
Akik az appra esküsznek, persze, van az is, elég sok mindent tud, szerintem elég jó.
Nekem mindössze annyi a problémám, hogy miért a saját eszközömet kell avultatnom egy olyan információ beszerzéséhez, amit a szolgáltatónak saját csatornán keresztül kellene adnia?
Igen is kijelzőket kellene telepíteni a városban, illetve végre a drágalátos ÉKM is elfogdhatná a világ előremenetelét és nem akadályoztathatná az e-papíros megoldást, mint ahogy azt ma még teszi.
Ha már go: marginális kérdés csak tegnap pont ilyen helyzetbe kerültem (volna): ha én az appban vásárolt jegyekkel szeretnék kerékpárt szállítani a villamoson, akkor a megállóhelyi tartózkodás alatt kéne két vonatjegyet beqrkódoznom + a kerékpárt feltenni a Tátrára? Ez nem tűnik egy olyan mozdulatsornak ami zsigerből gyakorlás nélkül összehozható.
Az is aranyos hogy ha az ember a szabályokat betartva szeretne kerékpárt szállítani a héven, az kb lottósorsolásnak felel meg: megáll a szerelvény egyik végén és reméli hogy pont ott nem lesz bicikli, mert ha mégis, arra már nincs idő hogy átmenjen a másik kerékpárszállító kocsihoz - legalábbis tegnap nem volt.
A "szutyok GO" sokkal széleskörűbb információt ad, mint bármilyen megállóhelyi tájékoztatás. Nem azt mondom, hogy utóbbi teljesen fölösleges, mert kényelmes egy ránézésből megállapítani, hogy mikor jön a busz - de sokkal-sokkal kisebb a jelentősége, mint volt neki mondjuk 10 éve.
Szuper ez az egyszerű kis kijelző! Sajnos nálunk az álláspont a kijelzőkkel kapcsolatban, hogy vagy nincs lehetőség áramforrás kiépítésére, drága, minek, használd a szutyok GO-t...
Jól látom, itt csiszoltak a 600 Ft-os jegy egyeduralmán?
"A járművezetőnél 600 Ft-ért vásárolhatsz olyan menetjegyet is, mely egyszeri utazásra egyaránt érvényes a főváros határain kívül és belül. A Budapest-bérletet és a BKK jegytípusait is igénybe veheted, de ezeket kizárólag Budapest határain belül. Amennyiben ezekkel a járatokkal kizárólag a főváros határain kívül utazol, úgy 400 Ft-ért teljesárú, vagy 50%-os kedvezményű jegyet válthatsz a járművezetőtől."
A hétvégén a a Beneluxtunnel (A4) le volt zárva, és az 1942-ben megnyitott városi Maastunnel (S103) most csak 2×1 sávos. Az eredmény: a nyugati városrészekben végeláthatatlan dugók minden irányból a Maastunnel (a kép jobb alsó sarka) felé. Felülről elég látványos volt.
Van felvétel, igen kb 5-7 éve a testveremet is felvették a Dél Pesti garázsba diszpécsernek, mert nem volt elég ember. A 30 nap próbaidő alatt a kollégái semmit sem mondtak el neki, illetve folyamatosan hamis információkkal látták el. Egyetlen cél volt, hogy a kívülről jövő szerencsétlent kirúgják, ezt egyébként sikeresen meg is valósították. Úgyhogy hagyuk a van felvétel dumát, sirunk, hogy nincs ember, ha meg jön valaki végre, azt meg az öreg dolgozók szándékosan kicsinaljak. Ne sirjunk, hogy nincs ember, nem is szeretnétek, hogy legyen.
Valamelyest javult a helyzet a buszsofőrök számát illetően, de a Pozsonyi Tömegközlekedési Vállalat (DPB) továbbra is kénytelen külföldön toborozni új alkalmazottakat. A probléma azután alakult ki a tavalyi év utolsó hónapjaira, hogy sokan kihasználták a lehetőséget, és korkedvezménnyel nyugdíjba mentek – tájékoztatta a TASR-t Jozef Vozár, a DPB szóvivője - írja a parameter.sk.
„A fővárosi tömegközlekedési vállalatnak 1500 sofőrje van, ekkora számnál részben természetes is a cserélődés. Folyamatosan zajlik az új alkalmazottak toborzása, és az összes szállítással foglalkozó cégnek ilyen gondjai vannak az országban” – folytatta Vozár. Hozzátette, hogy a cég valamennyi járatát működtetni tudja, és tartja a menetrend szerint járatindítást.
A szóvivő azt is elmondta, mivel az ágazatban tartós hiány van képzett munkaerőből, a vállalat üdvözli a nemzeti munkavállalói vízumok kiadásának meghosszabbítását. „A DBP korábban sikeresen toborzott embereket Ukrajnában és Grúziában, most más országokban is próbálkozik, amelyekre vonatkozik a nemzeti vízum” – fűzte hozzá.
A cég szerint a korkedvezményes nyugdíjjal kapcsolatos módosítás okozta a problémát, tehát a nyugdíjba vonulás lehetősége 55 éves kortól, és hozzájárult az elmúlt időszakban végrehajtott nyugdíjvalorizáció is.
Emiatt a DBP menetrend-módosításra kényszerült, és egyes vonalakon járatritkítás volt a fővárosi tömegközlekedésben.
Miután semmi időhöz kötött programom nem volt, rövid átgondolás után eltöltöttem néhány órát Rotterdamban. Nem így volt tervezve, szóval csak a telefonnal csináltam fényképeket, de talán van, aki így is érdekesnek találja. Miután elkezdett esni az eső, maradtam csak a metróban :-)
További képek az abumban. A friss képek vannak elöl:
Hát a lakosság lecserélése az mondjuk megy, igaz nem itt (szerencsére) és nem nem is lesz jobb tőle, sőt. Franciaországban például pár éve úgy megvertek egy sofőrt, hogy belehalt, nem véletlen, hogy nyugaton is terjed a zárt fülke meg a fapad, alkalmazkodva az új viszonyokhoz... Ennyit arról, hogy "csak nálunk".
Hát ez legalább olyan jó ötlet, mint amikor pár éve valamelyik elvbarátod kitalálta, hogy az utoljára végző sofőr a nap végén még igazán felmoshatná a tartózkodót és kisúrolhatná a budit... Figyu, van felvétel, jelentkezz, mutasd meg hogy kell ezt csinálni, de ne akard már más faszával verni a csalánt.
Tegnap Rotterdamból Delftbe szerettem volna menni vonattal. Mint kiderült, a Rotterdam - Hága vasútvonalon a hétvégén valamilyen karbantartás miatt nem volt vonatközlekedés, Delft erre a vonalra esik. Rotterdam Centraalon az égvilágon semmilyen tájékoztatást nem láttam erre vonatkozólag. A hágai vonatok nem voltak kiírva indulásra, mintha nem is léteznének, soha nem is léteztek volna, és ennyi. Rotterdam Blaak állomáson is azok a Sprinterek, amik a Centraalról papíron továbbmennek Delft, Hága felé, egyszerűen ki voltak írva Rotterdam Centraalra, és ennyi.
Magyarországon tele lett volna minden plakátokkal, annak ellenére is, hogy csak egy hétvége, Németországban is ki lettek volna írva a vonatok, és melléjük, hogy most mégse mennek. Itt meg semmi.
Párizsban, Londonban és még sok-sok európai nagyvárosban a helyi közösségi közlekedési eszközökön tizen+ éve még sokkal több volt a csöves és a hajléktalan mint Budapesten.
Berlinben akárhányszor voltam, mindig találkoztam csövesekkel a tömegközlekedésen - gyakorlatilag minden egyes városon belüli helyváltoztatásomnál.
Münchenben is simán összejön heti egy-két olyan utastárs, aki hangosan beszél egy képzelt másik féllel, belvárosban gyakrabban. Bedrogozott nem európai származású bevándorló dettó.
Ugye emlékszünk még az 1-2 évvel ezelőtti hírhedt 19-es villamosos "behányok" videóra? Most is bejátszották nemrég a híradóban, mikor Vitézyt hurcolta meg valamelyik csövesvédő egyesület. És még volt pofájuk úgy narrálni, hogy a villamosvezető így beszélt az """"utassal"""".
Na ez a reakció az ilyen esetekre. Halott ügy, mikor Budapesten már több a telefonnal videózó libbantagyú droid, mint a normális ember.
Rengetegszer eljátszották már sofőrök az "addig nem megyünk sehova" történetet, de a reakció 100%-ban mindig az, hogy az utasok őt szidalmazzák a "ménemmegyünkmán"-t különböző oktávokon dalolászva, de az eszébe sem jutna senkinek, hogy közös erővel felnyalassák a csövessel, kisebbségivel a betont.
Azért van csak nálunk ez a jelenség, mert ilyen marha népség sincs mégegy a földön mint a magyar. Itt a lakosságot kéne lecserélni, hogy változás legyen.
Na ne mondd, hogy nem láttál még szoba festőt, tető fedot és egyéb fizikai munkásokat a koszos munkaruhajukban a buszon. Ha a szoba festő egy hétig fest valahol mindig hazaviszi a létrát? Múltkor egy pék ült le a buszon munkaruhaban ( ami felvett ANTSZ kérdéseket is, mert pék ruhát tilos üzemen kívül használni) csak úgy csungtek rajta a tészta darabok és a liszt.
A csöveseken kívül a másik nagy probléma a magyar igénytelen munkás , aki koszos munkaruhaban megy és jön a munkába, miközben Európában ( és 40 évig nálunk is az volt) a szokás, hogy a munkaruha azért munkaruha, mert csak munkavégzés során hordják.
Most büszkén megy mindenki a mocskos büdös munkaruhajaba a buszon, na őket is le kéne rakni, nem csak a csoveseket.
Az normális utas, és a csöves között nincs alá fölé rendelt viszony, mindkettő utas, ellenben a sofőrnek lehet jogot adni, mint a busz ért felelős személy, hogy lerakja a csöveseket.
Egyébként eddig 32 Európai országban jártam, szinte sehol nincsenek csővesek a járművön, ez egy ilyen magyar folklór, hogy szállodának használják a csöves urak a járművet, régen benne volt az utazási féltelekben, hogy szennyezett büdös ruhában tilos felszállni, csak ezt a pontot kell visszahozni, és akkor ez már nem is diszkrimináció a csöves urak ellen, hanem fellépés a büdösek ellen. És akkor már a munka ruhában utazókat sem kéne felengedni, mert szintén büdösek, egész Európában az a szokás, hogy munka után atoltoznek az emberek, csak nálunk nem hajlandók rá, leül a szóba festő a festékes munkaruhaban a buszra, mi meg üljünk bele utána.
Volt valaha egy őrült MÁV-Startos "állomásfőnök" a budai fejpályaudvaron még a 2000-es évek második felében (a By, Bhv, Bo, Ao kocsik idején), aki kiadta, hogy az éjszakai szolgálatot ellátó ügyeletes tisztnek a tesze-tosza és a csövik által könnyűszerrel megvásárolható rendészekkel (majd később rendőri segítséggel) éjjel több alkalommal is végig kell járniuk a pályaudvaron álló szerelvényeket és az illetéktelen ott tartózkodókat el kell távolítani. Ez mind közegészségügyi, munkavédelmi aggályokat és nem egyszer közvetlen életveszélyt is jelentett. De ráfért az arcára és a cég is rábólintott. Majd szép-lassan elhalt.
Csak azután, hogy megbüntetjük az utasokat, akik azon túl, hogy előremennek a sofőrhöz szólni ( persze, csak akkor, amikor ők maguk már elérték a céljukat, és épp leszállnak ), nem tesznek semmit. Pedig többen vannak, és őket nem veszik mobilok kamerái, ha bármit csinálnak, és nem lesz bajuk abból, ha a felvételek kikerülnek a létező összes hírportálra.
A sofőr pont úgy áldozata ennek, mint az utas. Sofőr, és nem fegyőr. Az a dolga, hogy vezessen.
A csöves, meg elmebeteg helyzetet pedig el kéne kezdeni megoldani, és nem a sofőrre tolni ( elsőajtózás ), mert addig, amíg ebben nincs kézzel fogható változas, teljesen felesleges tömegközlekedési fejlesztésekre egy Forintot is költeni. Ez jelenleg a legvisszataszítóbb oldala a tömegközlekedésnek, amiért még mindig megéri jóval drágábban és lassabban haladva, a leglevedlettebb használt autóban is elrohadni a dugóban.
Bécsnél mindig nagyon óvatosan kell gyakorlatilag minden adatot kezelni. Bécs lakossága olyan dinamikusan növekszik, mint csak kevés európai városé.
2003: 1.593.000
2013: 1.741.000
2023: 2.006.000
És mindezt úgy, hogy a betelepülők közt a gazdaságilag aktívak felül-, a nyugdíjasok, egyéb okból inaktívak alulreprezentáltak. Ha ma Bécsben 30%-kal több az autó és 30%-kal magasabb a tömegközlekedés utasszáma, mint húsz éve, az egy az egyben megmagyarázható a demográfiai változásokkal.
Érdekes adatok. Mondjuk ami most nekem eszembe jutott az Bécs városa, ott azért vannak kerékpárutak, azok kiépítettsége nem rossz és a tömegközlekedés minősége is egész jó, mégis folyamatosan nő a gépkocsik száma.