Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106435

Ha elkészül az MTB82 es az a szélessége ellenére vihet utast majd telepen belül, akkor várható a ZIU5 is ugyanígy telepen belüli forgalomra troliként?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106434)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.25 -1 3 106434

Mivel mind az MTB-hez mind a 60-ashoz en szedegettem össze a pénzt, támogatást, így az azért egy konoly különbség h az MTB megoldása nagyon jelentősen olcsóbb mint a 60-asè…

Ez is egy szempont, persze emellett belenyugszom h a trolit szeretők nem tudják az MTB e busz hajtását megbocsàtani. Az érdeklödök 99 szàzalékának jó lesz és öröm, ez amolyan trash reality minek van a tv-n vita…

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106433

A Kaunas ugye használt volt.

Az Arheimiek nem tudom meddig használtàk ôket.

Előzmény: paca664 (106432)
paca664 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106432

Arnhem és Kaunas.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106419)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.24 0 3 106431

"Valaki esetleg meg tudná mondani az annakidején 196-os pályaszámon próbázó római Solaris VIN-jét vagy a jelenlegi pályaszámát?"

E 14 éves hozzászólásba ágyazott kérdés jelen pillanatban számomra random kínzó. Tudnátok ebben segíteni? (több helyütt néztem utána és a jegyzeteimben sem találom)

http://hbweb.hu/fg/fg01065/html/kep5.htm

Előzmény: torqmatic (43425)
T 6 Creative Commons License 2024.03.24 0 9 106430

Megértelek. Te még úgy gondold, hogy nem feladat "háztól házig" menni. Kis séta belefér. Sajnos a világ megváltozott, ma már szinte ez lenne az elvárás. Egy másik városban tapasztaltam, hogy évtizedekig a belváros előtt 150-200 m-el végállomásozott egy vonal. Nem is volt hatalmas forgalma, szóló kocsik, menetrendje is ritkásabb, amolyan betét,  mellékvonal volt  Pedig, a végállomástól sétával gyorsabban elérhetőbb lett volna a belváros, mint más alternatívával, de kerülő úton. Aztán meghosszabbították. Azóta szépen megtelik a csuklós. Séta hideg szélben, felmálházva nem versenyképes alternatíva manapság.

Előzmény: torqmatic (106428)
shu14 Creative Commons License 2024.03.24 -2 14 106429

Igen, elég nagy probléma, hogy a körút előtt 1 megállóval véget ér a villamos vonal, és emiatt mindenki, aki a Lehel út lakótelepeiről a Nyugati/Mechwart/Kalef térségébe megy (illetve közvetetten a Kossuth/Batyi térségébe is, ahova az M2/M3 hatalmas kerülővel megy, vagy a 15-ös negyed óránként csúcsban), rákényszerül egy egymegállós átszállásra? Nem beszélve arról, hogy a villamos pl. fel tudna tárni most fontos hiányzó kapcsolatokat, mint a Kálmán Imre utca térségében a 70/78 troli, a József Attila utca térsége és annak Budára, pl. Várba, Naphegy térre buszai (ahova csak egy vacak lift vezet föl a Deák térről, ami vagy működik vagy nem) és az Astoria. Dél-Budára két átszállást takarítana meg, ami kompenzálná az időveszteséget.

 

Csak ennyit jelentene az a villamos, így hirtelen.

Előzmény: torqmatic (106428)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.24 -11 3 106428

Mit kell azon segíteni? Most tényleg az a legnagyobb probléma, hogy sétálni néhány 10 métert a sűrűn járó metróig? Vagy hogy ON legyek, a Rákóczi úti troli mit segítene? Mondjuk 5 év alatt annyit se sikerült megcsinálni, hogy ez a szakasz, mint a város egyik ütőere legalább egy elfogadható minőségű útburkolatot kapjon, szóval én nem "félek" attól, hogy ez a közeljövőben megvalósul...

Előzmény: morgó mh. (106427)
morgó mh. Creative Commons License 2024.03.23 -2 10 106427

Pont a villamosvonalak külsőbb vonzáskörzetének segítene, ha a Lehel úti villamos elérné a belvárost.

Előzmény: torqmatic (106425)
John Howard Creative Commons License 2024.03.23 0 4 106426

"Kapnak" majd a "külvárosok" is, ha megtalálják (ugyanebben a tanulmányban) a Jászberényi/Pesti úti tengelyt egészen Rákoskeresztúr központig, mint leendő fejlesztés.

 

Aztán meg még ott vannak (szintén ebben a tervcsomagban) a hegyvidéki vonalak: 11, 21, 22, 29, 91 család, és a többiek...

 

Igen, közelednek az önkormányzati választások... :-/

Előzmény: torqmatic (106425)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.23 -6 4 106425

Egyrészt választási ígérgetés, másrészt szerintem nem az a legfontosabb, hogy a metróvonalak fölé, a kismillió buszvonal mellé trolit vagy villamost építsünk, inkább a külvárosok (és az agglomeráció) tömegközlekedésén kellene fejleszteni, mert amiatt van sok autó bentebb is.

Előzmény: Villámhetes (106423)
shu14 Creative Commons License 2024.03.23 -6 5 106424

Örülnék, ha ezt meg tudnák csinálni, mert úgy érzem, hogy a trolibuszok ma el vannak pocsékolva kisforgalmú vonalakra, azokból is a pesti síkságokon futókra, pedig olyan vonalaknál kellene ezt megcsinálni, mint pl. a 8E vagy 110/112.

 

Egyébként a Bosnyák térig a tengelyre mindenképp szükség van, így a 72, 74, 82 is be tudnának csatlakozni egy régóta indokolt vonalátszervezéssel. Olyannal, ami nem csak a trutyit reszelgeti, hanem koncepcionálisan felülvizsgálja a vonalakat.

Előzmény: Villámhetes (106423)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.23 0 2 106423
IZé Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106422

A fordító egyre jobban fordít szakszavakat is (bár most láttam "hézagprofil" --> valójában űrszelvény lenne magyarul), de a csuklót lefordíthatta volna normálisan. Jó hogy megnézted!

Mert ez azért érdekes, hiszen akkor a kutya bent állhatott az utastérben, és úgy érezte a feszültségkülönbséget. Tehát nem a földhöz képest! Ezek után az az intézkedés, hogy a kocsik csak dízel meghajtással mennek, érdekes. Vagy ez duobusz, tehát a dízelmotor közvetlenül hajtja a kerekeket?

Előzmény: gallo (106418)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106421

900 000 vagy 900 e km a 900 helyett

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106420)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106420

900 km-mel ami a nem rohanós, rövid üzemidös kisvárosi üzemeknél elfogadható érték.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106419)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106419

Ebből a típusból a 171-est tették el, máshol se járt tudtommal

Berkhof ap csuklós troli.

Közel 22 év szolgálat után 2023 januárjában búcsúzott a típus.

Előzmény: IZé (106417)
gallo Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106418

Megnéztem az eredetit, mert ez a "kötés" szó zavaró volt. A csukló körüli résznél volt érzékelhető a feszültség. 

 

Szegény négylábúak. Idegesek lehettek tőle. Íme a 647. érv a kutyák mellett :) 

Előzmény: IZé (106417)
IZé Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106417

Érdekes dolgok - Testkötés vizsgálat kutyákkal:

 

2006. október 31-e óta mind a 15 Berkhof Premier AT 18 trolibusz biztonsági okokból parkol, és csak szükség esetén használják csúcsforgalom idején, de akkor kizárólag dízel meghajtással.
A leállás oka, hogy 50 volt körüli feszültség keletkezett a kötés területén. A kutyás utasok fedezték fel ezt a hibát, mert a négylábúak féltek beszállni a szóban forgó kocsikba. Ugyanakkor egy műhely alkalmazottja munka közben vette észre a feszültséget, amikor ő maga is kisebb áramütést kapott. Az SWS ezután azonnali hatállyal kivonta az összes járművet az elektromos üzemből.

 

(Automata fordítással) Eredeti: http://www.obus.info/obus/solingen/berkhof/

gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.03.21 0 4 106416

Szerintem épülhetne, de nagy valószínűség szerint hiába épülne, mert a ZIU-5 sorsára jutna a kocsi, már ami az utcai szereplést illeti.

A telepen belüli mozgásra pedig elégséges az, amit kap. Később, ha egyszer más szelek fognak fújni ezen a téren, még mindig megoldható az általad is felvázolt megoldás.

Előzmény: 7-es troli (106413)
John Howard Creative Commons License 2024.03.21 0 3 106415

Ez a kérdés engem is jó ideje foglalkoztat. Az MTB folyamatban levő "mozgásképessé tételéről" pedig mind műszakilag, mind használati értékét tekintve van véleményem - de ezt itt biztosan nem fogom leírni... Sorry... :-/

Előzmény: 7-es troli (106413)
f_zoli Creative Commons License 2024.03.21 0 4 106414

"hasonlóan a pótkocsin való utasszállításhoz."

(Jogos, elvégre a közmondásosan elmaradott és szabályozatlan  Münchenben is kilyukad ettől a téridő-kontinuum)

Előzmény: Gordon Zsigmond (106406)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.21 0 3 106413

Valamit akkor felreerthettél A bejegyzéseimből.

tudom h eltér a kettő.

A kérdés, ha a hatóság elfogadott, jóvá hagyott egy módosított ziu hajtást az ik60T-be, akkor miért nem épülhet be ugyanaz az MTB82be? 

nem tudom másképp leírni újra…

Előzmény: gumikrumpli74 (106412)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106412

Nem ugyanaz. Az IK-60T hajtása egy ZIU-9 jellegű motor, az MTB hajtása pedig egy NLE-ből kinyert akkumulátor.

Előzmény: 7-es troli (106411)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106411

Tisztában vagyok vele, h a szélessége okoz fejtörést ill akadályt egy esetleges forgalomba adásának mindkét troli esetében: MTB82, ZIU5.

 

A lényeg pont az a hozzászólásomban, hogy miért nem épülhet be ugyanaz a hajtás az MTB vázãba, mint az Ik60T-be? Hiszen ha a jogszabályok nem teszik lehetővé az egyiknél a régi eredeti hajtás alkalmazásãt, akkor valószínűleg a másikba sem Lehet. Azt meg nem hiszem, hogy bármiféle változás bekövetkezne jogi fronton ami engedékenyebb lesz.
Most pedig kerül bele ideiglenesen az MTB-be akksis hajtás, mert az eredeti dolgok nem beszerezhetőek.(legalábbis ez volt korábban a kommunikáció)

Előzmény: gumikrumpli74 (106404)
TWdoktor Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106410

Nem kell állományba venni, a Nepper jelenleg is dolgozik megbízásos alapon.:) Bírom az NKH, vagy mi ekézését... de igaza van.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (106409)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.03.21 0 9 106409

Egy karakán vezető kellene a megfelelő hatóságnál, aki igenis kiadná az egyedi engedélyeket ezekre a gépekre, beleértve az öreg trolikat, meg a duplacsuklóst is.

Ahogy mondod, az a párezer kilométer évente nem sok vizet zavarna, de rengeteg embernek okoznának örömet az utcán ezek a járgányok.

Vagy még azt tudnám elképzelni, hogy vegye állományba a BKV a Becsületesneppert. Ahogy ő tudja ekézni a közlekedési hatóságokat, úgy senki más nem tudja és néha nem is eredménytelenül... :-P

Előzmény: torqmatic (106407)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106408

"És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne..."

 

Szuper! Én a Bástya utcában gyerekeskedtem, akkor már aszfaltozott volt a Kecskeméti utca, mégis a mai napig a fülemben van az elhúzó 74-esek hangja, jól szólt az ott is.

Előzmény: John Howard (106397)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.21 0 6 106407

Szerintem csak akarat kérdése lenne: ha több EU-s országban is megy, akkor itt is menne. Ráadásul az MTB troli esetén kemény 65 mm túlméretről van szó, ez azért nem akkora "extremitás", mint mondjuk egy duplacsuklós...

Előzmény: Gordon Zsigmond (106406)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.21 0 0 106406

Van egy olyan tippem, hogy a túlméretes járművet és az utasszállítást nem sikerül közös nevezőre hozni... hasonlóan a pótkocsin való utasszállításhoz.

Előzmény: torqmatic (106405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!