Keresés

Részletes keresés

Jim1987 Creative Commons License 2024.03.17 -2 4 106362

ebben nincs is vita szerintem

 

sőt több 280-as (ami most meg is valósul) és ZIU9-es rendszeres járatása szerintem támogatható  akár forgalmi kocsiként is

Előzmény: Obus (106361)
Obus Creative Commons License 2024.03.17 0 6 106361

A MAN tényleg nem jelentős, de egy 435-ös eredeti állapotra visszaállítva azért indokolt lenne a nosztalgia flottában.

(Azért egy igazi transmanos 263-as hiányzik🙂)

Előzmény: torqmatic (106357)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.17 -2 1 106360

Végre egy értelmes vélemény, rajtad kívül IZé él még a valóságban. Sajnos azok a hangok is elég erősek még itt a fórumon is, akikhez hasonló egyedeknek a 2006-os mészárlást is köszönhetjük...

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106345)
18-09 Creative Commons License 2024.03.17 0 3 106359

A 109-es, 178-as, 220-as és 236-os üzemben lévő múzeumi jármű csúcsidőben továbbra is menetrend szerinti személyszállításban közlekedik. Ez egyrészt állókárok elkerülését szolgálja, másrészt a menetrendi csúcsok jobban lefedhetők.

 

Ez elég erős csúsztatás. Főleg, hogy mindegyik kocsi egyesületi tulajdonban van...

 

Továbbá: 178, 220 évek óta üzemképtelen, 236-os 2021 tavaszán volt utoljára kint utasforgalomban, majd nyár végén megkapta az egyesület, míg a 109-es 2003-ban volt kiadva utasforgalmi kocsiként utoljára. 21 éve...

Előzmény: IZé (106358)
IZé Creative Commons License 2024.03.17 -2 11 106358

Azért van MAN troliból eltéve. Salzburgban, a most nálunk kidobandó eredetileg Eberswälde-i trolik kortársa. És régebbi csuklós MANok. Viszont igazán régi járművük nekik sincs, akkoriban nem tettek félre, az igazi nosztalgia érzést hordozó troli egy angol gyűjtőé.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Oberleitungsbus_Salzburg#Tabelle_Museumsfahrzeuge

 

Ami igazán érdekes a Salzburgi állagmegőrzésben:

 

A 109-es, 178-as, 220-as és 236-os üzemben lévő múzeumi jármű csúcsidőben továbbra is menetrend szerinti személyszállításban közlekedik. Ez egyrészt állókárok elkerülését szolgálja, másrészt a  menetrendi csúcsok jobban lefedhetők.

 


Mintha mi is ezen az úton járnánk a GVM-ekkel. Vissza az utcára a 309-est, meg a ZIU-kat is! 

Előzmény: torqmatic (106357)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.17 -4 2 106357

Hú, most én is kezdjem el mondani, hogy rólad mi jut az eszembe?

Az a baj, hogy nektek már a kiindulási alapotok is rossz, mert azt hiszitek, hogy MINDEN ami elmúlt 20-25 éves az valami óriási értéket képvisel, amit ezrek fognak párás tekintettek csodálni, pedig ez nem így van. Ki a fenének vannak álmatlan éjszakái amiatt, hogy nem lett megőrizve pl MAN SL223 vagy Alfa Localo? Illetve mivel lenne jobb, ha évente egyszer be lehetne menni a telepre megnézni, hogy ilyen is volt? 10-15 tini le lenne foglalva pár percre? Hát ezért aztán tényleg megéri tartogatni...

Ráadásul ha már bezzegnyugatozunk meg állítólag az a felelős járműgazdálkodás, hogy minden vackot félreteszünk, akkor nem tudom, hogy ezekből az MAN trolikból az első tulaj, a gyár, valami helyi alapítvány vagy múzeum miért nem őrzött meg egyet sem...

Előzmény: Wankes (106349)
Obus Creative Commons License 2024.03.16 0 2 106356

Jó kérdés, hogy átíratható-e trolibusz magánszemélynek, vagy olyannak akinek nincs hálózata? Lehet itt megcsúszik a történet.

Előzmény: Obus (106355)
Obus Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106355

Trolit szerintem mint idegen tulajdonos, BKV üzembentartó felállásban, buszt különcélú menetrend szerinti járatként, ha egyébként a busz engedélyei rendben vannak, akkor igen.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106354)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106354

KM (vagy bármilyen egyéb nem BKV) tulajdonú járművet egyáltalán a kiváló rendszerünkben lehetne közlekedtetni a BKV hálózatán?

Előzmény: Wankes (106350)
toto92 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106353

Lehet bérelni a tárolására alkalmas helyet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106351)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106352

A KM-nek jelenleg kiállítóhelye sincs... :-/

Előzmény: Wankes (106350)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 -2 0 106351

Ühüm, aztán rakjam is el valahová itt a Naphegyen, ugye...?

Előzmény: IZé (106347)
Wankes Creative Commons License 2024.03.16 -2 5 106350

Bocsánat, most tűnt csak fel nekem mit írtál
 "sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni." 


Az ilyesféle hozzáállásnak  hatását a mai napig élvezzük. Pont az ilyen nézetek miatt nincs gyári hajtás az MTB-hez. Kész csoda, hogy kocsiszekrény megmaradt, és szépen felújították. Ik60 ugyan ez, gyári hajtás nem maradt fent hozzá. (most a srácok csodát csináltak, és újra képes önmaga mozogni)  600-asról és 156-osról ne is beszéljünk... hogy bántak az eredetiekkel. Ezzel a hozzáállással a világon a régi járművekkel csak fényképen ismernénk. 
Igen abban valamelyest igazad adok, hogy ezek a járművek megőrzése nem csak  a BKV feladatának kellene lennie, hanem a Közlekedési Múzeumunknak is. (de ha egyszer szarik bele, akkor hagyjuk elenyészetnek ezeket a kocsikat? amik nem összekeverendők a milliószámra gyártott számítógéppel vagy bútorral)   

 

Wankes Creative Commons License 2024.03.16 -2 2 106349

Valahogy rólad azok az újságok jutnak eszembe amiket a metró bejáratainál szoktak osztogatnak. Lokál, vagy metró újság asszem. Kiragadnak egy dolgot és azt úgy amin lehet élcelődni jelent esetben : "nem kér kenyeret" 
Csak lehagytad az elejéről azt ahogy írtam eredetileg "jelenleg"  




Előzmény: torqmatic (106342)
Obus Creative Commons License 2024.03.16 0 2 106348

A ZIU-kal mi a helyzet, ugye december óta töretni se voltak kiadva.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106340)
IZé Creative Commons License 2024.03.16 0 4 106347

Akinek kell, vegyen magának egy MAN-t:

 

Fillérekért vehetsz most kiszuperált trolikat - Vezess

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.03.16 0 1 106346

Mondjuk ha azt nézzük, hogy a ma 4 km vállalt hatótávval rendelkező akku elmegy háromszor annyit, akkor ha a 15-ös is ennyivel többet tud összejön 50 egy töltésre.

Előzmény: fberci (106322)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.03.16 -1 9 106345

Szóljunk már a cseheknek is, hogy túl sok járművet őriztek meg (működőképesen) és használnak nosztalgia járatokra.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 -3 0 106344

Jó, majd kizavarjuk télen, amikor a nosztalgiaüzemnek amúgy sincs szezonja... 

Előzmény: torqmatic (106341)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 0 1 106343

Gratulálok...! :-)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106340)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.16 0 3 106342

Köszönjük, ez is olyan komoly szakmai érv volt, mint a "nem kér kenyeret".

Előzmény: Wankes (106334)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.16 -1 5 106341

Ez azért nem ilyen egyszerű, a szűk keresztmetszet itt a humánerőforrás, na meg műszakilag például egy busznak az se tesz jót, ha mindig csak hidegen mennek vele pár száz métert... De mondom, a jelek szerint már a jelenlegi nosztalgiaflotta mérete is akkora, ami a BKV számára kezelhetetlennek tűnik, így inkább ezzel kéne foglalkozni, nem ész nélkül folytatni a gyűjtögető életmódot. Pl az itt OFF 280.00 is be lett mutatva hónapokkal ezelőtt egy szűk, bennfentes körnek, a nagyközönség viszont azóta se láthatta, de gondolom idén kint lesz majd max kétszer, aztán annyi volt, örüljetek neki, lehet róla nézegetni képeket.

Előzmény: Obus (106338)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.15 -3 9 106340

Kb 35-40 biciklim van.

Valahol itt lehet a probléma gyökere😄

Előzmény: torqmatic (106332)
IZé Creative Commons License 2024.03.15 -1 2 106339

Azért ez nagyon érdekes, hogy a csehek a projektdokumentációjukban Ikarus 280-assal ábrázolják a trolibuszt. Talán 30 éve még elment volna (bár pont a cseheknél, akiknek mindig volt saját trolijuk?) de ez egy XXI. századi projekt...

Előzmény: 7-es troli (106331)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -2 1 106338

Plusz költsége nem lenne, a felhasznált áram és üzemanyag (buszoknál) költsége minimális.

Előzmény: Obus (106337)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -1 1 106337

Igen, legalább 2 hetente meg kellene mindet mozgatni a telepen.

Előzmény: 1047 005-2 (106336)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.15 0 1 106336

De ez nem a járművek darabszámától függ,ráadásul az üzemi állományra is igaz.

 

 

Előzmény: Obus (106335)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -1 3 106335

Sok megőrzött járműnek lett/lesz ez a veszte, hogy letámasztják, aztán a több év állásban tönkremegy.

Előzmény: torqmatic (106332)
Wankes Creative Commons License 2024.03.15 -7 0 106334

Most rajtad is mosolygok, semmi baj  látom frusztrált időszakod éled. 

Előzmény: torqmatic (106332)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 106333

Az is felesleges hülyeség, meg ez is. De ha mindig valami másra mutogatunk, azzal csak egy végtelen ciklusba kerülünk és legitimizálunk minden baromságot.

Előzmény: négyszázas (106329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!