2006. október 31-e óta mind a 15 Berkhof Premier AT 18 trolibusz biztonsági okokból parkol, és csak szükség esetén használják csúcsforgalom idején, de akkor kizárólag dízel meghajtással. A leállás oka, hogy 50 volt körüli feszültség keletkezett a kötés területén. A kutyás utasok fedezték fel ezt a hibát, mert a négylábúak féltek beszállni a szóban forgó kocsikba. Ugyanakkor egy műhely alkalmazottja munka közben vette észre a feszültséget, amikor ő maga is kisebb áramütést kapott. Az SWS ezután azonnali hatállyal kivonta az összes járművet az elektromos üzemből.
Szerintem épülhetne, de nagy valószínűség szerint hiába épülne, mert a ZIU-5 sorsára jutna a kocsi, már ami az utcai szereplést illeti.
A telepen belüli mozgásra pedig elégséges az, amit kap. Később, ha egyszer más szelek fognak fújni ezen a téren, még mindig megoldható az általad is felvázolt megoldás.
Ez a kérdés engem is jó ideje foglalkoztat. Az MTB folyamatban levő "mozgásképessé tételéről" pedig mind műszakilag, mind használati értékét tekintve van véleményem - de ezt itt biztosan nem fogom leírni... Sorry... :-/
Tisztában vagyok vele, h a szélessége okoz fejtörést ill akadályt egy esetleges forgalomba adásának mindkét troli esetében: MTB82, ZIU5.
A lényeg pont az a hozzászólásomban, hogy miért nem épülhet be ugyanaz a hajtás az MTB vázãba, mint az Ik60T-be? Hiszen ha a jogszabályok nem teszik lehetővé az egyiknél a régi eredeti hajtás alkalmazásãt, akkor valószínűleg a másikba sem Lehet. Azt meg nem hiszem, hogy bármiféle változás bekövetkezne jogi fronton ami engedékenyebb lesz. Most pedig kerül bele ideiglenesen az MTB-be akksis hajtás, mert az eredeti dolgok nem beszerezhetőek.(legalábbis ez volt korábban a kommunikáció)
Egy karakán vezető kellene a megfelelő hatóságnál, aki igenis kiadná az egyedi engedélyeket ezekre a gépekre, beleértve az öreg trolikat, meg a duplacsuklóst is.
Ahogy mondod, az a párezer kilométer évente nem sok vizet zavarna, de rengeteg embernek okoznának örömet az utcán ezek a járgányok.
Vagy még azt tudnám elképzelni, hogy vegye állományba a BKV a Becsületesneppert. Ahogy ő tudja ekézni a közlekedési hatóságokat, úgy senki más nem tudja és néha nem is eredménytelenül... :-P
"És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne..."
Szuper! Én a Bástya utcában gyerekeskedtem, akkor már aszfaltozott volt a Kecskeméti utca, mégis a mai napig a fülemben van az elhúzó 74-esek hangja, jól szólt az ott is.
Szerintem csak akarat kérdése lenne: ha több EU-s országban is megy, akkor itt is menne. Ráadásul az MTB troli esetén kemény 65 mm túlméretről van szó, ez azért nem akkora "extremitás", mint mondjuk egy duplacsuklós...
Adódik a (költői) kérdés, hogy ha egyéb, a megengedettnél szélesebb járművek (például autódaruk) útvonalengedéllyel simán közlekedhetnek, akkor egy sokkal ritkábban és egy jóval behatároltabb területre korlátozott nosztalgia troli miért nem...
Csak ennyi érdekelt volna. Köszönöm. Kár hogy nem sikerült személyeskedés nélkül válaszolni és támadásnak tekintetted a hozzászólást egy féléves nickkel rendelkező 15 éve fórumozó egyedtől. Nem annak szántam.
Ha ez a hajtás beválik, életképes lesz, meg végre erre rã mondta az áment a közlekedési hatóság, akkor miért nem kerülhet bele ugyanez az MTB82-be?
Ott is maga a jármű a fontos, es hogy lehessen vele troliként utazni. Tudom, az sem mehet jelenleg utcára, de telepen belüli mozgásra is jobb, tartósabb, hosszútávú megoldás lenne, mint az akksis önjáró dolog.
egyebkent a ziu5 telepen belül miért nem közlekedhet utasokkal pl évente 2-3 napon keresztül? Ennek is van jogi akadálya?
"Imádom", amikor csak a fanyalgás jön egy-egy megjegyzésre, amit olykor támadásként is fel lehet fogni. Egy szóval nem írtam, hogy nem lenne publikus a hajtásrendszer kialakítása. Sőt, határozottan azt írtam, hogy mindenhol igyekeztünk korhűen, vagy legalább ahhoz közel állóan megvalósítani a kocsit. De úgy gondolom, nem tartozik ide (sem a terjedelmi korlátok, sem a topik alaphangja miatt), hogy _pontosan_ hogyan is működik. Ahogy Lacus is írta, előtét-ellenállásos, kontaktoros a hajtás. (Egyébként ki mit ért "hajtásrendszer" alatt? Gyanítom, hogy az itt jelenlevők többsége egészen mást, mint én...) Nem tudom, hogy ez a "Siemens-hajtás" (ez mi lenne egyébként?) honnan jött be a képe, amióta (úgy 15-17 éve) mi ezzel a kocsival egyáltalán foglalkozunk, fel sem merült ilyen. Ha "kiegyezel" egy "módosított ZIU-hajtással" (mily' megtisztelő is ez itt felém/felénk egy féléves nick-től...), akkor megnyugtatlak, az. De ez miért is olyan fontos? A megjelenésre helyeztük a hangsúlyt, remélem, nem baj. Hogy műszakilag az eredetihez közel álló vezérlési rendszert sikerült megvalósítani, az külön öröm - bár semmi kivetnivalót nem látnék egy IGBT-s aszinkron motoros hajtásrendszerben, meg szervókormányban sem. És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne...
Modulo-hajtást kap, hogy a telephelyen mozogni tudjon. Sajnos utcára semmilyen módon nem mehet a méretei miatt. Emiatt még értékesebb a szememben az a sok-sok évvel ezelőtti trolinap, amikor a ZIU-5-tel utazhattam, mert az is ebben a cipőben jár sajnos.
Még egyszer: nem az MTB hajtást hiányolom. Olyan már az oroszoknál sincs. Csak hasonló legyen. Az OFF TR5-nél is tökéletes kompromisszum a Csepel-motor, vagy a replika 556-nál a D10 (ott inkább a váltóval van bajom, de azon lehet később segíteni). Sokan a ZIU-k T5C5 ajtóitól már hiperventilláltak, szerintem meg elfogadható kompromisszum.
Én is örülök, hogy megy a 60T, nekem az a lényeg, hogy ne legyen restomod.
Földelő lánc van/lesz ugye alatta? Annak a csilingelő hangja, ahogy búgva elhúztak az ember mellett ezek a trolik, nagyon hozzátartozik a hangélményhez.