Az 50 km nyilván lehet több is naponta, csak akkor az amortizációt gyorsítani kell, mert több lesz a kisütési/töltési periódus naponta mint az 50 km-es tervnél. Így rövidül a pakk élettartalma a tervezetthez képest, ha tényleg minden nap ez történik.
Persze, lehet, hogy mondjuk az év 365 napjából, egy terelés miatt van csak így, mondjuk 60 napig, azon kívül nem is használja a segédhajtást a jármű, akkor utóbbi kompenzál valamennyit.
Áh, értem, jogos, én siklottam át felette. A napi 50 km viszont nem túl sok. Ez kb. azt jelenti, hogy a felsővezeték nélküli szakasz azt engedi meg, hogy a vonal harmadán ne legyen felsővezeték? A BKK által kiírt tender is meg fog engedni ilyen korlátozást?
Nem azt kértem rajtad számon, hanem azt, hogy Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Azzal érvelsz (egyébként valóban nem a legmeghatározóbb) flottában, működőképes példányként leállított járművek megőrzése ellen, hogy nincs pénz, meg éppen eszünkbe jutó hülyeség, eközben replika készül teljes átépítéssel.
Ha már feldobtad a témát. :) A híradásokban az szerepel, hogy 50 km-es önjárásra lesznek alkalmasak. Ehhez képest a BKK most 15 km-es önjárású trolikat tervez beszerezni. Mi a háttere ennek? A szegedi tenderkiírásban is minimum 15 km-es önjárást jelöltek meg. A gyártó vállalt ennél ténylegesen többet, vagy az 50 km az optimista érték, és ekkora különbség van a ténylegesen vállalt és az elméleti érték között? Ha jól olvasom, a 4 trolibusz összköltsége összesen 1 833 180 euró, ami euró árfolyamtól függően egy kb. 180 milliós darabonkénti árat jelent. Ez hogyan viszonyul akku kapacitásban és árban egy csak éjjeli töltéssel rendelkező elektromos buszhoz?
És én találtam ki, hogy legyen egy replika 556-os 260-as alvázon vagy miért rajtam kéred ezt most számon? Én soha nem mondtam, hogy minden jó, amit a BKV csinál, sőt...
Személyesen tudtommal nem kedvelem valya con-t de azért védelmére elmondanám h a pénztárcájánal, adójának kellene köze legyen egy közpénzből való költésnelk és ennek a nosztalgia része.
Egy szóval nem mondtam, hogy szerintem indokolt a nosztalgia MAN, vagy hogy nekem személyesen különösebb kötődésem lenne hozzá, szimplán ezt a nincs pénz mantrát hagyjuk már abba, miközben folyamatosan készül valami nosztalgia, ami a fővárosban többé, vagy kevésbé volt meghatározó. Én személy szerint a meghatározó típusok minél korhűbb megőrzését támogatom ami az MAN-re pont semennyire nem passzol.
Ha már Transport Tycoon - nincs 1x1-es helyen elférő, végtelen járművet elnyelő kocsiszin sem, amiben egy klikk alatt megjavul / kicserélődik a járműved...
@négyszázas: fizessél a MAN-odért, mert én nem fogok és nem is akarok, mentsél trolibuszt a saját pénztárcáddal
"Budapesti Közlekedési Központ hat acht Trollino-Obusse der Reihe 121-130, ohne der im Jahr 2022 verschrottenen Wagen 123 und 126, des insolvierten CTP Napoli beschafft."
Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Ha lerakod valami telephely sarkába, akkor valóban "nem kér enni", csak egyrészt a kutya se fogja látni, másrészt pár év múlva gyalázatos állapotban lesz, akkor meg az lesz majd a baj. Minden egyéb esetben pedig pénzt, időt és energiát kell rááldozni, amiknek van más, fontosabb helye is. Érdekes amúgy, hogy ez a nagy lelkesedés általában egyből elszáll, ha egy belépőért vagy egy utazásért urambocsá fizetni kell néhány ezer forintot, mert ezek a nagy online megmentők jellemzően ingyen, bárminemű energia befektetése nélkül akarnak "megmenteni" mindent (bár sokszor még azt a rendezvényt se képesek megtisztelni a jelenlétükkel, ami ingyen van...)
Engedjétek már el azt a MANt! A maradék kocsikból ki kell bontani annyi alkatrészt, amire csak szükség lehet, azt betenni néhány ládába, azokat betenni a 359-esbe, azt meg betolni a Közlekedési Múzeum raktárába (vagy valami hasonlóba). Aztán majd 10 év múlva folytassuk a kérdést.
a) Ez a topik címe, így az lenne méltó, ha az egyes típusok megőrzése lenne a fontos, nem pedig a kispórolása.
b) Ha bármilyen forráshiányra hivatkozva gatyásodik le egy már félretett kocsi, akkor a hiba nem ott keresendő, hogy miért kellett a típusból megtartani a példányt, hanem hogy ha már így történt, miért nem jutott rá pénz/ember. Busz fronton is számos példa van az elhanyagolásra (pl. Bpo100, 583), szóval lenne min javítani.