Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2024.03.26 0 4 106453

Ugye a Skoda, mint fővállalkozó, döntheti el, hogy a típuspalettába be sorolt trolik közül melyikkel indul. Skoda 26/27Tr (Solaris karosszéria), Skoda 32/33Tr (Sor karosszéria). A korábbi cseh, szlovák hírek szerint elengedte a cég a Temsa karosszériás elektromos buszokat ill trolikat, mert nem hozták azt a minőséget ami a cégtől elvárt. Arról nem isbeszélve, csuklós nem volt a Temsabol, csak a szóló.

 

 

Előzmény: nemeza (106452)
nemeza Creative Commons License 2024.03.26 0 0 106452

Akkor a Skoda nem Temsa vagy SOR kasztnit jelent rögtön?

Előzmény: John Howard (106449)
John Howard Creative Commons License 2024.03.26 0 2 106451

Köszi!

 

Mondjuk a Medcom eddig is inkább csak egyszeres szigetelésű (=vasúti) cuccokat gyártott. A banki hasonlatod meg tetszik - mindenképpen jobb lenne egy (az eddigiekkel is) homogénebb flotta! :-)))

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106450)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.26 0 8 106450

Amennyire értem a Medcomot megvette a Mitsubishi és rátette egy ilyen nagyvasúti pályára, gyártásra, kevesebbet troliznak.

A Skoda Solariis külön ajánlatot nem szakmailag kell feltétlen értékelni.

Ezek ilyenkor tárgyalás/ közbesz technikai dolgok.

Képzeld úgy mind amikor a férj elmegy a bankhoz hitelt felvenni és az asszony is beügyeskedi magát mellé a megbeszélesre.

valami ilyesmi is lehet.

Előzmény: John Howard (106449)
John Howard Creative Commons License 2024.03.26 0 0 106449

Jól értem, a Škoda és a Solaris külön-külön? A Solaris milyen hajtásrendszerrel indult? Medcom?

Előzmény: kristoof (106445)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.26 0 1 106448

Bár magyarázatnak ez is jó, van egy pol korrekt is:-)

A CRRC-nek direkt troli terméke, amit a KK is kért, nincsen. 

A Yutongnak viszont van ilyen terméke, a világ legnagyobb gyártója napi több mint félezer legyártott busszal aminek a fele legalább elektromos.

First new Yutong trolleybus for Mexico City officially presented - Urban Transport Magazine (urban-transport-magazine.com)

 

A probléma a szokásos, nincs még hazai partnerük, ezt akarják összerakni.

A CRRC ugyanakkor nem érdektlen a hazai piacon, ezt a kvázi önvezető gumikerekű villamosukat promózzák.

Előzmény: kristoof (106447)
kristoof Creative Commons License 2024.03.26 0 1 106447

Nekik aztán mindegy, csak kínai legyen.

Előzmény: 7-es troli (106446)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.26 0 0 106446

Ikarus/Yutong?

nem a CRRC volt az Ikarus mögött?

 

https://m.chinabuses.org/news/13027.html

Előzmény: kristoof (106445)
kristoof Creative Commons License 2024.03.26 0 9 106445

Budapesti trolitender indulók:

 

-Skoda

-Solaris

-Bozankaya

-Ikarus Electrobus (Yutong)

Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 106444

Fejezzük be az offolást! Köszi. 

morgó mh. Creative Commons License 2024.03.25 -1 7 106443

Mit kell azon segíteni?

Semmit, tényleg úgy lehet a lehető legnépszerűbbé tenni egy vonalat, ha az egyik legfontosabb belvárosi csomópont előtt egy megállóval véget ér, és át kell gyalogolni egy másik közlekedési eszközhöz.

Előzmény: torqmatic (106428)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106442

Jó (vagy épp elrettentő) példa erre Prágában a Karlovo namesti, vagy Florenc. 

Előzmény: altenberger (106440)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.25 0 2 106441

Ebben neked igazad van.

Az is igaz h a forráshiány, rossz megszokások és egyéb gondok miatt a fejlesztések sokszor a vàroshatàrt nem látják nem hogy azon túl…

Előzmény: rezignált (106439)
altenberger Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 106440

Lehetne kijárat a Nyugatiból észak felé: aluljáró a legkülsőbb peronok végeinél.

Előzmény: rezignált (106439)
rezignált Creative Commons License 2024.03.25 -1 8 106439

OFF

 

mint azt már más is írta, a Leheltől való villamoshosszabbítás többek közt A KÖRÚT PLUSZÁTSZÁLLÁS NÉLKÜLI ELÉRÉSE miatt érdekes, nem azért, hogy ne kelljen sétálni egy percet a Lehelen a metróig

 

ON

Előzmény: torqmatic (106437)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.25 -1 5 106438

Ha elkészül az MTB82 es az a szélessége ellenére vihet utast majd telepen belül, akkor várható a ZIU5 is ugyanígy telepen belüli forgalomra troliként?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

a Közlekedési Hatóságnak van joga útvonal engedélyt akár személyzállítási engedélyt is kiadnia 2650 mm szélességű járműre.

 

Nem kell nekik attól félniük, hogy tettük forradalminak minősülne.

Országunkban évtizedekig jártak 2650 mm szélességű teherautók a közutakon és kb. 40 éves ez irányú emlékeim között egy se szerepel, ahol a baleset oka a jármű szélessége volt.

 

A KRaZ-255 B-1 az egyik legkedveltebb nagy nyomatékkal bíró teherautó volt, illetve az ma is.

 - Az ÉPFU,

 - az FKFV,

 - az OKGT,

 - a Néphadsereg,

 és sokan mások fuvaroztak vele még a 2000-es évek elejéig

Ráadásul külön útvonal engedély nélkül.

 

Népieschen arra mentek az országban amerre akartak.***

 

Egy mai Közlekedési Hatósági engedélyezőnek nem kell, hogy álmatlan éjszakákat okozzon, hogy fix útvonalakon, alacsony sebességgel, utasokat szállítva, havonta kb. 2 napig egy MTB-82-es troli megy pár tucat kilométert Budapesten.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = ahogy E.Laci újból bevezette és fenntartptta magának az első éjszaka jogát ha új típusú busz érkezett az Andor utcába, ugyanúgy ha valami ritka helyre kellett menni Mo.-n én is kikötöttem, hogy én a cégünk akkori egyetlen KRAZ-255-B-1 autójával megyek.

 - Bakonybélbe,

 - Kékestetőre,

 - Jósvafőre,

 - Bugac pusztára,

 - repülő mapokra,

 - sátoros napokra,

 - bemutatókra,

 - stb.

 

Általában nem volt rá semmi szükség de élveztem, hogy az 1990-es évek második felében egy végtelenül üzembiztos, biztonságos autóval, széditő sebességekkel (50-60 km/h) elzöröghettem a Népligettől az említett helyszínekre.

 

 

torqmatic Creative Commons License 2024.03.25 -5 5 106437

Te még úgy gondold, hogy nem feladat "háztól házig" menni. Kis séta belefér.

 

A BKK és hívei gondolják így, hogy ez csak a belvárosban fontos - ahogy Vitézy is írta - a Nagykörúton (vagy max a Hungárián) túl viszont számukra nincs élet. Se épkézláb, gyors, nagy kapacitású kötöttpályás közlekedés, se normális méretű P+R, se carsharing, vannak viszont ritkán, tömötten közlekedő buszjáratok, átszállások, és akkor csodálkoznak, hogy miért sok az autó, meg miért jön be a belvárosba a "vidéki paraszt". De ha építünk még egy troli meg egy villamosvonalat, az majd megold mindent, hát persze...

 

Előzmény: T 6 (106430)
IZé Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 106436

Az MTB elektromos buszként fog mozogni, (aminek a tetején van valami fura "dísz") vagy trolibuszként?

 

 

Mert utóbbi esetben még telephelyen belül sem lehet megkerülni a szigetelési kérdéseket, és tippem szerint ez a jelentős költségemelő tényező.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106434)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106435

Ha elkészül az MTB82 es az a szélessége ellenére vihet utast majd telepen belül, akkor várható a ZIU5 is ugyanígy telepen belüli forgalomra troliként?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106434)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.25 -1 3 106434

Mivel mind az MTB-hez mind a 60-ashoz en szedegettem össze a pénzt, támogatást, így az azért egy konoly különbség h az MTB megoldása nagyon jelentősen olcsóbb mint a 60-asè…

Ez is egy szempont, persze emellett belenyugszom h a trolit szeretők nem tudják az MTB e busz hajtását megbocsàtani. Az érdeklödök 99 szàzalékának jó lesz és öröm, ez amolyan trash reality minek van a tv-n vita…

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106433

A Kaunas ugye használt volt.

Az Arheimiek nem tudom meddig használtàk ôket.

Előzmény: paca664 (106432)
paca664 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106432

Arnhem és Kaunas.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106419)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.24 0 3 106431

"Valaki esetleg meg tudná mondani az annakidején 196-os pályaszámon próbázó római Solaris VIN-jét vagy a jelenlegi pályaszámát?"

E 14 éves hozzászólásba ágyazott kérdés jelen pillanatban számomra random kínzó. Tudnátok ebben segíteni? (több helyütt néztem utána és a jegyzeteimben sem találom)

http://hbweb.hu/fg/fg01065/html/kep5.htm

Előzmény: torqmatic (43425)
T 6 Creative Commons License 2024.03.24 0 9 106430

Megértelek. Te még úgy gondold, hogy nem feladat "háztól házig" menni. Kis séta belefér. Sajnos a világ megváltozott, ma már szinte ez lenne az elvárás. Egy másik városban tapasztaltam, hogy évtizedekig a belváros előtt 150-200 m-el végállomásozott egy vonal. Nem is volt hatalmas forgalma, szóló kocsik, menetrendje is ritkásabb, amolyan betét,  mellékvonal volt  Pedig, a végállomástól sétával gyorsabban elérhetőbb lett volna a belváros, mint más alternatívával, de kerülő úton. Aztán meghosszabbították. Azóta szépen megtelik a csuklós. Séta hideg szélben, felmálházva nem versenyképes alternatíva manapság.

Előzmény: torqmatic (106428)
shu14 Creative Commons License 2024.03.24 -2 14 106429

Igen, elég nagy probléma, hogy a körút előtt 1 megállóval véget ér a villamos vonal, és emiatt mindenki, aki a Lehel út lakótelepeiről a Nyugati/Mechwart/Kalef térségébe megy (illetve közvetetten a Kossuth/Batyi térségébe is, ahova az M2/M3 hatalmas kerülővel megy, vagy a 15-ös negyed óránként csúcsban), rákényszerül egy egymegállós átszállásra? Nem beszélve arról, hogy a villamos pl. fel tudna tárni most fontos hiányzó kapcsolatokat, mint a Kálmán Imre utca térségében a 70/78 troli, a József Attila utca térsége és annak Budára, pl. Várba, Naphegy térre buszai (ahova csak egy vacak lift vezet föl a Deák térről, ami vagy működik vagy nem) és az Astoria. Dél-Budára két átszállást takarítana meg, ami kompenzálná az időveszteséget.

 

Csak ennyit jelentene az a villamos, így hirtelen.

Előzmény: torqmatic (106428)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.24 -11 3 106428

Mit kell azon segíteni? Most tényleg az a legnagyobb probléma, hogy sétálni néhány 10 métert a sűrűn járó metróig? Vagy hogy ON legyek, a Rákóczi úti troli mit segítene? Mondjuk 5 év alatt annyit se sikerült megcsinálni, hogy ez a szakasz, mint a város egyik ütőere legalább egy elfogadható minőségű útburkolatot kapjon, szóval én nem "félek" attól, hogy ez a közeljövőben megvalósul...

Előzmény: morgó mh. (106427)
morgó mh. Creative Commons License 2024.03.23 -2 10 106427

Pont a villamosvonalak külsőbb vonzáskörzetének segítene, ha a Lehel úti villamos elérné a belvárost.

Előzmény: torqmatic (106425)
John Howard Creative Commons License 2024.03.23 0 4 106426

"Kapnak" majd a "külvárosok" is, ha megtalálják (ugyanebben a tanulmányban) a Jászberényi/Pesti úti tengelyt egészen Rákoskeresztúr központig, mint leendő fejlesztés.

 

Aztán meg még ott vannak (szintén ebben a tervcsomagban) a hegyvidéki vonalak: 11, 21, 22, 29, 91 család, és a többiek...

 

Igen, közelednek az önkormányzati választások... :-/

Előzmény: torqmatic (106425)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.23 -6 4 106425

Egyrészt választási ígérgetés, másrészt szerintem nem az a legfontosabb, hogy a metróvonalak fölé, a kismillió buszvonal mellé trolit vagy villamost építsünk, inkább a külvárosok (és az agglomeráció) tömegközlekedésén kellene fejleszteni, mert amiatt van sok autó bentebb is.

Előzmény: Villámhetes (106423)
shu14 Creative Commons License 2024.03.23 -6 5 106424

Örülnék, ha ezt meg tudnák csinálni, mert úgy érzem, hogy a trolibuszok ma el vannak pocsékolva kisforgalmú vonalakra, azokból is a pesti síkságokon futókra, pedig olyan vonalaknál kellene ezt megcsinálni, mint pl. a 8E vagy 110/112.

 

Egyébként a Bosnyák térig a tengelyre mindenképp szükség van, így a 72, 74, 82 is be tudnának csatlakozni egy régóta indokolt vonalátszervezéssel. Olyannal, ami nem csak a trutyit reszelgeti, hanem koncepcionálisan felülvizsgálja a vonalakat.

Előzmény: Villámhetes (106423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!