Keresés

Részletes keresés

mzdude Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347782

A sárga az miféle csudabogár?

Előzmény: attus germanicus (347775)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347781

Zebrazászló?

 

Ugyan már.

 

Zebratégla.

 

https://9gag.com/gag/adByDPZ

sz_b Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347780

Jobban utánanézve ez április 1-től érvényes. Nem annyira reklámozták. Van más változás is?

Látszik a különbség a két fájl között, de nem néztem végig, csak ezt az egy részt (97. oldal).

https://www.volanbusz.hu/files/public/Kozerdeku-adatok/Uzletszabalyzat_2024-03-01.pdf

https://www.volanbusz.hu/files/public/Kozerdeku-adatok/Uzletszabalyzat_2024-04-01.pdf

 

Előzmény: sz_b (347779)
sz_b Creative Commons License 2024.04.03 0 1 347779

Jól látom, itt csiszoltak a 600 Ft-os jegy egyeduralmán?

"A járművezetőnél 600 Ft-ért vásárolhatsz olyan menetjegyet is, mely egyszeri utazásra egyaránt érvényes a főváros határain kívül és belül. A Budapest-bérletet és a BKK jegytípusait is igénybe veheted, de ezeket kizárólag Budapest határain belül. Amennyiben ezekkel a járatokkal kizárólag a főváros határain kívül utazol, úgy 400 Ft-ért teljesárú, vagy 50%-os kedvezményű jegyet válthatsz a járművezetőtől."

https://www.ujtarifa.hu/node/1433

Előzmény: fberci (347504)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.03 0 2 347778

Na, még egy Rotterdam. 

A hétvégén a a Beneluxtunnel (A4) le volt zárva, és az 1942-ben megnyitott városi Maastunnel (S103) most csak 2×1 sávos. Az eredmény: a nyugati városrészekben végeláthatatlan dugók minden irányból a Maastunnel (a kép jobb alsó sarka) felé. Felülről elég látványos volt. 

Előzmény: attus germanicus (347775)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.04.03 -10 3 347777

Van felvétel, igen kb 5-7 éve a testveremet is felvették a Dél Pesti garázsba diszpécsernek, mert nem volt elég ember. A 30 nap próbaidő alatt a kollégái semmit sem mondtak el neki, illetve folyamatosan hamis információkkal látták el. Egyetlen cél volt, hogy a kívülről jövő szerencsétlent kirúgják, ezt egyébként sikeresen meg is valósították. Úgyhogy hagyuk a van felvétel dumát, sirunk, hogy nincs ember, ha meg jön valaki végre, azt meg az öreg dolgozók szándékosan kicsinaljak. Ne sirjunk, hogy nincs ember, nem is szeretnétek, hogy legyen.

Előzmény: torqmatic (347773)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 347776

Kénytelen külföldön is buszsofőröket toborozni a pozsonyi tömegközlekedési vállalat

 

2024.04.02.

 

Valamelyest javult a helyzet a buszsofőrök számát illetően, de a Pozsonyi Tömegközlekedési Vállalat (DPB) továbbra is kénytelen külföldön toborozni új alkalmazottakat. A probléma azután alakult ki a tavalyi év utolsó hónapjaira, hogy sokan kihasználták a lehetőséget, és korkedvezménnyel nyugdíjba mentek – tájékoztatta a TASR-t Jozef Vozár, a DPB szóvivője - írja a parameter.sk.

 

„A fővárosi tömegközlekedési vállalatnak 1500 sofőrje van, ekkora számnál részben természetes is a cserélődés. Folyamatosan zajlik az új alkalmazottak toborzása, és az összes szállítással foglalkozó cégnek ilyen gondjai vannak az országban” – folytatta Vozár. Hozzátette, hogy a cég valamennyi járatát működtetni tudja, és tartja a menetrend szerint járatindítást.

 

 

A szóvivő azt is elmondta, mivel az ágazatban tartós hiány van képzett munkaerőből, a vállalat üdvözli a nemzeti munkavállalói vízumok kiadásának meghosszabbítását. „A DBP korábban sikeresen toborzott embereket Ukrajnában és Grúziában, most más országokban is próbálkozik, amelyekre vonatkozik a nemzeti vízum” – fűzte hozzá.

 

A cég szerint a korkedvezményes nyugdíjjal kapcsolatos módosítás okozta a problémát, tehát a nyugdíjba vonulás lehetősége 55 éves kortól, és hozzájárult az elmúlt időszakban végrehajtott nyugdíjvalorizáció is.

Emiatt a DBP menetrend-módosításra kényszerült, és egyes vonalakon járatritkítás volt a fővárosi tömegközlekedésben.

attus germanicus Creative Commons License 2024.04.01 0 4 347775

Miután semmi időhöz kötött programom nem volt, rövid átgondolás után eltöltöttem néhány órát Rotterdamban. Nem így volt tervezve, szóval csak a telefonnal csináltam fényképeket, de talán van, aki így is érdekesnek találja. Miután elkezdett esni az eső, maradtam csak a metróban :-)

 

 

További képek az abumban. A friss képek vannak elöl:

https://flic.kr/s/aHBqjBjK8J

 

A képen talán nem is látszik annyira, de a Wilhelminaplein állomás elég erősen lejt. Kiszállás előbb be is mondják, hogy vigyázzunk, lejt a peron. 

 

Előzmény: attus germanicus (347772)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 0 0 347774

Hát a lakosság lecserélése az mondjuk megy, igaz nem itt (szerencsére) és nem nem is lesz jobb tőle, sőt. Franciaországban például pár éve úgy megvertek egy sofőrt, hogy belehalt, nem véletlen, hogy nyugaton is terjed a zárt fülke meg a fapad, alkalmazkodva az új viszonyokhoz... Ennyit arról, hogy "csak nálunk".

Előzmény: jbaal (347768)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 -1 11 347773

Hát ez legalább olyan jó ötlet, mint amikor pár éve valamelyik elvbarátod kitalálta, hogy az utoljára végző sofőr a nap végén még igazán felmoshatná a tartózkodót és kisúrolhatná a budit... Figyu, van felvétel, jelentkezz, mutasd meg hogy kell ezt csinálni, de ne akard már más faszával verni a csalánt.

Előzmény: MXP--1991 (347759)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.01 0 3 347772

Tegnap Rotterdamból Delftbe szerettem volna menni vonattal. Mint kiderült, a Rotterdam - Hága vasútvonalon a hétvégén valamilyen karbantartás miatt nem volt vonatközlekedés, Delft erre a vonalra esik. Rotterdam Centraalon az égvilágon semmilyen tájékoztatást nem láttam erre vonatkozólag. A hágai vonatok nem voltak kiírva indulásra, mintha nem is léteznének, soha nem is léteztek volna, és ennyi. Rotterdam Blaak állomáson is azok a Sprinterek, amik a Centraalról papíron továbbmennek Delft, Hága felé, egyszerűen ki voltak írva Rotterdam Centraalra, és ennyi. 

Magyarországon tele lett volna minden plakátokkal, annak ellenére is, hogy csak egy hétvége, Németországban is ki lettek volna írva a vonatok, és melléjük, hogy most mégse mennek. Itt meg semmi. 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 347771

Párizsban,  Londonban és még sok-sok európai nagyvárosban a helyi közösségi közlekedési eszközökön tizen+ éve még sokkal több volt a csöves és a hajléktalan mint Budapesten.

 

lunanoctis Creative Commons License 2024.03.31 -1 2 347770

Berlinben akárhányszor voltam, mindig találkoztam csövesekkel a tömegközlekedésen - gyakorlatilag minden egyes városon belüli helyváltoztatásomnál.

 

Münchenben is simán összejön heti egy-két olyan utastárs, aki hangosan beszél egy képzelt másik féllel, belvárosban gyakrabban. Bedrogozott nem európai származású bevándorló dettó.

Előzmény: Fizolti (347769)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.31 0 0 347769

Egyébként eddig 32 Európai országban jártam, szinte sehol nincsenek csővesek a járművön,

 

Bécsben pl. előfordul mostanában. Amiről én tudok, az elővárosi vonat, amit utastérszennyezés miatt ki kellet állítani a forgalomból. 

Előzmény: MXP--1991 (347765)
jbaal Creative Commons License 2024.03.31 -4 8 347768

Ugye emlékszünk még az 1-2 évvel ezelőtti hírhedt 19-es villamosos "behányok" videóra? Most is bejátszották nemrég a híradóban, mikor Vitézyt hurcolta meg valamelyik csövesvédő egyesület. És még volt pofájuk úgy narrálni, hogy a villamosvezető így beszélt az """"utassal"""".

 

Na ez a reakció az ilyen esetekre. Halott ügy, mikor Budapesten már több a telefonnal videózó libbantagyú droid, mint a normális ember.

Rengetegszer eljátszották már sofőrök az "addig nem megyünk sehova" történetet, de a reakció 100%-ban mindig az, hogy az utasok őt szidalmazzák a "ménemmegyünkmán"-t különböző oktávokon dalolászva, de az eszébe sem jutna senkinek, hogy közös erővel felnyalassák a csövessel, kisebbségivel a betont.

Azért van csak nálunk ez a jelenség, mert ilyen marha népség sincs mégegy a földön mint a magyar. Itt a lakosságot kéne lecserélni, hogy változás legyen.

MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.31 -3 11 347767

Na ne mondd, hogy nem láttál még szoba festőt, tető fedot és egyéb fizikai munkásokat a koszos munkaruhajukban a buszon. Ha a szoba festő egy hétig fest valahol mindig hazaviszi a létrát? Múltkor egy pék ült le a buszon munkaruhaban ( ami felvett ANTSZ kérdéseket is, mert pék ruhát tilos üzemen kívül használni) csak úgy csungtek rajta a tészta darabok és a liszt.

 

A csöveseken kívül a másik nagy probléma a magyar igénytelen munkás , aki koszos munkaruhaban megy és jön a munkába, miközben Európában ( és 40 évig nálunk is az volt) a szokás, hogy a munkaruha azért munkaruha, mert csak munkavégzés során hordják.

Most büszkén megy mindenki a mocskos büdös munkaruhajaba a buszon, na őket is le kéne rakni, nem csak a csoveseket.

Előzmény: Lovrin (347766)
Lovrin Creative Commons License 2024.03.31 -2 4 347766

leül a szóba festő a festékes munkaruhaban a buszra

 

jó de hát azok kocsival járnak mert vinniük kell a létrát ;)

Előzmény: MXP--1991 (347765)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.31 -2 8 347765

Az normális utas, és a csöves között nincs alá fölé rendelt viszony, mindkettő utas, ellenben a sofőrnek lehet jogot adni, mint a busz ért felelős személy, hogy lerakja a csöveseket.

 

Egyébként eddig 32 Európai országban jártam, szinte sehol nincsenek csővesek a járművön, ez egy ilyen magyar folklór, hogy szállodának használják a csöves urak a járművet, régen benne volt az utazási féltelekben, hogy szennyezett büdös ruhában tilos felszállni, csak ezt a pontot kell visszahozni, és akkor ez már nem is diszkrimináció a csöves urak ellen, hanem fellépés a büdösek ellen. És akkor már a munka ruhában utazókat sem kéne felengedni, mert szintén büdösek, egész Európában az a szokás, hogy munka után atoltoznek az emberek, csak nálunk nem hajlandók rá, leül a szóba festő a festékes munkaruhaban a buszra, mi meg üljünk bele utána.

 

Előzmény: Hernyofan (347762)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.31 -3 1 347764

Volt valaha egy őrült MÁV-Startos "állomásfőnök" a budai fejpályaudvaron még a 2000-es évek második felében (a By, Bhv, Bo, Ao kocsik idején), aki kiadta, hogy az éjszakai szolgálatot ellátó ügyeletes tisztnek a tesze-tosza és a csövik által könnyűszerrel megvásárolható rendészekkel (majd később rendőri segítséggel) éjjel több alkalommal is végig kell járniuk a pályaudvaron álló szerelvényeket és az illetéktelen ott tartózkodókat el kell távolítani. Ez mind közegészségügyi, munkavédelmi aggályokat és nem egyszer közvetlen életveszélyt is jelentett. De ráfért az arcára és a cég is rábólintott. Majd szép-lassan elhalt. 

Előzmény: MXP--1991 (347759)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.30 0 0 347763

Igen, valóban vigyázni kell, mert lakosszámban a talán a legdinamikusabban növekvő nagyvárosról beszélünk.

Előzmény: attus germanicus (347761)
Hernyofan Creative Commons License 2024.03.30 -2 11 347762

Csak azután, hogy megbüntetjük az utasokat, akik azon túl, hogy előremennek a sofőrhöz szólni ( persze, csak akkor, amikor ők maguk már elérték a céljukat, és épp leszállnak ), nem tesznek semmit. Pedig többen vannak, és őket nem veszik mobilok kamerái, ha bármit csinálnak, és nem lesz bajuk abból, ha a felvételek kikerülnek a létező összes hírportálra. 

 

A sofőr pont úgy áldozata ennek, mint az utas. Sofőr, és nem fegyőr. Az a dolga, hogy vezessen. 

 

A csöves, meg elmebeteg helyzetet pedig el kéne kezdeni megoldani, és nem a sofőrre tolni ( elsőajtózás ), mert addig, amíg ebben nincs kézzel fogható változas, teljesen felesleges tömegközlekedési fejlesztésekre egy Forintot is költeni. Ez jelenleg a legvisszataszítóbb oldala a tömegközlekedésnek, amiért még mindig megéri jóval drágábban és lassabban haladva, a leglevedlettebb használt autóban is elrohadni a dugóban. 

Előzmény: MXP--1991 (347759)
attus germanicus Creative Commons License 2024.03.30 0 6 347761

Bécsnél mindig nagyon óvatosan kell gyakorlatilag minden adatot kezelni. Bécs lakossága olyan dinamikusan növekszik, mint csak kevés európai városé. 

2003: 1.593.000

2013: 1.741.000

2023: 2.006.000

És mindezt úgy, hogy a betelepülők közt a gazdaságilag aktívak felül-, a nyugdíjasok, egyéb okból inaktívak alulreprezentáltak. Ha ma Bécsben 30%-kal több az autó és 30%-kal magasabb a tömegközlekedés utasszáma, mint húsz éve, az egy az egyben megmagyarázható a demográfiai változásokkal. 

Előzmény: Il Leone (347760)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.30 -1 1 347760

Érdekes adatok. Mondjuk ami most nekem eszembe jutott az Bécs városa, ott azért vannak kerékpárutak, azok kiépítettsége nem rossz és a tömegközlekedés minősége is egész jó, mégis folyamatosan nő a gépkocsik száma.

Előzmény: attus germanicus (347758)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.30 -12 1 347759

Meg kéne fordítani a sorrendet, a buszokon,  a sofőrt kéne büntetni, ha felengedik a csöves urakat, ha egy csöves felszáll, motor leáll, és addig nem megyünk tovább, ha mégis két heti fizetés megvonás.  Kb pár nap alatt rend lenne rendészet nélkül is. Villamosokon a jármű hossza miatt ez nehezebb lenne.

attus germanicus Creative Commons License 2024.03.30 0 1 347758

A legfrisseb statisztika szerint Kölnben január 1-én 491.700 személygépkocsi volt nyilvántartva, új rekord, soha ennyi nem volt. Tíz évvel ezelőtt a gépjárműállomány csökkentését tűzte ki célul a politika, azóta a gépkocsik száma folyamatosan emelkedik. Ezt részben megmagyarázza a lakosság növekedése, tíz év alatt kb. 6%-kal nőtt a lakosság, most 1,1 millió fő.

A magántulajdonban lévő gépkocsik száma ebben az időszakban, minimális ingadozással, stabil, 360-370 szgk. ezer lakosonként. A magántulajdonú gépkocsik átlagéletkora ebben az időszakban 10 évről 12 évre nőtt. Jelentősen nőtt a céges autók száma, ma a 491 ezer szgk-ból 86 ezer (kb. 18%) céges autó. Egyre elterjedtebb modell a céges autó magáncélú használatának engedélyezése. 

A szakértők a gépkocsik számának kövekedését, a lakosság növekedése mellett, két fő okkal magyarázzák:

- A kerékpárutak gyenge kiépítettsége

- A tömegközlekedés rossz minősége, gyakori késése, járatkimaradások, járatritkítások. 

 

jbaal Creative Commons License 2024.03.26 0 10 347754

Azért azt ne feletjsd el, hogy azok az egri és gyöngyösi IR-ek a megszüntetett hatvani személyeket is pótolják, amik korábban dupla Flirttel közlekedtek. Ez már nem az az IR, ami a 2016-os flirtösítéskor volt, amit sokszor szóló Flirttel adtak ki a korábbi csíkos inga helyett "jóvanazúgy" alapon. Egy 9 órási KISS meg nem hiszem, hogy sokat segítene a reggeli kunszentmiklósi csúcsidőben. Nyilván járnak KISS-ek délelőtt meg hétvégén is mindenfele, hiszen valaminek járni kell akkor is, de hát mit csináljunk? Állítsuk félre őket a tárolóra, aztán járassunk mindenhova szóló Flirtöt, ha van? Még így is jobb egy délelőtt kihasználatlanul járó energiatakarékos KISS, mint egy mozdonyos vonat.

 

Amúgy meg összerántanak néhány csíkos inga szerelvényt a 150-esre, aztán kész. Aztán ha máshonnan hiányzik, ott meg elszaladgál helyettük sima V43-as kocsikkal, pl. Püspökladány-Záhony, Szolnok-Hatvan. Csak pénz kérdése, hogy feltámasszanak néhány rothadó Szilit meg kocsit.

Esetleg a kunszentmiklósira rádobják a Flirtöt, én speciel nem bánnám, ha pl. a Cívis IR-re meg menne helyette egy 5-6+1-es csíkos inga, amire végre fel is férnének az utasok. Én mondjuk az egrire is elviselném, de az már más téma. 26 perces gödöllői menetidőt az nem fog produkálni, az biztos. :D

Előzmény: 18-09 (347751)
attus germanicus Creative Commons License 2024.03.26 -1 5 347753

Megállapodott a Deutsche Bahn és a szakszervezet, több lépésben csökkentik a heti munkaidőt. Most egy darabig nem lesz újabb vasutassztrájk.

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2024.03.26 0 1 347752

A Pusztaszabolcs-Dombóvár vonatok a Déliből jönnek csatoltan, így abból nem tudsz leszedni, mert csak a második egység marad Pusztaszabolcson.

Előzmény: 18-09 (347751)
18-09 Creative Commons License 2024.03.26 -1 1 347751

Azok már itt vannak. 

 

Majd nem lesz ennyi csatolt FLIRT a gödöllői betéten, vagy éppen az Agria/Mátra IR-en. És az sem biztos, hogy létszükséges 9:00-kor 600 fh-es KISS-et felzavarni Egerbe. Majd bepörög inkább reggel Kelebia felől. Vagy ott van a másik oldalban pl. a Pusztaszabolcs-Dombóvár. Majd nem megy Flirt, ha nem Szili+fecske, már ha tudnak akasztani le valahonnan... :)

Előzmény: trizs77 (347745)
f_k Creative Commons License 2024.03.26 0 0 347750

2015.11.01-től a

415-103

415-104

415-105

415-106

415-107

415-108

Flirt motorvonatok megkezdték a 150 Kőbánya-Kispest és Kunszentmiklós-Tass "elővárosi" szolgálatukat.

Innentől kezdve kb. 3-4 évig csak itt jártak.

Sajnos a Bp. Keleti Kelebia közti vonalra is beforogtak illetve a 415-109 től 415-123 pályaszámcsoporttal keverve, ami később szervezési gondokat is hozott. 

A Köki helyett  Bp Keletibe való végállomásoztatás után elvitték a vonalról Flirteket, cserébe csíkos inga volt 2000-rs papagáj mozdonnyal ami nyáron a nagy melegben színvonalromlást okozott.

A reggeli 3717 2 egység Flirt helyett 7 kocsis mozdonyvontatású vonat lett...

2022.05.01-től a teljes átépítés miatt a vonalon közlekedő vonatok más vonalra kerültek.

Sajnos jó pár motorvonat áll baleset, alkatrészhiány stb. miatt ezért nem lesz könnyű újra felvenni a forgalmat, más vonalról kell átcsoportosítani járműveket e miatt....

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (347748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!