Keresés

Részletes keresés

nemeza Creative Commons License 2024.03.20 0 0 106389

Azta! Ez elég jól hangzik! Akkor előfordulhat, hogy még idén már forgalomba is áll legalább néhány?

Előzmény: John Howard (106386)
John Howard Creative Commons License 2024.03.20 0 11 106388

Erről inkább személyesen! :-)

 

Mint már (talán) írtam itt, műszakilag a gyártáskori kivitel - az azóta jelentősen megváltozott jogszabályi háttér miatt - nem volt megvalósítható, ezért (szigorúan a műszaki dolgokat érintve) jelentős átalakítások történtek. Viszont maximálisan igyekeztünk arra, hogy a _látható_, érzékelhető működése a lehető legjobban közelítse az eredetit. Csak egy példa: az eredeti kocsikon 600V-os belső utastér-világítás volt, amely a szigetelt szakaszokon (szakasz, kereszt, stb.) kialudt. A jelenlegi jogi szabályozás ezt már nem teszi lehetővé, tehát a világítás 24V-os akkumulátoros, de elektromosan előidézzük a lámpák kialvását. A hajtásrendszer pedig - pont a változások miatt - szintén nem lehetett eredeti, sem vezérlés, sem szigetelés szempontjából. Mindent nulláról kellett újragondolni és megépíteni, annak figyelembevételével, hogy a kocsi külső (és belső, utastéri) megjelenésében ez ne legyen zavaró. Szóval a kocsi csupa kompromisszum - de hangsúlyozom, az esztétikai érték fontosabb tényező volt a tervezésekor. Nem "jogosult" tehát OT-minősítésre, de a lényeg részünkről éppen az volt, hogy utasokat szállítva alkalmas legyen nosztalgiaüzemre...

Előzmény: Dénes Balázs (106384)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.20 0 0 106387

Tehát az olaszok már a spájzban vannak? :DDD

Előzmény: John Howard (106386)
John Howard Creative Commons License 2024.03.20 0 2 106386

Mai - meg nem erősített - hírek szerint itt vannak valahol Budapest területén; vasúton érkeztek. Kicsit szkeptikus vagyok ugyan, túl gyorsnak tűnik a szállítás, de semmi sem lehetetlen (csak a csodákra kell várni néhány napot, mint azt mondtuk a megrendelőinknek a régebbi munkahelyemen...)

Előzmény: nemeza (106383)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.20 0 0 106385

Jönnek? :)))

Előzmény: nemeza (106383)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.20 0 4 106384

Én is csatlakozom az előttem szólókhoz, szép volt fiúk, hogy ezt így összehoztátok!
Meg persze haza is beszélek, hiszen a váz felújítása Szegeden történt, és ott még "vezethettem" is egy picit :)

 

Viszont Johnny bácsi, mesélj egy kicsit az elektromos berendezéseiről, hajtásrendszeréről... végül mi került bele? Korábban érdekes verziók láttak napvilágot, kíváncsi volnék, mi lett a "befutó" ;)

Előzmény: John Howard (106382)
nemeza Creative Commons License 2024.03.20 0 0 106383

Mikor érkeznek a Nápolyi kocsik? Tréler vagy a vasút is szóba jöhet (űrszelvény miatt)?

John Howard Creative Commons License 2024.03.20 0 10 106382

Köszönjük! :-)))

 

A fellelhető adatok szerint a T323 pályaszámú kocsi (sokáig mi is az 1962-es átszámozást követő 259 pályaszámon emlegettük, de most szeretnénk a gyártáskori pályaszámán továbbvinni) első forgalombahelyezése (műszaki/műtanrendőri vizsgája) 1955. március 22-én történt, tehát szinte napra pontosan a mostani 1000 km-es próbafutás megkezdése előtt 69 évvel. Az elkövetkező munkanapokon ezt fogja teljesíteni, random előfordulhat - délelőttönként - a hálózat bármely részén, bármely időintervallumban. A sikeres próbajáratás utáni hatósági vizsga teszi majd lehetővé, hogy utasszállításra is alkalmas nosztalgiajáratként dolgozhasson a továbbiakban.

 

Előzmény: Decemberi Gábor (106381)
Decemberi Gábor Creative Commons License 2024.03.20 0 2 106381

Hatalmas pacsi mindenkinek aki életre keltette ezt a csodajárművet !

Előzmény: Obus (106380)
Obus Creative Commons License 2024.03.20 0 8 106380

A 60T ma már önerőből mozgott utcán is.

 

https://www.facebook.com/share/v/TLfNKyEjChxigUkW/

7-es troli Creative Commons License 2024.03.20 0 2 106379

Tegnap délután az egyik SOR 12 troli tett egy kört az 5-ös vonal útvonalãn, próbajáratban. A Trolis közösség (zart csoport) Facebook oldalán több képet is feltöltöttek.

Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.20 0 3 106378

Asszem erre kimondottan illik az "ilyen állat márpedig nincs".

 

Nagyon jó a videó, ha jól értettem, "haza" már egy dízelaggregátorral ment. Troli-busz-villamos öszvér. Igazán építhettek volna neki egy föld alatti szakaszt is, hogy kicsit metró is legyen. :)

 

Előzmény: toto92 (106376)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 0 1 106377

És még ritka kényelmetlen ülése is volt.

Ezért zarándokoltam csak el Nancyba vagy 2000-ben, vagy 2002-ben.

A városközpontban a kis hídnál szálltam fel és egy teljes kört mentem vele.

Az egyik oldalon hosszan ment fel egy dombra mint idehaza a 11-es busz.

Előzmény: IZé (106373)
toto92 Creative Commons License 2024.03.19 0 2 106376

A linkelt videó szerint volt neki hosszabb kényszervezetés nélküli szakasza ahol normál módon közlekedett mint egy sima (duplacsuklós) trolibusz.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106375)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 0 106375

Ez volna az

 

Nancy Guided Light Transit - Wikipedia

 

külön érdekessége, hogy -azthiszem- kis sebességgel kényszervezetés nélkül is járt-kelt, úgyhogy lehet cizellálni, hogy tulajdonképpen meg sem szűnt a troli, persze ha konkrétabban fogalmazunk, a hagyományos troli 99-ben megszűnt. Jövőre újraindul, de ha akarom már az sem hagyományos troli?! Persze itt jön az, hogy fölösleges is kategóriákba szorongatni.

Előzmény: IZé (106373)
toto92 Creative Commons License 2024.03.19 0 3 106374

Itt egy rövid videós bemutató a leváltódó rendszerről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kr4EZwZbxwQ

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106364)
IZé Creative Commons License 2024.03.19 0 0 106373

küzdöttek a kényszervezetésű gumikerekes izével, ami drága volt de alacsony üzemkészségű, egyébként jellegében az is troli rúd áramszedős valami volt

 

Kényszervezetésű, gumi(?)kerekes, líraszedős(!) valami:

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Elektrischer_Stra%C3%9Fenbahn-Omnibus

 

 

Ez a busz és a villamos keveréke, nem a trolibusz!

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106364)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 0 106372

fedvény

 

Pont ennek nincs itthon magyrázható

közelmúltbeli események miatt.

 

helyett

 

Pont ennek nincs itthon kultúrája, történelme magyarázható közelmúltbeli események miatt.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106371)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 3 106371

Pont ennek nincs itthon magyrázható

közelmúltbeli események miatt.

Itthon vagy magántulajdon van vagy köztulajdon de ez az egyesülti dolog nem látszik működni.

Előzmény: torqmatic (106370)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.18 -1 5 106370

A járműveket nem a közlekedési vállalat, hanem egy egyesület gondozza.

 

Ez sok más helyen is így van, talán járható út lehetne itthon is. Ha pénzzel nem is, de a munkájukkal szerintem sokan hozzá tudnának járulni, hogy ez egy működő dolog legyen, és itt most nem azokra gondolok, akik beírják kommentekbe, hogy mentsenek meg mindent, aztán átadják másnak a stafétabotot, hanem akik szabadidejüket beáldozva vezetnek, szerelnek, takarítanak, szervezkednek.

Előzmény: IZé (106365)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.18 0 5 106369

Én nem sajnálom a nosztalgiára a pénzt, mert tényleg jó, ha megőrzünk a múltból egy-egy darabot a jövőnek. A MAN trolit se sajnálom, ha marad belőle egy darab, én is szerettem őket.

 

De ugyanakkor tényleg szembetűnően sok pénz megy el a nosztalgiaflottára, miközben az üzemi állományra, hogy is fogalmazzunk, hogy ne legyen bántó, mondjuk így: nem fordítanak elegendő figyelmet. Most az új beszerzéseknek köszönhetően éppen kit van a troliüzem feje a vízből, de hogy soká marad-e ez így, arra azért nem vennék mérget. És akkor a vezeték/oszlop/betáp hálózat állapotáról még nem beszéltünk. Persze a két téma súlycsoportja nincs arányban, mégis feltűnő a különbség a hozzáállásban, valóban.

Előzmény: IZé (106365)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.18 0 3 106368

Egy pár "MAN" talán itt is akad: 
http://hbweb.hu/fg/fg090151/

Előzmény: IZé (106366)
Elem05 Creative Commons License 2024.03.18 0 4 106367

Ha lenne drót a Kiskörúton, akkor a 72-es lehetne jó ebből a szempontból. Átmegy a Ligeten, érinti a belvárost, igazi turistabarát útvonala van. És talán kevésbé idegőrlő ott vezetni, mint a Nagymező utcában. 😁

Előzmény: siófoki35 (106363)
IZé Creative Commons License 2024.03.18 0 1 106366

Még egy kis MAN-ozás:

 

Ez egy tök jó cikk:

 

https://www.urban-transport-magazine.com/salzburg-das-ende-der-erster-generation-von-niederflur-trolleybussen/

 

Látható, hogy ebből a típusból összesen 116 készült, a többsége nem is Gräf & Stift, hanem Autodromo.

Először készült 10 db Innsbrucknak, aztán 15 Eberswalde-nak, NGE152 típusjellel, majd 23 Salzburgnak, NGT204 típusjellel, kicsit más fazonnal. Ennyi.

 

Még egy jó kis galéria:

 

https://public-transport.net/OBus/Salzburg/Ende_NGT204/index.html

Előzmény: IZé (106365)
IZé Creative Commons License 2024.03.18 0 8 106365

Lehet hogy nem így van, de én csak a Wikipédiát néztem, de tudom van oldaluk is https://proobus.at/unsere-fahrzeuge/

 

De az azért, hogy folytassuk egy kicsit a "nem kér enni" elképzeléseket.

 

Salzburg és Budapest troliüzeme kb. hasonló méretű. Ők 4 db nem túl régen (2000 után) forgalomból kivont járművet dédelgetnek, és van egy igazi old-timer hangulatú kocsi is (meg egy pótkocsi), de az Solingeni eredetű, és nem az övék, csak "végleges" kölcsönben van.  A járműveket nem a közlekedési vállalat, hanem egy egyesület gondozza.

 

Ezzel szemben, nekünk van:

ZIU-5, IK260T, IK280T a hetvenes évek állapotában,

3db ZIU9, IK-GVM a nyolcvanas-kilencvenes évek állapotában.

egy nagyon szép MTB (szobornak jó),

egy AMG pót

egy hamarosan nosztalgia járatokra képes igazi old-timer hangulatú IK60.

 

Ez már a duplája, mint Salzburgban, és nyugodtan hozzá vehetünk még egy IK435T, és IK412T-t.

És mindezt a közlekedési vállalat pénzéből. Azért ez nem semmi!

 

Vagy itt van pl Solingen: https://www.obus-museum-solingen.de/

Nekik sincs több kocsijuk arányosan.

Előzmény: 18-09 (106359)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.18 0 2 106364

Nancy-ba megérkezett az első 2022-ben megrendelt Hess Light tram trolibusz

Grand Nancy. Tracé de la ligne, mise en service, réseau de substitution... Voici tout ce que l'on sait sur le futur trolley (estrepublicain.fr)

 

Ez az a város ahol a 90-es évek végétől küzdöttek a kényszervezetésű gumikerekes izével, ami drága volt de alacsony üzemkészségű, egyébként jellegében az is troli rúd áramszedős valami volt.

Formálisan a troli üzem így 99-től jövő évig állt, áll, de érdekesség, hogy a 2000-es évek legelején vettek egy tucat (!) AnsaldoBreda F22 szóló trolit (ilyen Neoplan arculatba oltott Agora pofa) ami soha egy métert Nanycyba nem ment aztán Anconába került el...

siófoki35 Creative Commons License 2024.03.17 -1 8 106363

ZIU9-et például lehetne hétvégente a 70-esen járatni. Parlament, Nagymező utca, Városliget --  turisták biztosan élveznék. 

Előzmény: Jim1987 (106362)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.17 -2 4 106362

ebben nincs is vita szerintem

 

sőt több 280-as (ami most meg is valósul) és ZIU9-es rendszeres járatása szerintem támogatható  akár forgalmi kocsiként is

Előzmény: Obus (106361)
Obus Creative Commons License 2024.03.17 0 6 106361

A MAN tényleg nem jelentős, de egy 435-ös eredeti állapotra visszaállítva azért indokolt lenne a nosztalgia flottában.

(Azért egy igazi transmanos 263-as hiányzik🙂)

Előzmény: torqmatic (106357)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.17 -2 1 106360

Végre egy értelmes vélemény, rajtad kívül IZé él még a valóságban. Sajnos azok a hangok is elég erősek még itt a fórumon is, akikhez hasonló egyedeknek a 2006-os mészárlást is köszönhetjük...

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!